Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Tätä heitellään ilmoille ikään kuin faktana. No eihän se ole. Se ei ole edes luonnollinen johtopäätös: tällainen tilanne on vältettävissä softapäivityksellä. Softapäivitykset eivät taas ole mitenkään erityisen monimutkaisia tai hankalasti ymmärrettäviä entiteettejä.

Onhan se skeidaa, mutta ei kuitenkaan ihan niin skeidaa.

Tähänhän tämä pitkälti kiteytyykin! Paskakaan ei ole paskaa kun katsoo oikean väristen lasien läpi! Eikä tämä ole kettuilua vaan juurikin tuntemukseni näiden kaikkien vuodatusten jälkeen muissakin ketjuissa! Rehellinen mielipide, siitä lisä pisteitä käyttäjä Joohanhille!
 
Vastaus: Xbox One

Tähänhän tämä pitkälti kiteytyykin! Paskakaan ei ole paskaa kun katsoo oikean väristen lasien läpi! Eikä tämä ole kettuilua vaan juurikin tuntemukseni näiden kaikkien vuodatusten jälkeen muissakin ketjuissa! Rehellinen mielipide, siitä lisä pisteitä käyttäjä Joohanhille!

Vähän epäreilusti aseteltu, en kuitenkaan väittänyt, ettei tämä järjestely olisi mielestäni, no, sanamuotoni mukaisesti "skeidaa". DRM:n ja muiden MS:n kolttosten huonot puolet tulevat esille tällä hetkellä melko vaivattomasti, eli ei kai minun tarvitse kuoroon liittyä. Lähinnä nyt yritin vähän löytää kääntöpuolta tuolle keskustelulle.

Ei kai kulutusyhteiskunnassa itse asioilla ja niiden ominaisuuksilla ole koskaan mitään suoraa yhteyttä julkiseen käsitykseen ja markkinamenestykseen ollutkaan. Siten toki asiat muuttuvat aina sen mukaan, minkä väriset kakkulat keikkuu nokalla.
 
Vastaus: Xbox One

Tätä heitellään ilmoille ikään kuin faktana. No eihän se ole.

Niin, jostain syystä Microsoft ei ole suostunut vastaamaan kysymyksiin siitä, mitä tapahtuu asiakkaan ostamille Yxbox-peleille siinä vaiheessa kun Microsoftin ei enää omasta mielestään kannata maksaa X1-palveluiden ylläpidosta aiheutuvia kustannuksia.

Onhan tietysti mahdollista, että Microsoft päättää rikkoa pelijulkaisijoille antamansa lupaukset ja poistaa Yxboxin laitteistotasolla toteutetun verkkopohjaisen DRM-tarkistuksen. Mutta kovin todennäköiseltä tällainen vaivannäkö ja riskinotto ei vaikuta firman historian valossa.

Esimerkkiä ei tarvitse etsiä kauempaa kuin viime kesänä lakkautetusta Zune-musiikkipalvelusta. Ei tarvinnut odottaa kuin elokuuhun, kun Microsoft tylysti ilmoitti asiakkailleen että ihan rahalla ostettuja videoita ei sitten kannata yrittää latailla enää myöhemmin uudestaan, se ei nimittäin onnistukaan vaikka aikoinaan tulikin moista lupailtua. Samalla saa kirveestä aika paljon sellaista verkkoriippuvaista muutakin toiminnallisuutta, jonka takia asiakkaat olivat aikoinaan Zune-laitteita ostaneet. Ei onnistu enää viestien lähettely kavereiden kesken, ei musiikin jakaminen, ei edes kaverikutsun lähettäminen tai oman soittohistorian tutkailu. Ai niin, se Zunen sovelluskauppakin lakkautetaan muutaman päivän varoitusajalla. Sori.

