Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Gigantissa oli ilmoitus, että 16.12 saapuu varastoon mutta ei ollut mitään ennakkovaraus/tilaus mahdollisuutta. Ja kumminki nyt siellä on, että "tulevat toimitukset ennakkovarattu"... En oikein ymmärrä tota.
 
Gigantissa oli ilmoitus, että 16.12 saapuu varastoon mutta ei ollut mitään ennakkovaraus/tilaus mahdollisuutta. Ja kumminki nyt siellä on, että "tulevat toimitukset ennakkovarattu"... En oikein ymmärrä tota.
Mulle tuli ainakin tekstiviesti aikoinaan, että toimituspäivä siirtyy 10.11. -> 14.12. Veikkaisin että kaikki mitä tulee tuossa satsissa, menee jo ennakkoon varanneille.
 
No, jos halvimmat SSD:t ovat kuluttajahinnaltaan jossain 20 euron tienoilla, tuskin siitä koteloinnista ja SSD:stä tulisi yhteensä kuluja paljoa enempää. Toki se nostaisi kuluja ihan merkittävästi nykyisestä.
Niin, otin ton ihan siitä et se lisämuistipalikka maksaa nyt sen 200e niin tuskin se kauheasti siitä halpenis sillä et sinne pelejä lisätään valmiiksi.
 
Xbox2020_Cntlr_Frnt_MKT_1x1_RGB-1024x1024.png

Oho! o_O Otin vasta nyt Series X ohjaimen pois muoveista ja hyppysiini. Kylläpä on asiallinen tekstuuri pinnassa ja muutenkin on ihan "kädenjatkeen" tuntuinen. D-pad ihan selvästi parempi myös. On ollut tapana noihin vaihtaa heti kärkeen metallinen tatti, jotta se tatin varsi ei ala kulumaan ja tuottamaan sellaista "hienojakoista mutua" Se mutu saattaa huonolla säkällä päätyä ohjaimen sisään vuosien mittaan ja edelleen tatin moduliin tekemään pahojaan. (yksi teoria, että voi aiheuttaa driftivikaa) Taidan tehdä saman operaation tällekin kaverille! Hyvä nähdä, että omaan näppiin selvästi paras perusohjain on nyt vieläkin parempi!
 
Tulipa muuten testattua tällaista:
- pelasin Gears Tacticsia Xbox Series X:llä.
- jätin pelin auki Quick Resumea varten, mutta sammutin konsolin.
- menin toiseen huoneeseen ja käynnistin Xbox One X:n
- aloin pelaamaan Gears Tacticsia.
- Jatkoin samasta kohdasta, johon olin jäänyt Xbox Series X:llä
- pelasin kaksi tehtävää
- sammutin Xbox One X:n
- menin takaisin toiseen huoneeseen ja käynnistin Xbox Series X:n.
- peli käynnistyi Quick Resumella siihen kohtaan johon olin jäänyt Xbox Series X:llä. Ei siis rekisteröinyt niitä kahta tehtävää, jotka pelasin toisella Xboxilla.
- suljin pelin ja käynnistin sen uudelleen. Peli käynnistyi alusta asti uudelleen ja nyt myös edistyminen toiselta Xboxilta rekisteröityi.

Näyttää siis siltä, että Quick Resume ei ymmärrä pilvitallennusten päälle, vaan jatkaa sitkeästi tasan siitä kohtaa, missä olit sillä kyseisellä laitteella menossa. Tämä on ihan hyvä tiedostaa. En tiedä mitä olisi tapahtunut, jos olisin lähtenyt pelaamaan uutta tehtävää käynnistämättä peliä uudelleen.
 
Näyttää siis siltä, että Quick Resume ei ymmärrä pilvitallennusten päälle, vaan jatkaa sitkeästi tasan siitä kohtaa, missä olit sillä kyseisellä laitteella menossa. Tämä on ihan hyvä tiedostaa. En tiedä mitä olisi tapahtunut, jos olisin lähtenyt pelaamaan uutta tehtävää käynnistämättä peliä uudelleen.

Joo se edistyminen synkataan aina siinä kun käynnistetään peliä "toisessa paikkaa" Jos olisit lähtenyt pelaamaan olisi tullut save conflict ja seuraavalla kerralla kun olisit käynnistänyt, se kysyy että kummalla savella mennään?
 
Uusi Xbox mobile app taas päivittyy. Uusia ominaisuuksia tulee, mutta saisivat jo tuoda sen kauppapaikan takaisin.


Lisätään vielä sen verran, että appin kautta voi kyllä etsiä ja laittaa minkä tahansa pelin asennukseen omalle konsolilleen. Omisti kyseisen pelin tai ei. Asennetun pelin voi sitten ostaa Xboxin kautta kun on peliä käynnistämässä. Silti tykkäsin siitä miten vanhassa Xbox appissa pääsi myös selaamaan koko Xboxin storea ja tekemään ostot suoraan appista.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä suosituksia hyvistä langattomista kuulokkeista? Mulla on ikivanhat Turtle Beachin Ear Force Deltat, joista molemmat sangat on korjattu kovettuvalla jesseteipillä. Muuten toimii, mutta tuossa uudessa ei taida olla enää optista lähtöä, niin noiden kuulokkeiden taru loppuu sit siihen.

