Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015

Kysymys renkaista? Millä renkailla tässä kannattaa oikein ajella kuivalla kelillä? En noista renkaista hirveesti tajua mutta ärsyttää kun olet ekana kisassa niin eiköhän renkaat lopu 2 kierrosta ennen maalia ja 4 autoa heittämällä ohi.
 
Vastaus: F1 2015

Kisassa on pakko ajaa kovemmilla (prime) renkailla, että pehmeillä (option) renkailla. Kisan alussa kannattaa katsoa strategia, siinä näkyy koska pysähdytään ja mitkä renkaat laitetaan. Ei mulla ainakaan vielä ole renkaiden kanssa ollut ongelmaa, päinvastoin kolmen stopin kisan pääsee turhan helposti kahdella.
 
Vastaus: F1 2015

Kisassa on pakko ajaa kovemmilla (prime) renkailla, että pehmeillä (option) renkailla. Kisan alussa kannattaa katsoa strategia, siinä näkyy koska pysähdytään ja mitkä renkaat laitetaan. Ei mulla ainakaan vielä ole renkaiden kanssa ollut ongelmaa, päinvastoin kolmen stopin kisan pääsee turhan helposti kahdella.

Kiitos vastauksesta. Pystyykö siihen renkaan vaihtoon itse vaikkuttaa mitkä renkaat laitetaan aina alle? Jos voi niin mistä?
 
Vastaus: F1 2015

Pystyy joo. Nuoli näppäimillä johonkin suuntaan vain, avautuu valikko tyres, jonka alta valitset seuraavan pysähdyksen renkaat.
 
Vastaus: F1 2015

Moi,mulla oisi yksi ongelma,kun ajan,niin toi auto tekee ihme ohjaus liikkeitä itse ja aina kurvissa ulos päin.Kurvi kääntyy oikealle käännät oikealle rattia,niin auto tekee nopean ohjaus liikkeen vasemmalle,yleensä sitten ollaan hiekalla/nurmikolla,sen jälkeen.Onko toi joku bugi?(ratti on T80,joten en usko että johtuu forseista,koska tossa ei niitä ole).
 
Vastaus: F1 2015

Moi,mulla oisi yksi ongelma,kun ajan,niin toi auto tekee ihme ohjaus liikkeitä itse ja aina kurvissa ulos päin.Kurvi kääntyy oikealle käännät oikealle rattia,niin auto tekee nopean ohjaus liikkeen vasemmalle,yleensä sitten ollaan hiekalla/nurmikolla,sen jälkeen.Onko toi joku bugi?(ratti on T80,joten en usko että johtuu forseista,koska tossa ei niitä ole).

Onko sama ongelma myös vasemmalle kääntyessä ja onko muissa peleissä ollut samaa ongelmaa? Millon ratti on ostettu onko ihan uusi vai käytetty?

Jos ongelma on vain F1 2015 niin sitten en tiedä, mutta jos muissa peleissä on sama ongelma niin sitten se tietenkin on joku ratti vika todennäköisesti.
Itsellä oli joskus ps3:selle ratti jossa ilmeni vähän samankaltaisia ongelmia että kun käänti niin pelissä auto nykäisi vasemmalle/oikealle itsekseen, (näin kävi harvoin)
Vein sen sitten sen tutulle joka tietää näistä laitteista jonkin verran, niin selvisi että se oli (ehkä) kalibrointi häikkä satunnaisesti siinä.

Tämän enempää en osaa sanoa, en meinaa tiedä juuri mitään. Varmasti joku täällä osaa auttaa paremmin, mutta näin itselle on käynyt:)
 
Vastaus: F1 2015

Onko sama ongelma myös vasemmalle kääntyessä ja onko muissa peleissä ollut samaa ongelmaa? Millon ratti on ostettu onko ihan uusi vai käytetty?

Jos ongelma on vain F1 2015 niin sitten en tiedä, mutta jos muissa peleissä on sama ongelma niin sitten se tietenkin on joku ratti vika todennäköisesti.
Itsellä oli joskus ps3:selle ratti jossa ilmeni vähän samankaltaisia ongelmia että kun käänti niin pelissä auto nykäisi vasemmalle/oikealle itsekseen, (näin kävi harvoin)
Vein sen sitten sen tutulle joka tietää näistä laitteista jonkin verran, niin selvisi että se oli (ehkä) kalibrointi häikkä satunnaisesti siinä.