Zune Pass subscribers, for instance, are now receiving word that the service's Mixview playback and channel playlist features will be discontinued on August 31st, along with music video streaming from the Zune desktop software. User licenses to previously purchased music videos are being reworked as well, cutting off user access to old content on new machines. The service's once heavily touted social aspect seems to be making way for Xbox Music as well: users will no longer be able to send or receive messages, invite friends or share songs, playlists, and play history. Last, but not least, the company is dealing its old hardware one final blow by discontinuing Zune HD apps

Zune's last days: Microsoft pulling Zune HD apps, select features on August 31st
 
Vastaus: Xbox One


Mutta ihan samat näkymät on ennemmin tai myöhemmin millä tahansa annetulla verkkopalvelulla, oli se sitten iTunes tai Steam. Hankala firmojen on lähteä lähettämään asiakkailleen fyysisiä versioita kaikista ostetuista tuotteista korvaukseksi. Vai pitäisikö niiden? Xbox Onen tapauksessa olemassa ovat sentään fyysiset levyt, jotka voidaan pistää toimimaan offlinessa pelkällä softapäivityksellä. En tietenkään väitä, että näin tehtäisiin - mistäs minä sen tiedän - mutta se ei ole kuitenkaan poissuljettua.

En mitenkään puolusta MS:n menettelyä Zunen kanssa, mutta ei siitä voida implikaatioita tähän tapaukseen nyt johtaa.
 
Vastaus: Xbox One

En mitenkään puolusta MS:n menettelyä Zunen kanssa, mutta ei siitä voida implikaatioita tähän tapaukseen nyt johtaa.
Microsoft on nyt niin monta tuotetta ja palvelua onnistunut perseilemään viime aikoina etten hetkeäkään usko, että XBoxin laivaa enää pystyttäisiin kääntämään ilman, että firman ylimmissä pukumiehissä tapahtuisi muutoksia. WindowsPhone 7, 7.5, 7.8 ja 8 sekoilut, Surface, Windows8, Zune, Office-kikkailut lisenssien kanssa (voit asentaa ohjelman yhdelle ja vain yhdelle koneelle yhden kerran) jne...

Tämä avautuminen siis ihmiseltä joka käyttää Windows8 tablettia ja Windows8 -puhelinta. Ei nämä ihan putkeen ole menneet...
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

MS on tehnyt paljon pahaa, mutta paljon hyvääkin.

Jos kuitenkin pysytään tässä ketjussa asiassa, Zunet ja käyttikset voidaan teilata jossakin muualla.

Kiitos.
 
Vastaus: Xbox One

Sitä voisi kutsua myös uusavuttomuudeksi.
Itse meinasin vastata samaan heittoon liki samalla tavalla, mutta ehdit ensin.

Itse olen konsoliton peluri, ja aikeissa hommata jomman kumman. Tällä hetkellä peli on aika tasan.
Itseäni ei nuo MS laatikon rajoitukset haittaisi.

Näinkö hyvin luetaan viestit..siellä ei netti (edes se 3G) toimi. Jos mokkula ei toimi, niin voisi luulla et pystyy päättelemään ettei ipadista tai iphonesta ole apua.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Kuulostaa lupaavalta, ja tämän mahdollistaa juuri se konsolin mukana tuleva kamera.

Kyllä vain, Kinectin pakkonaittaminen on ainoa vaihtoehto, jos tuolle halutaan jotain mielekästä tekemistä keksiä. Kuten jo tuhanteen kertaan on todettu, lisälaite on lisälaite, Kinect ei sellainen ole. Ja mitä nyt on näitä laitteen hands-oneja lueskellut, niin tekniikka on kunnossa ihan oikeasti ja mahdollisuudet ovat suuret.

Mutta onko Microsoftin bisnesmalli muuten kunnossa? Siitä en henkilökohtaisesti ole varma. Minulla on kyllä netti vaaditulla tasolla (= en asu perämetsässä), jopa mökilläkin voisin luukuttaa nettiä puhelimesta (= mökkikään ei ole perämetsässä), jos joskus sinne veisin konsolin (not). En lähes ikinä osta käytettyjä pelejä, mutta myyn toki ylimääräiset pois. Nettipelaamisen maksullisuus ei ole ongelma, enkä pelkää että minua vakoillaan XOnen kautta sen enempää mitä minua vakoillaan tabletin, some-palveluiden, läppärin tai luurin kautta. Silti epäilyttää.

