Konsolirallipelit

HideoMiyamoto

Well-Known Member
En oikein ymmärrä itsekään tuota itkua. Selaa sivustot läpi ja sieltä missä halvimmalla/saatavilla sieltä ostetaan. Ei mun ajatusmaailmaan ainakaan sovi sellainen, että jos en nyt steamista saisin, niin sit boikottiin. En ymmärrä miksi pitäisi tukea steamin monopolia (jota se ei siis enää onneksi ole).

No monille varmaan on iso asia se että saa ne Steamin kaikki ominaisuudet käyttöön mitä Epicissä ei vieläkään ole. Toisille se on periaate asia, kaikki pelit pitää löytyy yhdestä kirjastosta vaikka sama alusta onkin kyseessä. Toisaalta ymmärrän kitinän, toisaalta taas ihan järjetöntä jättää peli ostamatta sen takia kun se on eri launcherissa, samanlailla ne sielläkin toimii.
 

Terrori

Member
En oikein ymmärrä itsekään tuota itkua. Selaa sivustot läpi ja sieltä missä halvimmalla/saatavilla sieltä ostetaan. Ei mun ajatusmaailmaan ainakaan sovi sellainen, että jos en nyt steamista saisin, niin sit boikottiin. En ymmärrä miksi pitäisi tukea steamin monopolia (jota se ei siis enää onneksi ole).
Miten Epic sitten on yhtään parempi? Enemmän Epic ja Origin ovat monopoleja nykyään kuin Steam.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Näköjään WRC 8 open world harjoittelu alue, saa päästellä menemään oikeen kunnolla.
Juu tuosta eilen täällä puhuinkin ja laitoin kuvan kartastakin.

Täytyy sanoa, että peli on aikalailla vaikea. Mulla on Hard AI ja realistic damage päällä. Lopputulos oli se, että Hyundai antoi potkut äsken. Onneksi olin käynyt tehdas tryoutteja tekemässä, sillä vaihtoehto oli tiputtautua junior luokkaan, tai sitten mennä sitikan tehdas autoon WRC 2 prohon.

Niille sijoille mille voin päästä kisassa, saa rahaa 5-8k, rallin jälkeen kulut on 8-17k. Lisäksi kaikki try outit, testit jne maksaa noin 1-4k, jolloin tilanne on se, että miinukselle mennään kokoajan ja samalla tiimin arvostus laskee. Jolloin sit lopulta ollaan nollassa ja potkut on tosiasia.


Edit:
Miten Epic sitten on yhtään parempi? Enemmän Epic ja Origin ovat monopoleja nykyään kuin Steam.
En sitä tarkoittanutkaan, vaan sitä, että loistavaa et on lukuisia paikkoja ostaa pelejä, eikä vain yhtä.
 

Cobis

Active Member
On kyllä hienon näköisiä nuo pätkät WRC 8:ssa, paitsi Suomi joka Harjua lukuunottamatta näyttää surkealta. Ihmetyttää miten huonosti tuo Suomi on toteutettu, kun katsoo noita muita maita. Noille metsäpätkille ei ole saatu yhtään sitä fiilistä että ajettaisi Keski-Suomen nopeilla sorateillä, ei minusta näytä yhtään Suomelta, kun on harvaa metsää ja leveää tietä.

Dirt Rally kakkosen ongelma pätkissä on se, että ne näyttää käytännössä koko ajan samalta, ei ole paljon vaihtelua maisemissa tai tienpinnoissa. Kyllä niihin on ehtinyt jo sinällään kyllästyä. WRC 8:ssa noissa pätkissä on vaihtelua niin tienpinnoissa kuin maisemissa, välillä tie kapenee, on kunnon ylämäkiä jne. Sitä en tiedä vaikuttaako nuo tienpinnan muutokset ajettavuuteen?

Mutta nuo pätkät kun saisi Dirt Rallyyn, niin olisi aika täydellinen paketti rallipeliksi. No aina voi unelmoida :)
 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Well-Known Member
On kyllä hienon näköisiä nuo pätkät WRC 8:ssa, paitsi Suomi joka Harjua lukuunottamatta näyttää surkealta. Ihmetyttää miten huonosti tuo Suomi on toteutettu, kun katsoo noita muita maita. Noille metsäpätkille ei ole saatu yhtään sitä fiilistä että ajettaisi Keski-Suomen nopeilla sorateillä, ei minusta näytä yhtään Suomelta, kun on harvaa metsää ja leveää tietä.

Dirt Rally kakkosen ongelma pätkissä on se, että ne näyttää käytännössä koko ajan samalta, ei ole paljon vaihtelua maisemissa tai tienpinnoissa. Kyllä niihin on ehtinyt jo sinällään kyllästyä. WRC 8:ssa noissa pätkissä on vaihtelua niin tienpinnoissa kuin maisemissa, välillä tie kapenee, on kunnon ylämäkiä jne. Sitä en tiedä vaikuttaako nuo tienpinnan muutokset ajettavuuteen?

