Taitaa olla nyt joku reilu 25 pelituntia mittarissa ps4 alustalla. Olen ollut iso Fallout fani jo sieltä kolmosesta lähtien, joten positiivisin mielin odottelin pelin julkaisua. Skeptinen toki olin tuon moninpelin toimivuuden suhteen, mutta ajattelin beta testauksen korjaavan pahimmat virheet. Betaa en itse pelannut, mutta seurailin aktiivisesti ja heti alkoi kyllä hirvittää pelin kunto. Julkaisupäivä saapui ja suuri osa samoista kivuista oli edelleen mukana. Taisi olla Bethesdalla vaan liian kova kiire puskea peli ulos.
Kaverin kanssa duona on tullut kaikki tunnit pelattua, joten kyllä tässä aika hyvän käsityksen on saanut pelin toimivuudesta. Pelaaminen kaverin kanssa on ehdottomasti hauskaa ja random pelaajien kohtaaminen tuo myös hyvän lisän. Onko se kaverin kanssa pelaaminen kovin sulavaa ? No näiden kokemusten perusteella harvemmin. Tehtävät tuntuvat bugailevan ja toimivan aika arvaamattomasti, kun ne koittaa tehdä peräjälkeen toisen kanssa. Viimeksi eilen tuli vastaan tälläinen tapaus eräässä pääjuoneen liittyvässä tehtävässä. Aika raskasta ja vie vaan aivan turhaa aikaa. Tavaroiden treidaaminen on jees ja korttien jakaminen myös. Ihan en ole vieläkään varma, että toimivatko nuo charisma korttien jaot tarkoitetulla tavalla.
Yleisesti pelissä on kyllä paljon kipua. Bugia toisensa perään ja noiden questien toimiminen tuntuu olevan ihan arpapeliä. Konsolilla pelatessa framet tuntuu kyykkäilevän vähän väliä ja latausajat on kaamean pitkät. Campin rakentaminen on ihan hauskaa, mutta on kyllä kovin rajoitettua ja noiden planien löytäminen tuntuu olevan kyllä melkoisen työn ja tuskan takana. Pvp systeemi on melko älytön noine kosto systeemeineen.
Kaikkien noiden negatiivisuuksien jälkeen silti nautin pelaamisesta. En varmasti nauttisi, jos en olisi pitkän linjan fallout fanipoika. Bethesda tekee kyllä elämästään hyvinkin hankalaan tällaisilla julkaisuilla. Ja bugien fiksailuilla ei tunnu olevan edes mikään kiire. Aika ylimielistä toimintaa ylipäätään isolta puljulta. Toivottavasti korjaavat pelin mahdollisimman nopeasti.