Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: Reach

Niin eihän tässä ole kuin uusia aseita, uusia pelimuotoja, se koko "luokka" systeemi ja jetpackit ja muut hilavitkuttimet. Jep, ei mitään uutta.:rolleyes:


no mut, yleensä tarkoitin tota pelaamista, et iha samaa ku vanhassakin.. ja aseista sen verran, et samat neulapyssyt ainakin mulla pyöri koko ajan käsissä.. Se o ihan sama jos joku vetää jollain jetpäckillä siel ympäriinsä.. ja valikot ja luokka systeemi nyt on ihan sama, jos itse pelattavuus ei oo muuttunu mihinkään. Eli halo 3:sta jetpäckillä ja uusi luokka systeemi.. ;) täytyy varmaan pelata vähän lisää et pääsee sisälle.. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

no mut, yleensä tarkoitin tota pelaamista, et iha samaa ku vanhassakin.. ja aseista sen verran, et samat neulapyssyt ainakin mulla pyöri koko ajan käsissä.. Se o ihan sama jos joku vetää jollain jetpäckillä siel ympäriinsä.. ja valikot ja luokka systeemi nyt on ihan sama, jos itse pelattavuus ei oo muuttunu mihinkään. Eli halo 3:sta jetpäckillä ja uusi luokka systeemi.. ;) täytyy varmaan pelata vähän lisää et pääsee sisälle.. :)

Mutta Halo on jo näine ominaisuuksineen valovuosia edellä muista räimeistä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Jos Halo ei ole kehittynyt vuosien saatossa niin miten vaikka Call of Duty on kehittynyt? Ei ainakaan parempaan suuntaan. Halo 2:n ja Halo 3:n ero ei ollut niin suuri. Pelit tuntuivat melko samanlaisilta ja X-napin varusteita lukuunottamatta pelattavuus on pysynyt melko samanlaisena. Reachiin oli tehtävä muutoksia, ei kukaan olisi jaksanut enää kolmatta lähes samanlaista peliä. Haarniskakyvyt muuttavat peliä kyllä paljon. Sen näkee hyvin kun pelaa Halo 2:sta tuttuja kenttiä, esim. Asylumia ja Pinnaclea. Noita pelataan nyt ihan eri tavalla kuin Halo 2:ssa aikanaan.

Mielestäni ei kannata lähteä huutelemaan tuollaisia, ellei ole kokemusta pelistä. Pintapuolisesti Halot ovat vain räiskintöjä muiden joukossa. Hieman kokemusta alle niin huomaat, että asia ei todellakaan ole näin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Jos Halo ei ole kehittynyt vuosien saatossa niin miten vaikka Call of Duty on kehittynyt? Ei ainakaan parempaan suuntaan. Halo 2:n ja Halo 3:n ero ei ollut niin suuri. Pelit tuntuivat melko samanlaisilta ja X-napin varusteita lukuunottamatta pelattavuus on pysynyt melko samanlaisena. Reachiin oli tehtävä muutoksia, ei kukaan olisi jaksanut enää kolmatta lähes samanlaista peliä. Haarniskakyvyt muuttavat peliä kyllä paljon. Sen näkee hyvin kun pelaa Halo 2:sta tuttuja kenttiä, esim. Asylumia ja Pinnaclea. Noita pelataan nyt ihan eri tavalla kuin Halo 2:ssa aikanaan.

Mielestäni ei kannata lähteä huutelemaan tuollaisia, ellei ole kokemusta pelistä. Pintapuolisesti Halot ovat vain räiskintöjä muiden joukossa. Hieman kokemusta alle niin huomaat, että asia ei todellakaan ole näin.

Joo ei mun kannata vielä tuomita mitään, mut alun perusteella olisin kaivannut hiukan piristystä esim. aseiden kanssa ampumiseen ja tähtäämiseen.. ko tuli kuitenkin halo 3 vedetty yli 2000 matsii livessä, ni siks oli pakko avautua.. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Joo ei mun kannata vielä tuomita mitään, mut alun perusteella olisin kaivannut hiukan piristystä esim. aseiden kanssa ampumiseen ja tähtäämiseen..

No tuohonhan on tehty isokin muutos. Liipaisimen rämpyttämisen sijaan pitää osata ampua rauhallisesti. Tähtäin laajenee rekyylin takia ja palautuessaan normaaliksi osuu laukaus sinne mihin tähtäin osoittaa. Monella tuntuu olevan ongelmia tuon kanssa. Vaikka tulee yllätetyksi voi taistelun silti hyvin ajoitetulla laukauksilla voittaa vastustajan naputellessa liipaisinta niin kovaa kuin kerkeää.
 
