Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kuinka monta Erilaista Erikoiskoetta tässä on yhdessä maassa?
Suomi on ehkäpä huonoin kaikista ralleista. Mutta Dirtissä EK on alusta loppuun yleensä sitä samaa. Voi hiukan olla asfalttia välissä tms. Mutta WRC:ssä tien leveydet vaihtelee leveästä aivan äärettömän kapeaksi. Lisäksi esim soran tyyppi voi vaihtua 4-5 kertaa pätkän aikana.Täällä on hieman mysteeri miten jengi pitää noita WRC8:n EK:ita parempana, kun Dirt Rallyssä. Suomea ja Ouninpohjaa testasin ja tiet oli niin tasaiset ja leveät, että oli jotenki tosi tylsä ajella ja katella sitä. Dirtissä noissa EK:lla on kunnolla töyssyjä ja monennäköstä epämuodostumaa jne, että aivan väkisin tuntuu melkeen kun rata-autopeliä ajaisi, kun tuon jälkeen pelaa WRC8. Ajomalliinkaan en jotenkin lämpene yhtään WRC8:ssa ainakaan ratilla ja FFB:ssä on jokin kummallinen nihkeys kokoajan. Graafisesti myös jäädään kovasti Dirtistä ainakin One X:llä.
Tällä hetkellä hyviä puolia WRC:ssä on tuo aivan loistava uramuoto, virallinen lisenssi ja se, että yleensäkkin löytyy paljon tekemistä tuosta paketista varsinkin verrattuna Dirt Rallyyn.
Koititko sieltä seasonin kautta? Siellä luulis saavan määrättyä miten monen rallin kauden ajaa, jolloin pystyt laittaa yksittäisen rallin.Eikö WRC 8:sissa pysty tosiaan ajamaan yksittäistä rallia mitenkään? Pelkästään yksittäisiä erikoiskokeita?
Suomi on ehkäpä huonoin kaikista ralleista. Mutta Dirtissä EK on alusta loppuun yleensä sitä samaa. Voi hiukan olla asfalttia välissä tms. Mutta WRC:ssä tien leveydet vaihtelee leveästä aivan äärettömän kapeaksi. Lisäksi esim soran tyyppi voi vaihtua 4-5 kertaa pätkän aikana.
Graafisesti PS4 Pro:lla Dirt Rally jaa erittäinkin paljon jälkeen ja WRC on kevyesti parhaimman näköinen rallipeli markkinoilla.
Koititko sieltä seasonin kautta? Siellä luulis saavan määrättyä miten monen rallin kauden ajaa, jolloin pystyt laittaa yksittäisen rallin.
Täällä on hieman mysteeri miten jengi pitää noita WRC8:n EK:ita parempana, kun Dirt Rallyssä. Suomea ja Ouninpohjaa testasin ja tiet oli niin tasaiset ja leveät, että oli jotenki tosi tylsä ajella ja katella sitä. Dirtissä noissa EK:lla on kunnolla töyssyjä ja monennäköstä epämuodostumaa jne, että aivan väkisin tuntuu melkeen kun rata-autopeliä ajaisi, kun tuon jälkeen pelaa WRC8. Ajomalliinkaan en jotenkin lämpene yhtään WRC8:ssa ainakaan ratilla ja FFB:ssä on jokin kummallinen nihkeys kokoajan. Graafisesti myös jäädään kovasti Dirtistä ainakin One X:llä.
Tällä hetkellä hyviä puolia WRC:ssä on tuo aivan loistava uramuoto, virallinen lisenssi ja se, että yleensäkkin löytyy paljon tekemistä tuosta paketista varsinkin verrattuna Dirt Rallyyn.
Eikös se ollut niin, että Sony ainakin pyytää rahaa demoista, joten niitä ei varsinkaan pikkufirmat juuri ulos laita ja näytti steamissa olevan demoja paljon peleistä, joista ei ole demoa pleikalla.Tästäkin voisi demoa tai trial versiota kokeilla.
Semmoiset on käytännössä unohdettu nykyään.
Tuo Suomi nyt on todella surkea väkerrys, mutta nuo muut pätkät näyttää ainakin ulkoisesti hienoille ja vaihteleville.
Kuten Omenanraato sanoi, niin Dirt Rallyssa pätkät on suht samaa alusta loppuun, vaikka toki tiessä onkin uria ja tienpinnassa epätasaisuuksia. Maisema ei kuitenkaan hirveästi vaihdu ja soratyyppi pysyy samana ulkoisesti, eikä Dirt Rallyssa ole sellaista kunnon kapeaa polkua jossa joutuisi ajamaan oikeasti tarkasti. Esim joku New Zealand tai Australia on ihan sitä samaa koko ajan, tylsistyttää nopeasti. Onneksi kohta kuitenkin tulee Suomi mukaan, sitä jaksaa ajaa taas jonkun aikaa.
