Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Näkeekö HUT -pelissä mistään ennen peliä, että pelataanko peli isolla vai pienellä kaukalolla?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kenttäpelaajan buustislotit ja buustit saa melkosen hyvin pelattua BaP:n puolella. Aloitatte BaP-kauden helpoimmalla vaikeustasolla, säädätte BaP:ssa peliasetuksista kaikki cpu-avustukset minimiin ja human-avustukset täysille, eli tarkkudet, voimat, nopeudet jne.

Pystyykös kesken kauden vaihtamaan vaikeustasoa helpoimmalle ja säätämään asetukset noin? Ja monta peliä kausi kestää?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Pystyy. Runkosarja kestää 82 matsia, jonka aikana kannattaa se 40-45 peliä pelata. Passing +5-buusti on todella hankala saada, jos sulla on ollut paitsiot päällä yhdessäkään ottelussa, eli kannattaa tokalle kaudelle laittaa paitsiot viimeistään pois.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Te jotka väitätte että kiekko ammutaan usein tyhjistä tolppiin/ohi, kai olette tietoisia Intimidationista ja sen vaikutuksesta pelaajiin?
Intimidation = momentum = paskaa. Turhin ja turhauttavin uudistus koskaan. Noita puolen metrin päästä tyhjästä maalista ohi -tilanteita nyt vaan tulee tässä pelissä ja näinhän sen ei pitäisi mennä.

Eniveis, olipa taas mielenkiintoset online-pelit eilen. Kaksi matsia oli ukot taas tervaa pohkeissa, eikä kahden metrin päästä syötettyä kiekkoa saada kiinni. Turpaanhan siinä tuli. Kolmannessa rakensin kaksi rehtiä maalia ja peli tuntui luistavan, kunnes vikassa erässä vastustaja naputtaa kolme täysin käsittämätöntä räkämaalia. Ekasta maalista lähtien tuntui, että meikäläisen hyppysissä oli taas ihan eri joukkue kuin kahdessa ekassa erässä. Ja pelasin muuten kaikki vierasotteluna, mitä en sitten vähään aikaan tee. Katsotaan jos sillä olis vaikutusta asiaan, kokeilen kotietua.

Mutta joo, ehkäpä tässä on annettu tarpeeksi aikaa pelaamisen ulkopuolellakin nyt tälle pelille vähäksi aikaa. Palataan asiaan kun on jotain uutta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

ilari61 sanoi:
P.S - Olisi mukava lueskella muutakin kuin jatkuvaa valitusta (Hävisin pelin! Se oli EA:n vika, itessäni ei ollu vikaa!!11)...
Hohhoijaa, hohhoijaa. Kyllä valittaa saa, jos valittaa aiheesta. Etkö ole ollenkaan lukenut näitä tännekin kirjoittaneiden kokemuksia? Samanlaista on tullut vastaan myös itseni lisäksi monelle kaverille. Erikoista toki, ettet itse ole muka tällaista kokenut, sillä itselleni ei ole vielä kovin montaa henkilöä vastaan tullut, joka ei olisi näitä tilanteita kohdannut. Eikä kyse ole pelkästään huonosti menneen pelin jälkeisestä valittamisesta, vaan palatetta on tullut myös monelta kirjoittajalta siitä, kuinka tämä "ominaisuus" on toiminut omaksi eduksi. Jos tässä tosiaan on takana pelkästään pelin sisäinen momentum-toiminto, niin voi sanoa, että se on kyllä erittäin huonosti toteutettu. Millä perusteella vastustajalla on esimerkiksi suuri momentum joskus heti pelin alkuminuuteilta lähtien? No, onhan toki oikeassakin jääkiekossa joskus toinen joukkue paremmin peliin valmistautunut, mutta että kilpailulliseen online-pelaamiseen sopii tällainen ominaisuus? Hah hah! Sama kuin jossain fps-pelissä olisi sotilaallasi joskus huono päivä, jonka takia osuminen on jatkuvasti hakusessa, vaikka tähtää sinne, minne pitää.

LUONiK sanoi:
Te jotka väitätte että kiekko ammutaan usein tyhjistä tolppiin/ohi, kai olette tietoisia Intimidationista ja sen vaikutuksesta pelaajiin?
Sepäs se vasta vitsikästä olisikin, jos vastustajan heitettyä pari pommia, järkyttyisivät ja stressaantuisivat NHL-ammattilaiset siinä määrin, etteivät enää osuisi muutaman metrin etäisyydeltä tyhjään maaliin.

