Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Titanfall

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Ei tarvinut nähdä edes betavideota. Noin puoli minuuttia ekaa gameplay-videota, jota pelistä näytettiin, riitti itselleni tuomion tekemiseen. Jos on yhtään pelannut räiskintöjä, niin siinä näki jo kaiken tarpeellisen räiskintämekaniikoista.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Vaikka vähän offiksi meneekin, niin pakko kompata Cyrusta. Pelasiko täällä kuinka moni PS3:lla/XO:lla Unreal Tournamentin moninpeliä? Hektisyys huipussaan, ei auto-aimia muistaakseni oikeastaan ollenkaan ja hyvät pelaajat dominoivat esim. deathmatchissa pelejä aivan armottomasti. Itse näkisin mielelläni sellaisen kehityssuunnan myös näissä räiskintäpeleissä, että pelaajien olisi mahdollista valita pelinsä joko autoaimilla tai ilman.

Titanfall tulee kuitenkin olemaan tämän sukupolven yksi parhaista nettiräimeistä Destinyn ja muutaman muun ohella.Sitä en epäile yhtään.

Hieman aikaista julistaa mitään vasta alkaneen sukupolven parhaaksi räiskinnäksi, vaikka olisikin pelkkä oma mielipide :).
Onhan noita pelejä jo tullut missä ei ole auto aim ominaisuutta (MAG näin ensimmäisenä ja parhaana esimerkkinä) ja toivottavasti se trendi yleistyy yhä useampaan räiskintäpeliin.

Tämä peli näyttää minulle videoiden perusteella erittäin nopealta ja se ei hirveästi vetoa minuun. Muuten tuo pelaaminen näyttää ihan ok räimeeltä, vielä kun saataisiin ja uskallettaisiin ottaa pois kaikki team death matchit ja keksittäisiin tilalle pelimuotoja jossa on jokin muu tarkoitus kuin sykkiä sinne ja tänne etsien tykinruokaa.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

On todella surullista jos Titanfall jää alkaneen sukupolven parhaaksi (suosituimmaksi) uudeksi räiskinnäksi, sillä se jatkaa ads-militaryshootereiden valtakautta. Taktiset 3rd person ja areenatyyppiset räiskinnät ovat jääneet marginaaliin, ja itse kaipaisin enemmän vaihtelevuutta näissä ison (markkinointi)budjetin peleissä.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

On todella surullista jos Titanfall jää alkaneen sukupolven parhaaksi (suosituimmaksi) uudeksi räiskinnäksi, sillä se jatkaa ads-militaryshootereiden valtakautta. Taktiset 3rd person ja areenatyyppiset räiskinnät ovat jääneet marginaaliin, ja itse kaipaisin enemmän vaihtelevuutta näissä ison (markkinointi)budjetin peleissä.

Eikös PS4:selle ole tulossa H-Hour? Eli toivoa on. Monipuolisuutta itsekkin toivon vaikka Titanfallista pidänkin kuin hullu puurosta.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

On todella surullista jos Titanfall jää alkaneen sukupolven parhaaksi (suosituimmaksi) uudeksi räiskinnäksi, sillä se jatkaa ads-militaryshootereiden valtakautta. Taktiset 3rd person ja areenatyyppiset räiskinnät ovat jääneet marginaaliin, ja itse kaipaisin enemmän vaihtelevuutta näissä ison (markkinointi)budjetin peleissä.
Samalla linjalla. Vetoketjun sulkemisen jälkeen (damm you sony!) tilanne näyttää melko aneemiselta. Eipä tule ainuttakaan studiota mieleen, joka pystyisi pumppaamaan massasta poikkeavia ja samalla korkean profiilin moninpelejä konsoleille. Sitä suuremmalla syyllä kannattaa pitää peukkuja pystyssä SOF studion next-gen pelille.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Titanfall esittelee vain yhden lajinsa alatyypin, ei viimeistä totuutta ja ainoaa vaihtoehtoa. Sieltä on tulossa erittäin mielenkiintoisia verkkopelejä ja vielä kunnon kampanjalla. Yhteisöllisyyttä satunnaisen cooppailun ja public eventtien kautta, kuten Destiny haluaa sen esitellä. DICE puolestaan koodaa jo Battlefronttia. Esille nostettu H-Hour: World's Elite taas on parasta kolmannen persoonan taktista räiskintää takuutoimijoiden käsistä.

