Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kun ruuvaavat joskus peliä niin snipukoilta voisi tuon mortarin ottaa pois tai rajoittaa yhteen kertaan per matsi. Ihan älytöntä kun voivat pistää matalaksi rakennuksia miten haluavat.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onkos tähän Battlefield Veterans- systeemiin tulossa korjaavaa päivitystä Bad Company 2:den osalle. Olisi hienoa nähdä oma Veteran rankki siinä Gamertagin vieressä, ja pitäisi päästä rekisteröimään sinne sivustolle se BF1943.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onkos tähän Battlefield Veterans- systeemiin tulossa korjaavaa päivitystä Bad Company 2:den osalle. Olisi hienoa nähdä oma Veteran rankki siinä Gamertagin vieressä, ja pitäisi päästä rekisteröimään sinne sivustolle se BF1943.


Kattelin tossa youtube jotain videota tosta veteran statuksesta. Oli jotain updatea tullu siihen et se palvelu on poistettu käytöstä ku on kuormittunu liikaa.

YouTube - TUTORIAL - Increase your BATTLEFIELD Veteran Rank Status for FREE (DISABLED / NOT WORKING)

Aikapaljo tullu tänään pelattua ja tuli mukava fiilis ku sain dentist achievementin, ku kävin jotain UAV kuskia poraamassa kalloon. Piti vaan varovasti sniikkailla vihollisten luo ja odottaa et joku menee UAV:lle :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tänään servut toimi ja olikin hyvät karkelot kaveriporukalla. Luvassa sekalaisia mietteitä vanhan bäfääjän vinkkelistä:

-Kaikin puolin huima parannus edelliseen osaan. Squadisysteemi toimii jopa hyvin ja porukan mukaansaaminen lennosta on helppoa. Squadit ei enää spontaanisti hajoa kesken pelien.

-Snipereiden kiikariraketille annettu kirvestä. Luojan kiitos. Mortari ei ärsytä yhtään niin paljoa.

-Tiimipelaamisesta jaetaan reilusti pisteitä. Tämä on hienoa, joskin lämärit huoraavat ajoittain jopa liiaksikin pinnoja juoksemalla padit käsissä pitkin lääniä tekemättä varsinaisesti mitään hyödyllistä, vrt. itse yleensä insinörttinä pelatessa jokainen frägi tuntuu aina pieneltä voitolta. Nojaa, if you can't beat 'em, join 'em ja silleen.

-Helikopterit on oikeesti vittumaisia kun siellä on ässäkuskit. Viime viikolla tuli kiroiltua vuolaasti tappaja-Apachea, tänään illalla Black Hawk niitti kuolemaa viidakkokentässä kuin Apocalypse Now:ssa ikään. Näin sen tosin pitää ollakin. Viidakkokenttä on muutenkin vähän arveluttava, idea ja ulkonäko on kartassa tosi upea, pelillisesti on yllättävän rasittavaa kun joka puskassa voi vaania vihulainen. Tämä aktualisoituu nopeana kuolemana. Mahtoi ameriikkalaisia ärsyttää Vietnamissa.

-Spottaussysteemin nerffaus demosta häiritsee. En ihan täysin ymmärrä sitä vieläkään, onko siinä joku cooldown? Ottaa ajoittain päähän kun ihan näkökentässä juoksevia janttereita ei pysty "maalaamaan" vaikka tähtäin seuraa nurmiporaa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Olihan se demossa vähän brutaali, mutta nykyisellään turhan kankea ja vituttava.

-Abrahamsin ääni on mu-na-kas. Samoin helikopterin minigunin aariat saavat melkein teltan kohoamaan. Muutenkin vakuuttava äänimaailma.

Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. Uskomaton moninpeli silloin kun sen pelaaminen onnistuu! Tähän vielä omat edesottamukset:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

tänään illalla Black Hawk niitti kuolemaa viidakkokentässä kuin Apocalypse Now:ssa ikään. Näin sen tosin pitää ollakin. Viidakkokenttä on muutenkin vähän arveluttava, idea ja ulkonäko on kartassa tosi upea, pelillisesti on yllättävän rasittavaa kun joka puskassa voi vaania vihulainen.
Valparaiso? Valparaison varsinkin ensimmäiset baset ovat puolustajille suoraan sanottuna helvetillisiä. Tämä ei välttämättä ole huonoa asia, jos on mukana oikealla asenteella. Onhan siinä tiettyä meininkiä, kun "suojana" on pelkkä avoin kenttä, neljä minigunia kylvää taivaalta kuolemaa ja tarkk'ampujat harventavat porukkaa viidakosta. Vastapainona sitten hyökkääjien on hyvin vaikea päästä crateille huomaamatta, joten peli tuntuu yleensä keskittyvän hyvin pitkään pelkästään puolustajien reippaamiseen. Ei ehkä kuitenkaan suosikkimappini pelisuunnittelun puolesta; tuntuu että puolustajat on unohdettu täysin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kun ruuvaavat joskus peliä niin snipukoilta voisi tuon mortarin ottaa pois tai rajoittaa yhteen kertaan per matsi. Ihan älytöntä kun voivat pistää matalaksi rakennuksia miten haluavat.

Jos jotain pitäis ottaa pois niin kiikarikivääri :) Kylhän siihen on muutaman kerran kuolu ja hajottaahan se taloja mutta entä sitten. Se alue on melko onnetonkin viel mihin sitä murkulaa tippuu.

stammy sanoi:
Valparaiso? Valparaison varsinkin ensimmäiset baset ovat puolustajille suoraan sanottuna helvetillisiä.

Tuli huomattua et ton metsä kentän taasen viimeiset baset on aivan älyttömän vaikeita hyökätä. Siel on aivan hirveitä kämppi paikkoja ja tuli eilen se kenttä nähtyä vasta sinne ihan viimeiselle 2 laatikolle asti. Siinä jos missä on mokattu kenttä suunittelun kanssa. Vikoille lootille ja sellaselle aukiolle pääsee ainoastaan sellasta julmettoman kapeeta solaa pitkin. Ja siel kun puitten seassa pari lämäriä härättelemässä toisia niin se on aivan helvetillistä yrittää päästä sitä solaa pitkin laatikoille. Kopteri melkeen ainut mahis kylvää tuhoa siinä kohtaa ellei jollain munkil pääse siitä solasta ukolla.

Ja sitten se aavikko kenttä jatkuu aivan törkeen pitkälle. Siinä luulin et ne junaradalla/sillalla olevat vikat laatikot on viimeisiä (missä se toinen loota on tuhotun bussin sisällä). Niin eipä ollu sielt viel tulee 2 uutta aluetta sen jälkeen :S Tässä oli kumminkin lääniä kiertää selustaan vaikka melko aukeata onkin.

Minkälaisia tavaroita jengi käyttää classeil? Eilen pelasin koko illan PKM red dotil ja sitten se moodi mil sää MG:t tarkemmiksi. Sil napsii kaukaaltakin jengii helposti.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tulee melkeinpä Engineeriä käytettyä. Käytän sitä AK-silu asetta + 4x zoomi. Pitää kuitenkin aloittaa jo muitakin classeja kehittää. Varmaan Assaulttia tai Mediciä pitää nostaa klaanipelejä varten.

 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jos jotain pitäis ottaa pois niin kiikarikivääri :) Kylhän siihen on muutaman kerran kuolu ja hajottaahan se taloja mutta entä sitten. Se alue on melko onnetonkin viel mihin sitä murkulaa tippuu.

Ongelman tuosta tekee se, että puolustettavia kohteita ei voi mitenkään puolustaa. Kilometrin päästä tilataan kiikareilla mortarit tulittamaan talo paskaksi ja kohde siinä samalla.