Tekninen sanoi:
Näkeekö HUT -pelissä mistään ennen peliä, että pelataanko peli isolla vai pienellä kaukalolla?
Ei näe.

Sulla nuo mielipiteet menee aikamoista vuoristorataa. Jään innolla odottamaan mitä huomenna ajattelet. :rolleyes:
Halloota halloo! Ei nyt noin selkeää sarkasmia voi olla huomaamatta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Halloota halloo! Ei nyt noin selkeää sarkasmia voi olla huomaamatta.
Niinpä. Viestini perässä taitaa olla sarkastinen hymiö. Jos et sitä näe, niin kannattaa käydä vaikka Silmäasemalla tutkimuksissa. ;) (= tämä tässä on vinkkaava hymiö, joka useimmiten tulkitaan etten ole kirjoittanut kaikkia edellä olevia asioita vakavasti vaan ns. pilke silmäkulmassa). :D (tämä tässä on naurava hymiö, joka useimmiten tulkitaan siten, että kirjoittaja pitää edellä olevia asioita naurun arvoisina). PISTE.

P.S. Taitaa olla sun paras kaveri tuo "milesfin", kun noin tulisesti puolustat kaveria.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelaamalla, ja erikseen ostamalla "täsmäboosteja" jos ei jaksa pelaamalla aukoa. Boostipaketeissa on se todella huono puoli että ei saa äijäänsä muokattua haluaamaansa suuntaan, kun niitä kokemuspisteitä ei voi käyttää boostipaketin kanssa samaan aikaan. Yksittäisien boostien kanssa taas pisteitä voi jakaa normaalisti miten itse haluaa. Toki boostipaketeilla saa overall ihan kohtuu hyvän jyrän mutta ainakin tuo äijän kehitys jakamalla pisteitä haluamiinsa kohtiin on itselle se isoin porkkana.

Itselläni on käytössä boostipaketti, jonka lisäksi olen laittanut kokemuspisteitä niihin kohtiin joita haluan parantaa. Toki siis siten, että niistä on jotain hyötyä... Pariin kohtaan joka osa-alueella (hyökkäys, puolustus, urheilullisuus vai mitkä ne nyt olikaan?).

Eli ymmärtääkseni boostipaketin kanssa kyllä pystyy käyttämään kokemuspisteitä, mutta ei tietenkään yksittäisiä boosteja.

Onko joku laskenut, että kummalla tavalla saa luotua paremman pelaajan?

Saako esim. kokemuspisteillä sekä yksittäisillä boosteilla kaikkialle about 80-85 pistettä, jonka lisäksi muutamiin itselle tärkeisiin taitoihin sen reippaat 90?

Toki tuohon vaikuttaa myös se, että mitkä kaikki kortit on avattu. Itselläni kaikki muut paitsi legenda-kortti on auki. Ja se näyttää kyllä aika kaukaiselta haaveelta, kun suurin osa EASHL-matseista pelataan kahdella tai kolmella ihmispelaajalla. Silloin joutuu kuitenkin puolustamaan vahvasti myös hyökkääjänä (varsinkin parempia joukkueita vastaan) ja näin ollen esim. sijoittumisen arvosana luonnollisesti huononee.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

P.S. Taitaa olla sun paras kaveri tuo "milesfin", kun noin tulisesti puolustat kaveria.

Ja eikö kukaan ole kertonut milesille että sehän on kuollut :) Eikä edes suomalainen...

I kid, I kid...

Aina hämää vaan kun ei ole toiseen milesiin tottunut silmä vielä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Niinpä. Viestini perässä taitaa olla sarkastinen hymiö. Jos et sitä näe, niin kannattaa käydä vaikka Silmäasemalla tutkimuksissa. ;) (= tämä tässä on vinkkaava hymiö, joka useimmiten tulkitaan etten ole kirjoittanut kaikkia edellä olevia asioita vakavasti vaan ns. pilke silmäkulmassa). :D (tämä tässä on naurava hymiö, joka useimmiten tulkitaan siten, että kirjoittaja pitää edellä olevia asioita naurun arvoisina). PISTE.

P.S. Taitaa olla sun paras kaveri tuo "milesfin", kun noin tulisesti puolustat kaveria.
Hei hei hei, ihan rauhallisesti nyt vaan! Tulisesti? Puolustan? Milesfin? Sarkastinen hymiö? Nyt tässä vain kävi niin, että tulkitsin tuon kommenttisi väärin. En oikeastaan näe tarkemmallakaan tarkastelulla oikein mitään mahdollisuutta toisenlaiselle tulkinnalle, joten selitys oli tosiaan tarpeen. Eipä kyllä tuo hymiö tuossa nyt asiaansa ajanut.