Vaihtoehtoja löytyy siis jatkossakin, eikä EA pysty tällä kaappaamaan koko pottia. Sen estää yksin jo Microsoftin ostama yksinoikeus.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Lisää tullut pelattua ja nyt on ruvennut peli kulkemaan kun on älynnyt muutaman perusasian.

Vauhti ja liikkuminen on kaiken A ja O.
Tässä on kyllä armoton vauhti, niin nopea että pistää adrenaliinin herkästi pumppaamaan. Liuta matseja takana ja huomaa että seinillä juokseminen ja hyppiminen nopeuttaa pelaajaa aivan hirveästi (liikaa?) joten parkourin taitavat menevät hirmuista vauhtia paikasta toiseen, kun muut ravaa munat vaahdossa maan tasalla. Ainakin konsolipelaajilla tuntuu olevan vaikeuksia tähdätä vertikaalisti kohti tulevaa jannua - johtunee perus räiskintöjen horisontaali ennakoinnista(?).

Valitettavan moni pelaa CoD/BF tapaan jättämällä parkourin/jetpackin omaan arvoonsa - karmaiseva virhe. Peliin pettyy satavarmasti jos ei niitä opi käyttämään...

Parhaimmillaan joukkue joka hallitsee liikkumisen, hallitsee jokaista pistettä alusta loppuun kun osaavat liikkuvat vauhdilla kolme kertaa nopeammin.

Penää hyvää tulevaisuudelle sillä liikkuminen tulee olemaan taitolaji. Jollain tapaa muistutti kun menneinä hyvinä aikoina QuakeWorldin bunnyjumpilla paukuttamista hirveätä vauhtia ympäri kenttää keräämässä kamat ja nirhaamassa vastustaja heti spawniin. Pirun epäreiluahan se oli, mutta todella, todella hauskaa :P Klaanimatsit tulee tässä olemaan kyllä hirveätä vauhtihippaa.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Ihan kakka,

Pelasin tietokoneella Betaa jonkun 2-3h viikonloppuna ja eipä tuota jaksa sen enempää pelata.
Alussa ihan hauska, koska peli on erillainen kuin muut, mutta sitten kun sitä on hetken palannut tajuaa miten tyhjä se peli on.
Pelin tempo on nopea ja titaanit, tekoälyt, tehtävät, ampuminen, liikkuminen ja kentät on suunniteltu niin, että kaikki kentällä olevat henkilöt joutuvat liikkumaan jatkuvasti.
Eli tässä pelissä et tule kuolemaan siihen jos joku istuu nurkassa.... Oikeastaan ainoa plussa koko pelissä. Tai no toinen on se, että onhan tuo sulava pelata, pelattavuus on kyllä mainio.

Sitten tullaan taas siihen miksi tätä ei jaksa PC:llä pelata. Peli on helppo. Aseissa ei ole mitään rekyyliä ja hitboxit on varmaan maailman suurimmat. Nappi pohjaan ja heiluttelet hiirtä niin kaikki kuolee. Ampuminen tehty liian helpoksi. Jos vastassa on ihmisen ohjaama hahmo voittaja on se kumpi näki ensin. Ampua ei tarvi osata ja reaktiollakaan ei ole mitään merkitystä, koska harvoin on sellaisia tilanteita, että kohdataan kulman takana taikka muutenkaan sellaisessa paikassa, että reaktiolla voisi tapon ottaa. Jos kuitenkin käy niin, että ensin huomannut pelaaja ei saa toista tapettua niin sitten hypitäänkin järjettömästi pitkin seiniä ja se voittaa kumpi sohi vähemmän tuon hyppisen aikana ohitse. Taikka se jolla sattui olemaan pistooli joka automaattisesti lukitsee laukauksen viholliseen. Kyllä pelissä on sellainen pistooli....

