Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Ei voi, kun nauraa Youtubesta löytyville videoille.

Siellä löytyy Series S overheating video, missä konsoli ei ylikuumene, vaan puskee kuumaa ilmaa pihalle, kun pelaa pelejä :D



En tajua, että mikä ongelma tuossa on jos kone ei ylikuumene ja uloshan sen kuuman ilman pitää tulla. Jos se ei puhaltaisi kuumaa ilmaa ulos, niin sitten vasta huolestuisin.

Tämä. Veit sanat suustani. Väittelin redditissä yhden hepun kanssa, oli vaihtanut Series S tahnat koska laite puhalsi kuumaa ilmaa ulos. Ja näin ollen "ylikuumeni". Tahnojen vaihdon jälkeen ulos puhalsi haaleaa ja tämä tyyppi oli onnellinen. Luuli siis että tuli parempi vaikka asia on päinvastoin, näitä riittää. Lämmönsiirto-opin alkeet haltuun niin valaistuu. Tai sitten ei :)

Edelleen onneksi en ole se tyyppi joka käsittelee näiden takuuasioita.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi, kun nauraa Youtubesta löytyville videoille.

Siellä löytyy Series S overheating video, missä konsoli ei ylikuumene, vaan puskee kuumaa ilmaa pihalle, kun pelaa pelejä :D



En tajua, että mikä ongelma tuossa on jos kone ei ylikuumene ja uloshan sen kuuman ilman pitää tulla. Jos se ei puhaltaisi kuumaa ilmaa ulos, niin sitten vasta huolestuisin.

Eihän siinä videolla ole mitään tuollaista? Sanotaan jopa että ylikuumeneminen ei ole ongelma tällä konsolilla.

E: Lisätty lainaus videon kuvauksesta: "In the end, you'll find out there are no over-heating issues with the series s, and it is truley a next-gen piece of hardware."
 
Viimeksi muokattu:
Eihän siinä videolla ole mitään tuollaista? Sanotaan jopa että ylikuumeneminen ei ole ongelma tällä konsolilla.

E: Lisätty lainaus videon kuvauksesta: "In the end, you'll find out there are no over-heating issues with the series s, and it is truley a next-gen piece of hardware."
Unohtu tosiaan mainita, että tuo lainaamani teksti oli videon lataajan kommentteihin kirjoittama.

Mutta kyllähän tuo kuitenkin hieman naurattaa, kun tuntuu olevan yleinen luulo tuo, että jos konsoli puhaltaa kuumaa, niin siinä on jotakin vikaa.
 
Tämä bugi kaiketi riippuu monestakin muuttujasta ja toistuu eri setupeilla eri tavalla. Vaikuttaa, että varsinkin TV-malli voisi vaikuttaa. Täällä ei todellakaan tule joka kerta lepotilasta palautuessa, teen sitä melkein joka päivä ja monta kertaa. Kuitenkin bugiin törmää vain tyyliin kerran parissa viikossa.

Täällä riittää, että vaihtaa toiseen (aktiiviseen) inputtiin jossa ei ole HDR päällä joka on minun tapauksessa PC, sitten palauttaa Xboxin inputille. Ei tarvitse pelien välillä vekslata. Tämä ei tietty tarkoita, etteikö sinun tapauksessa olisi niin.
Joo totta, tuossa tuli tehtyä huono yleistys. Nyt kun mietin niin bugi ilmeni monilla HDR peleillä ajoitain mutta ei aina. Cyberpunk on se tapaus jossa se tuntuu aina tulevan heräämisen jälkeen (sattumoisin se peli millä on pelaaminen alkanut ja loppunut vs. lepotila) Tänään Medium heräsi hyvin HDR tilaan joten seison korjattuna, HDR bugi on pääasiassa harvinainen tapahtuma.

Itse vahvarista tai telkusta ei suoraan johtune kun tätä ei ole esiintynyt muilla alustoilla (x1x, ps4pro, ps5) mutta eipä näissä olekaan samanlaista qr:ää.
 
Ei voi, kun nauraa Youtubesta löytyville videoille.

Siellä löytyy Series S overheating video, missä konsoli ei ylikuumene, vaan puskee kuumaa ilmaa pihalle, kun pelaa pelejä :D



En tajua, että mikä ongelma tuossa on jos kone ei ylikuumene ja uloshan sen kuuman ilman pitää tulla. Jos se ei puhaltaisi kuumaa ilmaa ulos, niin sitten vasta huolestuisin.

