Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Katsoin eilen GamerMusclen ja Billy Strange Racingin videot WRC 8:sta YouTubesta. Molemmat rattimiehet kyllä ihan tykkäsivät pelistä ja olivat positiivisesti yllättyneitä.

Sen mitä itse huomasin ja mainittiin se myös videoissa, että autot nousee herkästi ilmaan samalla tavalla kuin Dirt Rally 1:ssä ja myös vähän leijuvat liian kauan ilmassa. Toivottavasti sitä parannettaan päivityksillä, kun se helpottaisi myös padi-pelaajia sekä casuaali-kuskeja.
 
Kaveri oli ostanut tuon WRC 8:n ja tuli sitä nyt tuossa tänään testailtua. Olin positiivisen yllättynyt siitä! Siis eihän se ajomalli nyt tietenkään DR 2:n realistisuusasteelle yllä, mutta oli se silti vähemmän arcade kuin, mitä odotin. Ostaisin itsellenikin, ellei olisi jo DR 2:ta ja mukavaa määrää lisäsisältöä tulossa. Yllättävän mukava WRC 8 oli padilla ajaa ja aika äkkiä siihen tottui, kun testailtiin kaikkia eri tietyyppejä. Ohjaus tuntui vähän "kulmikkaalta" alkuun. Tuntui, että joko käännytään kauheasti tai ei käännytä ollenkaan, mutta ehkä sitä saa säädettyä. Sitä ei tullut tutkittua, kun oli kaverin peli ja kaverin asetukset.

Kaikenkaikkiaan jäi positiivinen fiilis tuosta. Tulisi ostettua ja pelattua, jos ei olisi jo DR 2:ta.
 



Ouninpohjaa Skodalla, pelinä siis WRC8. Kovempaa pääsisi, mutta ei meinaa uskaltaa kun damage on realistisella asetuksella. :D Auto hajoaa suht herkästi jos ottaa osumaa. Padilla ajelin.
 
Ajelin uraa lisää sitikalla WRC 2 pro luokassa.
Mutta jotain hämärää tuossa on. Ensinnäkin mun arvostus tiimin silmissä laskee kisasta toisen.
Voitin jopa ekan kisani ja siitä arvostus nousi, mutta esim auton testaus laski mainetta vaikka onnistuin siinä, samoin auton kunnostus.

Tulin lopputulokseen, että rahat miinuksella laskee sitä aina, mutta vaikka voitin rallin, jäin kokonaisuudessaan tappiolle. Eli en kyennyt pääsemään ikinä plussalle. Lopulta olin ennen kahta viimeistä rallia 70 tonnia miinuksella ja arvostus nollissa.
Jostain syystä tiimi ei potkinut. Ei vaikka keskeytin toisen ja toisessa olin vasta kuudes. Mutta..päivää ennen uuden kauden sopimustarjouksia tuli potkut.

Olin kauden aikana ajanut tehdas testejä ja parin tallin arvostus oli huipussaan. Siitä huolimatta esim Skoda ei tarjonnut WRC2 pro paikkaa, vaan tipuin jälleen alaspäin yksityistallin WRC2 luokan auton puikkoihin.
Ennen kauden alkua oli pakko ajaa historic race, ei pystynyt ohittamaan. Tulin ihan suht ehjänä läpi ja olin viidentenä. Silti tiimin moraali laski ja tallin arvostus..

Onneksi ennen ekaa rallia tuli kuitenkin tehdastallin Challenge. Hintaa 16k, otin se ja sattui tulemaan Skodan WRC2 Pro auto alle ja challengen erikoiskokeeksi Harju, jonka osaan ulkoa. Helppo voitto muita kuskeja vastaan ja tälläisen tehdastallin järjestämän challengen seuraus onnistuessaan on varma tallipaikka. Eli pääsin nyt sit onneksi takaisin WRC2 Pro luokkaan ja Skodalla, joten tällä kaudella voisi tuloksia tulla edes vähän enemmän.

WRC tallien arvostus on 27/100, joten aika kaukana ollaan WRC luokkaan noususta. Toista kuin yleensä tälläisissä peleissä. Ura ei todellakaan ole helppo. Hyvä näin.
 