Noh, sitten kun saat tintaanin niin mitä sitten? Se on ihan sama kuinka hyvä olet sen titaanin kanssa, koska sillä ei ole mitään väliä kuinka hyvä olet. Titaanit kestää osumaa ihan perkeleesti ja titaani vs titaani on vaan sellasta nappi pohjassa ruikkimista ja se voittaa kumpi nyt räjähtää viimeisenä. Et voi olla hyvä titaanin kanssa tai ihan sama kuinka hyvä olet niin sillä ei ole merkitystä. Battlefieldissa jos olet hyvä tankin kanssa niin silloin oikeasti saat sen onnistumisen tunteen kun korkaat toisen tankin ja se johtui ihan siitä, että olet parempi käyttämään sitä tankkia mitä vastustaja. Tässä titaanilla pelaaminen ei ole mitenkään haasteellista vaan noudattaa ihan samaa helppoa kaavaa mitä jalkaväellä pelaaminen.

Peli on niin "letkeä ja helppo", että vaikket mitään saa aikaiseksi niin sekään ei edes vituta, koska kuitenkin saat jotain aina aikaiseksi (tapat niitä typeriä tekoälyjä) ja titaanin saat aina. Sen saat vaikket mitään tekisikään. Peli on tehty suoraan konsolilla pelattavaksi ja pelaaminen on suunniteltu niille joilla valuu kuola suusta. Jos kuola ei valu suusta niin kyllä valuu sen jälkeen kun hetken on tätä pelannut. Tämä syö aivot. Titaanistakaan ei tarvi itse hypätä pois, koska senkin voi antaa automatiikan hoitaa. Pelaaja vs Pelaaja tilanteet on myös harvassa, koska kentät on isoja ja pelaajia on vain 6vs6. Noh, käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ainoastaan mech-taistelussa kohtaat pelaajan. Tai olet mechissä kun näät pelaajan ja silloin jalkaväellä ei ole mitään mahdollisuuksia. Nyt kun mech-taistelut on lapsellisen helppoja ja turhia, koska siinä ei pidä oikeasti ottaa mitään huomioon, niin eipähän tuossa jää mitään mistä saisi kiksejä.

Kun pelasin ABC:llä hedelmäpeliä niin oli vähän samanlainen fiilis, yhtä haastava ja pari pyöräytystä jaksoi pelata.

Jos on PC älä osta. Jos on xbox niin en tiedä. Ei tota oikeesti jaksa boxillakaan kauaa pelata. Turhan kallista parista tunnista.

Peli epäonnistuu räiskintänä ja epäonnistuu vielä pahemmin mech-taisteluna.

Myöskin, voi itku jos tähän suuntaan ollaan räiskinnöissä menossa.... Codinkin tuntuu enemmän peliltä tähän verrattuna.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

– – Peli on niin "letkeä ja helppo", että vaikket mitään saa aikaiseksi niin sekään ei edes vituta, koska kuitenkin saat jotain aina aikaiseksi (tapat niitä typeriä tekoälyjä) ja titaanin saat aina. Sen saat vaikket mitään tekisikään. – –

Jiz on kiteyttänyt melko hyvin sen, minkä takia uskon Titanfallin olevan myyntimenestys. Melko näyttävää ja helppoa räimettä, juuri sitä mikä myy. Ihmettelen suuresti jos Titanfall floppaa.

Itse olen vasta tutoriaalin pelannut läpi PC:llä käyttäen Dualshock 4:ää, joten tarkempaa analyysia ei pysty antamaan. Liikkuminen on kuitenkin tehty hyvin. Insomniacin Sunset Overdrivessä on samantapaisia parkourhöysteitä, ehkä paremmasta liikkuvuudesta (parkourista) saattaa tulla tämän sukupolven räiskintöjen se juttu.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Melko näyttävää ja helppoa räimettä, juuri sitä mikä myy. Ihmettelen suuresti jos Titanfall floppaa.

