Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Joo AC on kivaa ajaa, mutta tekoäly ei vieläkään anna vastusta vaikka ovat parantaneet sitä todella paljon. 100% antavat liian helposti tilaa ja väistävät sivuun, vaikka siihen ei ole mitään syytä. Assetto Corsa on paras hotlap-simulaattori, mutta Project Cars on parempi kisasimulaattori ja hauskempi yksinpelinä.

Tämä on ehkä se vastaus mun kysymykseen sen suhteen että hankinko sen pc:lle. Tosin mä ajelen paljon ihan ajamisen ilosta kun on alla kunnon auto ja äänet/ajovermeet on oikeanlaiset (eli ei Gran turismo) ja joskus tulee ajettua sit kisaakin jos tekoäly antaa vähänkin vastusta (eli ei gran turismo). Toisaalta taas tuo Project carsin career mode on hyvin tehty tuolleen et on kisaviikonloput ja käytännös kokonainen kalenteri (eli, ei kuten gran turismo :D). AC pitänee hankkia pc:lle kyllä. Konsolia en varmaan edes harkitse sitten enään (ennen kun negt gen gran turismo) kun mä en tykkää jos on 5 samantyylistä autopeliä, tulee valinnanvaikeus ja mitä niillä kaikilla edes tekee välttämättä sit enään... :rolleyes: Rallipeleistäkin on vähän niin ja näin konsolilla, ehkä se dirt pc:lle olis sit kans vaihtoehto kun tosiaan sitäkään ei paljon tule pelattua muuten kuin jotain normi rallikautta...
 
Vastaus: Project CARS

Mielenkiintoista, koska yleisesti nimenomaan PC:n tekoälyä haukutaan suhteessa Assettoon. Itselläni on ratti mahdollisesti hankinnassa ja näistä kahdesta kiinnostaa ehdottomasti enemmän AC. PCarsissa näyttää olevan myös ratojen laadussa ikävän isoa vaihtelua. Esim. Monzassa menee kallistukset vikassa kurvissa ihan väärin jne.
 
Vastaus: Project CARS

Omaan makuun ainakin tuollaisessa perusrennossa ajelussa Assetton tekoäly on ihan ok. Jos totisemmin sen kanssa koittaa kisata, niin voi tosiaan tulla puutteet esiin, sen verran paljon tuosta on negatiivisia kommentteja netissä. Pitää ottaa huomioon, että tämä on Kunoksen ensimmäinen peli mistä ylipäänsä edes tekoäly löytyy eli varmaan kehitystä tuon kanssa on lupa odottaa vielä jatkossakin.

Radat on kyllä hyvin tehty, mutta niitä on vaan suhteellisen vähänlaisesti.
 
Vastaus: Project CARS

AC:ssa on maailman parhaat peligrafiikat, sanoitte mitä tahansa, PCars jää jalkoihin. Ainakin pc-versiossa :D Jokusen videon youtubesta katsonut ja kyllä tuo hivelee silmiä miten aidon näköisiä ratoja... Toki nyt alla uus pc jolla voi katsoa täydellä laadullakin, vanhalla 480p oli isoin jolla pyöri :D
 
Vastaus: Project CARS

Poistin käytetyn halvalla ja ajelemaan pääsen heti, kun ratti rantautuu postista. Oli ehkä vähän väärä käsitys tästä, mutta simuloinnin taso vaikuttaa varsin syvälliseltä ja, toisin kuin Assettossa, tässä on dynaamiset sääolot, varikkotaktiikat ym. Eli kilpaa ajamisen immersio on selvästi voimakkaampi, vaikka AC lieneekin puhtaana hotlap simuna parempi. Viimeistään se möi tämän, kun tajusin, että sama tiimi on maineikkaan GTR:n takana. Sitä ja etenkin kakkosta tuli tahkottua aikanaan PC:llä ja paljon. Ai että sitä nippelitiedon määrää, kun Motecilla analysoi ajodataa.

