Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]
Demo pelattu läpi Roguella. En voi sanoa järkyttyneeni, mutta en kyllä ihastunutkaan.
DAO:ta yli 200 tuntia pelanneena joudun toteamaan, että en tätä ainakaan suoraan ilmestyessä osta. Taistelusysteemi, keskustelu, kaikki mekaniikka muutettu heikompaan suuntaan. Tarinallisesti/tarinan kerrontaan liittyviä viihdyttäviä jippoja on keksitty, siitä plussaa. Erittäin mielenkiintoista, jos samanlaisia ideoita viljellään muutenkin kuin demossa.
Sääli, että kun otetaan askel eteenpäin, otetaan samalla kaksi taakse. Ymmärrän toki, että kyseessä on demo ja että koko peliä ei voi sen perusteella arvioida, mutta en usko, että kokoversiossa perusasiat niin kovin erilaisia olisivat. Toivon todellakin, että olen väärässä.
Keskustelu, joka ainakin DAO:ssa oli kenties se tärkein ominaisuus, on typerretty torsoksi. Pidän siitä, että vastausten "merkitys" ilmaistaan selkeästi, sillä DAO:ssa itselläni tuli muutaman kerran ladattua peli uudelleen, kun olin valinnut vastausvaihtoehdon, jonka sisällön olin itse tulkinnut täysin toisin, kuin se oli tarkoitettu. Olisi kuitenkin ollut parempi, että dialogi olisi säilytetty ennallaan ja vaikka laittaa sulkeisiin kunkin vaihtoehdon perään aggressive, humorous jne....
Taistelun suhteen, itseäni ei häiritse niinkään napin rämppäys, vaan se, ettei pelimoottoria ole sitä varten suunniteltu. Mielestäni kun nappia rämppää, tulee siinä olla munaa ja iskujen tuntua todella ja näkyä vihollisissa. Tässä kuitenkin tuntuu, että nappia rämpyttää, mutta viholliset reagoivat siihen tismalleen samoin kuin jos se olisi automaattinen. Fysiikkamallinnuksen olisi pitänyt olla erilainen, jotta tämä ratkaisu olisi toiminut minun makuuni.
Ja vielä loppuun: ei peli demon perusteella mikään susi***** ole, mutta... Jäi vain vähän puun maku.