Vastaus: Halo: Reach

Vaikka tulee yllätetyksi voi taistelun silti hyvin ajoitetulla laukauksilla voittaa vastustajan naputellessa liipaisinta niin kovaa kuin kerkeää.

Ja tämä tosiaan lisää ennestään menestyksen riippuvuutta pelaajan taidoista, ei yllätysmomentista. Distinktiivinen piirre Halossa, joka tekeekin pelistä edelläkävijän.
 
Vastaus: Halo: Reach

Vaikka tulee yllätetyksi voi taistelun silti hyvin ajoitetulla laukauksilla voittaa vastustajan naputellessa liipaisinta niin kovaa kuin kerkeää.

Tosi kuin vesi. DMR:n käyttö on vielä osalla porukasta hieman hakusessa. Ei ole tärkeää ampua mahdollisimman nopeaa sarjaa, vaan muutama rauhallinen hyvin tähdätty laukaus tiputtaa suojat ja sitten riittääkin se yksi pääosuma.

Maltti on valttia.

Edit:
Joohanh sanoi:
Ja tämä tosiaan lisää ennestään Halon riippuvuutta pelaajan taidoista, ei yllätysmomentista. Distinktiivinen piirre Halossa, joka tekeekin pelistä edelläkävijän.
Call of Dutyssa kun yllätät jonkun niin lähes 100 prosenttisesti saat myös tapon. Onneksi Halossa ei ole näin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei, vihollisista vain tehdään vaikeampia (kestävämpiä/tehokkaampia/liikkuvampia/herkempiä).

Kyllä Reachin kohdalla on jotain muutakin; pelasin ensin Heroic -tasolla läpi ja nyt toista kierrosta Normal -tasolla räiskintämielessä ja:

Heroic tasolla Sword -basen pihamaalla oli Elitejä ja muuta populaa (+six -kaveria) melkoisesti ja kohtuu tiukka paikka, mutta normal tasolla Sword -basen sisällä camppaili 2 Hunteria jotka heitti veivit pariin haulikkolaukaukseen selkäpuolelle.

Lisäksi oman puolen heput perussolttu lukuunmukaen ovat reaktiivisempia helpommalla tasolla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kyllä Reachin kohdalla on jotain muutakin; pelasin ensin Heroic -tasolla läpi ja nyt toista kierrosta Normal -tasolla räiskintämielessä ja:

Heroic tasolla Sword -basen pihamaalla oli Elitejä ja muuta populaa (+six -kaveria) melkoisesti ja kohtuu tiukka paikka, mutta normal tasolla Sword -basen sisällä camppaili 2 Hunteria jotka heitti veivit pariin haulikkolaukaukseen selkäpuolelle.

Lisäksi oman puolen heput perussolttu lukuunmukaen ovat reaktiivisempia helpommalla tasolla.

Tuossa puhuttiin vain vihollisten vaihtelusta pelaajamäärän mukaan. Ja Sworbasessa pitäisikin olla sisällä huntereita, ainakin aina pelatessani on ollut. Jonkin verran satunnaisia elementtejä noiden vihollisten arvoissa ainakin on.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mihin tuo muuten perustetaan, että Heroic on "se oikea" vaikeustaso?

Pelin vaikeusaste kuvauksissa sanotaan että Heroic on "SE" oikea Halo kokemus.

Mutta itse tykkään tosta normal vaikeudesta kun haluaa vaan mennä ja ampua porukkaa. Itseasiassa olo on enemmän "heroic" silloin kun voi vaan selkä suorana teurastaa kaikki. Heroicia pelailen silloin kun haluan hieman haastetta.

Mites muuten, onkos tämän pelin Legendary yhtä helppo kuin ODST:n? Oli aika hassua että ODST ukot kestävät enemmän osumaa kuin Spartanit.

Kyllä mulla ainakin tuli ohjeet ruutuun kun ekaa kertaa lentelin ihan kuten pelin alussakin kun tulee ne ohjeet että miten katsotaan ja miten mennään ajoneuvoihin jne.

Mulla tuli siinä hävittäjä-kohdassa joo, mutta tässä se ei muusta puhunu kun siitä altitude lockista. Tasan ei käy onnen lahjat! :D

Ja niin, etten vaikuta liian kriittiseltä peliä kohtaan, täytyy sanoa että on todella loistava peli kyseessä. Hieman on ollut ongelmia, mutta ei mitään isompaa. Peliä oli ja on hauska pelata ja se on tärkeintä. Hienoa on miten Bungie VIHDOINKIN antaa kampanjaan customointia, tykkään aina tuunata hahmojani, eräänlainen fetissini. :D

Pitää vielä kehaista tuota avaruuslentelyä. Se on tehty esimerkillisen hyvin. Tykkäsin siitä että sillä aluksella voi tehdä kieppejä ja nopeita käännöksiä helposti. Lisäksi se on aika komean näköistä ja kontrollit pelaa yksi yhteen. :)
Vaikka noh, onhan se aika helppoa, mutta meikä tykkää aina välillä helposta. Ei pelin tarvii koko ajan olla mitään hampaiden kiristelyä.