Mitään vikaahan nykymuotoisessa toiminnassa ei ole. Pelit saa digitaalisesti, jos sitä haluaa. Ne saa myös omakseen koteloineen ja oikeuksineen. Ei ole mitään semidigitaalista omistusta, jossa itse fyysinen kopio on vain se avain siihen sisältöön. Ja tuo avain toimii vain muutaman kerran ja sitä voi lainata vain friendlistin kautta. Siksi onkin harmittavaa nähdä mielenkiintoisia pelejä, softaa ja tekniikkaa, kun bisnesmallissa tuntuisi olevan jotain lähtökohtaisesti väärää. Toivottavasti tämä korjaantuu, toivottavasti ainakin käytettyjen pelien myynti sallitaan ihan nykyisenmallisesti - tai ainakin jokseenkin samaan tapaan.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Uudesta Kinectistä pieni juttu, ja miten sitä käytetään hyväksi jo julkkaripeleissä:

Don't flinch: the new Kinect could be the end of motion gimmicks | The Verge

Kuulostaa lupaavalta, ja tämän mahdollistaa juuri se konsolin mukana tuleva kamera.

Tämä on juuri sitä mitä olen kinectiltä odottanut. Eli syvennetään sitä jo hyvin toimivaa pelikokemusta, eikä siirrytä pelkästään heilumiseen yms. Toivotaan, että MS osuu ainakin tällä alueella napakymppiin.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Olisikohan Microsoftilla DRM:n myötä sellainen ässä hihassa että pystyisivät laskemaan pelien hintaa, koska jatkossahan kaikki maksavat niistä?
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Tuo MS:n online-tarkistus toiminee siten, että pelin käynnistyksessä se merkkaa pelin olevan käytössä. Sitten joko 24h tunnin jälkeen (jos esim. verkko menee pois päältä ja pelin sammuuttaa) tai peliä sammutettaessa se merkataan taas "vapaaksi", jolloin joku näistä 10 "perheenjäsenestä" voi pelin käynnistää. Ja sama homma, kun perheenjäsen käynnistää pelin, niin peli merkataan "varatuksi". Perheenjäsenen pelatessa peli merkitään tunnin päästä jo vapaaksi, jos netti ei ole käytössä ja samalla ilmoitetaan perheenjäsenelle, että peli sammuu.

Tai noin sen itse toteuttaisin. En tiedä onnistuisiko tosin semmoinen, että käynnistät pelin kotona ja katkaiset netin, sammutat pelin ja konsolin, pakkaat boxin autoon ja käynnistät pelin (ilman nettiä) mökillä. Tällöin xbone tietää, että nettiin on ilmoitettu peli varatuksi, jolloin sallinee pelin käynnistyksen?

Lainasin pougetia tuolta konsolisotaketjusta, tämä ketju sopii paremmin tähän pohdintaan. Mietin tosiaan samaa eilen unettomana yönä (huomaa selkeästi kesäloman alkaneen ja opiskelujen päättyneen). Mietin myös, miten olisi mahdollista toteuttaa all-digital-järjestelmä ilman MS:n introdusoimaa DRM:ää, tai ainakin kevyemmällä ratkaisulla. (Kertokaa, jos olen missannut/en ole ajatellut jotain, tämä olisi oikeasti todella mukavaa ja hyödyllistä.)