Kyllä,

Peli tulee myymään ihan mielettömiä määriä xboxilla juuri näistä syistä.
PC:llä pelattaessa pelistä oikeen huokuu kuinka peli on tehty konsolille pelattavaksi casual - räiskinnäksi.
Homma on suunniteltu niin, että yksinäisenä sutena pelaavakin pärjää ja pystyy tuota pelaaman. Vaikka vastassa olisi kaveriporukka vs randomit niin siltikään tuo porukka ei pääse pelissä dominoimaan ja pilaamaan yksittäisten pelaajien "pelinautintoa". Peliä pystyy kaikki pelaamaan satunnaisestit silloin tällöin 30min rundeja ihan vaan ajankuluksi.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Jiz on kiteyttänyt melko hyvin sen, minkä takia uskon Titanfallin olevan myyntimenestys. Melko näyttävää ja helppoa räimettä, juuri sitä mikä myy. Ihmettelen suuresti jos Titanfall floppaa.

Itse olen vasta tutoriaalin pelannut läpi PC:llä käyttäen Dualshock 4:ää, joten tarkempaa analyysia ei pysty antamaan. Liikkuminen on kuitenkin tehty hyvin. Insomniacin Sunset Overdrivessä on samantapaisia parkourhöysteitä, ehkä paremmasta liikkuvuudesta (parkourista) saattaa tulla tämän sukupolven räiskintöjen se juttu.

Nimenomaan näin päin! Peliin pääsee nopeasti sisälle, vaikka saattaakin olla hankala hallita. Otteluiden pienehköt pelaajamäärät takaavat, että onnistumisen tunteita tulee useasti, ja varmaan tekoälyvastustajat auttavat tähän asiaan.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Jiz on kiteyttänyt melko hyvin sen, minkä takia uskon Titanfallin olevan myyntimenestys. Melko näyttävää ja helppoa räimettä, juuri sitä mikä myy. Ihmettelen suuresti jos Titanfall floppaa.

Tämän takia TitanFall tullee olemaan myynillinen menestys, se tulee tuottamaan rahaa tekijöilleen. Aivan kuten CoD, se myy ja tuottaa rahaa. Se taas on ihan toinen juttu, tuleeko TitanFall olemaan pelillinen menestys. Tuleeko pelistä jotain, mitä muistellaan vielä vuosienkin päästä tai jotain, jolle tehdään jatko-osia.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Tämän takia TitanFall tullee olemaan myynillinen menestys, se tulee tuottamaan rahaa tekijöilleen. Aivan kuten CoD, se myy ja tuottaa rahaa. Se taas on ihan toinen juttu, tuleeko TitanFall olemaan pelillinen menestys. Tuleeko pelistä jotain, mitä muistellaan vielä vuosienkin päästä tai jotain, jolle tehdään jatko-osia.

Beta oli sen verran vakuuttava, että helppo arvata että peli kerää ison fanikunnan. Pelattavuus selvästi edellä Call of Battlefieldejä. Uuden sukupolven ensimmäinen iso peli.

Tällä pelillä perustellaan uusi sukupolvi muillekkin kuin early adoptereille.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Tällä pelillä perustellaan uusi sukupolvi muillekkin kuin early adoptereille.

Haluaisin vähän lisää perusteluja tälle! Mitä/Mikä TitanFallissa on niin "ihmeellistä", että se olisi SE peli, jonka jokainen haluaisi heti ensimmäisenä pelattavaksi, kun ostaa uuden konsolin? Mitä olen videoita katsonut, niin graafisesti peli ei ole mitenkään ihmeellinen, tai esittelisi millään tavalla alkaneen sukupolven eroa edelliseen. Lisäksi pelattavuus ja pelimekaniikka näyttäisi olevat mechoja ja rakettireppuja lukuun ottamatta käytännössä samanlainen kuin edellisen sukupolven CoDeissa.

