Konsolirallipelit

Murdoc

Well-Known Member
Täällä on hieman mysteeri miten jengi pitää noita WRC8:n EK:ita parempana, kun Dirt Rallyssä. Suomea ja Ouninpohjaa testasin ja tiet oli niin tasaiset ja leveät, että oli jotenki tosi tylsä ajella ja katella sitä. Dirtissä noissa EK:lla on kunnolla töyssyjä ja monennäköstä epämuodostumaa jne, että aivan väkisin tuntuu melkeen kun rata-autopeliä ajaisi, kun tuon jälkeen pelaa WRC8. Ajomalliinkaan en jotenkin lämpene yhtään WRC8:ssa ainakaan ratilla ja FFB:ssä on jokin kummallinen nihkeys kokoajan. Graafisesti myös jäädään kovasti Dirtistä ainakin One X:llä.

Tällä hetkellä hyviä puolia WRC:ssä on tuo aivan loistava uramuoto, virallinen lisenssi ja se, että yleensäkkin löytyy paljon tekemistä tuosta paketista varsinkin verrattuna Dirt Rallyyn.
 

Nupe_31

Member
Eikö WRC 8:sissa pysty tosiaan ajamaan yksittäistä rallia mitenkään? Pelkästään yksittäisiä erikoiskokeita?
 

Omenanraato

Well-Known Member
Täällä on hieman mysteeri miten jengi pitää noita WRC8:n EK:ita parempana, kun Dirt Rallyssä. Suomea ja Ouninpohjaa testasin ja tiet oli niin tasaiset ja leveät, että oli jotenki tosi tylsä ajella ja katella sitä. Dirtissä noissa EK:lla on kunnolla töyssyjä ja monennäköstä epämuodostumaa jne, että aivan väkisin tuntuu melkeen kun rata-autopeliä ajaisi, kun tuon jälkeen pelaa WRC8. Ajomalliinkaan en jotenkin lämpene yhtään WRC8:ssa ainakaan ratilla ja FFB:ssä on jokin kummallinen nihkeys kokoajan. Graafisesti myös jäädään kovasti Dirtistä ainakin One X:llä.

Tällä hetkellä hyviä puolia WRC:ssä on tuo aivan loistava uramuoto, virallinen lisenssi ja se, että yleensäkkin löytyy paljon tekemistä tuosta paketista varsinkin verrattuna Dirt Rallyyn.
Suomi on ehkäpä huonoin kaikista ralleista. Mutta Dirtissä EK on alusta loppuun yleensä sitä samaa. Voi hiukan olla asfalttia välissä tms. Mutta WRC:ssä tien leveydet vaihtelee leveästä aivan äärettömän kapeaksi. Lisäksi esim soran tyyppi voi vaihtua 4-5 kertaa pätkän aikana.

Graafisesti PS4 Pro:lla Dirt Rally jaa erittäinkin paljon jälkeen ja WRC on kevyesti parhaimman näköinen rallipeli markkinoilla.

Eikö WRC 8:sissa pysty tosiaan ajamaan yksittäistä rallia mitenkään? Pelkästään yksittäisiä erikoiskokeita?
Koititko sieltä seasonin kautta? Siellä luulis saavan määrättyä miten monen rallin kauden ajaa, jolloin pystyt laittaa yksittäisen rallin.
 

Murdoc

Well-Known Member
Suomi on ehkäpä huonoin kaikista ralleista. Mutta Dirtissä EK on alusta loppuun yleensä sitä samaa. Voi hiukan olla asfalttia välissä tms. Mutta WRC:ssä tien leveydet vaihtelee leveästä aivan äärettömän kapeaksi. Lisäksi esim soran tyyppi voi vaihtua 4-5 kertaa pätkän aikana.

Graafisesti PS4 Pro:lla Dirt Rally jaa erittäinkin paljon jälkeen ja WRC on kevyesti parhaimman näköinen rallipeli markkinoilla.


Koititko sieltä seasonin kautta? Siellä luulis saavan määrättyä miten monen rallin kauden ajaa, jolloin pystyt laittaa yksittäisen rallin.
Kyllä ainakin omassa kopiossa tien leveydet vaihtelee myös Dirt Rallyssä ihan mukavasti. Ja lisäksi löytyy sitä tien pinnan vaihtelua aivan eri tavalla, kun on tasaisempaa, töyssyistä, railoista jne. Ja esim Montessa on jäätä, sohjoa, kuivempaa tosi mukavasti Dirtissä. WRC taas tuo soran tyyppi ei kauheasti lämmittänyt, kun ajomalli jäi sekä ratilla, että padillä selvästi Dirtistä.