Mutta nuo pätkät kun saisi Dirt Rallyyn, niin olisi aika täydellinen paketti rallipeliksi. No aina voi unelmoida :)

Tienpinnoista oon eri mieltä, kyllä DR2:ssa on niissä vaihtelua. Esim. Puolassa vaihtuu usein sora/asfaltti, Montessa asfaltti/jää/lumi, jossa myös haettava niitä sulia kohtia tiestä. Oikeastaan joka rallissa on havaittavissa erinlaisia pintoja vaikka materiaali pysyisikin samana. Lisäksi siinä on ainakin 5 eri tien kuluneisuutta, jotka voi vaihdella joka kerta. Tottakai pääasiassa asfaltti-ralli on asfalttia ja sora on soraa jne. Noilla DR2:n pätkä määrillä ihan fiksusti tehty. Muuhun en sitten otakkaan kantaa.
 

opelmanta71

Member
Uran aloitin WRC 2:lla ja se ihan eka harjotusrata, helpoin taso ja kirkkaasti alle kulta-ajan niin ilmottaa vaan että D.N.F. Miksi näin? Expaa tuli silti 200 ja moraali nousi 2 pykälää.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Uran aloitin WRC 2:lla ja se ihan eka harjotusrata, helpoin taso ja kirkkaasti alle kulta-ajan niin ilmottaa vaan että D.N.F. Miksi näin? Expaa tuli silti 200 ja moraali nousi 2 pykälää.
Ongelmaan en ole törmännyt ja en osaa siihen auttaa, mutta huomioikaa urassa, että vaikeustasoa ei voi säätää myöhemmin.
Eli joko kannattaa pistää esim medium/hard ja ottaa turpaan kunnolla alkuun, tai sitten harjoittelee uran ulkopuolella ensin ajomallia jne.
Koska muutoin käy tylsäksi.
 

opelmanta71

Member
Tais selvitä mikä mätti, pitää lopettaa ainakin Boxilla Y näppäimellä kun äsken lopetin pausella ja sieltä pois, tosin ihan samat anto palkkioksi.. Se D.N.F vaan hämäs itteä. Varmaan tää WRC 2 meneekin säätöjen hakemiseen, ratti käytössä.
 

Cobis

Active Member
Tienpinnoista oon eri mieltä, kyllä DR2:ssa on niissä vaihtelua. Esim. Puolassa vaihtuu usein sora/asfaltti, Montessa asfaltti/jää/lumi, jossa myös haettava niitä sulia kohtia tiestä. Oikeastaan joka rallissa on havaittavissa erinlaisia pintoja vaikka materiaali pysyisikin samana. Lisäksi siinä on ainakin 5 eri tien kuluneisuutta, jotka voi vaihdella joka kerta. Tottakai pääasiassa asfaltti-ralli on asfalttia ja sora on soraa jne. Noilla DR2:n pätkä määrillä ihan fiksusti tehty. Muuhun en sitten otakkaan kantaa.

Joo, ehkä vähän huonosti kirjoitin, mutta tarkoitin että ulkonäöllisesti tienpinta vaihtelee WRC:ssä ja tekee pätkistä mielenkiintoisen näköisiä, välillä on erilaista soraa ja vaikka kiviäkin samalla pätkällä. Myös nuo kapeat polut näyttää hyvältä ja olisi Dirt Rallyssa todella hienoja sillä ajettavuudella.

Dirt Rallyssa on kyllä todella hyvin tehty se tien kuluneisuus. Pätkiä vain saisi olla enemmän ja kapeampaa tietä myös joukossa.
 

Nupe_31

Member
WRC 8 on kyllä yllättänyt tosi positiivisesti! Päivä tahkottu niin ratilla kuin pädilla ja rattipuoli yllätti tosi paljon. Ennakko-odotukset olivat että pädillä mennään, mutta ratilla tuntuma on yllättävän hyvä! WRC 7:aa ei saanut kyllä mitenkään säädettyä ja ratti jäi kaappiin sen pelin osalta, mutta tässä tulee varmasti käytettyä.

Forcethan nyt ei vieläkään ole mitkään parhaimmat, mutta jotain on ajotuntumalle tehty ja suurimpana vaikuttaa selkeästi tuo FOV-tuki. Sen kun sääti kohdalleen niin alkoi homma sujua ja auto pysymään tiellä. Väärillä FOV-asetuksillahan käy juuri niin, että reagoi kaikkeen liian myöhään kun ei liian kaukaisen näkymän takia kerkeä reagoimaan auton liikkeisiin ajoissa eikä ole sitä tuntumaa autoon.

Ainut juttu on tuo ratin keskialue joka on defaulttina tosi herkkä. Piti lisätä hieman deadzonea niin ajo helpottui. Thrustmasterin T300 ja rattina Sparco R383.

Kyllä itsellä jää Dirt 2.0 hyllyyn pölyttymään jatkossa. Dirt toki "realistisempi", mutta WRC 8 on kyllä ihan riittävän realistinen että jaksaa innostaa. Ja tämän parissa itsellä on ollut hauskempaa, sehän se lopulta ratkaisee eniten. Tosiaan nää fiilikset yli 20 v simujen parissa vietetyn ajan jälkeen ja aikanaan on tullut tahkottua Richard Burns Rallyakin.
 

