Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

Ei se flash-muisti todellakaan ilmaista ole. Oletteko muuten huomanneet että Apple pyytää 100€ lisää jokaisesta 100GB:stä tallennustilaa laitteissaansa. Maistuisiko paremmin 128GB Switch 479€, 256GB Switch 579€? Tietenkin ilman sd-laajennusmahdollisuutta.
Naurettavaa rahastusta mikä todella lyhytnäköisesti karsii ostajakuntaa...
 
Vastaus: Nintendo Switch

Naurettavaa rahastusta mikä todella lyhytnäköisesti karsii ostajakuntaa...

Onko? 2,5" levy on siellä 70e hujakoilla per 100gigaa. Siitä kun mennään vielä pienempiin muisteihin, niin hinta nousee hieman.

Eli missä se rahastus? Komponenttivalmistajilla?
 
Vastaus: Nintendo Switch

No ei ole pakko ymmärtää mutta nuo muitikortit ja hinna isommassa tallennustilassa myyntipaketissa ovat melkoisia kaupan esteitä...

Kyse oli siitä, että alunperin viesti oli, että olisiko 32gigan sijasta ollut parempi jos olisi ollut eri paketteja muistin osalta, jolloin hinta olisi noussut samaa tahtia.

Siihen tuli kommenttia, että riistohintoja, jolloin totesin muistin maksavan melkoisesti, eli miten ne on ryöstöhintoja..

Eli pitäisikö kaikkea myydä tappiolla ja miettiä miksi firmat ei tuota voittoa, vai mikä tässä nyt on ongelma? Kun kerran pieni muisti ei kelpaa, mutta jos olisi enemmän niin hinta ei kelpaa..
 
Vastaus: Nintendo Switch

Kauhistelin itsekin hintaa kovasti kunnes mietin että olisin ostanut Nvidia Shield K1 tabletin nettiselauskäyttöön hintaan 200e jos olisi jostain saanut (ostin käytetyn iPadin 320e kun joka puolella Eurooppaakin oli eioota). Tämähän Shield K1 on häikäisevällä hinta/laatusuhteella varustettu laite jonka ymmärtää jokainen apinaa älykkäämpi.
Siis pelkkä tabletti ilman fyysisiä namiskoita, telakoita ja puhumattakaan tekniikasta jota joyconit sisältää. Sisuskalutkin ilmeisesti pykälän parempaa rautaa Switchissä. Shield on pelkkä Switchin näyttö siis periaatteessa ja hinta on 200e.

Noin 300e ei siis ole lainkaan paskempi hinta Switchille. Siihen early adopter -lisä 29e (329e löytyy Euroopasta) jonka Nintendo leikkaa kun analyytikot katsovat aiheelliseksi. Plus valinnaiset suomilisät halukkaille.

Täysin ymmärrettävä hinta josta itkevät netissä vain tyhmät ja/tai köyhät.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Kyllä tuossa enemmän nyppii se lisälaiterahastus kuin itse konsolin hinta. Järkevä paketti parilla pelillä on heti siellä 500€ tienoilla.
 
No eipä tuohon täysin pakollisia lisävarusteita juurikaan ole. Pro ohjaimen voi sellaisena nähdä ja jos siinä nyt on kymppi ylihintaa, niin tuskin niitä moni ostaa enemmän kuin yhden, niin ei se nyt maata kaada.

Toisaalta jos miettii et välttämättä haluaa toiset Joyconit, niin niitä saa 79euroon, eli 40:iä per ohjain..onko se nyt tuon tekniikan sisältävästä laitteesta niin ylihintaa?

Varsinkin kun täytyy muistaa, että loppupeleissä se lopullinen raha kassaan firmalle tulee lisälaitteista ja peleistä.

Edit: ja sanottakoon nyt vielä, että kyllä mua kirpasi tilata pro ohjain ja olen päätynyt pärjätä yksillä joyconeilla, koska maksaa niin paljon..en silti koe niitä mitenkään riistohintaisina, vaan ennemminkin niin ettei mulla ole varaa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Täysin ymmärrettävä hinta josta itkevät netissä vain tyhmät ja/tai köyhät.

