Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Konsolit on tehty pelaamista varten. (FAKTA)

PC on tehty työntekoa varten. Hiiri ja näppäimistö. (FAKTA)

Sitten joku keksi että PC:llä voi pelata. Se ei kuitenkaan tee tietokoneesta pelikonetta. Esim. konsolissa sinulla heti ne pelit siinä pelattavana. PC:llä peli ovat usein siellä täällä, ei pelkästään Steamin epäselvän käyttöliittymän takana. Itse petyin PC-pelaamiseen juuri tämän fiiliksen vuoksi. Fiilis puuttuu.
 
Konsolit on tehty pelaamista varten. (FAKTA)

PC on tehty työntekoa varten. Hiiri ja näppäimistö. (FAKTA)

Sitten joku keksi että PC:llä voi pelata. Se ei kuitenkaan tee tietokoneesta pelikonetta. Esim. konsolissa sinulla heti ne pelit siinä pelattavana. PC:llä peli ovat usein siellä täällä, ei pelkästään Steamin epäselvän käyttöliittymän takana. Itse petyin PC-pelaamiseen juuri tämän fiiliksen vuoksi. Fiilis puuttuu.

Offtopic mutta mitä varten Mac on tehty? Monihan sanoo että se ei ole pc?
 
Itse pelannut konsoleilla koko ikäni kunnes tämän vuoden alussa ostin PC:n, siitä tuskin on epäselvyyttä etteikö konsoleilla pelaaminen olisi vaivattomampaa, en näe että siitä on kyse.
Itselleni vaikutti PC:lle siirtymiseen se että harrastan e-kilpa-autoilua, simracingiä tai miksi kuka nyt sitä haluaa kutsua ja tähän PC on paras vaihtoehto, konsolilla ei valitettavasti pääse samalle tasolle.
Esimerkiksi kaikki kolmannen osapuolen ohjelmat luovat vahvan immersion johon konsolilla ei ole mahdollisuutta
Se etten joudu miettimään että mikä ratti tms käy minun konsoliin ei tule PC:llä vastaan, kaikki ohjaimet, kuulokkeet sekä tarvittavat pelit olen saanut asennettua ja kytkettyä, mitään ongelmia ei käyttöönotossa ole ollut.
 
Esim. konsolissa sinulla heti ne pelit siinä pelattavana. PC:llä peli ovat usein siellä täällä, ei pelkästään Steamin epäselvän käyttöliittymän takana. Itse petyin PC-pelaamiseen juuri tämän fiiliksen vuoksi. Fiilis puuttuu.
Öö, GOG2.0, jokaikinen sun peli siinä näkyvissä kuvakkeena nättinä listana, oli ne mistä vaan launcherista ostettu. Saat sortattua miten haluat. Näet kyllä myös esim omistamasi pleikka pelit samalla.
 
Joudut tekemään työtä tuon eteen. Konsolilla et.
Minkä eteen? Yhtälailla sä konsolilla kirjaudut ubin, Rockstarin jne palveluun, joten ei tuo yhtään sen eri asia ole.
Minkä lisäksi pleikalla koko katslogin selaus on todella hankalaa ja siinä vasta töitä joudutkin tekemään.
 
Konsolit on tehty pelaamista varten. (FAKTA)

PC on tehty työntekoa varten. Hiiri ja näppäimistö. (FAKTA)

Sitten joku keksi että PC:llä voi pelata. Se ei kuitenkaan tee tietokoneesta pelikonetta. Esim. konsolissa sinulla heti ne pelit siinä pelattavana. PC:llä peli ovat usein siellä täällä, ei pelkästään Steamin epäselvän käyttöliittymän takana. Itse petyin PC-pelaamiseen juuri tämän fiiliksen vuoksi. Fiilis puuttuu.
Hiiri ja näppäimistö on vain väline siinä missä controller ja senkin saa kiinni PC pelikoneeseen


Jaahas, kyperpunkki myöhästyy jälleen. Kävin Steamista pyytämässä rahan palautuksen Steam tilille. Eiköhän tämä ollut tässä... katsotaan sitten ensi vuonna 2021 asiaa uudestaan...

R.I.P.
Niin pelaatko sinä nyt sillä PCllä vai et jos kerta oli Cyberpunk 2077 ostettuna Steamistä ?
 
