Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä
@ Lilywhite
Pelissä käytävä sota on hieman erilaista kuin oikea sota ja tässä vihollinen kohdataan kasvotusten jatkuvasti, eikä missään historiallisissa vallihaudoissa. Tuo sodankäyntikin on saattanut hitusen kehittyä sitten talvisodan.
Jokatapauksessa pointtini oli, että puukotus on erittäin hyvällä tasolla nyt, kun sitä on huononnettu.
Vallihaudoista on siirrytty valloittamaan rakennuksia? Nojoo, onhan se muuttunut tietty, mutta lähitaistelutilanteita syntyy silti. Itse en koe puukkoa tällä hetkellä reiluksi, vaan se on enempi nopan heittoa. Sinua se ei haittaa, minua haittaa, peace? Joitakin random factorit eivät haittaa, joitakin haittaavat.
Jos sinut sodassa ammutaan millä tahansa aseella, niin silloin et enää synny yhtään mihinkään. Tuollaiset yksi elämä per pelilevy, eivät vain hirveästi myisi. Tuo nykyinen on mielestäni toimiva systeemi.
(Niin eli mielestäsi tuo perkki on entistä pugisempi tilanteen ollessa tiukka. Hohhoijaa..)
Aika kaukaa haettua. Ja millon sanoin, että tuo perkki on bugisempi, kun tilanne on tiukka? Huoh. Sanoin, että tiukoissa tilanteissa tohon kuoleminen on entistä vittumaisempaa ja sen kokee vielä epäreilummaksi. Eihän tossa vielä mitään, jos pelaa SaDia ja 1v1 -tilanne eikä hosti lagaa pahasti. Sillon se tappaminen onkin vielä "helppoa". Sitten kun heitetään mukaan lagi tulee hommasta vaikeampaa. Sitten vielä enemmän kuin yksi vihu tulee vastaan, tulee hommasta tukala.
Tämä on malli esimerkki nykyajan pelaajista. Mikään ei riitä, siellä on jo Barebones, Hardcore, Wager ja Prestige pelimuodot olemassa, mutta nekään eivät riitä. Pitäisi ymmärryksen käsittää se, että noita pelimuotoja olisi aivan liikaa jos kaikille tehtäisiin oma pelimuotonsa, nyt se on onneksi vielä pidetty selkeänä.
Eli kun Haloissakin pelimuotoja on loputtomasti, se ei toimi, mutta silti peli myy miljoonia? Okei. Tietääkseni custom pelien muokattavuusasetukset eivät vaikuta millään tavoin negatiivisesti peliin. Tuo prestige pelimuoto nyt ei eroa mitenkään normaaleista pelimuodoista, joten sen olisi voinut vaikka jättää pois ja tilalle lisätä Decerto playlistin. Nykypeleihin "lisätyt" random factorit on muutenkin semmosia juttuja, joilla yritetään tasoittaa huonojen ja hyvien pelaajien välisiä eroja. Ei tuu matille paha mieli, kun joku uberprojenkki kuoleekin välillä sen AK74u:n käsittelyssä, vahingossa.
Tätähän tässä juuri tarkoitin. Pelisarja on kehittynyt ja pelillisesti ainakin allekirjoittaneen mielestä parempaan suuntaan ja tuohon riisutumpaan suuntaan ei tuossa määrin palata varmastikaan koskaan.
Taidat kuitenkin kuulua tähän casual-pelaajiin? Älä ota tätä siis loukkauksena, siinä ei ole mitään väärää. Yritä kuitenkin ymmärtää, että jos Halossa on onnistuttu ottamaan HC-pelaajat huomioon, pitäisi se tässä vuosipäivityssarjassakin onnistua. Jos se siinä onnistuu niin helposti, niin miten se on muka niin vaikeaa tuoda tähän?
Mikään peli ei voi olla täysin realistinen, varsinkaan sotapeli. Siihen voi silti tuoda mukaan realistisia piirteitä.
Aika jäätävä pointti. Eli FIFaankin voidaan tuoda realistisia ominaisuuksia vaikkapa siten, että pelataan oikeilla säännöillä ja pelataan pallolla, mutta muuten peli voi olla kaikkea muuta kuin realistinen. Pelaajilla voi olla aseet kädessä jne? Ei silloin kannata puhua realistisuudesta mitään, koska peli ei sitä ole.
