Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Mulle tästä tulee mieleen vahvasti "The Division Goes GTA" rennompi meininki, mennään maastosta toiseen autoilla, prätkillä, kopterilla ym, tehää tehtäviä, välillä hieman pelleilyä. Huolestuttaa vaan tämä mitä näitä videoita kattonu että menet tehtävään ja sit siel on se sama ubisoft kaava ja sitä sit toistetaan eri maastoissa.

Se mitä tulee sniikkailuun niin on varmaa vaan sitä että onnistutko tekemään tehtävän laukaisematta hälytystä, tuskin mitään sen syvällisempää. Todennäköisesti tässä käy niin että aloittaa olevinaan tosi hienosti mutta ampumiseks se lopussa kuitenkin menee.

Eipä se mua haittaa, vielä kun mukana on jonkilainen lootti meininki ja laajempi hahmon kehitys. Suojassa tässä pelissä näköjää ei kökitä ollenkaan? Mutta kun varmaa eivät halunneet tästä mitään divisionin kaltaista cover based shootteria vaan "rentoa räiskintää".

Kattoo nyt, eiköhän tämä ostoon mene. Tämän kaltaisia avoimen maailman cooppi pelejä kun ei ole mitenkään pilvin pimein tarjolla ja tulee hieman vaihtelua divisionin maisemiin.

Itse kyllä tykkään divisionin maailmasta ja tunnelmasta enemmän, mutta tämä tuo mukavaa leppoista vaihtelua erilaisissa wildland maisemissa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Mikäli löytyy vaikeustasot, sieltä se vaativin ja tiimityöskentelyn kautta maaliin asti. Porukalla sovitaan kuka tekee mitäkin, merkataan oma kohde ja toimitaan yhdessä. Kurinalaisesti ja tarpeetonta säätöä vältellen. Välillä aseet laulaa ja lopputulos voi olla mitä vain.

Luvassa todennäköisesti taas yksi upea seikkailu. Tässä kiehtoo tuo suurempi vapaus toteuttaa operaatiot. Pro-tuki varmistaa kaiken pyörivän nätisti.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Hyvältä näyttää. Tässä lyhyt esittely eräästä tehtävästä, pidempi versio löytyy linkattuna videoon. Pelintekijä kommentoi taustalla.

Tarinan voi läpäistä myös yksin, pelaajan toimiessa ryhmänjohtajana kolmelle koneen ohjaamalle sotilaalle.

 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Meh, todella geneerisen näköinen räiskintä Ubi-koodilla. Vihollisten tekoäly ollut myös kaikissa eteeni sattuneissa videoissa jotain täystampion ja idiootin välimaastoa. Aika selvä Divisionin klooni, jossa otettu bullet pronge vaan pois käytöstä.

Meh! Maaliskuussa menee aika parempien pelien kanssa, eli Horizon: Zero Dawn ja Mass Effect: Andromeda. Tälle ei aika riitä, koska laatu ei vain ole tarpeeksi hyvä pelivideoiden pohjalta. Ehkä kesällä sitten alesta, jos ei muuta peliprojektia silloin ole ohjelmassa.

Näyttää olevan taas yksi Tom Clancyn nimeä kantava peli, josta Ubisoft on tehnyt keskinkertaistakin keskinkertaisemman... :(

Eikä tässä muuten varmaan ole edes suomitekstejä! Menee osalta porukkaa tarinakin ihan ohi... :( :D
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Meh, todella geneerisen näköinen räiskintä Ubi-koodilla.

4 hengen taktinen cooppi geneerinen räiskintä? Codista tuon lauseen voisi ymmärtää mutta ei tästä.

Porukalla taattua viihdettä ja varmasti hauskempaa kuin zero dawnin yksinjuoksu. :p
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

4 hengen taktinen cooppi geneerinen räiskintä? Codista tuon lauseen voisi ymmärtää mutta ei tästä.