Onpa kumma jos PS4:llä on noin erilainen graafisesti. One X:llä WRC8 näyttää välistä aika karsealta IMO eikä todellakaan kevyesti paremman näköiseltä. Tähän päälle vielä tuo 30fps, jonka huomaa kyllä todella ikävästi.
 

Cobis

Active Member
Täällä on hieman mysteeri miten jengi pitää noita WRC8:n EK:ita parempana, kun Dirt Rallyssä. Suomea ja Ouninpohjaa testasin ja tiet oli niin tasaiset ja leveät, että oli jotenki tosi tylsä ajella ja katella sitä. Dirtissä noissa EK:lla on kunnolla töyssyjä ja monennäköstä epämuodostumaa jne, että aivan väkisin tuntuu melkeen kun rata-autopeliä ajaisi, kun tuon jälkeen pelaa WRC8. Ajomalliinkaan en jotenkin lämpene yhtään WRC8:ssa ainakaan ratilla ja FFB:ssä on jokin kummallinen nihkeys kokoajan. Graafisesti myös jäädään kovasti Dirtistä ainakin One X:llä.

Tällä hetkellä hyviä puolia WRC:ssä on tuo aivan loistava uramuoto, virallinen lisenssi ja se, että yleensäkkin löytyy paljon tekemistä tuosta paketista varsinkin verrattuna Dirt Rallyyn.
Tuo Suomi nyt on todella surkea väkerrys, mutta nuo muut pätkät näyttää ainakin ulkoisesti hienoille ja vaihteleville.

Kuten Omenanraato sanoi, niin Dirt Rallyssa pätkät on suht samaa alusta loppuun, vaikka toki tiessä onkin uria ja tienpinnassa epätasaisuuksia. Maisema ei kuitenkaan hirveästi vaihdu ja soratyyppi pysyy samana ulkoisesti, eikä Dirt Rallyssa ole sellaista kunnon kapeaa polkua jossa joutuisi ajamaan oikeasti tarkasti. Esim joku New Zealand tai Australia on ihan sitä samaa koko ajan, tylsistyttää nopeasti. Onneksi kohta kuitenkin tulee Suomi mukaan, sitä jaksaa ajaa taas jonkun aikaa.

Toki tuossa WRC 8:ssa on muuten paljon sellaista mistä en pidä, joten alelaarista tulee ostettua ehkä sitten joskus. Jos ei demoa pääse testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Omenanraato

Well-Known Member
Tästäkin voisi demoa tai trial versiota kokeilla.

Semmoiset on käytännössä unohdettu nykyään.
Eikös se ollut niin, että Sony ainakin pyytää rahaa demoista, joten niitä ei varsinkaan pikkufirmat juuri ulos laita ja näytti steamissa olevan demoja paljon peleistä, joista ei ole demoa pleikalla.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Tuo Suomi nyt on todella surkea väkerrys, mutta nuo muut pätkät näyttää ainakin ulkoisesti hienoille ja vaihteleville.

Kuten Omenanraato sanoi, niin Dirt Rallyssa pätkät on suht samaa alusta loppuun, vaikka toki tiessä onkin uria ja tienpinnassa epätasaisuuksia. Maisema ei kuitenkaan hirveästi vaihdu ja soratyyppi pysyy samana ulkoisesti, eikä Dirt Rallyssa ole sellaista kunnon kapeaa polkua jossa joutuisi ajamaan oikeasti tarkasti. Esim joku New Zealand tai Australia on ihan sitä samaa koko ajan, tylsistyttää nopeasti. Onneksi kohta kuitenkin tulee Suomi mukaan, sitä jaksaa ajaa taas jonkun aikaa.

Toki tuossa WRC 8:ssa on muuten paljon sellaista mistä en pidä, joten alelaarista tulee ostettua ehkä sitten joskus. Jos ei demoa pääse testaamaan.
Vähän oijottava DR2 väittämiä. Siinä kaikissa ralleissa on vähintään kaksi erityyppistä aluetta ja nämä ovat vielä joka rallissa persoonallisia. Esim Australia: metsä ja aukee pelto, samoin tiestö muuttuu todella paljon alueiden välillä, toinen syheröistä ja toinen nopeampaa. Metsässä tien toisella puolella kallio, toisella jyrkkä alamäki. Nopeilla osuuksilla, reunoissa aitaa, kasvillisuutta, pengermää ym. Tien pinta ja leveys vaihtelee myös yhden pitkän pätkän aikana useasti. Nopeella pintaraapaisulla nuo jää helposti huomaamatta, mutta kerrokset alkaa avautua pikkuhiljaa.

