Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Hmm. Näyttää itselle ainakin 7k liian vähän gamescoree tuon kautta. Tiedä sitten mistä johtuu...
 
Hmm. Näyttää itselle ainakin 7k liian vähän gamescoree tuon kautta. Tiedä sitten mistä johtuu...

Melko varmasti sivuston träkkerit eivät pysy suuren lisääntyneen käyttäjämäärän perässä. Korjaantuu varmaan ajan kanssa. Tuo sivustohan ei päivity reaaliajassa vaan sun pitää pakottaa oman profiilin skannaus tai odottaa automaatista skannausta. True Achievements hakee tiedot suoraan Microsoftin järjestelmistä eivätkä halua kuormittaa niitä liikaa.

Hauskana yksityiskohtana oma truescoreni on noussut kahdessa päivässä yli 10 000 pojoa. Syy tähän on juurikin suuri määrä uusia käyttäjiä. Truescorehan lasketaan kertomalla saavutuksen peruspistemäärä vaikeuskertoimella. Kerroin on sitä suurempi, mitä harvinaisempi saavutus on peliä pelanneiden keskuudessa.
 
Täällä kanssa reilu 18 kiloo mennyt peleihin rahaa. :D Ollaan itseasiassa cobalos pelien määrässä aika lähekkäin. Olet vaan jaksanut kerätä selvästi enemmän saavutuksia. Mulla mahtuu tuonne varmasti sellaisia pelejä, joita olen vaan kokeillut ja todennut sellaisiksi, joita en vaan jaksa pelata. Siistiä tilastoa joka tapauksessa.
decade_of_gaming.PNG

Loput statsit löytyy täältä:
 
Äijillä on kyllä komeita statseja. Mulla jää vähän heikoks. Tulee osteltua vaan paljon pelejä, vaikka ei ehdi pelaamaan. Ei tiedä kuinka paljon tuosta puuttuu kun ruuhka huipussa käynyt katsomassa...
 

Liitetiedostot

  • 734052.png
    734052.png
    414,2 KB · Lukukerrat: 13
Järjestelmäpäivitys ladattavissa. Tämäkös nyt muuttaa käyttistä taas parempaan suuntaan?

EDIT: Kyllä, nyt on uuden näköinen valikko kehissä.
 
Viimeksi muokattu:
o_O Aivan järkyttävä tää uus däsäri. Siis voi...
Itse taas tykkään tuosta. Ei ole muutettu liikaa joten kaikki tarvittava löytyy about samasta paikasta kuin ennenkin. Etusivu on selkeämpi ja käyttöliittymä tuntuu paljon sulavammalta kuin ennen.
 
o_O Aivan järkyttävä tää uus däsäri. Siis voi...

Kai tuohon tottuu. Olin edellisen muutoksenkin jälkeen, että paskin dashboard ikinä, mutta olin jo tykästynytsiihen aika täpöllä.

Tosin myönnettäköön, että uudessa versiossa ei erityisesti vakuuttanut se, miten monelle tasolle asiat on jaettu. Tämä on juuri se asia, josta en ole koskaan pitänyt Pleikkarin käyttiksessä.
 
Poistaako Xbox One automaattisesti vanhoja screenshotteja/videoita, joita ei ole ladattu liveen? Muistaakseni multa oli joskus kadonnut kaikki konsolin kovalevylle tallennetut kuvat yms. jonka jälkeen olen automaattisesti ladannut kuvat kaiken kansan nähtäville nettiin. Toki noita voi tallentaa vaikka OneDriveen mutta pysyvätkö ne tallessa myös konsolissa itsessään?
 
Poistaako Xbox One automaattisesti vanhoja screenshotteja/videoita, joita ei ole ladattu liveen? Muistaakseni multa oli joskus kadonnut kaikki konsolin kovalevylle tallennetut kuvat yms. jonka jälkeen olen automaattisesti ladannut kuvat kaiken kansan nähtäville nettiin. Toki noita voi tallentaa vaikka OneDriveen mutta pysyvätkö ne tallessa myös konsolissa itsessään?
Tämmöisen tekstin löysin vuodelta 2018.

"Content previously captured that’s 90 days or older with no views will be automatically deleted and moving forward, content over 30 days with no views will be automatically deleted to ensure we’re helping you store the content that matters most."

Eli kannattaa ottaa talteen, jos haluaa säästää joitakin kuvia/videoita.
 
Tämmöisen tekstin löysin vuodelta 2018.

"Content previously captured that’s 90 days or older with no views will be automatically deleted and moving forward, content over 30 days with no views will be automatically deleted to ensure we’re helping you store the content that matters most."

Eli kannattaa ottaa talteen, jos haluaa säästää joitakin kuvia/videoita.
Kiitos! Yritin googlettaa mutta en löytänyt noin selkeää vastausta. Täytyy tallentaa ne tuonne pilveen niin ainakin ovat tallessa.
 