Ei siinä mitään ongelmaa olekaan, ihan normaalia.

Youtubessa itsessään on se ongelma, että sieltä ihmiset yrittävät saada rahaa. Pääsääntöisesti nykyisin liian monien videoiden tarkoitus on saada katselijoita, välittämättä siitä onko sisältö "oikeaa" vai vääristettyä. Vähintään otsikko väännetään mahdollisimman negatiiviseksi (Kuten tuossakin esimerkissä), että ihmiset tulisivat katsomaan videon.
 
Moikka,

Osaako kukaan sanoa onnistuuko samalla MS käyttäjätilillä pelaaminen sekä ONE että Series X samaan aikaan? Itselle ja pojalle olisi tarkoitus. Vai onko pakko luoda toinen käyttäjätili toiselle konsolille?
 
Ei onnistu, eli toinen tili tarvitaan.
Lisätään vielä sen verran, että toiselle tilille ei kuitenkaan tarvitse ostaa samoja pelejä uudelleen. Myöskään Xbox Live Gold tai Game Pass jäsenyyttä toinen tili ei tarvitse. Kunhan tämä pojan tili on kirjautuneena kotikonsoliksi määritettyyn Xboxiin, niin sillä toimii kaikki sen sisältö.
 
Moikka,

Osaako kukaan sanoa onnistuuko samalla MS käyttäjätilillä pelaaminen sekä ONE että Series X samaan aikaan? Itselle ja pojalle olisi tarkoitus. Vai onko pakko luoda toinen käyttäjätili toiselle konsolille?

Lisäyksen lisäys vielä, että sillä "toisella koneella" jolla itse pelaat. Eli tässä tapauksessa pojan kone, voit laittaa vaikka koko suvulle omat tunnukset. Kaikki pystyvät käyttämään sen jälkeen kyseisellä koneella omistamaasi sisältöä. Erittäin näppärä feature.
 
Onnistuu jos toisen konsolin laittaa offline tilaan. Verkkoyhteyttä vaativat pelit tosin toimivat hieman nihkeästi näin.
Totta. Ja verkkopeleissä nyt on vaikea itse itseään vastaan pelata muutenkaan.

Mutta mielestäni järkevin ratkaisu on tuo, mitä on jo ehdotettu ja mitä itekin käytän, eli lasten One X on asetettu kotikonsoliksi, joten voivat pelata sillä hankkimiani pelejä, ja mie voin omalla tunnuksella pelata Series X:llä (kunhan oon Liveen kirjautuneena).
 
Hitsi kun olen vähän hitaalla. Eli jos annan pojalle tuon ONE konesolin, ja olohuoneeseen tuliusi Series X. Gamepass + Gold löytyy. Poika pelaa onlinessä noita Call Of Duty pelejään mihin tarvitaan Gold.

Jos nyt luon sitten uuteen konsoliin uuden tilin, saanko sen linkitettyä jotenkin tuohon minun nykyiseen tiliin jolloin kaikki ostamani pelit olisi saatavilla myös uudella tilillä? Entä Gold ja Gamepass jäsenyys? Ne on myös saatavilla sekä vanhalla että uudella tilillä?

Itse en juurikaan online pelejä pelaile.
 
Hitsi kun olen vähän hitaalla. Eli jos annan pojalle tuon ONE konesolin, ja olohuoneeseen tuliusi Series X. Gamepass + Gold löytyy. Poika pelaa onlinessä noita Call Of Duty pelejään mihin tarvitaan Gold.

Jos nyt luon sitten uuteen konsoliin uuden tilin, saanko sen linkitettyä jotenkin tuohon minun nykyiseen tiliin jolloin kaikki ostamani pelit olisi saatavilla myös uudella tilillä? Entä Gold ja Gamepass jäsenyys? Ne on myös saatavilla sekä vanhalla että uudella tilillä?

Itse en juurikaan online pelejä pelaile.
Viisaammat korjaa virheet mun tekstistä, mutta näin varmaankin...
Xbox One:
Login --> isännän tunnarit (Game pass + gold)
Kotikonsoli asetus: ei

Xbox Series X:
Login --> uudet tunnarit (joilla ei ole game pass + gold)
Kotikonsoli asetus: kyllä (isännän tunnareilla asetettuna)

"Standard Xbox home sharing policies apply to Xbox Game Pass, just as they do to Xbox Live Gold. If you have an Xbox Game Pass subscription and have designated your home Xbox, you’ll automatically share your subscription with any profile signed in on that console." [lähde]

Edit:
Tai sitten ohjeet toisin päin Xbox One <--> Xbox Series X jos haluaa pelata XSX:llä omilla tunnareilla.
 