Onko kukaan pelannut wrc8:a Logitech g29-ratilla ps4:lla? Oisko hyviä säätövinkkejä? Itsellä ei jostain syystä vastaa esim. kaasuun kunnolla. Luulin jo et polkimet on rikki tai kosketushäiriö mutta toimii kuitenkin hyvin muilla peleillä, joten vika ei ainakaan ollu siinä.
 
Kuka näitä arvioita kirjottaa?
” Niin sanottua minimappia ei ole lainkaan, ja ohjeita kuunnellaan vieressä istuvalta kartturilta. ”

” Pidin myös kesken rallin mukaan sisällytetyistä korjaushetkistä. Tällöin voi valita auton korjaamisen (ja lisäajan), tai sitten voi jatkaa ajamista vahingoittuneella autolla. Tämä valinnanmahdollisuus pakotti miettimään: ajaako hieman kärsineellä ajokilla mahdollisesti voittoon, vai käyttääkö kallisarvoista aikaa korjauksiin ajaakseen sitten tuliterällä kärryllä.”



Noi on kuitenkin täysin perus juttuja rallissa.. :D
 
Mitenkä tämä peli tuntuu taas niinkuin edeltäjänsäkin vähän liian helpolta? Gamepadilla ajelen ja kunhan vaan ajelee nätisti tietä pitkin niin kello tykkää.. Helposti tulee 10-15 sekan pohjia/Ek.. Ihan sama miten ajelee kunhan vaan pysyy tiellä, tosin urassa oon ajanut vasta Monten eka päivän ja johdan Rovis Junioria 39 sekunnilla.. Varmaan niitä vaikeitakin ralleja vielä tulee..
 
Mitenkä tämä peli tuntuu taas niinkuin edeltäjänsäkin vähän liian helpolta? Gamepadilla ajelen ja kunhan vaan ajelee nätisti tietä pitkin niin kello tykkää.. Helposti tulee 10-15 sekan pohjia/Ek.. Ihan sama miten ajelee kunhan vaan pysyy tiellä, tosin urassa oon ajanut vasta Monten eka päivän ja johdan Rovis Junioria 39 sekunnilla.. Varmaan niitä vaikeitakin ralleja vielä tulee..
Mikä vaikeustaso? Itse vedän uraa hardilla ja yhdes muutaman sekunnin voiton olen saanut kolmen kauden aikana. Muutoin parhaat sijoitukset siellä viiden korvilla ja turpiin tulee ihan kokoajan joka pätkällä, vaikka ajais siististi.
 
Mikä vaikeustaso? Itse vedän uraa hardilla ja yhdes muutaman sekunnin voiton olen saanut kolmen kauden aikana. Muutoin parhaat sijoitukset siellä viiden korvilla ja turpiin tulee ihan kokoajan joka pätkällä, vaikka ajais siististi.

Mediumi. Täytyy kokeilla nostaa tasoa ja niin.. Jännä nähdä että sitten kun/jos nousee wrc luokkaan niin miten tuo taso sit menee?..
 
Kuka näitä arvioita kirjottaa?
” Niin sanottua minimappia ei ole lainkaan, ja ohjeita kuunnellaan vieressä istuvalta kartturilta. ”

” Pidin myös kesken rallin mukaan sisällytetyistä korjaushetkistä. Tällöin voi valita auton korjaamisen (ja lisäajan), tai sitten voi jatkaa ajamista vahingoittuneella autolla. Tämä valinnanmahdollisuus pakotti miettimään: ajaako hieman kärsineellä ajokilla mahdollisesti voittoon, vai käyttääkö kallisarvoista aikaa korjauksiin ajaakseen sitten tuliterällä kärryllä.”



Noi on kuitenkin täysin perus juttuja rallissa.. :D
Kuulostaa ihmiseltä jolle koko laji nimeltä RALLI on uutta ja jännää :D

GR arviot on usein siitä hyödyllisimmästä päästä. TÄMÄ ei sitä ole.
 