On se nyt mielestäni vähän hölmöä että se kolmesta konsolista tehottomin on se rahamiehen valinta jolle niin pelit kuin lisälaitteetkin maksavat reilusti enemmän kuin kilpailijoille.
 
Vastaus: Nintendo Switch

"Nintendo Switch - rahamiehen valinta!"

"Nintendo Switch - uusi uraa uurtava käsikonsoli, jonka tyhmät ja köyhät kiertää kaukaa!"

Argumentit tässä ketjussa senkun vain paranevat.. :rolleyes:
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tänään saa Amazon UK:sta 10 puntaa alennusta 50 puntaa ylittävästä tilauksesta. Itse laitoin ennakkoon Breath of the Wildin. Promokoodi BIGTHANKS.
 
Vastaus: Nintendo Switch

"Nintendo Switch - rahamiehen valinta!"
Argumentit tässä ketjussa senkun vain paranevat.. :rolleyes:

No onhan noilla hinnoissa eroa kuin yöllä ja päivällä; Pleikkarilla pelatessa saan pelin kuin pelin parilla kympillä tai halvemmalla hieman odottelemalla tai vaikka lainaamalla ilmaiseksi kirjastosta, Nintendolla sen sijaan hinnat pysyvät korkealla reilusti kauemmin, enkä ainakaan toistaiseksi ole nähnyt kirjastoissakaan käsikonsoleiden pelejä.

Samoin tuolla Playstation Storessa on lähes jatkuvalla syötöllä joku tarjouskampanja menossa (Xboxin puolella uskoisin olevan sama meininki), mutta aika harvoin missään näen kenenkään hehkuttavan Nintendon tarjouksia.
 
Vastaus: Nintendo Switch

No tarjouksiin nyt on turha puuttua. Suositushinta Switch peleille on halvempi kuin muille peleille (Ps4 peli 69,95, Switch 64,95).

Tarjouksien huonoa tarjontaa kaupoissa tuskin voi syyttää Nintendosta.
 
Vastaus: Nintendo Switch

No tarjouksiin nyt on turha puuttua. Suositushinta Switch peleille on halvempi kuin muille peleille (Ps4 peli 69,95, Switch 64,95).

Tarjouksien huonoa tarjontaa kaupoissa tuskin voi syyttää Nintendosta.

Miten niin tarjouksiin turha puuttua? Ihan sama se minulle on mikä pelien joku teennäinen suositushinta on tai ketä niistä hinnoista tulisi "syyttää", ainoa mikä ratkaisee on se mihin hintaan saan pelit itselleni.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Miten niin tarjouksiin turha puuttua? Ihan sama se minulle on mikä pelien joku teennäinen suositushinta on tai ketä niistä hinnoista tulisi "syyttää", ainoa mikä ratkaisee on se mihin hintaan saan pelit itselleni.

Jaa niin, että sinunko mielestä Switchin pelien pitäisi olla heti kättelyssä 20-30e tuntumassa koska Sony tarjoaa tammialessa pelejä edullisen huokeaan hintaan? Lisäksi oletko edes tutustunut eShopin tarjontaan alennusten osalta? Kyllä sielläkin vain hyviä tarjouksia on aika-ajoin. Ja kuten Omenanraato tuossa totesikin niin kyllä ne uusien PS4 ja XboxOne pelienkin hinnat on aina sen 59-69e. Joillakin alkaa nyt karata mopo pahasti käsistä näiden kritiikkien suhteen. :D