Lähtökohtana on siis oltava kuitenkin se, ettei samaa peliä voi pelata kahdella tai useammalla konsolilla samaan aikaan - tällöin kuluttajan olisi mahdollista kikkailla kaksi peliä yhden hinnalla, kun esimerkiksi toinen asennetaan isäntäkonsolille ja toista pelataan vaikka levyllä. Tämä poissulkee sen kaikkein ensimmäisen ja naiiveimman tavan, jossa
1) peli rekisteröitäisiin vain yhdelle tilille, jonka jälkeen sen levy toimisi kuin mikä tahansa pelilevy kuudennesta sukupolvesta alaspäin.​
Tämä siis ei tule kysymykseen. Toinen ehdotus voisi olla se, että
2) peli on aina asennettava uudelle konsolille, ja kun se asennetaan käyttäjälle X, siirtyy sen käyttöoikeus käyttäjälle X. Jos käyttöoikeus on ollut aikaisemmin käyttäjällä Y, ei tämä enää voi pelata peliä.​
Tämä voisi toimia, mutta offline ei edelleenkään tule kysymykseen. Jos käyttäjän Y konsoli on offlinessa, voi käyttäjä X asennella pelin rauhassa Y:n tästä häiriintymättä, ja hommahan voisi jatkua ad infinitum. Kolmantena tapauksena pomppaa pienen aivonystyröiden hieronnan jälkeen mieleen
3) peli on aina asennettava uudelle konsolille, ja molempien käyttäjien, X:n ja Y:n, on oltava yhteydessä internetiin käyttöoikeuden siirtyessä. Jos käyttäjä Y ei ole internetissä, ei käyttäjä X voi periä käyttöoikeuttaan tältä.​
Tämä mahdollistaisi käytettyjen pelien kaupan sekä teoreettisesti rajoittamattoman offline-ajan online-aktivoinnin ja jonkinasteisen kommunikaatiotarpeen hinnalla. Mutta eihän tämäkään toimi. Tällä ratkaisulla on taas mahdollista ladata pelejä mielivaltaisen suurelle määrälle konsoleita ihan vain niin, että latailee ensin pelin, katkaisee konsolin internet-yhteyden, siirtyy toiselle konsolille omalla tilillään, lataa taas tälle pelin, katkaisee netin, ja jatkaa jälleen ad infinitum. (Miten Steamin offline-moodi handlaa tällaiset tapaukset?) Jotain konsolisidonnaisuutta siis tarvitaan. Mutta jos pelit on sidottu yhdelle konsolille, tuhoaa tämä koko pilvipalvelun kantavan ajatuksen. Tästä päästään seuraavaan ratkaisuun, jossa
4) sama kuin 3), mutta sillä lisäyksellä, että jotta käyttäjä Y voi käyttää pelikokoelmaansa muilla päätteillä, on isäntäkonsolin oltava standby-tilassa verkkoon yhdistettynä, jotta siltä voidaan viedä annetun pelin käyttöoikeus.​
Toimisiko tämä sitten? Ehkä, mutta tässä vaiheessa varmuuteni alkaa hieman haparoida sen suhteen, olisiko oma ratkaisuni erityisesti MS:n vastaavaa parempi. 24:n tunnin tarkistuksissa täysin verkkoon kytkemätön konsoli ei aiheuta ongelmia uudelle päättelle siirryttäessä (ellei konsolia ole käytetty 24:n tunnin sisällä ja sitten katkaistu internetistä).

Näyttäisi siltä, että digitaaliseen aikaan siirryttäessä jotkin asiat joutuvat ihan konseptuaalisesti kärsimään. Käytettyjen pelien kauppa tuntuisi silti olevan vielä pelastettavissa - ja onhan MS jotain "participating retailers" -juttua asiasta heittänytkin. Käytettyjen pelien kaupan mahdollistaminen vaatii vain, ensimmäistä kertaa konsolien historiassa, huomattavasti enemmän työtä ja vaivaa kuin sen sivuuttaminen.

Onko tämä oikein? En minä tiedä, mutta en nyt oikeastaan osaa enää vastata siihenkään, onko se niin väärin.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Olisikohan Microsoftilla DRM:n myötä sellainen ässä hihassa että pystyisivät laskemaan pelien hintaa, koska jatkossahan kaikki maksavat niistä?
Saisi olla! Joku kymppi-parikin riittäisi vallan mainiosti.

Ja tämähän voi oikeasti olla taas se ero ps4:n ja X1:n välillä.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Luin tossa noita gaffin ketjuja ja siellä jauhetaan tosta boxin 10 hengen jakosysteemistä.

Onko tästä tullut nyt jotain selkeää linjausta miten homma toimii?

Tuolla noista viesteistä saa sellaisen kuvan, että pelejä voi jakaa 10 henkilön kesken ja niiden ei tarvitse olla mitenkään sidoksissa suhun vaikka perheeksi tätä ryhmää kutsutaankin. Tässä oli viellä se homma, että omistaja voi pelata peliä yhdessä kenen vain listalla olevan kanssa. Kaverit eivät tätä voi tehdä keskenään, mutta voiva pelata muita pelejä yksin.

Idea olisi siis jotakuinkin sama kuin aikanaan ps3 kanssa, tämä olisi tosin viellä parempi. Tässä ei tarvii jakaa omia tunnareitaan muille vaan pelkästään lisätä heidät "perheeseen".

Mikäli homma oikeasti toimisi näin hyvin ja ainut vaatimus olisi live jäsennyys niin super edullinen diilihän se silti olisi. 50€ jäsennyys ja jokainen ostaa 2 peliä vuodessa niin se on 8,5€ per peli uutena. Viellä jos jokainen ostaa toisen peleistä alennuksesta niin silloin kulut jää huomattavasit pienemmäksi.