Tämän enempää en osaa sanoa, en meinaa tiedä juuri mitään. Varmasti joku täällä osaa auttaa paremmin, mutta näin itselle on käynyt:)

Moi,ratti on ostetu uutena noin 6 kk sitten(T80).Toi ihme nykiminen tapahtuu aina oikealle kääntyessä joko kaarteen alussa tai keskellä mutkaa,testasin myös ajaa bändillä,mutta se oli semmosta räpellystä etten osaa sano oliko siinä samat vaivat.Ajoin just Monzan radan1 sigaani hyvin,loiva oikealle hyvin,2 sigaani hyvin,seuraava mutka nykimistä ja seuraava nykimistä 3 sigaani pientä nykimistä,seuraava mutka pitkän suoran jälkeen oikealle on kaikkein pahin,ei kyllä aina minkä takia ihmettelenkin.Ajan vaikka ulkolinjaa hirvee nykäisy ja pihalla,kun seuraavan kerran ajan saman kurvin samaa linjaa ei mitään ongelmaa.Täytyy odottaa seuraava päivitystä,jos ei korjaudu sit on varmaan uuden ratin osto.
 
Vastaus: F1 2015

Itse laittaisin ratin takuuseen korjaukseen.
 
Vastaus: F1 2015

F1 2015 -pelin PlayStation 4 -versioon julkaistiin tänään päivitys 1.03. Päivitystiedoston koko on 724,1 Mt. Muutoslokin voit lukea täältä.
Myös Xbox One -versio sai oman päivityksensä 4.8, jonka muutoslokin voit lukea täältä.
 
Vastaus: F1 2015

Esiintyykö muilla PS4-versiossa kuvassa välillä väriseviä vaakaviivoja, tearingia ilmeisesti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2015

  • Fixed race weekend settings not being editable during Championship Season mode
  • Fixed car resetting to track when using flashback in the pit lane

Näille kahdelle giganttinen yläpeukku! Täytynee kohta korkkailla toinen kausi, kun eka tuli ajeltua Kimillä loppuun tuossa viikko takaperin.
 
Vastaus: F1 2015

"Leave me alone, I know what I'm doing." -komento toimii pelissä. Arvelinkin, että se oli piilotettu tuonne.

[video=youtube;7OYx5ueVpKU]https://www.youtube.com/watch?v=7OYx5ueVpKU[/video]

[video=youtube;sCwILO-AtEs]https://www.youtube.com/watch?v=sCwILO-AtEs[/video]
 
Vastaus: F1 2015

Tuossa treenailin manuaalivaihteiden käyttämistä. Päätin alkuun ajaa, josko kokeellisesti löytyisi oikeat vaihteet. Monta kierrosta ajoin ja keskiarvollisesti 1:58:00 kierrosaika. Päätin kokeilla erilaista harjoittelumetodia. Menin selaimella YouTubeen ja katsoin vuoden 2013 paalupaikkakierroksen ja katsoin tarkasti vaihdevälit ja mietin, kuinka soveltaa tuota kahdeksalle vaihteelle. Latasin täyden keskittymiskykyni ja laitoin auton kulkemaan. Kierroksella sattui yksi pieni virhe mutkassa 11. Se pääsi turhan leveäksi. Tuloksena oli 1:53:00. Jatkossa varmasti käytän tuota metodia enemmänkin apuna.

Tuota on vaikea verrata, koska viime vuoden aika-ajot ajettiin sateessa, mutta mielestäni todella hyvä parannus.
 
Vastaus: F1 2015

Pelisähän on mahdollista saada mittaristoon vaihdesuositus, sen kanssa on joka rata hyvä harjotella. Sillä minäkin uudet radat (meksikon jne) opettelin.
 
Vastaus: F1 2015

Pelisähän on mahdollista saada mittaristoon vaihdesuositus, sen kanssa on joka rata hyvä harjotella. Sillä minäkin uudet radat (meksikon jne) opettelin.

Tuo ei taida näkyä cockpit-kuvakulmassa. Minulla oli se päällä, mutta ei näkykyt mitään lisäyksiä ratin mittaristossa. Mieluiten käyn rataa läpi samalla kuvakulmalla niin siihen sitten tottuu.
 
Vastaus: F1 2015

Juu ei näy tosiaan cockpitissä, joka on typerää, mutta siltin auttaa niin paljon kun 2-3 kierrosta katsoo siitä vaihteet niin, ei tuu oman arvion mukaisesti vedettyä liian pienellä vaihteella.
 
Vastaus: F1 2015

Pelaajalehdessä 6/10. Jotenki meni kyllä fiilikset, kun ensiks bugin takia Silverstone kusi ja sen jälkee tuli huonoja arvosteluja joka tuutista :)
 
Vastaus: F1 2015

Ihmettelin just tänään gamereactorin 6/10 arvosanaa. Kevyesti paras F1 peli ainakin ratilla.

Puutelista pelimuodoissa on pitkä, mut ei se arvosanaa kutoseen laske...
 
Ylös Bottom