Henkilökohtaisesti odottelen tuota Switchiä kovastikkin ja etenkin Breath of the Wildia. Minulle tuo kannettavuus on mukava etu, kun aika paljon on nykyisin TV varattuna paremman puoliskon toimesta. Lisäksi on mukava, kun saa samat konsolitason pelit mukaan myös reissuille. :) PS4 ja XboxOne löytyy kyllä hyllystä, joista jälkimmäinen on jäänyt todella vähälle käytölle PS4 rinnalla. Switch kuitenkin tuo minulle vähä erilaisen laitteen noiden kahden rinnalle, jolla pääsen nauttimaan Nintendon yksinoikeuksista. Tuossa laitteessa muihin nähden on mukavaa myös tuo kahden ohjaimen tuleminen samaan pakettiin local co-oppia varten. Toki ohjaimet näyttävät hieman pieniltä mutta mahdollistavat jokatapauksessa kaksinpelit out of the box. Myöhemmin sitte pro ohjain kylkeen, kun tulee lisää co-op pelattavaa. :)

Ainoa asia, mikä Switchissä tällä hetkellä itseä häiritsee pahasti on tuo online puoli. Maksullinen, ilmaiset pelit vain kuukauden vuokralla ja erillinen mobiiliapp voice chattiin (siis mitä?!?) on aika karseaa kuultavaa. Omaksi onneksi moninpelipuoli ei hirveästi kiinnosta millään laitteella mutta on tuo jokatapauksessa ikävänkuuloinen systeemi. :(
 
Vastaus: Nintendo Switch

Miten niin tarjouksiin turha puuttua? Ihan sama se minulle on mikä pelien joku teennäinen suositushinta on tai ketä niistä hinnoista tulisi "syyttää", ainoa mikä ratkaisee on se mihin hintaan saan pelit itselleni.

Sen vuoksi on turha puuttua, kun ne ei liity mitenkään konsolin, uuden pelin hankintaan tms jossa täällä äsken keskustelussa oli kyse.

Se, että pelikauppa rahastaa Nintendon omistavilta ei liene Nintendon vika. He uskovat, että Nintendon pelit menevät kaupaksi joko siihen hintaan kuin pyydetään, tai ei ollenkaan.

Eikä siinä, kyllä itse Wii U:lle ostin erittäin halvalla kaikki pelit tarjouksista, joten kyllä niitäkin on.
 
Vastaus: Nintendo Switch

No onhan noilla hinnoissa eroa kuin yöllä ja päivällä; Pleikkarilla pelatessa saan pelin kuin pelin parilla kympillä tai halvemmalla hieman odottelemalla tai vaikka lainaamalla ilmaiseksi kirjastosta, Nintendolla sen sijaan hinnat pysyvät korkealla reilusti kauemmin, enkä ainakaan toistaiseksi ole nähnyt kirjastoissakaan käsikonsoleiden pelejä.

Samoin tuolla Playstation Storessa on lähes jatkuvalla syötöllä joku tarjouskampanja menossa (Xboxin puolella uskoisin olevan sama meininki), mutta aika harvoin missään näen kenenkään hehkuttavan Nintendon tarjouksia.

Ei tuo sinulle ollutkaan tarkoitettu, otin vain tuon rahamies-termin viestistäsi ja käänsin sen uudeksi Switch-mainoslauseeksi. Mielipiteeni Switchistä ja sen hinnasta olen jo tuonut tässä ketjussa esille, kuten myös sen, etten enää tue kyseistä firmaa Wii U:n Zeldan ja Mini Nesin jälkeen. Sain tarpeekseni näin 30 vuoden Nintendolla pelailun jälkeen. Hinnan suhteen minäkin näen Switchin vain ylihintaisena käsikonsolina, jonka voi yhdistää televisioon.

Edit: Lisätään vielä kertauksen vuoksi, että itse käytin Switchiin tarkoitetut rahat PS4 Pro:hon ja noin 10 peliin - tuolla rahalla olisin ehkä juuri saanut Switchin, Zeldan, pienehkön muistikortin ja Pro-ohjaimen. Ja tosiaan ostin PS4 Pron uutena, en käytettynä. Eikä ole kaduttanut. :)
 