Ei tekisi mieli edes kommentoida tuota viimeistä kommenttiasi, sillä sen verran epäasiallinen se on, mutta pakko tähän nyt on kuitenkin todeta, että en kiinnittänyt lainkaan huomiota siihen, kuka tuon kommentoimasi viestin kirjoitti. Enkä myöskään pidä tuota kommenttiani ollenkaan tulisena, saati sitten edes puolustuksena. Sen tarkoituksena oli pikemminkin olla vain oletetun väärän tulkinnan korjaus.

Eivätpä siis menneet kummallakaan tulkinnat oikein putkeen.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Itselläni on käytössä boostipaketti, jonka lisäksi olen laittanut kokemuspisteitä niihin kohtiin joita haluan parantaa. Toki siis siten, että niistä on jotain hyötyä... Pariin kohtaan joka osa-alueella (hyökkäys, puolustus, urheilullisuus vai mitkä ne nyt olikaan?).

Eli ymmärtääkseni boostipaketin kanssa kyllä pystyy käyttämään kokemuspisteitä, mutta ei tietenkään yksittäisiä boosteja.
No lue sieltä ruudun alareunasta mitä siellä kerrotaan boost packista ja XP käyttämisestä...:rolleyes:
Huomaat sen kyllä itsekin; laitat boost packin käyttöön ja syydät vaikka kaikki pisteet yhteen taitoon niin ei sen arvo nouse vaikka meneekin sen oranssin palkin ohi.

"Boost pack attributes cannot be combined with attribute adjustments"
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

En oikeastaan näe tarkemmallakaan tarkastelulla oikein mitään mahdollisuutta toisenlaiselle tulkinnalle, joten selitys oli tosiaan tarpeen. Eipä kyllä tuo hymiö tuossa nyt asiaansa ajanut.
No, pahoittelen viimeistä lisää, se ei ollut siis tarpeen. :D

Itse asiassa yritin olla itse sarkastinen (jota et siis hymiöstä huolimatta tajunnut) siitä syystä, että minua henk. koht. hieman häiritsee (enkä ole onneksi moderaattori) tuollainen "milesfinin" kaltainen keskusteluun osallistuminen. Siinä ensimmäisessä viestissä oli sentäs esimerkkikokemus mukana, mutta tuo toinen (sarkastinen) viesti on informaatioarvoltaan nolla. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia. Sinua viesti selvästi huvitti - minua se vuorostaan itketti, kun mietin että miten jotkut jaksaa.

Edelleen pitää paikkansa:
"Sisällön puute (H / V1, 1kk): Viestissäsi ei ole mitään sisältöä. Tämä on keskustelufoorumi; mieti ennen "Lähetä"-napin painamista, onko viestissäsi sellaista sisältöä, jonka joku muukin haluaisi lukea."
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Johtuuko etten osaa, mutta jos yrittää päivittää noita kokoonpanoja sieltä online valikosta ja kokoonpanopäivitys, sieltä ei löytynyt ainakaan vielä päivityksiä..

Eikö kausi kuitenkin ole startannut niin luulisi pikkuhiljaa päivittymään kokoonpanotkin..ei oikein nappaa aloittaa pelaamaan mitään pidempää kautta ennenkuin ne on kohdillaan..SM-Liigakin on niin pahasti kokoonpanojen osalta pielessä..(olettaen etteivät ne ole ilman mitään ilmoitusta päivittyneet kun en ole nyt viikkoon tsekannut niitä, pelannut vaan tuota HUT peliä manaillen tuota perhanan momentumia)..

Millä vaikeustasolla ja asetuksilla porukka pelaa peliä yleensä, kun jotenkin ärsyttää jos esim. Be A Pro- peleissä laittaa vaikeimmalle, niin tietokonekaan hyvä jos saa yhden maalin. Vetoja maalia kohden ja paikkoja tällöin tulee myös tietokoneelle ja peli pyörii myös omassa päädyssä välillä pahastikin. Ammattilaistasolla tietokone ja oma joukkue saa taas maaleja realistisemman määrän, mutta peli pyörii ihan kokoajan tietokoneen päädyssä..ehkäpä tämä johtuu vaan omasta kädettömyydestä vaikeimmalla tasolla, mutta jotenkin ei oikein nappaa tällä hetkellä tuo Be A Pro tuon takia..ja muutenkin tosi realistisia tilastoja, jos oma kenttä pelaa puolet pelistä..