WRC:stä ei ole kokemusta, joten paremmuudesta en tiedä. DR2 alkaa olemaan jotenkuten hanskassa ja ajaminen maistuu vaan enemmän, paremmasta ei väliä :)
 

Cobis

Active Member
Vähän oijottava DR2 väittämiä. Siinä kaikissa ralleissa on vähintään kaksi erityyppistä aluetta ja nämä ovat vielä joka rallissa persoonallisia. Esim Australia: metsä ja aukee pelto, samoin tiestö muuttuu todella paljon alueiden välillä, toinen syheröistä ja toinen nopeampaa. Metsässä tien toisella puolella kallio, toisella jyrkkä alamäki. Nopeilla osuuksilla, reunoissa aitaa, kasvillisuutta, pengermää ym. Tien pinta ja leveys vaihtelee myös yhden pitkän pätkän aikana useasti. Nopeella pintaraapaisulla nuo jää helposti huomaamatta, mutta kerrokset alkaa avautua pikkuhiljaa.
Verratkaapa vaikka Monte Carloa molemmissa peleissä, kyllähän se WRC 8:ssa näyttää aidommalta ja vaihtelevammalta.

Ei se tie kyllä Dirt Rallyssa missään kohtaa ole auton levyistä pikkutietä, välillä ihan vähän kapeampaa voi olla. Ja kyllähän ne alkaa olla jo aika moneen kertaan ajettuja, ainakin omalla kohdalla.
 

Murdoc

Well-Known Member
1
Ei DR2 ja WRC8 ek:ta kannata edes verrata keskenään
Taas yksi ilta takana molempia ja DR2 edelleen omaan makuun huomattavasti paremmat ek:tä. Nyt pelailin Ruotsin rallia WRC8 ja siinäkin tiet oli todella leveitä ja ei juuri töyssyn töyssyä. FFB:n sain nyt paremmaksi, kun laskin tire loadia aika reilusti.
 

Aksu

Well-Known Member
Kyllä Dirt Rally 2 muutama hyvä ek on, lähinnä 1 veto puolasta.

1 osan ek:t on hyviä mutta ne on DLC tavaraa, jos verrataan WRC 8 ja DR2 ek:t julkaisussa niin ei siinä ole DR2 mielestäni mitään saumaa.

DR2 ek:t tuntuu vähän samalta kuin Dirt 4 ek editorin pätkät, niistä puuttuu luoneetta ihan perkeleesti.
 

Murdoc

Well-Known Member
Kyllä Dirt Rally 2 muutama hyvä ek on, lähinnä 1 veto puolasta.

1 osan ek:t on hyviä mutta ne on DLC tavaraa, jos verrataan WRC 8 ja DR2 ek:t julkaisussa niin ei siinä ole DR2 mielestäni mitään saumaa.

DR2 ek:t tuntuu vähän samalta kuin Dirt 4 ek editorin pätkät, niistä puuttuu luoneetta ihan perkeleesti.
Ei vois kyllä enempää olla eri mieltä. Dirt 4 jäi juurikin tylsien ratojen takia kesken mutta Dirt Rally 2 on aivan eri planeetalta tuossa mielessä. Luonteen puuttuminen on juuri ihan hyvä kuvaus näistä WRC8 puuttuminen pätkistä imo.

Mutta suottapa tästä jatkaa vääntämistä. Makuja on monia myös tässä asiassa. :)

Tuota WRC8:n uraa on kyllä pakko hehkuttaa lisää, todella monipuolista tekemistä. Ei pääse kyllä puuduttamaan ihan heti, kun pääsee manageroimaan, reenaamaan, ajamaan rallia ja testaamaan taitoja surkeissa ajo-olosuhteissa. Ss myös pirusti rallin seassa.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Kyllä Dirt Rally 2 muutama hyvä ek on, lähinnä 1 veto puolasta.

1 osan ek:t on hyviä mutta ne on DLC tavaraa, jos verrataan WRC 8 ja DR2 ek:t julkaisussa niin ei siinä ole DR2 mielestäni mitään saumaa.