Vastaus: Nintendo Switch

Jaa niin, että sinunko mielestä Switchin pelien pitäisi olla heti kättelyssä 20-30e tuntumassa koska Sony tarjoaa tammialessa pelejä edullisen huokeaan hintaan? Lisäksi oletko edes tutustunut eShopin tarjontaan alennusten osalta? Kyllä sielläkin vain hyviä tarjouksia on aika-ajoin. Ja kuten Omenanraato tuossa totesikin niin kyllä ne uusien PS4 ja XboxOne pelienkin hinnat on aina sen 59-69e. Joillakin alkaa nyt karata mopo pahasti käsistä näiden kritiikkien suhteen. :D
Ei tietenkään pitäisi olla uudet pelit noin halvalla (paitsi ehkä Bomberman ja se minipelikokoelma), mutta ainakin oma mielikuva on että ainakin kaikki Nintendon omat pelit maksavat vielä kaksi vuotta julkaisustakin lähes saman verran (tosin viimeisin Nintendon konsoli jonka omistan on Wii, joten voihan se olla ettei tuo nykyään pidä paikkaansa).

Ja en tosiaan ole niihin kauppapaikan hintoihinkaan tutustunut pitkiin aikoihin (mikä mielestäni kyllä käy jo tuosta edellisestä viestistäni ilmi), mutten ainakaan muista koskaan nähneeni mitään Mario Karteja tai Galagyjä millään alle 20€ hinnoin myytävän.

Omasta mielestäni tuo 59-69€ yhdestä pelistä on ihan tärähtänyt hinta, oli alusta mikä tahansa. Nykyään vaan tulee kovia pelejä niin jatkuvalla syötöllä, etten näe mitään tarvetta ostaa pelejä tuohon hintaan, joten Pleikkarilla pelatessani saan käytännössä kaikki pelit reilusti halvemmalla. Nintendolla pelatessa vstaava parin kuukauden odottelu hintojen halpenemiseksi ei kokemusteni mukaan onnistu, mikä tekee minun silmissäni Nintendon laitteesta "rahamiehen konsolin". Ei tuo viesti ollut tarkoitettu varsinaisesti kritiikiksi Switchiä kohtaan, vaan lähinnä perustelin tuota väitettäni että Nintendolla pelaaminen on se kallein vaihtoehto.

Sen vuoksi on turha puuttua, kun ne ei liity mitenkään konsolin, uuden pelin hankintaan tms jossa täällä äsken keskustelussa oli kyse.

Se, että pelikauppa rahastaa Nintendon omistavilta ei liene Nintendon vika. He uskovat, että Nintendon pelit menevät kaupaksi joko siihen hintaan kuin pyydetään, tai ei ollenkaan.

Eikä siinä, kyllä itse Wii U:lle ostin erittäin halvalla kaikki pelit tarjouksista, joten kyllä niitäkin on.

Tähän sama vastaus, eli tuo pelien hinta ei ollut kritiikkiä siihen että Switchin pelit olisivat julkaisussa liian kalliita, vaan ainoastaan selvennys miksi pidän Nintendon koneita "rahamiehen konsoleina", koska pelit ei juuri halpene toisin kuin kilpailijoilla joilla halutessaan saa kaikki pelit aivan pilkkahinnoin/ilmaiseksi. Ei tietenkään ole Nintendon vika sekään mitä suomalaiset kirjastot ottavat tai eivät ota valikoimiinsa, muttei se muuta sitä faktaa että pelaaminen tulee halvemmaksi sillä konsolilla jonka pelejä saa lainattua.

Ilmeisesti olin kuitenkin väärässä tuossa luulossani ettei pelit halpene? Onko Nipalla sitten nykyisin ihan oikeita tarjouksia, joku normaalisti 60€ nyt 45€ on mielestäni ihan yhtä tyhjän kanssa.

itse käytin Switchiin tarkoitetut rahat PS4 Pro:hon ja noin 10 peliin - tuolla rahalla olisin ehkä juuri saanut Switchin, Zeldan, pienehkön muistikortin ja Pro-ohjaimen. Ja tosiaan ostin PS4 Pron uutena, en käytettynä. Eikä ole kaduttanut. :)
Tämä oikeastaan tiivistää melko hyvin kaiken oleellisen
 
Ylös Bottom