Enkä nyt muutenkaan ole hakemassa sellaista "rätillä naamaan" tason realismia, vaan simumaista, mutta samalla hauskaa kilvoittelua. Autovalikoima on tässä pieni pettymys, mutta eiköhän tuo ajaessa unohdu.
 
Vastaus: Project CARS

Muista ladata ne ilmaiset autot ja livery packit. Ja mielestäni niissä maksullisissa autopaketeissa on hyvä hinta/laatu suhde.
 
Vastaus: Project CARS

Kliksuttelinkin ne jo etukäteen Storesta. Joku "lataa kaikki ilmainen sisältö" olisi ihan kiva ominaisuus .. Mitään season passia ei ilmeisesti ole?
 
Vastaus: Project CARS

Pleikalle on aamulla julkaistu 10.0-päivitys.

Project CARS – PS4 Patch 10.0 – Release Notes

Vehicles
• Aston Martin - DBR1-2, Vantage GTE, Vantage GT12: Tweaked cockpit exposure to better balance the world brightness when driving in cockpit view.
• Ford Falcon FG - Made the in-cockpit steering wheel static when disabled so that the digital display is still visible.
• Ford Fusion Stockcar - Fixed a damage issue, tweaks to setups so car is less likely to go on two wheels.
• Dallara DW12 Indycar - Tweaks to setups so car is less likely to go on two wheels.

Controllers
• Controllers - Updated the Fanatec support code to ensure the Fanatec handbrake peripheral works correctly when either connected via the USB adapter or the pedals to the wheel.

Pitstops
• Fixed an issue where, if the player pits on the final lap and only closes the pit board after crossing the place in the pitlane where the finish line is (but before the post-race screen comes up), the race would fail to end.
 
Vastaus: Project CARS

Katselin vähän kirjoittelua sekä videoita forcejen säätämisestä ja voi herranen aika sentään! Onko minkään asian säätämistä missään pelissä ikinä tehty yhtä epäselväksi ja hankalaksi? Ihan käsittämätön systeemi. Voidaan varmaam perustella sillä, että jokaisella on oma makunsa ja pystyy hienosäätämään. Mutta kun oletuksena asetukset ovat hanurista, liukusäätimien vaikutukset vähintääkin epäselviä ja tärkeimmät asetukset pitää tehdä joka ikiselle autolle erikseen, niin ei voi puhua kuin laiskuudesta.

Voisi kuvitella, että esimerkiksi T300:lle on pleikalla hyvät asetukset valmiiksi, onhan se sentään virallinen lisälaite. No mitä vielä. Jokainen peliä säätämättä ratilla pelaava todennäköisesti pettyy tuntumaan ja pahinta on se, että ilman apua keskivertopelaajalla ei ole hajuakaan mistä se johtuu.

Onneksi tuntumasta sentään saa hyvän ja sellaisen, joka tekee pelille oikeutta, mutta kohtuuttoman paljon selvitystyötä ja valikoissa nysväämistä tuo vaatii. Turhauttavaa, kun mieli tekisi vain AJAA.
 
Vastaus: Project CARS

Ei ne niin mahdottoman epäselviä ole. Itse säädän ekalta välilehdeltä neljää arvoa, ja toiselta neljää. Ja joka autoon (poislukien kartit) tismalleen samat säädöt. Toimii todella hyvin.

Yksi on yleinen vastus, yksi vaikuttaa kääntämisen raskauteen, yksi jarrutuksen efekteihin ja yksi kanttareihin jne.

Todella hyvän tuntuman saa ja forcet on parhaat mitä ps4 peleissä on saanut.
 
Vastaus: Project CARS

Ei tuo säätöjen määrä sinällään haittaisi, jos ne asetukset olisi oletuksena edes vähän sinne päin. Nopeastihan ne säätää kohdalleen, mutta on siinä oma ruljanssinsa aina kuitenkin. Verrattuna vaikka Assetto Corsaan, jossa on suoraan forcet ihan eri planeetalta, ilman että tarvitsee mihinkään asetuksiin koskea.