En tiedä, mutta jotenkin tullut fiilis, että jotain pieniä viilauksia jäänyt tekemättä tänä vuonna ja etenkin läpiajoissa on niin syvältä kun kone yllätys n.99% varmuudella liukuu kiekon pois..ketuttaa!!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Hohhoijaa, hohhoijaa. Kyllä valittaa saa, jos valittaa aiheesta. Etkö ole ollenkaan lukenut näitä tännekin kirjoittaneiden kokemuksia? Samanlaista on tullut vastaan myös itseni lisäksi monelle kaverille. Erikoista toki, ettet itse ole muka tällaista kokenut, sillä itselleni ei ole vielä kovin montaa henkilöä vastaan tullut, joka ei olisi näitä tilanteita kohdannut. Eikä kyse ole pelkästään huonosti menneen pelin jälkeisestä valittamisesta, vaan palatetta on tullut myös monelta kirjoittajalta siitä, kuinka tämä "ominaisuus" on toiminut omaksi eduksi. Jos tässä tosiaan on takana pelkästään pelin sisäinen momentum-toiminto, niin voi sanoa, että se on kyllä erittäin huonosti toteutettu. Millä perusteella vastustajalla on esimerkiksi suuri momentum joskus heti pelin alkuminuuteilta lähtien? No, onhan toki oikeassakin jääkiekossa joskus toinen joukkue paremmin peliin valmistautunut, mutta että kilpailulliseen online-pelaamiseen sopii tällainen ominaisuus? Hah hah! Sama kuin jossain fps-pelissä olisi sotilaallasi joskus huono päivä, jonka takia osuminen on jatkuvasti hakusessa, vaikka tähtää sinne, minne pitää.

Ei millään, sillä sitä momentumia ei ole alkuminuuteilla. Sen saa, jos tekee pari maalia peräkkäin, ja menettää kun vastustaja tekee maalin. Vaikutus on minimaalinen, itse ja monet muut eivät sitä ole huomanneet ollenkaan. Semmoset ei vain kirjottele aiheesta yleensä, jotka eivät tätä momentumia ole noteerannut.

Kuitenkin taito ratkasee, vaikka tuo momentum on pelissä.

Mut jos jotain positiivista tästä jupakasta, niin kyllähän tästä on saatu vitsin aihetta muutamien tyyppien kanssa "Mä oon kotijoukkue, haluun momentumin!!11" :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

No lue sieltä ruudun alareunasta mitä siellä kerrotaan boost packista ja XP käyttämisestä...:rolleyes:
Huomaat sen kyllä itsekin; laitat boost packin käyttöön ja syydät vaikka kaikki pisteet yhteen taitoon niin ei sen arvo nouse vaikka meneekin sen oranssin palkin ohi.

"Boost pack attributes cannot be combined with attribute adjustments"

Mitäs muut on mieltä tästä???

Väittäisin itse kyllä vastaan kokemuksieni perusteella. Ja en usko, että kyse olisi vaan plasebo-vaikutuksesta.

Vaikka minulla on boostipaketti käytössä ja laitan vaikka tasapainon tappiin, niin ero on kyllä helposti havaittavissa. Sama pätee taklauksiin, laukausten voimakkuuteen etc.

Eli itse olen kyllä 99% varma, että vaikka sinulla on boostipaketti käytössä, niin kokemuspisteet vaikuttavat pelaajan taitoon. Toki vain sen oranssin alueen ylimenevältä osalta. :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Väittäisin itse kyllä vastaan kokemuksieni perusteella. Ja en usko, että kyse olisi vaan plasebo-vaikutuksesta.

Ostin yhen buustipaketin eli en tiedä päteekö muissa mutta ainakin off. dman-paketti kun on käytössä niin jos "erillisiä" pisteitä yrittää mulkata niin ne arvot eivät ainakaan näy vaikka laittaisi yli paketin arvon. Eli siis jos paketissa vaikka 80, niin jos laitat vaikka 84 et näe sitä missään. En ole kyllä testannut onko pelaaja parempi sitten jäällä jos näin menettelee. Ylläolevan vuoksi asetan pisteeni itse enkä käytä buustipakettia.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei millään, sillä sitä momentumia ei ole alkuminuuteilla. Sen saa, jos tekee pari maalia peräkkäin, ja menettää kun vastustaja tekee maalin. Vaikutus on minimaalinen, itse ja monet muut eivät sitä ole huomanneet ollenkaan. Semmoset ei vain kirjottele aiheesta yleensä, jotka eivät tätä momentumia ole noteerannut.