Loisto peli. Pidin yhtä paljon kuin ODST:stä. Ja kiva kuulla että päähahmo sanoo edes jotain pelin aikana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Digital Foundry tarjoaa odotetusti teknistä analyysia Halo: Reachista. Ja kuten alpha- ja betaversioiden perusteella ounasteltiinkin, myös lopullinen peli uhraa hitusen vaakaresoluutiostaan uusien, hienojen valaistusefektien kustannuksella. Natiivitarkkuus on siis 1172x720 ja sitä pehmentää Bungien oma "temporal anti-aliasing" -toteutus. Tuolla lailla näytönohjaimen eDRAMin valtava kaistanleveys jää muuhun hyötykäyttöön. Ruudunpäivitysnopeus pysyy pahemmin repeilemättä 30 ruutukuvassa sekunnissa, vaikka paikoitellen pitää tyytyä 20 fps:ään.

In the meantime, let's drill straight down into the performance. Similar to the previous Halo engine, Reach double-buffers - it displays one frame while rendering the next before flipping the framebuffer. It's also effectively v-synced, though on the odd occasion some frames go over-budget very slightly, resulting in a small, unnoticeable tear at the very top of the screen. The upshot of this is that so long as each frame is rendered in less than 33ms or thereabouts, you have a super-smooth 30FPS shooter.

Grafiikkamoottorin uudistuksista johtuen Reach näyttää kuitenkin komeammalta ja sulavammalta kuin Halo 3 taikka ODST - mikä nyt on ihan päivänselvää oikeastaan kelle tahansa, joka on näitä kaikkia kolmea peliä pelannut.

In comparison with Halo 3 and ODST, there's the sense that for the vast majority of the duration, Reach is the smoother game. While frame-rates in optimal conditions are identical, the new game's implementation of motion blur - both camera and per-object based - is markedly superior to what we saw in the old engine. Put simply, the game just looks that much more fluid in motion.

Lopputuloksena onkin (teknisesti) kaikkien aikojen Halo-peli, joka osoittaa, että viisi vuotta vanhasta raudastakin pystytään vielä repimään ihan uusia tehoja.

From a technical perspective, Halo: Reach is undoubtedly a colossal improvement over the previous games in the series: higher resolution without sacrificing HDR, tangibly improved poly counts, insane use of particles and alpha, far higher levels of dynamic lighting, four times the draw distance, four times the amount of enemy units... the list is seemingly never-ending. But for all its technical achievements, it's clearly still a Halo game. It looks like one, it plays like one - and that's all by design.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Halo: Reach

Mikä Reachissa on aivan käsittämätöntä on se, että noin upeasti luodut grafiikat, suurin konsoleilla nähty skaala koskaan ja paras tähän asti nähty dynaaminen (ei siis putkijuoksujen tapaan skriptattu) tekoäly eivät saa täysillä voimillakaan vietyä Xbox 360:tä maihin, vaikka ruudunpäivitystä tietysti paikoin kolhiikin.

Minulle kyseessä on teknisesti vaikuttavin peli koskaan, jopa Crysistakin parempi.
 
Vastaus: Halo: Reach

Minulle kyseessä on teknisesti vaikuttavin peli koskaan, jopa Crysistakin parempi.

Mitä nyt tässä YouTubesta muutamia pelivideoita katsoneena voin sanoa, niin kyllä tämä toteamus aiheuttaa huutonaurua. Ei se nyt mitenkään ihmeelliseltä näytä verrattuna muihin räiskintäpeleihin. Ja Crysista parempi? Jos nyt ei sentään alettaisi liioittelemaan kuitenkaan, jookos?

Toki jokainen saa tykätä, mistä haluaa ja pelata, mitä haluaa, ei siinä mitään. Ja toki Halo on aina iso juttu, kun uusi osa tulee markkinoille(en kyllä itse ymmärrä, että miksi, ei se nyt niin ihmeellinen sentään ole, ihan perus FPS), joten kyllähän fanit sitä aina hehkuttavat. Kyllähän se hyvältä näyttää, ei siinä mitään, mutta ei siitä nyt voi Crysiksen kanssa puhua edes samassa lauseessa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mitä nyt tässä YouTubesta muutamia pelivideoita katsoneena voin sanoa, niin kyllä tämä toteamus aiheuttaa huutonaurua. Ei se nyt mitenkään ihmeelliseltä näytä verrattuna muihin räiskintäpeleihin. Ja Crysista parempi? Jos nyt ei sentään alettaisi liioittelemaan kuitenkaan, jookos?