Ja onhan tuo toki systeeminä ihan järjetön, että useasta paikasta pitää säätää forceihin liittyviä asetuksia ja asetukset on nimetty epäselvästi xz, yz jne.
 
Vastaus: Project CARS

Joo sitä en kiellä etteikö parempi voisi olla, mutta aivan turhan monimutkaiseksi porukka vetää tulostelemalla jotain lappuja joissa joka autolle omat säädöt. Yhdet säädöt toimii ihan hyvin kaikkiin, ne oppii ulkoa kahden auton jälkeen, eikä tarvi tehdä kuin kerran per auto.

Huono systeemi joo, mutta turhaa tekee siitä vaikeampaa kuin se oikeasti on..
 
Vastaus: Project CARS

Joo sitä en kiellä etteikö parempi voisi olla, mutta aivan turhan monimutkaiseksi porukka vetää tulostelemalla jotain lappuja joissa joka autolle omat säädöt. Yhdet säädöt toimii ihan hyvin kaikkiin, ne oppii ulkoa kahden auton jälkeen, eikä tarvi tehdä kuin kerran per auto.

Huono systeemi joo, mutta turhaa tekee siitä vaikeampaa kuin se oikeasti on..

Siis pitäisikö nuo autoihin tehdyt forcesäädöt säilyä autossa vaikka vaihtaa rataa?
 
Vastaus: Project CARS

Säilyy ne kun tallentaa ne, saa tallennettua myös ratakohtaisesti siellä päävalikon autovalikossa.
 
Vastaus: Project CARS

Eipä tuo hirveä homma ole tallissa laittaa kaikkiin autoihin samat forcesäädöt :D
 
Vastaus: Project CARS

Ei ne niin mahdottoman epäselviä ole. Itse säädän ekalta välilehdeltä neljää arvoa, ja toiselta neljää. Ja joka autoon (poislukien kartit) tismalleen samat säädöt. Toimii todella hyvin.

Yksi on yleinen vastus, yksi vaikuttaa kääntämisen raskauteen, yksi jarrutuksen efekteihin ja yksi kanttareihin jne.

Todella hyvän tuntuman saa ja forcet on parhaat mitä ps4 peleissä on saanut.

Viitsitkö selventää mitkä nuo säädöt on pelissä?
 
Vastaus: Project CARS

Autokohtaisessa siis:
Master scale on se kokonais forcen määrä, autosta riippuen itse pidän 16-22, vähän et minkä tyyppinen se ois oikeasti.
Sen alla oleva (en muista miten ne F alkuiset menee, mutta järjestys on tämä:
- Ylin vaikuttaa kanttarit, töyssyt jne. Itse pidän tätä monen mielestä hurjan korkealla, jopa 150:ssä oikeastaan nykyisin.
- Toinen on käännöksen raskaus, tämä mulla on autosta riippuen 42-46
- Kolmas vaikuttaa siihen miten paljon jarrutuksessa huomaat kaikkea, tämäkin mulla on todella kovissa lukemissa, eli 150.
- Neljäs saa olla oletuksena.

Sit smoothing siitä alempaa nolliin, oletuksena yleensä 10.

Toiselta sivulta SOP scalen oltava sama kuin Master scale.
Sen alta vedän joka autossa lukemiin 10, 30 ja 10. Näistä en enää edes muista mihin vaikuttaa. Joskus koitin jättää nolliin enkä huomannut oikein eroa, tuo on jokin jäänne mulla. :D
 
Vastaus: Project CARS

Kiitos, pitääpä alkaa kokeilemaan tuollaisilla säädöillä, haluan juuri että kanttarit ja töyssyt tuntuu hyvin, mutta ohjaus ei saa olla liian raskas jotta luisujen korjaaminen on vielä hauskaa.
Olen kokeillut täältä http://pcars.oscarolim.pt/cars säätöjä useissa eri autoissa ja aina on ollut omaan makuun ihan liian raskas ohjaus ja ratin palautuminen keskelle ollut ihan liian raju. Ajaminen ei ole ollut tarkkaa ja sulavaa vaan sellaista raivoamista :D
 
Ylös Bottom