Tätä silmällä pitäen tuo second chance on toteutettu erittäin tasapainoisesti.
Tuota nykyistä systeemiä parempaa on tuohon vaikea keksiä.
Toi on kyllä kaikkea muuta kuin tasapainoinen. Kyllä se vielä nevaripeleissä menee, mutta sitten vakavasti pelatuissa peleissä ehdottomasti kiellettyjen perkkien joukossa, niinkuin se noissa arvostetuissa turnauksissa onkin. Tai no, ei tästä pelistä kyllä kovin arvostettua turnausta voi kilpamielessä edes järjestää. Ja kuten joku muu täällä jo totesikin, toi perkki on käytännössä jukkis x4. Lagisilla hosteilla saa SC jätkään tyhjentää sen 20 kutia.
-------------------------------------------
@ hasse
Eli vastaukseni muuttuisi dramaattisesti, jos lisäisi sen "Noh, itse taas intin käyneenä ja
kyseistä aihetta siellä paljon läpi käyneenä voin sanoa". Just, ja minähän tarvitsen luetun ymmärtämistä. Intin käyneenä ja puhut nimenomaan lääkintä- tai tarkkuuskivääriasioista(vai mitä niitä onkaan), oletan käyneesi tällä saralla koulutuksesi. Viestini sisältö tuskin olisi mihinkään muuttunut, vaikka olisinkin lainannut sen tummennetun kohdan. En vaan nähnyt sitä oleelliseksi, kun odotat codin olevan jotain intti-hommia jossa kannetaan haavoittuneet pois, sillä eihän haavoittuneet voi tähtäillä pistooleilla milloinkaan.
Ei, mutta saattaisit tajuta selvän eron sanomassani ja siinä, etten hakenut mitään leveilyä tolla. Enkä odota CoDin olevan mitään inttihommaa. Mutta jos joku toinen (Lilywhite) olettaa sen olevan, niin miksei se sitten ole sitä loppuun asti? Sitä tässä nyt ihmeteltiin.
En tiedä mistä HC-sd oletuksesti tulevat, sillä sitä pelaan vain vahingossa (ja lähinnä peliäkin pelaan vain vahingossa). Kahteen viikkoon olen pelannut vain kahtena kertana PSBlockin SD-modia, joissa ei sinua ole näkynyt? Vai onko se taso niissä peleissä liian huono sinulle, TDM publasankarille?
PSBlockin? Miten mä sinne servulle edes pääsisin, jos en tunne ketään sieltä ja tällä hetkellä ei oo mitään kunnon mikkiä? Eiköhän se kikki tulis aika äkkiä pelkästään jo mikin puutoksen takia. Boxin 5.1. mikki, kun ei toimi PS3:lla. TDM on yleisesti kakkaa, mutta sitä on BOpsissa tullut pelattua eniten. SD:tä ei publalla jaksa, liikaa nevareita guestien kanssa ja tuubit yms. Siihen vielä älytön verkkoviive britti yms hosteilla, on ruletti valmis. Ei jaksa venata aina rundin loppuun, kun kuolee hostin Famasiin ja oman puolen xxzibitxx(2) juoksee omalla respalla ja ampuu perhosia nuketownissa. Tietty kilpasuomihostit on eri asia, mutta niihin ei PS3:n puolella ole asiaa, koska en kuulu ns. insidepiiriin.
Vinkkinä: kun tapat jonkun, siitä tulee ilmoitus (pisteet ruudulle, ehkä parit "longshot" jne. merkit, ehkä killstreak ja alakulmaan tulee se tappo-kokonaisuus, jossa näkyy "
tappaja - ase/pääosuma -
tapettu" josta voi katsoa, saiko sen tapon jossei pelikentältä erota).
Oonki aina miettiny et mitä ne tekstit on. Tai, sitten vaan nopealla temmolla pelattaessa ei aina ehdi tarkastamaan sitä vihua, kun on jo tähtäin siirtymässä seuraavaan vihuun. Ennakointi ftw. Haluan kysyä sulta, että miks toi perkki on sitten kilpaturnauksissa kielletty? Vastaa edes tuohon kysymykseen, niin olet tyydyttänyt minut hetkeksi.