Tuon red dot tähtäimenkö pitäisi nopeuttaa sitä kuinka nopeesti aseen saa vedettyä jyvätähtäykseen lonkalta? Onko sillä oikeesti vaikutusta?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aivan mahtava peli kyllä. Yksinpeli nyt oli todella huttua varsinkin loppupuolella mutta moninpeli on rautaa... Siis jos ihmiset osaavat pelata kunnolla koska jotenkin tuntuu siltä että ainakin puolet oman faction classeista on aina reconeita jotka vain sniputtavat ilman että edes spottaisivat vihollisia muille pelaajille.

Eilenkin droppasin pelistä missä oli pakko laskea ennen lähtemistä montako reconia meillä oikeasti oli ja lopputulos oli 9/12 joista 7 oli siellä majakassa sniputtamassa.

Eihän tämä tietenkään ole pelin vika vaan pelaajien mutta joku limitti classien määrään olisi kyllä ollut tervetullutta :/
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ongelman tuosta tekee se, että puolustettavia kohteita ei voi mitenkään puolustaa. Kilometrin päästä tilataan kiikareilla mortarit tulittamaan talo paskaksi ja kohde siinä samalla.

Tuon red dot tähtäimenkö pitäisi nopeuttaa sitä kuinka nopeesti aseen saa vedettyä jyvätähtäykseen lonkalta? Onko sillä oikeesti vaikutusta?

Nojoo tollaan kyllä pari kertaa käyny, mutta sitten täytyy lähtee tarpomaan eteenpäin ja tappaa kaveri. Eikö se kumminkin pidä olla näköetäisyydellä kohteeseen?

En tiedä nopeuttaako se mitään, mutta sillä voi ampua helposti sarjaakin ilman et vastustaja katoo tähtäimestä rekyylin takia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Eilen jäi kyllä todella kökkö maku suuhun, kun yritin tuossa viimeiseksi illalla vielä pari matsia vääntää.

Ensimmäisenä vuorossa Isla Innocentes, joka on aivan käsittämättömän ärsyttävä tuon saarelta-saarelle-sniputus-suunnittelunsa takia.

Samaan törmäsin eilen, hermot oli kovilla. Matsin jälkeen statsit oli 0/8 ei hirveesti naurattanut.
Ja vielä kun pelas HC:ta ei päässyt kaverin jäljille niin hyvin kuin normissa.

Muuten kyllä mahtava peli.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ongelman tuosta tekee se, että puolustettavia kohteita ei voi mitenkään puolustaa. Kilometrin päästä tilataan kiikareilla mortarit tulittamaan talo paskaksi ja kohde siinä samalla.

Ensimmäisenä vuorossa Isla Innocentes, joka on aivan käsittämättömän ärsyttävä tuon saarelta-saarelle-sniputus-suunnittelunsa takia.
Näissä yhdistyy se, miksi puolustavalla tiimillä olisi hyvä olla 2-3 counter-sniperia. Aina tulee ongelmia, jos classit eivät ole joukkueella tasapainossa. Tätä on tietysti hyvin vaikea koordinoida, jolloin huonoja pelejä pakostikin tulee tästä syystä johtuen.

Eivät kai hyökkääjät sentään voittaneet tämän sniputuksen ansiosta? Yleensä Islalla hyökkäys menee aika persiilleen, jos moni sniputtaa.

Kaiken lisäksi tuo raivostuttava k/d:n esitteleminen jokaisessa mahdollisessa tilanteessa on nyt ehdollistanut allekirjoittaneenkin sitä tuijottamaan, joka on niin väärin kuin olla voi. Perkele.
Vois kieltämättä olla paikallaan mahdollisuus poistaa K/D näkyvistä, kun se ei kerta tässä pelissä oikeastikaan korreloi mitenkään sitä kuinka paljon olet voiton/häviön eteen antanut. Eihän se näy kuin itselle ja aina voi yrittää olla katsomatta/välittämättä, mutta ihminen on hyvin heikko eläin ja jo huomaamattomat alitajuntaiset toiminnot vaikuttavat kaikkeen.