Porukalla taattua viihdettä ja varmasti hauskempaa kuin zero dawnin yksinjuoksu. :p

Joo aikalailla Divisionin klooni sillä erolla, että bullet sponge-viholliset on nyt otettu pois. Aika geneeriseltä kolmannen persoonan räiskinnältä vaikuttaa, jossa tekoäly on korkeintaan sitä keskivertotasoa. Avoin maailma tietenkin jonkun verran kiinnostaa, mutta ei tarpeeksi, että menisi heti julkaisussa hankintaan.

Itselle parempaa viihdettä tarjonnee Horizon täysin uutena nimikkeenä. Toimintaa, roolipelielementtiä ja todennäköisesti mielenkiintoinen tarina, joka sijoittuu ihan uuteen maailmaan tai peliuniversumiin vs. tällainen perus räiskintäpeli, jossa jahdataan perinteisiä rikollisia.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Porukalla taattua viihdettä ja varmasti hauskempaa kuin zero dawnin yksinjuoksu. :p

Tämä, kuten oli edellinenkin, pitää nimenomaan kokea sillä tutulla peliporukalla. Sen saman kenen kanssa on juostu läpi Destinyn raidit ja hitsauduttu yhteen Overwatchin klassikoissa. Parhautta.

Näin viime kerralla:
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Suljettu betatesti (Xbox One, PS4 & PC) 3.2-6.2.

Onnekkaille valituille pitäisi ensiviikon aikana tulla kutsut.

Lähde
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ikävä kyllä todeta että tähän on tultu, Xbox Liven alkumetreillä Ghost Recon oli nimenomaan SE peli josta konsoli-nettipelaaminen monella meistä lähti. Itse pelasin itseasiassa jo ennen kuin Xbox Liven olemassa oloa netissä Gamespy Tunnel ja Xbconnect ohjelmien avustuksella, oli mahtavaa! Oi niitä aikoija...

Nyt tätä Division/Far Cry copypastea kutsutaan sitten Ghost Reconiksi niinkö. Aika kaukana ollaan siitä alkuperäisestä ideasta. Ammuskellaan tyhmääkin tyhmempiä, ehkäpä seinää vasten täriseviä AI-botteja. Kenties yksin, tai vielä enemmän helponnettuna kavereiden kanssa GG. Boring, ei kiitos. Katsellaan alelaarista sitten tätä jos osottautuu yllättäen hauskaksi. Tosi harmi homma, mahtavat GR PvP kokemukset jäävät kuitenkin elämään muistoihimme. Aivan kuten toiset Ubisoftin pilaamat online-konseptit eli Splinter Cell Versus ja Far Cryn nettipeli mappieditorilla. Toivoa silti on, onhan kertaallen pilattu Rainbow Six pelisarja käynyt aika vastaavan kivisen tien ja alamäkeen mentiin ryminällä 10 vuotta. Nyt se on kaivettu haudasta ylös ja se on nimenomaan mahtavan PvP kokemuksen ansiota. Toivottavasti GR-pelisarjalle käy sama joskus, jospa sen suhteen keksitään jotain vastaavaa mahtavuutta josta olemme saaneet nyt Siegen kanssa nauttia. Tämän Wildlands pelin konsepti ei kyllä sytytä sitten lainkaan, eikä sitä meinaa veteraani oikein edes Ghost Reconiksi tunnistaa. Enemmän tulee Far Cry mieleen.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nostalgia valehtelee.