Kuulostaa ihmiseltä jolle koko laji nimeltä RALLI on uutta ja jännää :D

GR arviot on usein siitä hyödyllisimmästä päästä. TÄMÄ ei sitä ole.
Olen monesti ihmetellyt, että eikö nyt vaikka snookerille löydy arvostelijaa joka tietäisi edes säännöt, tai eikö keskiaika rpg pelille löydy arvostelijaa joka ei vihaisi keskiaikaa. Okei, marginaali peleissä nyt menee jotenkin sormien läpi..toki silti voisi ottaa vähän perusteita selville ennen kuin kirjoittaa.
Mutta et rallissa on hurmiossa siitä, että EK välillä autoja huolletaan...ja kyse kuitenkin lisenssipelistä, joten luulisi tajuavan jo siitä, että aika perus kauraa.

Tai miten vähän voi ymmärtää lajista, jos edes alkaa mainitsemaan hämmästelevään sävyyn minimapin puuttumista ja kartturin mukaan ajelua. :D:D
 
Olen monesti ihmetellyt, että eikö nyt vaikka snookerille löydy arvostelijaa joka tietäisi edes säännöt, tai eikö keskiaika rpg pelille löydy arvostelijaa joka ei vihaisi keskiaikaa. Okei, marginaali peleissä nyt menee jotenkin sormien läpi..toki silti voisi ottaa vähän perusteita selville ennen kuin kirjoittaa.
Mutta et rallissa on hurmiossa siitä, että EK välillä autoja huolletaan...ja kyse kuitenkin lisenssipelistä, joten luulisi tajuavan jo siitä, että aika perus kauraa.

Tai miten vähän voi ymmärtää lajista, jos edes alkaa mainitsemaan hämmästelevään sävyyn minimapin puuttumista ja kartturin mukaan ajelua. :D:D

Jep, todellakin. Tuli vahvat Tilt fibat tästä arvostelusta, tai Pirkka-lehden. Peleissä, jos asiaan perehtymättömän pitää päästä arvostelemaan, niin korkeintaan toisena mielipiteenä. Varsinainen arvostelian tarvitsisi olla enemmän genreä pelannut. Nyypän arvostelulla ei oo missään asiassa, juuri mitään painoarvoa, oli kyse ruuasta, musiikista, elokuvista, tai vaikkapa peleistä. Onneksi netti on pullollaan, myös päteviä arvosteluja.
 
Se että Rallissa on kartturi kuuluu vahvasti yleistietoon. Ei varmaan löydy montaakaan aikuista kuka ei tuon tietäisi.
 
Testailin WRC 8 pikaisesti pc:llä ohjaimella.
Pyörii paremmin kuin DR 2.0, WRC 8 4k/60fps high/very high ja DR 2.0 1600p/60fps medium/low asetuksilla.

Herää kysymys että miksi konsoliversio on 30fps.

Pitää illemmalla koittaa vielä ratilla että onko tästä DR 2.0 kaatajaksi, EK:t on ainakin huomattavasti paremmat WRC 8.
 
Itsellä on nykyään kovin vähän aikaa pelata, noin kerran viikossa. Osittain tämän takia dirt rally 2.0 ja ratti on jäännyt hyllyyn. Silloin harvoin kun sitten aloittaa pelaamaan, menee koko kerta siihen tuntuman hakemiseen niin ei oikein innosta. Muutenkin dr2.0 ei luonut ihan samanlaista koukkua itselle.

WRC 8 kuulosti niin lupaavalta, että piti laittaa tilaukseen. Toiveissa olisi, että on melko helposti lähestyttävä aina viikon/kuukauden tauon jälkeen.
 
Kyllä tässä nyt tais niin käydä että DR 2.0 on lyöty WRC 8 toimesta ainakin PC-version osalta.

Sitä on vaikea sanoa että kumman pelin ajomalli on realistisempi, mutta kummatkin pyrkii selvästi realistisuuteen, WRC 8 pelottaa huomattavasti enemmän kun ajaa kaasupohjassa, tuntuu että auto lähtee realistisemmin käsistä.

WRC 8 uromoodi on valovuosia DR 2.0 vastaavaa edellä, WRC 8 ura tuntuu yhtä syvälliseltä kuin F1 pelissä.
WRC 8 ek:t on myös huomattavasti paremmat kuin DR 2.0 ja WRC 8 taitaa olla noin 100 ek:ta ja iso avoin harjoittelualue.

Nettipelistä en osaa sanoa mitään mutta ainakin yksinpelinä WRC 8 pesee DR 2.0 ihan helposti.
 
Ylös Bottom