Olen katsonut halpoja ja kalliita, mutta koska en itse oikein tiedä mitä haluan niiltä, ja mitkään ei ole kaikista hyvät, joten olen lopulta täysin lamaantunut tämän ongelman edessä.

Kriteerit: Langattomasti XsX:ään kiinni, hyvä äänenlaatu, hyvä mikrofoni. Saa olla myös halvat jos on hyvät. Ei saa painaa rillejä pään sisään. Pitää sopia isopäisille. (Kaikki ei oikeasti sovi kaltaisilleni ihmistikkareille.)

LucidSound LS50X jo harkitsin, mutta
1) ne on törkeän kalliit (n. 250$)
2) niitä ei tahdo saada suomesta
3) mikkiä ei ole kehunut kukaan.

Edit: Nyt löytyi MS:n omat suositukset Xbox jenkkisivuilta. Suomalaislla sivuilla oli hieman säälittävästi vain yksi toisen puolen kuulokemikki.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä suosituksia hyvistä langattomista kuulokkeista? Mulla on ikivanhat Turtle Beachin Ear Force Deltat, joista molemmat sangat on korjattu kovettuvalla jesseteipillä. Muuten toimii, mutta tuossa uudessa ei taida olla enää optista lähtöä, niin noiden kuulokkeiden taru loppuu sit siihen.

Olen katsonut halpoja ja kalliita, mutta koska en itse oikein tiedä mitä haluan niiltä, ja mitkään ei ole kaikista hyvät, joten olen lopulta täysin lamaantunut tämän ongelman edessä.

Kriteerit: Langattomasti XsX:ään kiinni, hyvä äänenlaatu, hyvä mikrofoni. Saa olla myös halvat jos on hyvät. Ei saa painaa rillejä pään sisään. Pitää sopia isopäisille. (Kaikki ei oikeasti sovi kaltaisilleni ihmistikkareille.)

LucidSound LS50X jo harkitsin, mutta
1) ne on törkeän kalliit (n. 250$)
2) niitä ei tahdo saada suomesta
3) mikkiä ei ole kehunut kukaan.

Edit: Nyt löytyi MS:n omat suositukset Xbox jenkkisivuilta. Suomalaislla sivuilla oli hieman säälittävästi vain yksi toisen puolen kuulokemikki.

Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa HDMI-jakaja joka taikoo esiin SPDIF lähdön optiselle. Täytyy huomenna uuden näytön myötä siirtyä käyttämään Series X:ää itsekkin. Täytyy testailla läpi vielä ne boxin omat surround softat joskos siellä olisi nyt omaan korvaan jotain kivaa. Jos ei, niin ajattelin siten joko Astron sivulta tilaa virallisen (loppu tällä haavaa) tai sitten gigantista näyttäisi kanssa löytyvän


Toki tuossa vain 2.0 HDMI, että 4k ei tule 120hz läpi, mutta FullHD ja 2k kylläkin.
 
Noniin.. ensimmäiset tuntumat otettu tornin kanssa. Ihan ensimmäisenä voi todeta että onko parempaa ja helpompaa keinoa ottaa uusi konsoli käyttöön?! o_O :D
Konsoli tulille, appsi tulille ja mobiilisti kaikki kuntoon hetkessä. Pelit ei sentään tallentunut suoraan mutta helppo käydä poimimassa kirjastosta.
 
Aika mielenkiintoista ja outoa. Jos laittaa Series S:än hdmi 2.1 kaapelin vakio HDMI:n tilalle, wrc 9 pelissä ohjaus muuttuu todella paljon herkemmäksi.
 
Aika mielenkiintoista ja outoa. Jos laittaa Series S:än hdmi 2.1 kaapelin vakio HDMI:n tilalle, wrc 9 pelissä ohjaus muuttuu todella paljon herkemmäksi.
Jos telkkukin ymmärtää 2.1 tilan niin liekkö kyse siitä jostain hdmi2.1 auto low latency modesta..?
 
Muistelen lukeneeni, että xbox oneX olisi hyötynyt HDMI2.1 kaapelista myös, vaikkei televisio tukisikaan sitä. Oman kokeman mukaan saattoi pitääkin paikkaansa. Ei vaan koskaan tullut ajatelleeksi, että se herkistäisi padi-ohjausta ihan noin, miten tekee nyt series s:llä, esim wrc 9:n kanssa.
 
Uusi käyttis päivitys


 
Uusi käyttis päivitys



Just olin tulossa laittaan samoja linkkejä mutta @CharGasM olikin hoitanut homman jo aikoja sitten :D
 
Ylös Bottom