Minkä eteen? Yhtälailla sä konsolilla kirjaudut ubin, Rockstarin jne palveluun, joten ei tuo yhtään sen eri asia ole.
Minkä lisäksi pleikalla koko katslogin selaus on todella hankalaa ja siinä vasta töitä joudutkin tekemään.

Eikö pleikka 4 storessa ole edelleen ne kaikki pelit digitaalisena? Vai onko tuo muuttunut, tarvitaanko muitakin sovelluksia?

Niin pelaatko sinä nyt sillä PCllä vai et jos kerta oli Cyberpunk 2077 ostettuna Steamistä ?

Minulla oli kyperpunkki ennakkotilattuna, mutta otin Steam lompakkoon rahat takaisin kun peli myöhästynyt niin pahasti. Seuraava peli jonka hankin määrittelee sen pidänkö ylipäätää peli-pc:tä vai myynkö sen pois.

Yksi vaihtoehto on että PC menee pysyvästi kiinni OLEDin kanssa ja pelaan langattomalla ohjaimella jatkossa. Kaikki on kiinni nyt peleistä. Kyperpunkki pitäisi olla myös erittäin pelattava ohjaimella. Toinen juttu ovat nämä konsolit, jos pitävät hirveää ääntä / tuottavat lämpöä.

VALTAVIA ??? kysymysmerkkejä ilmassa vielä Next-Gen pelaamisen suhteen.
 
Eikö pleikka 4 storessa ole edelleen ne kaikki pelit digitaalisena? Vai onko tuo muuttunut, tarvitaanko muitakin sovelluksia?
Pleikan store on todella kömpelö ja hidas käyttää. Itse käytän aina PC:tä storeen vaikka pääsääntöisesti Pleikalla pelaankin, vaikka huono se on tietokoneellakin.

Uskoisin että Omenanraato kuitenkin viittasi jo Pleikalle ladattujen pelien selaamiseen konsolin kirjastosta, joka myös on erittäin kömpelö.
 
Olen keskustellut tästä aiheesta säännöllisesti yhden kaverini kanssa varmaan 30 vuotta, eli potentiaalia tosiaan on. Hauskinta näissä on, että välillä puolet vaihtuvat, jos toinen osapuoli hankkii uuden laitteen. Ihmiset eivät vain huomaa ristiriitoja oman menneisyytensä ja nykyisyytensä kanssa, jos niistä ei ole kirjallisia todisteita. Sama tyyppi voi näytellä useita eri rooleja elämänsä aikana ja niinhän siinä yleensä käy.
 
Olen keskustellut tästä aiheesta säännöllisesti yhden kaverini kanssa varmaan 30 vuotta, eli potentiaalia tosiaan on. Hauskinta näissä on, että välillä puolet vaihtuvat, jos toinen osapuoli hankkii uuden laitteen. Ihmiset eivät vain huomaa ristiriitoja oman menneisyytensä ja nykyisyytensä kanssa, jos niistä ei ole kirjallisia todisteita. Sama tyyppi voi näytellä useita eri rooleja elämänsä aikana ja niinhän siinä yleensä käy.
Ei tuossa minusta mitään ristiriitaa ole. Hyvin aiemmin konsoleilla pelannut saattaa enemmän tietokoneisiin tutustuttuaan huomata ettei se PC-pelaaminen niin hankalaa olekaan, tai PC-pelaaja konsoliin tutustuttuaan huomaa että kyllä tämä vaan onkin niin paljon helpompaa.

Hölmömpää se on jos oma ego estää vaihtamasta mielipidettään.
 
Ei tuossa minusta mitään ristiriitaa ole. Hyvin aiemmin konsoleilla pelannut saattaa enemmän tietokoneisiin tutustuttuaan huomata ettei se PC-pelaaminen niin hankalaa olekaan, tai PC-pelaaja konsoliin tutustuttuaan huomaa että kyllä tämä vaan onkin niin paljon helpompaa.

Hölmömpää se on jos oma ego estää vaihtamasta mielipidettään.

Ei edes välttämättä ego mutta yksinkertaisesti oletus että toinen maailma jatkaa samanlaisena kykenemättä muuttumaan.