Pitkän pelisarjan tulee elää ajassa tai se menettää asiakkaansa. Pelannut myös Ghost Reconeita pitkään ja tyytyväinen tähän nykysuuntauksen, jossa kaverit otetaan mukaan ja kampanja käydään läpi porukalla. Taktista ja hätiköimällä saadaan vain lisää ongelmia. Vapaa maailma mahdollistaa operaatiot käsikirjoituksen ulkopuolelta.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Täytyy kompata Gimbleä tässä! 90-luvun lopulla Rainbow Six ja sen jälkeen sarjan ideaa jatkanut Ghost Recon olivat todella piristävän erilaisia ja taktisia tuotoksia, joita jaksoi yksinpelinäkin läpäistä monia kertoja eri taktiikoita kokeillen. Joo tehtävät olivat "lineaarisia" ja aina omilla tarkoin rajatuilla alueillaan, mutta oli se silti siistiä varsinkin ensimmäisessä Ghostissa hiippailla, taktikoida ja antaa ryhmän muille jäsenille käskyjä, kun omankin ohjastettavan hahmon henki oli yhdestä osumasta kiinni. Ah nostalgiaa...

Tämä peli, jota nyt jostain syystä halutaan Ghost Reconiksi kutsua ja läväyttää kylkeen vielä Tom Clancyn(RIP!) nimi, on kyllä hyvin kaukana siitä, mistä sarja aikanaan lähti liikkeelle. Aikalailla hyvin tituleerattu, kun Gimble kutsui tätä Divisionin ja Far Cryn sekasikiöksi. Onhan pelissä videoidenkin mukaan mukana vielä jotain niitä alkuperäisiä elementtejä, mutta aika vähän kuitenkin. Siihen tosiaan lisäksi Ubi-koodi ja videoiden perusteella aika heikko tekoäly, niin onhan tämä muuttunut todella mainstreamiksi siitä, missä oltiin joskus noin 15 vuotta sitten. Noh, jotkut tykkää, mutta omasta mielestä aikamoista Ghost Recon-nimen raiskaamista ja hyväksikäyttöä. Alelaarikamaa, jos sitäkään...
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ennakkotilattu on muutaman kaverin kans tää. Usko on kova, että hyvä cooppipeli. Enpä oo aikasempia osia pelannut, paitsi joskus jotain pleikkarilla kokeilin. On hienon näkönen ja veikkaanpa, että tähänkin saa tarpeeks haastetta kun nostaa vaikeusastetta vaan.. Mutta niinhän se on ettei kaikkia voi mikään miellyttää. Eipä mullekkaan enää codit maistu kaiken uuden saiban takia, mut toiset on ihan huuruissaan näistä uusista.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Täytyy sanoa, että en kyllä uskonut pelin saavan näin merkittävää parannusta kaikin puolin sitten viimevuoden e3:n. Silloin nähty gameplay oli jotain aivan järkyttävän huonoa.
Tehtävien vaihtelu vaan tuntuu edelleen olevan sitä ubisoft- tasoa. kuulustele jotain tyyppiä, hanki intelliä, tapa huumepomoja kerta toisensa jälkeen, tuhoa saattueita. Sentään voi itse lähestyä tehtäviä haluamallaan tyylillä.
Juuri divisionin pelanneena ei tehtäväsuunnittelussa voi kyllä mennä kuin ylöspäin. Siinä on kyllä tehtäväsuunnittelusta vastuussa olleilla tapahtunut vähintään jokin vakava aivovaurio.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nostalgia valehtelee.
Höpsispöpsis Ei todellakaan, Ghost Recon sarja tuo Xbox Live pelien yksi pioneeri useine lisäosineen oli vain niin rautaa. Sellainen just sopiva puoli-simulaatiomainen gameplay puri meihin moniin. Jos en nyt väärin muista niin taisit itsekin pelailla eri versioita Livessä kymmeniä ellei satoja tunteja?

[video=youtube;Okyl9DoZV38]https://www.youtube.com/watch?v=Okyl9DoZV38[/video]

Pitkän pelisarjan tulee elää ajassa tai se menettää asiakkaansa. Pelannut myös Ghost Reconeita pitkään ja tyytyväinen tähän nykysuuntauksen, jossa kaverit otetaan mukaan ja kampanja käydään läpi porukalla. Taktista ja hätiköimällä saadaan vain lisää ongelmia. Vapaa maailma mahdollistaa operaatiot käsikirjoituksen ulkopuolelta.