Mites ois gold squad ratio? Tai vaikka ratio tappopisteet/supportti&objektiivipisteet.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mitäs ihmeitä nää Dog Tagit on? Mulle on kertyny niitä 8kpl...
Mitäs leaderbordissa tarkoittaaa ja mistä toi kertoo skil score? mulle menee ihan ihmeellisessä suhteessa muihin kavereihin. Enenmän pelannut, eniten pisteitä, eniten pisteitä per min mutta tuo on alhaisin luku.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

-Spottaussysteemin nerffaus demosta häiritsee. En ihan täysin ymmärrä sitä vieläkään, onko siinä joku cooldown? Ottaa ajoittain päähän kun ihan näkökentässä juoksevia janttereita ei pysty "maalaamaan" vaikka tähtäin seuraa nurmiporaa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Olihan se demossa vähän brutaali, mutta nykyisellään turhan kankea ja vituttava.

Sama asia häiritsee täällä. Omasta mielestäni silloin pitäisi pystyä spottaamaan jos vihollinen seisoo suoraan edessä ilman minkäänlaista estettä :mad: Tuntuu että spottausaluetta on kyllä laajennettu demosta, mutta minkä takia tuo "cooldown" on pitänyt tunkea.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kaiken lisäksi tuo raivostuttava k/d:n esitteleminen jokaisessa mahdollisessa tilanteessa on nyt ehdollistanut allekirjoittaneenkin sitä tuijottamaan, joka on niin väärin kuin olla voi. Perkele.

Tuota K/D lukuahan ei ole mikään pakko tuojottaa. Itse en kyllä ymmärrä miten te pelaatte kun omalla kohdalla tämä on ensimmäinen battlefield peli enkä edes demoa pelannut niin silti on K/D ratio 1.3 ja kokoajan noususuhdanteessa alkusäätöjen jäljiltä. Classeina melkein joka mapissa joko engineer tai Assault.

Täytyy tosin myöntää että hyvin harvoin pelaan yksin eli yleensä yksi tai kaksi kaveria friend listiltä mukana mutta silti.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aivan loistava pelihän tää on! Ainoa mikä minuu äsyttää tässä pelissä on se kuin kaikkia mappeja ei voi pelata joka peli muodossa, itse kun pelaan rush muotoa ylivoimaisesti eniten.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Sama asia häiritsee täällä. Omasta mielestäni silloin pitäisi pystyä spottaamaan jos vihollinen seisoo suoraan edessä ilman minkäänlaista estettä :mad: Tuntuu että spottausaluetta on kyllä laajennettu demosta, mutta minkä takia tuo "cooldown" on pitänyt tunkea.

Toi on helvetin hyvä juttu. Ihan jo sen takia et sil oli demos naurettavan helppo spottaa jengi ekaks metsästä ja napsia oksien läpi kaveri. Ja toisekseen jos jokainen tota tajuais käyttää niin kaikki ihan varmasti näkis ne oikeesti vaaralliset vihut, jotka esim lähtevät kiertää jostain. Ja muutenkaan sitä ei varmaan tarkoitettu siihen et roiskitaan johonkin vastustajan baseen jossa kaikki jo tietävät et siel varmasti vastustajia on.

Ja KD nyt on aika turha mittari tässä pelissä. Paras mittari mittaamaan paremmuutta jos sellasta tarvitsee mitata edes on score/minute tilasto. Itse kun vilkuilin leaderboardin ekoja niin 200 tienoilla oli suurimmalla osalla ja parhailla 260 sekä itselläni se on 9h peluun jälkeen 225.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tällaisessa, objective painotteisessa pelissä K/D on kyllä melkoisen turha mittari. Niin kuin Stammy tai Enforcer ehdottivat, tappopisteet/support&objective pisteet tai tuo score/minute olisivat huomattavasti parempia kertomaan pelaajan taidoista. Kuitenkin kaveri jolla K/D on vaikka 0,43 voi olla huomattavasti parempi pelaaja kuin se kolmentoista kilometrin päässä barretin kanssa kyykkivä jolla K/D on 4,00. Kuitenkin loppupeleissä kyse on tiimityöskentelystä.

