Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä
Onhan tätä tullut väännettyä aika tavalla. Vähän alkaa jo kyllästyminen iskeä.
Eniten ärsyttää:
- Kentänvaihtojen bugaus
- Syöksyn (diving poke checking) aivan käsittämättömän järjettömän naurettava toteutus. Jos vastustaja pääsee läpiajoon, kannattaa aina vaihtaa äkkiä ohjaus pois omalta alimmalta pelaajalta. AI juoksee vastustajan kiinni ja daivaa aina kiekon pois. Tadaa. Jos itse yrität, niin usein jäähy. Sitten ne janarit vielä, jotka eksploittaa ihan ihme tilanteissa sitä syöksyilyä.. Vähän kyllästyttää, kun oma ukko menee ihan tilttiin, kun kaveri on syöksyny jalkoihin.
- Jäähyissä ei ole yhtään mitään logiikkaa (eikä rankkujen viheltämisessä). Ei siis järjen hiventä. Koko paskakasassa ei edes pitäisi olla jäähyjä, jos niistä ei osata tehdä millään tavalla loogisia. Esim selkään ajaminen laidassa äärimmäisen törkeällä tavalla tuottaa joskus jäähyn, joskus ulosajon, joskus ei mitään, ihan samassa pelissä. Sama näpeille huitomisessa. Kampista taitaa useinmiten tulla penaltia, ainakin jos vastustaja kaatuu. Kyynärpäätaklaus on pään kokoinen vitsi, jolla EA yrittää säälittävästi jotenkin tasoittaa peliä.
- Maalinteon logiikka ontuu ihan samalla tavalla. Kyllä, jääkiekossa sattuu joskus ihmeitä, ihan totta. Mutta jos matsin laukaukset on mulle esim 54-4, niin kyllä mun PITÄIS voittaa suuremmalla maalierolla kuin 2-0. Ois mahtava nähdä joskus uusinta tällaisesta matsista. Ja ei. Ne laukausmäärät ei tule mistään siniviivalörpyistä, joita nämä Änäriteinit vääntää, vaan kunnon laukauksia B-pisteeltä ja onetimereitä erinäisistä paikoista. Moket vaan osaa warppia ja tolppia on joka puolella. Ja jos yritätä jotain EVO argumenttiä, niin tervetuloa ottamaan turpaan!
- Tämä niin sanottu "momentum" nyt vaan on fakta, selitetään täällä mitä hyvänsä. Jos sitä ei huomaa, on joko sokea tai ei ole pelannut tarpeeksi (n>100). Ja nimenomaan 1vs1.
- HUT käy pidemmän päälle tylsäksi. HUTiin pitäisi ehdottomasti saada kunnon yhteisöllinen liigamode, nyt tuo jää ihan torsoksi. Väännät pelistä toiseen ja jee! Voit tsekkailla, että olet kokonaistilaston 564, kuukauden 120 ja viikon 34. Jeje! Sitten pääset pleijareihin ja se on aivan yks jättiturhake. Koko turnausmoodi on epic fail! Quittauksineen ja "playoff-puineen".
- Korttien keräys menettää palkkakaton iskiessä vähän viehätyksensä. Toki voit vielä metsästää parempia pelaajia halvemmalla.
- Taukojen väliset uusinnat on täyttä turhuutta. Tästä oon jo vinkunu, ei tarvi enää.
- Miksi HUTista on jätetty aivan täysin oleellinen mahdollisuus pois, että voisi jo ennen peliä säätää pelitaktiikan kuntoon. Ärsyttää joka ikinen matsi käydä aina viivästyttämässä peliä ja säätämässä taktiikat kuntoon joka ketjulle! Uskomaton aivopieru!
- Kakkosmaalivahti! Mikä aivorupsu tämä nyt on! Mitä ihmeen virkaa sillä kakkosmolarilla on! Toisin sanoen, kakkosmokeksi kannattaa valita joku mahdollisimman surkea ukko, koska ei sitä pelin aikana saa kuitenkaan käyttöön. Aika monet kerrat, kun on oma veska imuroinu pari-kolme maalia ekaan erään, olen yrittänyt käydä vaihtamassa kakkosmokea tolppien väliin. Kas, eihän sitä voi tehdä mistään! Tana. Jos joku tietää, mistä se vaihetaan, saa kertoa.
Ja nyt joku neropää nakuttelee jo sormet punaisena angstiviestiä, että miksi ääliö pelaat koko peliä, jos on noin paljon valitettavaa. No siksi, että kyseessä on kuitenkin paras jääkiekkopeli ikinä. That's it. Se vain voisi olla NIIN paljon parempi.
Jos HUTiin saatais jokin edes vähän mielenkiintoisempi pelimoodi, niin jo ois jumalallista. Vaikka liiga mannerlaatoittain: Eurooppa, Pohjois-Amerikka jne. Sitten voisi olla jotain kv. turnauksia. Kunnon pleijari / turnausjärjestelmä, jossa ratkottais oikeasti parhaat. Myönnän, että tämän toteuttaminen olisi pikkasen monimutkaisempaa, ku Hellowöörldin kirjoittelu..
Pikkuhiljaa joku osaava koodari voisi värkätä jonkun lokin peliin, että milloin pelaaja quittaa itse ja milloin yhteys vaan katkeaa. Toisaalta sitten nämä neropäät kävis vetelemässä verkkopiuhaa seinästä, kun on minuutti pelattu ja 1-0 tappiolla. Jepjep, se idea meni pieleen se.