Eli kerro siis, mikä tässä pelissä on se, joka "perustelee uuden sukupolven" silloin tällöin videopelejä pelaavalle "tavalliselle kadun tallaajalle"?
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Haluaisin vähän lisää perusteluja tälle! Mitä/Mikä TitanFallissa on niin "ihmeellistä", että se olisi SE peli, jonka jokainen haluaisi heti ensimmäisenä pelattavaksi, kun ostaa uuden konsolin? Mitä olen videoita katsonut, niin graafisesti peli ei ole mitenkään ihmeellinen, tai esittelisi millään tavalla alkaneen sukupolven eroa edelliseen. Lisäksi pelattavuus ja pelimekaniikka näyttäisi olevat mechoja ja rakettireppuja lukuun ottamatta käytännössä samanlainen kuin edellisen sukupolven CoDeissa.

Eli kerro siis, mikä tässä pelissä on se, joka "perustelee uuden sukupolven" silloin tällöin videopelejä pelaavalle "tavalliselle kadun tallaajalle"?

Minun mielestäni sinä vastasit jo omaan kysymykseesi. Voisin veikata että aika moni "tavallinen tallaaja" pelailee juurikin näitä cod pelejä ja jos tarjolla on samanlaista räiskettä pienellä twistillä niin ihmettelen jos ei mene kaupaksi.

Kun saataisiin pelaamisessa ne objektit sen K/D tilaston edelle, niin ollaan sen uuden äärellä. Mikään ei ole tylsempää kuin pelkkä DM ja TDM.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Minun mielestäni sinä vastasit jo omaan kysymykseesi. Voisin veikata että aika moni "tavallinen tallaaja" pelailee juurikin näitä cod pelejä ja jos tarjolla on samanlaista räiskettä pienellä twistillä niin ihmettelen jos ei mene kaupaksi.

Kun saataisiin pelaamisessa ne objektit sen K/D tilaston edelle, niin ollaan sen uuden äärellä. Mikään ei ole tylsempää kuin pelkkä DM ja TDM.

Uusimman CoDin saa edellisellekin sukupolvelle, joten "tavallinen CoDia pelaava tallaaja" mitä todennäköisemmin siis tuon logiikan mukaan ostaa sen, ehkä. Minä en edelleenkään näe TitanFallissa mitään sellaista, joka huutaisi "tätä voit tehdä vain uudella sukupolvella ja X1llä".
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Minä en edelleenkään näe TitanFallissa mitään sellaista, joka huutaisi "tätä voit tehdä vain uudella sukupolvella ja X1llä".
Xbox Onen "power of the cloud" mainoslausetta on useammassa Titanfall previkassa tuotu esille. Sitä en enää muista miten Microsoftin pilvipalvelut näkyvät pelissä, jos mitenkään.
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Uusimman CoDin saa edellisellekin sukupolvelle, joten "tavallinen CoDia pelaava tallaaja" mitä todennäköisemmin siis tuon logiikan mukaan ostaa sen, ehkä. Minä en edelleenkään näe TitanFallissa mitään sellaista, joka huutaisi "tätä voit tehdä vain uudella sukupolvella ja X1llä".

Jos malttaisit testata peliä, niin voisi silmät avautua.

Tunne on vahva tässä pelissä, se ei välity kuin itse kokemalla. Kun lisäksi pelattavuus ottaa harppauksia eteenpäin tutusta Call of Battlefieldistä, ei tarvitse olla mikään visinonääri arvatakseen, että tässä puhutaan voittajasta. Aika näyttää sitten kaataako tämä jopa sen kaikkein kauneimman (Halo).
 
Vastaus: Titanfall [Hype @ 13.3.2014]

Tuli nyt tätäkin 1h verran kokeiltua. Ihan ok räiskintää. Botit vaan pilaa tämän aikas pahasti. Sais ainakin pistää pikkusen niille lisää taitoo. Aivan luokattoman huonoja. Tokihan tämä on beta ja valmiiseen nuo voi paljonkin parantua. Kyllähän tämä ostoon menee, mutta alelaarista sitten joskus.
 
Ylös Bottom