------------------------------------------------
@Travo
Joo ei kyllä oo kaikki inkkarit kanootissa jos vertaa videopeliä oikeaan sotaan...
Ei ollut nyt tarkoitus verrata tätä peliä oikeaan sotaan ja miettiä miksi tässä pelissä kaikki on niin epärealistista. Kuten olen jo sanonut, peli on epärealistinen ja hyvä niin. Noi inttivertaukset tuli lähinnä mieleen tuosta Lilywhiten ekasta viestistä, jossa niitä sivuttiin.
iTz_Smulille tuntuu tässä pelissä esiintyvän semmosia tilanteita kuin mitä itelle sattuu kerran miljardissa pelissä/ei ollenkaan! Siis parhaimmillaan (vai pahimmillaan?) 5 jätkää oot saanut yhtä aikaa last standiin ja vielä samaan kasaan!? TDM:ssä näköjään sattuu ja tapahtuu...

(Toki sen last stand contractin aikana oli NORMI S&D:kin puolella huomattavasti useampi kyseisen perkin käyttäjä verrattuna kun sitä contractia ei ollut)
Käy katsomassa file shareni, siellä on hyviä klippejä liittyen vähän tähänkin. Otit taas ton mun tekstin melko kirjaimellisesti? Ehkä ne vihut ei tosiaan oo siellä kulman takana kaikki seisomassa yhessä kasassa? Ehkä ne tulee sieltä tyyliin 1-2 kerrallaan? Ehkä pääsen selkään? Ehkä se että saan tapettua niitä ei meinaa sitä, että olisin hyvä pelaaja? Ehkä publalla menestyminen ei meinaa, että on oikeasti hyvä pelaaja?
Jo aiemmin mainitsin, että kilpasäännöissä perkki on kielletty. En siis ala tähän enää mitään esimerkkiä vääntämään perkistä, koska en ole hyvä siinä, kuten on jo huomattu.
Lisäksi kannattaa vähän jarrutella omilla taidoilla kehumista.. Sanotaanko näin, että FFA:ta ja TDM:ää pelaa oikeastaan vain semmoiset, joilla ei ole suurempaa kokemusta FPS-peleistä tai muuten vasta aloittelevat pelaajat. Varsinkin jos itse on pelannut suunnilleen jokaista CoD-sarjan peliä, ei se ole temppu eikä mikään rohmuta kunnon statseja aloittelijoita vastaan...
Edelleen publalla menestyminen tai multikillin vetäminen ei tarkoita, että on hyvä pelaaja. En kai ole omia taitojani siis mitenkään erityisemmin täällä hehkuttanut.
Meinaatko, että CoDia pelaa eri pelimuodoissa eri tasoiset pelaajat? Missäköhän playlistissä pelaa sitten parhaat pelaajat keskiarvoltaan? Ei se ole kuule temppu eikä mikään vetää publalla pelimuodossa kuin pelimuodossa hyviä statseja. En tarkoita nyt itseäni, vaan kaikkia yleisesti. Vähän älliä käyttöön niin oikeilla classeilla/pelimuoto tulee menestystä, tasosta riippumatta. Enkä halua nyt leuhkia, mutta on sitä tullut kyllä publan Sadipeleissä vedettyä kans ihan hyvillä statseilla myös. Se ei taas kerro mitään. Oikeilla säännöillä hyvien pelaajien keskuudessa mua luultavasti raiskattaisiin.
Mutta SD:hän on melko yksilöpainotteinen pelimuoto. Esim CoD4:n aikana muistan kun pelattiin oikeasti hyviä klaaneja vastaan boxin puolella niin SD-peleissä pistettiin hyvin kampoihin, mutta sitten respallisissa, tiimipohjaisissa pelimuodoissa kuten Domination tulikin turpaan niin että tukka helisi. Tässä pelissä tosin ei voida puhua kilpailullisuudesta kovin vakavasti, sillä vaikka tätä pelattaisiin mahd kilpailullisilla säännöillä, ei tämä silti olisi kovin kilpailullinen peli, kiitos lukemattomien random factorien. Monia tämä asia ei haittaa, hyvä niille.
------------------------
@Elias, ei ton liitteen ole tarkoituskaan. Nickin historia sijoittuu boxin puolelle klaanilaisten kanssa hihiteltyy insidehuumoriin.