Olet tyytyväinen tähän että näitä Watch Doggeja, Divisioineita, Far Cryta ja muita läpijuoksu-tylsäkkeitä tulee kuin konekivääreistä? Tämäkin peli rymistellään kavereiden kanssa kerran läpi ja ehkä hyvällä tuurilla muutaman viikon ajan jaksaa käydä hölmöjä botteja uudellen ampuskelemassa. Sen jälkeen sitten joutaakin pölyttymään hyllyyn pölyn peitossa olevan Divisionin viereen. 60-70 € tästä? No ei kiitos.

Meidän pelaajien kannalta tämä on aivan katastroofi suuntaus: Pelit on verrattain kalliita ja niistä olisi ajatus saada pelin hinnalle vastinetta pitkällä tähtäimellä kymmenien tai satojen pelituntien muodossa. (julkaisijalle ja pelimyyjille toki hyvä suuntaus jos asiakas pelaa samaa mahdollisimman vähän ja ostaa nopeasti seuraavan pökäleen)

Kuten edellisessä viestissä jo mainitsin niin ainoa hyvä kehitys Tom Clancy pelien suhteen viime aikoina on Rainbo Six Siege pelissä, se on nimenomaan oikeasti se suuntaus mitä ainakin minä haluaisin nähdä muissakin sarjan peleissä. Edes jossain määrin uskollisia esikuvilleen ja paluu siihen mikä toimi parhaiten, mainio tiimipohjainen PvP mittelöinti. Taaskin kohta eeppisiä PvP turnaushetkiä monella luvassa kohta alkavan RS: Siege -turnauksen merkeissä kun kymmenet suomalaiset tiimit ottaa mittaa toisistaan. Tätä settiä lisää kiitos, ei mitään bottien ammuskelu jätettä. Cooppiin taitaa löytyä parempiakin pelejä, esim. tuleva Massa vaikuttaa varsin kiinnostavalta vaikka henk. koht. en mikään co-op pelaaja suoranaisesti ole.

Joku oikea Ghost Recon peli nykyajan teknologialla kyllä maistuisi ja olisi aivan mahtavaa. Samoin kuin esimerkiksi Socom pelit. Olisiko niissäkin mielestäsi "hyvä suuntaus" jos tulisi vaikka Socom 2 remaster_sillä erotuksella että ammuskellaan kilpaa jotain botteja? Niin_no niin arveliknin että ei. Eihän se liittyisi alkuperäiseen ideaan mitenkään. Sama ongelma tavallaan tässä pelissä on, sen lisäksi että muutenkin näyttää kaikkine dingendangelineen aika tylsältä kokemuksella. Spottaillaan vihut UAV, ne loistaa kuin majakat...sitten ammutaan bottia päähän GG. :confused:
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nostalgia valehtelee. Se ei kuitenkaan vie hohtoa peleistä, jotka aikanaan olivat mestariteoksia.

Harvoin pelit kestävät aikaa. Kehitys kulkee ja kuin varkain omaksumne uusia asioita ja pian pidämme niitä jo itsestään selvyyksinä. Kunnes palaamme pelihistoriamne kultakimpaleisiin, vain huomataksemme ajan hampaan syöneen entistä messiaspeliä. Tekninen kehitys ja tekijöiden kunnianhimo, yhdessä kilpailun kanssa pitävät huolen ettei paikalleen jäädä.