Suurin syy minulle siirtyä psx leiriin 1998 oli jatkuva muisti yms. asetusten kanssa temppuilu ja edessä oleva kallis rumba 3D korttien hankintaan. Olen sitten olettanut PC:n olevan edelleenkin samaa purkalla kasassa pysyvää, ja kun hiiriohjauskaan ei ole koskaan innostanut, oli loogista pysytellä padi puolella.

Fast forward vuoteen 2020 ja huomaan GPU rumban toki olevan edelleenkin olemassa. PC puoli on kuitenkin kehittynyt tyrmäävästi. Ensimmäinen ajatus oli että olisihan tätä tilannetta voinut tarkastella jo 2007 kun superkallis ps3 tuli ulos.

Suurin syy siirtymään oli kyllästyminen konsolien 1K/4K/60hz logiikkaan kun PC puolella hz ja resoluutioita ja valinnanvaraa on paljon enemmän. Toinen on VR, PSVR on kaukana siitä mitä PC puolelle löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä ketjulla on kyllä potentiaalia jatkua loputtomiin.

Niin, on uskomatonta että porukka ei ymmärrä kuinka hienoja asioita konsolit ovat.

Nyt jos käy niin että tämän PS5 jälkeen ei enää tule PS6 ... miettikääpä sitä. Ne jotka ovat järkeviä hommaavat PS5 ja satoja fyysisiä lättyjä. Noiden arvo tulee olemaan seuraavan 20-30 vuoden aikana mittaamaton.

Se päivä kun ei ole enää konsoleita. Se fiilis kun lähdet esim. mökille, jonkun pelirepun kanssa, konsoli, pelikirjasto, piuhat, ohjain... tuo aika häviää. Se on valtava juttu. Uudet nyt 10-vuotiaat eivät tätä tule koskaan edes kokemaan. Heille koko elämä on digiä.
 
NPD:n analyytikko May Piscatella twiittaili hieman Jenkkilän videopelaajatilastoista. 108 miljoonasta aktiivisesta konsolipelaajasta peräti 69 prosenttia (eli n. 75M) pelaa myös PC:llä. Konsoleilla pelitunteja kertyy viikossa keskimäärin 10, kun tietokoneella pelaillaan kuutisen tuntia.



Tämä nyt on toki vain yhden (joskin aika suuren) maan jakauma, mutta mielestäni osoittaa sen, että suurimmalle osalle pelaaminen maistuu kummallakin tavalla. Laskevatko sitten jotkin pelkän pasianssin ja miinaharavan näpyttelijät PC:n pelitunteja, vai saako konsolien helppous viettämään niiden parissa enemmän aikaa? Siihen ei tuosta twiitistä vastausta tietenkään saa.
 
Tuntuu aivan uskomattomalta jos suurin osa pelaajista pelaa PC:llä ja konsoleilla, vieläpä melko tasaisesti 10 ja 6 tuntia / viikko.

Väittäisin että jopa tällä foorumilla 90 % on konsolipelaajia, joilla suurimmalla osalla vain konsoleita. PC pelaajia sitten ne äänekkäimmät 10 %.
PC pelaajia olisi maailmassa tuplasti enemmän kuin konsolipelaajia? Silti aina puhutaan pc pelaamisen kuolemasta.

.
 
Väittäisin että jopa tällä foorumilla 90 % on konsolipelaajia, joilla suurimmalla osalla vain konsoleita. PC pelaajia sitten ne äänekkäimmät 10 %.
Syy juuri tämän foorumin käyttäjien jakaumavinoumasta löytynee ihan saitin nimestä. Mutta välillä pitää katsoa isoa kuvaa, eikä vain tuijottaa siihen välittömään lähipiiriin.
 
Niin, on uskomatonta että porukka ei ymmärrä kuinka hienoja asioita konsolit ovat.

Nyt jos käy niin että tämän PS5 jälkeen ei enää tule PS6 ... miettikääpä sitä. Ne jotka ovat järkeviä hommaavat PS5 ja satoja fyysisiä lättyjä. Noiden arvo tulee olemaan seuraavan 20-30 vuoden aikana mittaamaton.
Jos peliä myydään miljoonia kappaleita niin turha kuvitella että niistä yhtäkkiä tulisi mittaamattoman arvokkaita
 
Ylös Bottom