Eilen tuli tosiaan vielä illemmalla Joohanhin kanssa isla inocentea pelattua ja tuli sen verran paha olo tuosta matsista, että oli sen jälkeen lähdettävä paupau. Ei kyllä mitkään muutkaan eiliset, suomiporukassa väännetyt, pelit mitään triumpheja ollut...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Harmikseni olen huomannut, että tässä Conquest mapit miellyttävät enemmän kuin Rush mapit. Pelimuotona taas Rush on huomattavasti mielenkiintoisempi. Konkassa peli menee yleensä siihen, että kierretään rinkulaa lippujen välillä. Viholliset kun sattuvat vielä kiertämään samassa järjestyksessä niitä niin sitten koko konkkaronkka juoksee ympyrää tyytyväisenä ja ammuskeltua tulee lähinnä niitä yksittäisiä kavereita, jotka koittavat jäädä puolustamaan lippua tai uskaliaasti vaihtavat kiertosuuntaa.

Rushissa taas on se yksi suuri linjama missä ne rähinät käydään. Tämä on mielestäni paljon mielekkäämpää, kun kaikki on rintarinnan eikä siellä täällä ole kahden tai kolmen ukon pieniä paikallisia mestaruusmatseja. Rushin mapeista harmillisen moni on ns. snaipperin paratiisi, eli hyviä piilopaikkoja löytyy ja välimatkat on sopivia, että ei ihan heti millä tahansa UMP:lla tapeta vaikka spotattaskin sieltä puskasta kyykkimästä.

Huomasin myöskin eilen, että olen saanut achievementin Won them all, eli olen mukamas voittanut kaikki pelimuodot onlinessa, vaikka mielestäni en ole Squad Rush huoneessa edes käynyt.

Toi on helvetin hyvä juttu. Ihan jo sen takia et sil oli demos naurettavan helppo spottaa jengi ekaks metsästä ja napsia oksien läpi kaveri.
En nyt sanois, että helvetin hyvä juttu on, että ei voi spotata kaveria, joka seisoo parin metrin päässä sinusta ja välissä ei ole mitään näköestettä. Demossa tosiaan tuo spottaaminen oli pikkasen liian helppoa. Heti alussa laskuvarjolla tippuessa pystyi spottaamaan käytännössä koko vastustajan tiimin.

Tässä lopullisessa versiossa spottaamisesta on tehty vaikeampaa mikä on jees, mutta siinä on menty pahasti metsään, että ei voi spotata kaveria, vaikka se jamppa on siinä aseen piipussa kiinni. Jonkinmoinen välimuoto demosta ja tästä nykyisesti siis pitäisi kehitellä. Sellanen, että sitä ei voi vaan summamutikassa sinne päin rämpytellä ja toivoo, että sieltä joku spottaantus, mutta mikäli kaveri on selkeästi esillä niin se taas pitäisi voida aina spotata.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Joo itte täytyy kanssa kuitata oma sana tuohon K/D:hen, itselläni se on aika alhainen mutta mikäs sen hauskempaa kuin pelata suomisquadilla,ja pelastaa kavereita.

Tai vaihtoehtoisesti spawnata squadiin suoraan räjähtävään heloon ja sit tulee ärräpäitä :D.
Voi tulee kyllä ikävä niitä demon pisteitä ja saatuja tähtiä,tällähetkellä weapons&Gadgetsissa ei montaakaan tähteä näy :(.

Mistä muuten johtuu että mulla on 73 melee tappoa,mutta peli väittää että niitä on vain muutama? Ei vissiin demon puukkotapot ole siirtyneet kokoversioon?
 
Ylös Bottom