Tuli tässä iltasella vielä säädettyä käyttöön tuo Dolby Atmos kuulokkeille.

Dolby Access -sovellus storesta ja se päälle. Setup vaiheessa valitaan millä tavoin luurit on kytketty konsoliin, tässä tapauksessa suoraan ohjaimeen. Tämän jälkeen sovellus määrittää Xboxin ääniasetuksiin kuulokkeille Dolby Atmos for Headphones ja homma on valmis.

Ilmeisesti tuo tekee jotain myös niiden pelien äänille jotka eivät varsinaisesti tue Dolby Atmosta? Noita ääniprofiileita näyttää löytyvän useita tuolta Dolbyn sovelluksesta. Täytyy kokeilla jotain tuettua peliä niin näkee (kuulee) että huomaako tuossa eroa.

Sovelluksen ei varmaan tarvitse olla käynnissä että Dolby Atmos toimii?
 
Tuli tässä iltasella vielä säädettyä käyttöön tuo Dolby Atmos kuulokkeille.

Dolby Access -sovellus storesta ja se päälle. Setup vaiheessa valitaan millä tavoin luurit on kytketty konsoliin, tässä tapauksessa suoraan ohjaimeen. Tämän jälkeen sovellus määrittää Xboxin ääniasetuksiin kuulokkeille Dolby Atmos for Headphones ja homma on valmis.

Ilmeisesti tuo tekee jotain myös niiden pelien äänille jotka eivät varsinaisesti tue Dolby Atmosta? Noita ääniprofiileita näyttää löytyvän useita tuolta Dolbyn sovelluksesta. Täytyy kokeilla jotain tuettua peliä niin näkee (kuulee) että huomaako tuossa eroa.

Sovelluksen ei varmaan tarvitse olla käynnissä että Dolby Atmos toimii?
Ei tarvitse. Ei kauheasti eroa Windows Sonic for headphoness. Kokeilu ajan testasin. Gears 5 oli ehkä vähän paremmat äänet kun se tukee Dolby atmos. Toi Microsoft oma on kyllä aika hyvä. Varsinkin kun tosta Dolby tarvii maksaa noin 10e
 
Ei tarvitse. Ei kauheasti eroa Windows Sonic for headphoness. Kokeilu ajan testasin. Gears 5 oli ehkä vähän paremmat äänet kun se tukee Dolby atmos. Toi Microsoft oma on kyllä aika hyvä. Varsinkin kun tosta Dolby tarvii maksaa noin 10e

Tämä on nyt ehkä vähän subjektiivista, mutta minusta ero on selkeä Atmoksen eduksi ja suosittelen ehdottomasti Atmos for headphones ilmaista kokeilua kaikille. Kuulokkeina täällä Sennheiser G4me One. Jokin aika sitten Atmokseen tuli myös Equalisaattori ja äänen "normalisointi" joka korostaa heikkoja ääniä ja vaimentaa kovia. Tämä maistuu varmaan kaikille jotka haluaa kuulla mm. askeleiden äänet erityisen hyvin videopeleissä.

Lisäksi Atmos melkolailla ratkaisi ongelman josta kärsin lempi pelissäni Hunt Showdown. Korvaoireet kävi jopa niin pahaksi, että jouduin pistämään koko pelin telakalle moneksi kuukaudeksi. Sitten vasta tajusin, että näillä Atmoksen uusilla säädöillä saan ehkäpä korvalle sopivammat asetukset tulille ja niinhän siinä kävi! Nyt voin taas pelata lempipeliä ja korvat ei oireile läheskään samalla tavalla kuin ilman Atmoksen säätöjä. Huntin äänimaailma on mahtava, parasta mitä olen kuullut missään videopelissä ikinä, mutta selvästikin vähän kuormittaa korvia. Luulin, että olen tämän ongelman kanssa aika yksin, mutta viime viikolla eräs kaverikin raportoi, että tuli tinnitystä PC-versiolla ja joutui laittamaan pelin tauolle. Neuvoin hänelle tämän Atmos kikan ja odotan palautetta.
 
Tämä on nyt ehkä vähän subjektiivista, mutta minusta ero on selkeä Atmoksen eduksi ja suosittelen ehdottomasti Atmos for headphones ilmaista kokeilua kaikille.
Itse kokeilin hetken ja ostin lisenssin, eipä tuo maltaita maksanut. Saa olla päällä asetuksissa kuulokkeille.

Eiköhän noita pelejä joissa Atmos tuki on ilmesty tulevaisuudessa lisää kiihtyvään tahtiin.
 
Itse kokeilin hetken ja ostin lisenssin, eipä tuo maltaita maksanut. Saa olla päällä asetuksissa kuulokkeille.

Eiköhän noita pelejä joissa Atmos tuki on ilmesty tulevaisuudessa lisää kiihtyvään tahtiin.
Mitä hinta oli tällä hetkellä ja miten itse eron huomasin?
 
Ylös Bottom