Kovalchuk voi unohtaa Youtuben pelivideoiden katselun ja puhua kokemuksesta, jos tohtii aiheesta puhua. Siihen asti argumenttisi aiheesta ovat mitättömiä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Pläähh. SWAT on kyllä niin "ei-Haloa" ... Laaki ja vainaa meininki ei ole se mitä Halon moninpeliltä haen. Muutenkin, moninpelin puolella voisi luulla, ettei pelissä ole muita aseita, kuin tuo uusi "BattleRifle"(en muista nyt sitä oikeaa nimeä), sekä snipu... Kyllähän tuo "BR" meikäläisenkin lempilelu on, että ymmärrän kyllä muidenkin himon sen suhteen:p Ihan p*rkeleen tehokas kivääri jo yksinpelinkin puolella(PlasmaPistol+"BR"= lulz Elitet). Muuten verkkomättö maistuu kyllä todella hyvältä. Vaikka Halo 3:n aktiivisesta pelityksestä onkin jo n. vuosi vierähtänyt, tulivat kontrollit yms. suoraan selkäytimestä, ehtaa Haloahan tämä.

Itse pelin kampanja oli myös varsin loistavaa viihdettä, vaikka se suht lyhyt olikin(Heroicilla räiskin menemään). Heroic tuntui hieman aiempaa helpommalta, vaikka parissa kohdassa jumitinkin tovin, lähinnä liian uhkarohkeiden rynnäköitteni takia(This Is Spartaaann!!). Tylsähkö avaruuslentely-kohtaus oli ihan naurettavan helppo, vaikkei ollut kontrolleista hajuakaan(joku yksi näppäin siinä neuvottiin, ei muuta).

Juuri aloitellut Legendary kierrosta ja selvästi tuo PlasmaPistol+BR rulaa vieläkin, ainakin näin alussa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Pläähh. SWAT on kyllä niin "ei-Haloa" ... Laaki ja vainaa meininki ei ole se mitä Halon moninpeliltä haen. Muutenkin, moninpelin puolella voisi luulla, ettei pelissä ole muita aseita, kuin tuo uusi "BattleRifle"(en muista nyt sitä oikeaa nimeä), sekä snipu... Kyllähän tuo "BR" meikäläisenkin lempilelu on, että ymmärrän kyllä muidenkin himon sen suhteen:p Ihan p*rkeleen tehokas kivääri jo yksinpelinkin puolella(PlasmaPistol+"BR"= lulz Elitet). Muuten verkkomättö maistuu kyllä todella hyvältä. Vaikka Halo 3:n aktiivisesta pelityksestä onkin jo n. vuosi vierähtänyt, tulivat kontrollit yms. suoraan selkäytimestä, ehtaa Haloahan tämä.

Swateille ja Snipereille pitäisi tosiaan luoda omat pelilistat Halo 3:n tapaan, tällä hetkellä aiheuttaa varsinkin BTB:ssä hampaiden kiristelyä, kun porukka menee äänestämään näitä. Sama on oikeastaan myös Headhunterissa, tuollainen nyt mitään BTB:hen kuulu. Headhunter on tosin FFA:ssa ja normaaleissa tiimipeleissä varsin mainiota viihdettä.

DMR on aika pitkälti yhtä tehokas kuin Battle Riflekin, mutta tällä kertaa muita aseita ollaan nosteltu lähemmäs tuon teholuokkaa, ja DMR:n käyttö vaatii huomattavasti enemmän hallintaa ja taitoa.
 
Vastaus: Halo: Reach

No on siinä Crysisissa parempi tekoäly. Elitet esim kun heitä ampuu pitkältä matkalta vaan heittävät kuperkeikkoja eivät oikein tee mitään (esim. eivät liiku lähemmäksi tulittaen suurinpirtein siihen suuntaan mistä ammus tulee). Ja sitten toi että noi vihollisten tankit NÄKEE SEINIEN läpi on todella ärsyttävää ja osaavat laskea tietkoneälyn lailla mihin pelaaja kävelee, sitten alkaa satamaan murkulaa.

On toi tekoäly ihan jees kuitenkin. Parempi kuin useimmissa konsolipeleissä. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

DMR:n käyttö vaatii huomattavasti enemmän hallintaa ja taitoa.

Itse olen aina rakastanut näitä ns. tarkkuusaseita, ihan vain niiden tehokkaaseen käyttöön vaadittavan "kouluttautumisen" takia. Halo on kyllä siitä hieno, ettei sitä omaa taitohuippuaan tule koskaan saavutettua, vaan aina voi tulla paremmaksi.
 
Ylös Bottom