Vielä tuolloin verkkopelien aamunkoitossa pelaajien väliset taistelut riittivät hyvin. Tänään voidaan viedä tuttu porukka kokemaan täysimittainen tarina, yhdessä. Taktisessa räiskeessä tämä tarkoittaa suunnitelmia, rooleja ja yhteistä tulen avausta. Muistoja, jotka hitsaavat yhteen samalla tavalla kuin Socom ja Ghost Recon, aikansa kuninkaat tekivät reilu vuosikymmen sitten.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Voisihan sen alkuperäisen ja ensimmäisen Ghost Reconin idean toteuttaa nykypäivänä ihan co-op mielessäkin, jos vaan haluttaisiin. Voitaisiin ihan hyvin tehdä sellainen "samanlainen" fps, kuin se ensimmäinen aikanaan oli käyttäen vain parempaa grafiikkaa, laajempia alueita, lisääntyneitä tehoja parempaan tekoälyyn ja niin edelleen. Ei se alkuperäisen ja kohtuullisen erikoisen peli-idean ja -mekaniikan käyttö millään tavalla poissulkisi mahdollisuutta niin co-opiin kuin PvP-tyyliseen moninpeliin...

Sen sijaan tämä tuleva tuotos on päättänyt lähteä paljon mainstreamimmalle suunnalle ja tosiaan naittanut keskenään jonkun Divisionin ja Far Cryn ja kutsuu sitä nyt sitten Ghost Reconiksi. Ollaan tultu liian kauas siitä alkuperäisestä ideasta. On varmasti työnnetty aika monia alkuperäisen pelin ja idean faneja poispäin, mutta samalla tietty tätä nuorempaa katrasta koitetaan kosiskella ostamaan, kun peli menee sillä viime vuosilta tutulla kaavalla: kolmas persoona, hemmetisti paljon kaikkea kerättävää krääsää ympäriinsä jne. Ihan sillä melkein kaikissa Ubisoftin open worldeissa olevalla kaavalla, johon nyt on sitten lisätty mahdollisuus hiippailla sen verran, että voidaan perustella edes jotenkin se Ghost Recon-leima siinä kannessa, vaikka ollaan eksytty alkuperäisestä ideasta hyvin kauas. Omasta mielestä aivan liian kauas...

Toki sellainen alkuperäistä peliä ja ideaa noudattava tuotos ei varmasti myisi edes sitä, mitä tämä tulee myymään. Ihan siitä syystä, että sellainen "yksi osuma ja olet vainaa"-tyylinen tapa lähestyä näitä sotapelejä olisi todennäköisesti valtaosalle aivan liian vaikea ja turhauttava malli. Joutuisi ajattelemaan liikaa ja yrittämään samaa kohtaa liian monta kertaa...
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Vielä tuolloin verkkopelien aamunkoitossa pelaajien väliset taistelut riittivät hyvin. Tänään voidaan viedä tuttu porukka kokemaan täysimittainen tarina, yhdessä. Taktisessa räiskeessä tämä tarkoittaa suunnitelmia, rooleja ja yhteistä tulen avausta. Muistoja, jotka hitsaavat yhteen samalla tavalla kuin Socom ja Ghost Recon, aikansa kuninkaat tekivät reilu vuosikymmen sitten.

Siis tietenkin hyvässä Tom Clancy pelissä kuuluu tämän päivän standardien mukaan päästä yhdessäkin botteja ampumaan, kuten jo moneen kertaan mainitussa RS: Siege pelissä onnistuu. Mitään päälle liimattua tarinaa siinä ei ikävä kyllä ole, mutta en usko että kovin monet pelin fanit jäävät kaipaamaan. Itse tehtävät on on niitä kokemuksia. Aikaisemmissa Ghost Reconeissakin se tarina yksinpelissä vähän niin ja näin, mutta olivat silti todella nautittavia pelata. Voi olla että jotenkin etäisesti tämä peli voi tarjota samaa settiä, mutta tosiaan ollaan nyt niin hakoteillä että esim. Sniper Ghost Warrior 3 peli saattaa olla yksinpelinsä osalta lähempänä perinteistä Ghost Recon ideaa kuin Ghost Recon itse.

Hyvä co-op moodi perinteikkäässä FPS mitteyssä on hyvä lisämauste. Ongelman ydinhän tässä nyt nimenomaan onkin että on pelkkä se mauste. Pelkkä pippurikastike ja perunat lautasella, pihvi puuttuu: Ei maistu hääviltä! Ja nostalgia ei siinä mielessä valehtele mitään että suuri kilpapeli Counter Strike GO on kuitenkin idealtaan sama peli kuin se 1.6 jota monet meista ammoisina aikoina pelaili. Olihan myös mustalle Xboxille oma CS. Se oli hyvä idea silloin, se olisi hyvä idea nyt. Yksi salainen toiveeni onkin että CS:GO tuotaisiin uudelleen nykykonsoleille, se on vain yksinkertaisesti hyvä pelimekaniikka joka kestää aikaa. Samaa en voi sanoa näistä Ubin tusina peleistä, loppuvuodesta pelaa tätäkin peliä ani harvat. Sinäkin olet siinä vaiheessa jo todennäköisesti hehkuttamassa täällä foorumilla seuraavaa vastaavaa tusina-peliä ja Wildlands unholassa, mikä se sitten onkaan. Onko se sitten Division 2 vuoro vai? Huoh...

Noh toivotaan että tähän trendiin tulisi muutosta. Onhan Rainbow Six Siegen PvP suosio pelaajien keskuudessa ja kilpapelinä luonut sellaista kuvaa että toivoa on. Seuraavaa hyvää pelikokonaisuutta odotellessa äänestän ainakin lompakolla näitä coop-only räpellyksiä vastaan. Ilman muuta selvää että ennakkotilaus korista tipahtanut pois, alelaarista ehkä kympillä joskus.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Samaa en voi sanoa näistä Ubin tusina peleistä, loppuvuodesta pelaa tätäkin peliä ani harvat. Sinäkin olet siinä vaiheessa jo todennäköisesti hehkuttamassa täällä foorumilla seuraavaa vastaavaa tusina-peliä ja Wildlands unholassa, mikä se sitten onkaan.

Pidän tuota loppuvuotta aika optimistisena arvioina. Nisukin hehkuttelee ihan muita juttuja viimeistään Vapun jälkeen, jos vanhat merkit pitävät paikkansa...

Loppuvuodesta tällä voi toki olla joitain pelaajia jäljellä. Niitä, jotka ostivat/ostavat tämän alekorista kahdella kympillä...
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Nyt on alkanut päivittäin putkahtelemaan pelistä videoita youtubeen. Mitä enemmän pelivideoita katson, sitä kaameammalta peli näyttää.

Jotenkin tuntuu pelattavuus palanneen jonnekin historiaan. Tehtävät on vain tiputettu kartalle, ja niitä on paljon ja ne eivät tunnu liittyvän yhtään mihinkään. Pelaaja tuntuu menevän vain räiskimään, kunnes kylä on raivattu, tämän jälkeen pelaaja voi halutessaan ajaa seuraavaan kylään tekemään samat temput.

Jotenkin tästä paistaa se, ettei ole haluttu panostaa tarinaan, vaan luotu vaan hyvinkin geneerisiä tehtäviä, jotta pelaajat voisivat vain räiskiä yhteistyötilassa "loputonta" vihollismassaa. Pelin autoiluosuudet tuntuivat aivan kaamealta. Metsän läpi ajellaan kuin mitään kasvillisuutta ei edes olisi edessä. Vain isoimmat puut pysäyttävät ajoneuvon vauhdin, pienemmistä näreistä (ei puhuta edes mistään aluskasvillisuudesta) pääsee hidastamatta läpi.

Jotenkin tämä tuntuu kevyeltä Divisionilta. Kunhan on paljon kaikkea, niin toivotaan, että pelaajat tykkäävät. Aseita voi muokata, hahmoa voi muokata, yms.

Jotenkaan ei nyt tämä toteutus vakuuta, vaan vapaan räiskinnän sijaan olisin toivonut enemmän rajoittuneimpia tehtäviä. Nyt meno tuntuu olevan ennemminkin free-roamia.
 
Ylös Bottom