DR2 ek:t tuntuu vähän samalta kuin Dirt 4 ek editorin pätkät, niistä puuttuu luoneetta ihan perkeleesti.
Pelasin viikon D4 ja ei voi verrata niitä pätkiä DR2:seen. D4:ssa ei ollut kunnon mutkia juuri ollenkaan, pelkkää epämääräistä loivaa kaaretta ja sitten joku 90’. DR2:ssa on todella paljon paremmat pätkät, hyviä kunnon mutkia ja mutkasarjoja. Leveydet vaihtelee sopivasti, vaikka missään ei ole vain auton leveystä, niin portteja, kiviä ja muuta on laitettu sopiviin paikkoihin, eikä missään ole turhan leveää. Toki saman tyylisiä pätkiä saisi olla joka maassa lisää. Myönnettäköön, Argenttiinan toinen pitkä pätkä on pilattu liialla röykkyisyydellä, heilumisen takia, ajokelvoton ohjaamosa ja DR1 EK:den kierätys on rahastusta, mutta ennemmin maksoin niistä uudestaan ja ajan niitä nyt DR2:n parannetulla ajomalilla.

WRC 8:siin en lähde edelleenkään vertaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vesgu

Member
Onko kukaan pelannut wrc8:a Logitech g29-ratilla ps4:lla? Oisko hyviä säätövinkkejä? Itsellä ei jostain syystä vastaa esim. kaasuun kunnolla. Luulin jo et polkimet on rikki tai kosketushäiriö mutta toimii kuitenkin hyvin muilla peleillä, joten vika ei ainakaan ollu siinä.
Ite pelaan G920:llä eli voinee sanoo että sama asia.Semmonen seikka tuli mieleen että ite menin asetuksista pikkusen säätämään sensitiveä yms saadakseni ohjausta ittee miellyttävämmäksi.Meni joku tovi ennenku tajusin että säädöt tein mutta nimenomaan kaasulle Oli vaan pikkusen samantyyppisiä ongelmia ku mitä kuvailit niin aattelin että onko mahollista että oot tehny saman virheen.Jotenki en vaan hokannu että kaikkia jarruista,kaasuun ja ohjaukseen saa säädettyä ja siinä ekana ku asetuksiin menee niin säästökohteet on nimenomaan kaasulle
 

Gunslinger

Well-Known Member
Arvosteluita ja videoita katsoneena olin kahden vaiheilla ostanko WRC 8 vaiko en...no tuli sadepäivän ratoksi se kuitenkin tänään haettua (PS4 Pro) ja kuten moni muukin todennut niin positiivinen yllätys.

Arvelin melko puhtaaksi arcade rälläilyksi, mutta onneksi ei näin.
Vaikeustaso heti expertille ja realistinen vahingonmallinnus päälle.
Muutama harjoittelurata alkuun ja perään jokunen EK.
Kyllähän tuossa joutuu oikeasti hetken aikaa harjoittelemaan ennen kuin viitsii uran aloittaa.

Kuten Dirt Rallyja niin tässäkin ensin ruutu puhtaaksi HUDeista, joka myös tuo sitä realismia ja toinen syy OLED-TV johon en niin välitä poltella mitään staattisia kuvakkeita vaikka riski ehkä pieni onkin.

Tuulilasi likaantuu pölystä ja joutuu G29 ("aidolla" ralliratilla) napeista etsimään pyyhkimille painiketta aika ajoin, hyvä niin.
FFB tuntuu erilaiselta, mutta ei mielestäni ole huono.
Ratin säädöt vielä oletuksella bindauksia lukuunottamatta.

Ainoa miinus ensireaktioista tulee graafisesta ulkoasusta kun tottunut DR2:sen omasta mielestä hyvinkin hienoon ulkoasuun HDR:llä.
Tässä ei valitettavasti HDR:ää tunnu olevan.

DR2:sta on tullut hinkattua satoja tunteja ja varmaan satoja tunteja vielä edessä, ne uudetkin kausipassit kun on hommattuna.
Uskon silti että WRC 8:lle kertyy myös tunteja, nähtäväksi jää kuinka paljon.
Näemmä ensimmäinen päivitys jo tullut.
Itte odottelen edelleen, että joku paljon DR2:sta ja muita simuja ratilla ajava saa tahkottua WRC 8 kunnolla (+100h) ja kertoo onko hyvä, kun alkuhuuma takana. Mua ei juuri pitkä ura-tila kiinnosta, aika menee enemmän online-kisoihin ja muu ajo, siinä sivussa. Mitä arvosteluja ja mielipiteitä katsellut, niin melko positiivista palautetta tullut, mutta se voi mennä alkuinnostuksen piikkiin. Tulee varmasti napattua alesta, jos porukka pitää hyvänä rallipelinä pidemmänkin ajelemisen jälkeen.
 

Aksu

Well-Known Member
Kyllä WRC 8 konsoliversion 30fps syö tuntumaa aika roimasti, itse en kyllä tuota konsolille ostais jos löytyy jo DR 2.0 ja tarkoitus pelailla ratilla.
 
Ylös Bottom