Kuitenkin taito ratkasee, vaikka tuo momentum on pelissä.

Mut jos jotain positiivista tästä jupakasta, niin kyllähän tästä on saatu vitsin aihetta muutamien tyyppien kanssa "Mä oon kotijoukkue, haluun momentumin!!11" :D

W-O-R-D!

Ehkä minäkin olen ollut onnekas saadessani bugittoman ja puolueettoman version pelistä, kun en ole kokenut saaneeni osaksi kamalaa vääryyttä momentumin tms. seurauksena tai kärsinyt pelin "bugeista".

Joo, kyllä pelistä löytää vielä paljon parannettavaakin, mutta enpä ole vielä tähän päivään mennessä ihan täydellistä peliä pelannutkaan, joten se ei ole yllätys.

Mulla tulee näistä kaikista whinettäjistä mieleen yksi kaverini, joka pitää itseään NHL guruna ja hävittyään pelin murjottaa koko loppuillan. Toissa viikonloppuna illanistujaisissa pelattiin ensimmäistä kertaa frendien kesken NHL turnausta uudella versiolla ja yllätys yllätys, ainoa valittaja oli juuri tämä murjottaja. "Tää on peli on sika hidasta ja tahmeaa, syötöt ei mee perille, ei näitä alotuksia voi voittaa, aijaa tostakin voi näköjään tehdä maalin ja mun veskaa hörppii jne... Ihan paska peli, kymppi oli paljon parempi". Kukaan muu ei valittanut, vaan pitivät peliä taas astetta parempana... :p

edit: Mainittakoon vielä, että oman saldoni voitoissa-häviöissä on miinuksella.

HUT tilastoja:
W - L- OTL: 16 - 22 - 5
Faceoff-%: 56.7
Passing-%: 56.2 (tämä tilasto pistää vähän silmään, mutta on tässä omaa huolimattomuuttakin...)
Average win margin: 1.71
Average loss margin: 2.95

Rookie kauteni pelasin vuonna '91, joten olen jo aikamoinen NHL veteraani ja kyllä ensisirklauksilla uusin versio on tuntunut viihdyttävimmältä tähän mennessä ja tuskinpa tuo mielipide mihinkään muuttuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

No okei, etulinjat on vedetty ja puolet valittu.

Toiset on sitä mieltä, että momentum on ihan bullshittiä eikä vaikuta online (myös offline toki?) peleihin juurikaan. Vain oma taito ratkaisee.

Toiset on sitä mieltä, että kyllä muuten vaikuttaa. Ei omat taidot VOI muuttua niin paljon pelistä toiseen.

Ja tämä keskusteluhan muuttuu sitten tästä eteenpäin ihan vaan väittelyksi omista mielipiteistä. Kumpikaan osapuoli ei voi todistaa olevansa oikeassa. Jos EA ei rehellisesti ja avoimesti kerro miten se on tehty vai onko tehty ollenkaan, niin siihen asti juoksuhaudoissa pysytään.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Ostin yhen buustipaketin eli en tiedä päteekö muissa mutta ainakin off. dman-paketti kun on käytössä niin jos "erillisiä" pisteitä yrittää mulkata niin ne arvot eivät ainakaan näy vaikka laittaisi yli paketin arvon. Eli siis jos paketissa vaikka 80, niin jos laitat vaikka 84 et näe sitä missään. En ole kyllä testannut onko pelaaja parempi sitten jäällä jos näin menettelee. Ylläolevan vuoksi asetan pisteeni itse enkä käytä buustipakettia.

Itselläni kun on boostipaketti käytössä ja lisään kokemuspisteitä, niin ne näkyy vain kohdassa "NYK". Eivät siis lisäänny saman rivin kohtaan "KOK", eivätkä siten näytä vaikuttavan myöskään pelaajan kokonaisuuden pisteytykseen.

Mutta kentällä nämä siis kyllä mielestäni vaikuttavat.

Odotan kovasti myös kaikkien muiden mielipiteitä kyseiseen asiaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Meikä tekee nyt ***** listan jotka quittaa, niin kanssapelaajat voivat jo ennen peliä tunnistaa pelurin quittaajaks ja olla suosiolla aloittamatta matsia koskaan. Eli tänään HUT -turnauksessa quittasi:
Koivuhaka HC
 
Ylös Bottom