Tämä kuulostaa siis aivan liian hyvältä ollakseen totta, joten onko jo selvinnyt mikä se juju tämän homman takana on?
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Tämä kuulostaa siis aivan liian hyvältä ollakseen totta, joten onko jo selvinnyt mikä se juju tämän homman takana on?

En usko että on mitään jujua, porukka vaan elättelee kuvitelmia että homma olisi "joustava". Uskon että homma toimii kuten levyn lainaaminen, parhaimmillaan monta pelaajaa perhe listalta pelaa montaa eri jaettua peliä, pahimmilaan vain yksi pelaaja pelaa yhtä peliä kaikista jaetuista. Se on varma että samaa peliä ei ole yhtäaikaa mahdollista pelata (mullistaisi verkkopelaamisen, 1 ostaisi 10 pelaisi yhtäaikaa)
Mikä on totuus niin se selviää ennen julkaisua :)
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Xonen achievementeistä lisätietoja:


- Only video games will award Gamerscore.

- Your Gamertag and all existing achievements/Gamerscore will carry over.

- There will be two separate types of achievements. The first type is what we have now, doing something in a video game to earn points. The second type is called a Challenge, and will be essentially serving as a badge only. Both types are still considered Achievements.

- Challenges can be time based, do not award Gamerscore, can be cross-game ("played Halo 5? Here's a free Halo 6 Challenge Achievement!"), and some can be unlocked as a community ("as a community, kick one billion chickens in the next Fable!").

- Both types are cloud-powered, allowing free additional achievements if a developer chooses (no longer tied specifically to DLC), and developers can change an achievement if it is too easy or hard, or if they'd simply like people to explore that tiny island no one bothers going to at the bottom of the map. Developers can also run contests or polls for the community to create or vote on the next achievements added to a game.

- Consumers can now unlock digital artwork, new maps, unlockable characters, and temporary stat boosts via achievements. As well as sneak peek content, early access, or subscription extensions. This is not limited to games, video and music apps will have achievements.

- Better achievement tracking in games (progress toward collectibles, etc).

- Achievement feeds on the dashboard to show the newest achievements your friends have unlocked.

- Upcoming Challenges lists so you don't miss out on the timed stuff.

Ensi olin huolissani kun uusia tietoja acheista kantautui, mutta tämä vaikuttaa kuitenkin olevan hyvää settiä.

Lähde: xbox360achievements
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Xonen achievementeistä lisätietoja:

Ensi olin huolissani kun uusia tietoja acheista kantautui, mutta tämä vaikuttaa kuitenkin olevan hyvää settiä.

Meni kyllä minulta ohi minkä takia niitä listoja pitää alkaa jakamaan ?
Jotkut pelaajat olivat vetämässä herneitä nenään automainoksista saatavilla saatuvuksilla, sinänsä ymmärrettävää. En kuitenkaan tajua minkä takia sitten tehdään joku jämälista peleistä erillä oleville saavutuksille?
Mikä funktio sillä on jos se ei karruta gs pisteitä ? Vai onko nämä kakkoslistan saavutukset sitten niitä joilla noita live aikoja ja dlc bonuksia voi kerätä ? Eli katsele paljon mainoksia niin saat kaljakypärän ritarillesi ?

No joo selviää varmaan sitten tarkemmin julkaisussa.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Vai onko nämä kakkoslistan saavutukset sitten niitä joilla noita live aikoja ja dlc bonuksia voi kerätä ? Eli katsele paljon mainoksia niin saat kaljakypärän ritarillesi ?
Ne haastesaavutukset ovat juurikin tuollaisia, eli niitä suorittamalla voi saada jotain ylimääräistä pientä roipetta.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Tämä Pastebiniin kopioitu dokumentti väittää olevansa Microsoftin sisäinen viimeviikkoinen FAQ, jonka perusteella asiakastuki ja PR-henkilöt muodostavat vastauksensa kuluttajien Yxbox-kysymyksiin:
Xbox One Top 100 & Supporting E3 Q&A - Pastebin.com

Anonyymisti vuodetun dokumentin aitoudesta ei ole takeita, mutta saahan tuosta kiintoisaa väittelyn aihetta silti...
 
Ylös Bottom