Viimeksi muokattu:
Hitsi kun olen vähän hitaalla. Eli jos annan pojalle tuon ONE konesolin, ja olohuoneeseen tuliusi Series X. Gamepass + Gold löytyy. Poika pelaa onlinessä noita Call Of Duty pelejään mihin tarvitaan Gold.

Siihen tarvitaan Gold TAI kone on määritetty sellaisen henkilön "kotikonsoliksi" jossa on Gold, eli tässä tapauksessa sinun.


Jos nyt luon sitten uuteen konsoliin uuden tilin, saanko sen linkitettyä jotenkin tuohon minun nykyiseen tiliin jolloin kaikki ostamani pelit olisi saatavilla myös uudella tilillä? Entä Gold ja Gamepass jäsenyys? Ne on myös saatavilla sekä vanhalla että uudella tilillä?

Itse en juurikaan online pelejä pelaile.

Ei tarvitse linkittää mitään, merkkaat vaan sen pojan koneen asetuksista kotikonsoliksi ja sen jälkeen "kaikki sinun sisältö ja Gold toimii kaikilla" siinä kyseisessä koneessa. Sitten vain kovaa ajoa! Tietty kaikille käyttäjille kannattaa luoda omat tilit, jos on muitakin kuin poika joka käyttää.

Ja sinähän voit kirjautua vaikka kirjaston Xboxiin tai yleensäkin kenen vain Xboxiin tai tietokoneeseen omalla tililläsi ja käyttää sisältöäsi missä vain.

Edit: Meni vissiin tuo Frogger yo. taulukko väärin päin jos ymmärsin oikein. (Stomperilla itsellä Series X + palvelut maksettuna)
 
Jos nyt luon sitten uuteen konsoliin uuden tilin, saanko sen linkitettyä jotenkin tuohon minun nykyiseen tiliin jolloin kaikki ostamani pelit olisi saatavilla myös uudella tilillä? Entä Gold ja Gamepass jäsenyys? Ne on myös saatavilla sekä vanhalla että uudella tilillä?
Ei vaan Series X:llä käytät edelleen omaa Live-tunnustasi. Nyky-Onelle teet poitsulle uuden tunnuksen ja asetat nyky-Onen omalla tunnuksellasi kotikonsoliksi.
 
Päivityksiä luvassa Quick Resumeen, Game DVR:ään ja mobiilisovellukseen.

“So over the coming months, we’re going to be updating the Xbox mobile app to add things like Achievements. And then other areas that we’re really focused on. As we think about the console experiences, we’ve listened to the feedback about improvements of broadcasting as an example,” he said.

“Another thing is the sharing experience and the quality of things like game DVR. And then I mentioned earlier about enabling quick resume for even more titles since launch. We’ve also seen the feedback about people want more understanding of how quick resume works and more control over the experience.

“These are all areas that are really high priorities for us, as we’re looking at future updates over the coming months and you’ll be able to start seeing some of these experiences in the Insider rings really soon.”

 
Kiitos paljon avusta, lähettämienne tietojen perusteella rohkenin hakea series X tuolta tammiston gigantista kun niitä sattui siellä olemaan tarjolla. Homma toimii kuten kirjoititte, poika ja minä ollaan nyt oikein tyytyväisiä.
Gigantin myyjä kysyi että vieläkö jotain muuta, niin vastasin että jos sinne varastoon olisi myös yksi PS5 jäänyt lojumaan niin voisin senkin ottaa. Myyjää lähinnä nauratti, ei ole kuulemma edes itse saanut moista. Saattaa joutua hetken vielä odotella jos em. kaupan työnetekijätkään ole sitä saanut.

Anyway, nyt muutaman päivän pelailulla, Control ja Medium teki vaikutuksen, Assassins Greed Valhalla ei niinkään mutta pelkäänpä että johtuu talvisesta teemasta mikä vuituttaa hallitsevien olosuhteiden pakosta. PS4Pro + Odyssey on houkuttelevampi koska kesä.
Ainiin ja Gears 5 näyttää entistä upeammalta. Indeed, harmi ettei siitä ole kovin pitkä aika kun vetelin sen läpi.
 
Ylös Bottom