Toki tuossa WRC 8:ssa on muuten paljon sellaista mistä en pidä, joten alelaarista tulee ostettua ehkä sitten joskus. Jos ei demoa pääse testaamaan.
Vähän oijottava DR2 väittämiä. Siinä kaikissa ralleissa on vähintään kaksi erityyppistä aluetta ja nämä ovat vielä joka rallissa persoonallisia. Esim Australia: metsä ja aukee pelto, samoin tiestö muuttuu todella paljon alueiden välillä, toinen syheröistä ja toinen nopeampaa. Metsässä tien toisella puolella kallio, toisella jyrkkä alamäki. Nopeilla osuuksilla, reunoissa aitaa, kasvillisuutta, pengermää ym. Tien pinta ja leveys vaihtelee myös yhden pitkän pätkän aikana useasti. Nopeella pintaraapaisulla nuo jää helposti huomaamatta, mutta kerrokset alkaa avautua pikkuhiljaa.
Ei DR2 ja WRC8 ek:ta kannata edes verrata keskenään
Kyllä Dirt Rally 2 muutama hyvä ek on, lähinnä 1 veto puolasta.
1 osan ek:t on hyviä mutta ne on DLC tavaraa, jos verrataan WRC 8 ja DR2 ek:t julkaisussa niin ei siinä ole DR2 mielestäni mitään saumaa.
DR2 ek:t tuntuu vähän samalta kuin Dirt 4 ek editorin pätkät, niistä puuttuu luoneetta ihan perkeleesti.
Kyllä Dirt Rally 2 muutama hyvä ek on, lähinnä 1 veto puolasta.
1 osan ek:t on hyviä mutta ne on DLC tavaraa, jos verrataan WRC 8 ja DR2 ek:t julkaisussa niin ei siinä ole DR2 mielestäni mitään saumaa.
DR2 ek:t tuntuu vähän samalta kuin Dirt 4 ek editorin pätkät, niistä puuttuu luoneetta ihan perkeleesti.
Onko kukaan pelannut wrc8:a Logitech g29-ratilla ps4:lla? Oisko hyviä säätövinkkejä? Itsellä ei jostain syystä vastaa esim. kaasuun kunnolla. Luulin jo et polkimet on rikki tai kosketushäiriö mutta toimii kuitenkin hyvin muilla peleillä, joten vika ei ainakaan ollu siinä.
Arvosteluita ja videoita katsoneena olin kahden vaiheilla ostanko WRC 8 vaiko en...no tuli sadepäivän ratoksi se kuitenkin tänään haettua (PS4 Pro) ja kuten moni muukin todennut niin positiivinen yllätys.
Arvelin melko puhtaaksi arcade rälläilyksi, mutta onneksi ei näin.
Vaikeustaso heti expertille ja realistinen vahingonmallinnus päälle.
Muutama harjoittelurata alkuun ja perään jokunen EK.
Kyllähän tuossa joutuu oikeasti hetken aikaa harjoittelemaan ennen kuin viitsii uran aloittaa.
Kuten Dirt Rallyja niin tässäkin ensin ruutu puhtaaksi HUDeista, joka myös tuo sitä realismia ja toinen syy OLED-TV johon en niin välitä poltella mitään staattisia kuvakkeita vaikka riski ehkä pieni onkin.
Tuulilasi likaantuu pölystä ja joutuu G29 ("aidolla" ralliratilla) napeista etsimään pyyhkimille painiketta aika ajoin, hyvä niin.
FFB tuntuu erilaiselta, mutta ei mielestäni ole huono.
Ratin säädöt vielä oletuksella bindauksia lukuunottamatta.
Ainoa miinus ensireaktioista tulee graafisesta ulkoasusta kun tottunut DR2:sen omasta mielestä hyvinkin hienoon ulkoasuun HDR:llä.
Tässä ei valitettavasti HDR:ää tunnu olevan.
DR2:sta on tullut hinkattua satoja tunteja ja varmaan satoja tunteja vielä edessä, ne uudetkin kausipassit kun on hommattuna.
Uskon silti että WRC 8:lle kertyy myös tunteja, nähtäväksi jää kuinka paljon.
Näemmä ensimmäinen päivitys jo tullut.