JiiVee-

Well-Known Member
Tänään tuli korkattua WRC 8.
Kokemusta ei ole tuosta sarjasta kuin hyvin vähän WRC 7 ja siitä en pitänyt.
Ensipuraisulla tämä on ollut todella positiivinen yllätys. Vasta yhtä pätkää ajanut ja yrittänyt saada säädettyä ohjausta ratille paremmaksi ja alkaa löytymään vähän jo sinne päin.
Ohjaus ja ajettavuus tuntui aluksi aika erilaiselta Dirt Rally2 verrattuna. Ei se huono ole, mutta jotenkin se auto ja ohjaus tuntuu ajoittain turhan ”kulmikkaalta”.

Logitech G29 ratilla joutui ohjauksen muuttamaan alkuperäisestä (olikohan 540 astetta), niin täydelle 900 kääntösäteelle, jotta ohjaus tuntui luonnollisemmalta.
Dead zonea 1 ja saturation taisin laittaa 95.
Millaisia asetuksia muilla ratilla ajavilla on?
Vähän tuota joutuu vielä hienosäätämään.

Tuossa videota ensitesteistä.
Pätkä ei ollut tuttu ja yllättävän hyvin pystyy pelkästä nuotista vetämään.

 
Viimeksi muokattu:

MJV1973

Active Member

"Tuntuu kuin ajaisi muropaketilla jossa on renkaat"

Siltä se myös näyttää videoiden perusteella ja jää kyllä ainakin toistaiseksi kauppaan.
Tämä on sellainen peli josta pitäisi ensin päästä pelaamaan demoa ja vasta sitten tehdä ostopäätös.
Arcadea on tullut pelailtua ja osa on hyvinkin hauskaa, näin vanhemmiten se ei enää jaksa innostaa.

Tiistaina tulee Kreikka DR2:seen :)
 

Omenanraato

Well-Known Member
Respawn antoi silti arviossaan 83% arvosanan ja myös ajotuntuma oli hyvä. :D

Itsellä ei ainakaan ole kertaakaan ollut olo, että ajaa jollain muulla kuin ralliautolla. WRC 7 oli sitä kokoajan.
 

Murdoc

Well-Known Member
Tuli tämä hommattua ja täällä myös vähän samat fiilikset, että ei tuo aivan hirveän hyvältä tunnu tuo ajettavuus mitä testasin sekä padilla, että ratilla. Dirt Rally vaan tuntui niin pirun paljon paremmalta molemmilla ilman mitään säätöjä. Kaikki painonvaihtelut sun muut välittyy niin paljon paremmin Dirtissä. Mutta olihan tuo WRC mennyt seiskasta valtavasti eteenpäin silti tällä saralla.

Muuten kyllä WRC vaikutti tosi monipuoliselta ja varsinkin uramuoto oli selvästi paremman ja hauskemman oloinen kuin Dirt Rallyssä.
 

Revolveri

Active Member
Itse pitänyt näistä WRC peleistä, lepposaa ajeluu padilla. Tähän uuteenkin latauduin padilla pelaamaan mutta ratilla kokeilin ja pitänyt sen verran että padilla ei ole tullut edes kokeiltua vielä. Ei tietenkään paini samassa sarjassa dirttien kanssa ajettavuudeltaan mutta sisältö ja pätkät on parempaa. Ja vaikka ei pitäisi olla hirveästi väliä tuolla lisenssillä niin kyllä se vaan fiilistä tuo enemmän ajaa oikeeta mm-sarjaa oikeilla kuskeilla ja wrc autoilla.
 

Enemy

Well-Known Member
WRC8 tullut nyt pari iltaa ajettua. Pelkästään uraa mennyt.

Vaikeustaso on ollut mediumilla alusta saakka, mutta silti tuntuu mulle vaikealta. Vaikka mitään pahempia kolareita ei pätkillä sattuisi niin silti on koko ajan tili miinuksella. Äsken eka kausi päättyi potkuihin ja tilin saldo -35000... jotenkin tuota rahaa menee koko ajan enemmän kuin sitä kerkeää tienaamaan. Sijoitukset siellä tuloslistan puolivälin paikkeilla, yhdessä rallissa podiumilla kolmantena.

Toivottavasti lähtee treenillä sujumaan.
 
Tänään pääsen tätä ensi kertaa testaamaan..:) Onko kukaan löytänyt gamepadille hyviä säätöjä? Entä G29 ratille? Padiohjaimella ainakin aluksi kokeilen.

Mihin tuossa Careerissa kannattaa panostaa? Kun on niin monta osa-aluetta jota päivittää..
 

Omenanraato

Well-Known Member
Mihin tuossa Careerissa kannattaa panostaa? Kun on niin monta osa-aluetta jota päivittää..
Se riippuu ihan tallista, sillä eri talleilla on eri jutut valmiina kehitetty.
Sanoisin kuitenkin, että joko niihin mikä tuo sulle enemmän rahaa, tai parantaa tiimin mainetta. Alkuun kun rahaa ei tule mistään ja tallin reputation tippuu nolliin todella herkästi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom