Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
joo se miten paljon tässä kehittyy kokoajan on kyllä huimaa Niinku Kirai tuossa jo aiemmin mainitsikin, nyt jo Eka biomi menee pelkällä meleellä halutessaan, melee onki hemmetin kova tuohon ekaan biomiin muutenki, kun ei ole vielä kunnolla weapon proffia, no heti kun pääsee second biomille niin siellä onkin sitten vastassa joka kerta weapon proficiency itemi joka boostaa 3-4 leveliä suoriltaan weapon profiencyä, tämän takia se kuoleminenkaan ei tunnu juuri milkään, ja oikeastaan kun on tappanut sen ekan bossin niin ei sen jälkeen siellä ekassa biomissa edes tarvitse farmailla että sen kun ettii sen warp gaten toiseen biomiin. joten loikka alusta toiseen biomiin kestää korkeintaan joku 5 minuuttia.

Tavallaan tämä muistuttaa erittäin paljon Valheimia (soolona) mitä tulee tuohon difficulty leveliin, siinäki tulee pataan lähes kaikelta alussa ja todella vaikeita bosseja. mutta sitten kun oppii vihollisten patternit ja mekaniikat ja muut homma alkaa sujumaan, muutenhan pelit on tosi eri tyylisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä muuten korpee, kun 10 artefaktia kannossa, hyvät loiset, täydet 2 palkkia healtia, healeja parit kappaleet ja menet poimimaan ruumiilta audio filen ja jäät jumiin siihen ruumiisen. Ei auta muu kuin sulkea peli ja jatkaa joku toinen kerta uudestaan. Siitä huolimatta ihan 5/5 timanttinen mestariteos. Toivottavasti tää tulee saamaan useamman DLC.

Mitäs aseita jengi suosii ja mitä aseita vältellään kuin ruttoa? Tuosta mädättäjästä on tullut oma henk.koht. suosikki.
 
4 tunnin pelailun ajatuksia:

Kuolema korjannut nelisen kertaa, kerran peli myös kaatui. Tavarat (health ja ja muut) ovat sekavia, en ole oikein päässyt kärryille mikä tekee mitäkin. Jotkin vihreät eivät kasvata health baria? Pitänee tutkia youtubea, jos löytyisi vinkkejä.

En ole varma olenko voittanut ensimmäisen pomovihun? Lonkeromallisen kaverin tapoin, mutta se taisi olla vain välivastus.
Yhden kerran kohtasin aivan Venomin näköisen vihollisen (Tämä oli siis suoraan kopioitu hämähäkkimiehestä), mutta se taistelu oli hävitty 15 sekunnissa.

Miten tässä voi skipata jo voitetut pomot? Vai ohittaako peli ne automaattisesti?

Hyvältä kyllä vaikuttaa, toivottavasti vati kestää vielä tulevaisuudessakin nuo kuolemat. =)

Edit: Oli ongelmia PS5:lla lukea Returnalin pelilevyä. Piti PS5 päivittää vikasietotilan kautta, jonka jälkeen sain sen lukemaan PS4 levyjä. Tämän jälkeen luki myös Returnal-pelilevyä, joskin pätkien. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:
Kuolema korjannut nelisen kertaa, kerran peli myös kaatui. Tavarat (health ja ja muut) ovat sekavia, en ole oikein päässyt kärryille mikä tekee mitäkin. Jotkin vihreät eivät kasvata health baria? Pitänee tutkia youtubea, jos löytyisi vinkkejä.
Vihreät päivitykset kertovat aika selkeästi siinä kuvauksessa ennen kuin poimit parantaako se vai kasvattaako vaihtoehtoisesti healt baria. Pääsääntöisesti jos healt on täynnä ne vihreät möykyt antaa 1/3 tarvittavaan kokonaiskestävyyden päivitykseen (healt barin vieressä näkyy kolme pientä vaaka slotia montako päivityspakettia tarvitaan seuraavaan upgradeen). Ensimmäisessä biomissa kannattaakin käydä aluksella parantamassa nukkumalla ja poimia parannuseliksiirit sitten päivityksenä kokonaiskestävyyteen.

En ole varma olenko voittanut ensimmäisen pomovihun? Lonkeromallisen kaverin tapoin, mutta se taisi olla vain välivastus.
Yhden kerran kohtasin aivan Venomin näköisen vihollisen (Tämä oli siis suoraan kopioitu hämähäkkimiehestä), mutta se taistelu oli hävitty 15 sekunnissa.
Ihan rivivastustajia nuo ovat vielä olleet, pomohuoneen kyllä tunnistaa kun sinne eksyy ;)
Kun biomin bossin on kerran kaatanut ei sitä tarvitse uudestaan tahtomattaan pelata.

Oma alkupään pään seinään hakkaaminen muuttuikin yllättävän jouhevaksi menoksi. Kun ensimmäisen pomon sain lopulta alas niin samalla syklillä etenin kolmannen biomin pomoon saakka, siinä kuolo korjasi toisessa vaiheessa. Eli syklillä oli pituutta semmoinen reipas kahdeksan tuntia. Vaikka olenkin ihan sinut tuon "aina alusta" ajattelun kanssa niin voisihan tuossa olla jokin tallennustapa kesken syklin. Nyt ei voi pelata mitään muuta peliä välissä kun homma resetoituu, menee vähän suorittamiseksi ja hosumiseksi kun haluaa vain syklin loppuvan että pääsee muiden pelien pariin välillä.

Voisi kai tänä herran vuonna jo rakentaa vaikka semmoisen tallennuksen että se on vain ja ainoastaan yhden kerran käytettävissä? Eli periaatteessa aina kun lataat edellisen pelitallenteen niin se samalla sitten tuhoutuu. Tämä blokkaisi sen helpotuksen että samaan kohtaan voisi palata aina uudestaan ja uudestaan loputtomasti mahdollistaen kuitenkin mm. muiden pelien pelaamisen saman syklin sisällä.
 
Tommonen tallennushan on käytössä esim Curse of the Dead Godsissa. Kentän alussa voi valita valikosta save and quit ja jatkaa sitten siitä myöhemmin. Jos ja kun kuolee niin peli alkaa taas alusta. Tollainen tallennus ei helpottaisi tätä peliä yhtään tai muuttaisi sen luonnetta, mahdollistaisi vain tuon, että kaatumisen, pelin vaihtamisen tai koneen kokonaan sammuttamisenkin jälkeen voisi jatkaa siitä mihin jäi. Toivotaan, että Housemarquen jampat lisäisi jotain vastaavaa peliin piakkoin. Oikeastaan ainoa isompi miinus itelle pelistä tällä hetkellä.

Kolme ekaa bossia on nyt piesty ja toinen ja kolmas meni jopa ensimmäisellä yrittämällä. Mutta voi pojat tuon jälkeen peli vasta vaikeutuukin. Tuo kolme ensimmäistä biomia tuntui kuin tutoriaalilta siihen nähden mitä on tulossa. Mutta peli kyllä maistuu kovasti, hirnoa työtä ovat suomi-poijaat ja tytöt tehneet. :)
 
Reilun gigan kokoinen v1.003.001-päivitys on julkaistu. Ei tietoa muutoksista, mutta tuskin mitään merkittävää, kun vain kuudes (!) desimaali muuttui.
 
Olen löytänyt pelistä yhden ison ongelman, tapahtuu usein kun skippaa cutscenejä. Ovet ja teleportit lakkaa toimimasta, eilen huomasin tämän ja nyt sama juttu, molemmilla keroilla skippasin kaikki cutscenet jotka tuli vastaan. Nytkin menin pieneen huoneeseen misä oli teleportti ja keskellä laite jostai sai jonkun kyvyn, skippasin sen cutscenen joka tulee kun kosket laitteeseen ja molemmat ovet oli sen jälkeen lukittu, eikä voinut teleportata pois.

Joten olkaa varovaisia sen kanssa mitä skippaatte, varsinkin jos on pitkä runi menossa. kertaakaan ei ole tapahtunut jos on katsonut kaikki cutscenet.
 
Tulipa nyt joitain tunteja pelattua.. ensimmäisen kuolon jälkeen tuli pisin "runi" (2..3h?) ja kaikinpuolin sopiva vaikeustaso, sai vihut listittyä, portit auki, pikamatkustus auki, miekka käteen ja se alt-fire käyttöön. Asekin taisi päästä jollekin 5 tasolle. Rauhassa sai palata taaksepäin ja aukoa esim miekalla paikkoja.
Ilmeisen pääpahiksen tappaessa (kohtuu lähellä oli voitto) tunnelma latistui, ei kuolon vaan sen takia että mitään merkittävää ei jäänyt käsiin.. seuraavat menot (6..7) olikin sitten luokkaa 15min, 0-2 tason aseita tuli vastaan ja ei oikein päässyt kehittymään ja pääpahis pitäs eliminoida.. jotenkin tuntui että lukuunottamatta miekkaa motivaatio yrittää aloittaa "nollasta" ei oikein ota tuulta alleen. Jos sitä juoksisi vaan loppuun (jos se edes onnistuu) niin ase ja sen "juoksun aikainen kehitys" jää nollaan joten miksi edes yrittää.. kentissä toki sitä randomia mutta tuon pidemmän juoksun jälkeen ei juurikaan uutta ilmaantunut.
Tunne on että edellisistä peleistä ei palkita riittävästi että jaksaisi tunnin taas kerätä ne samat kamat vielä paremmiksi että olisi parempi mahdollisuus voittaa kentän loppuvihu. Ja tämä vasta eka biomi.
 
Pystyykö tässä olla monta eri "savea", jos vaikka frendi haluis alottaa kans oman runinsa? Muistaakseni ei alussa ollut mitään Start/load nappulaa vaan meni suoraan peliin.. onko sen nyt pakko alottaa mun pelistä?
 
Pystyykö tässä olla monta eri "savea", jos vaikka frendi haluis alottaa kans oman runinsa? Muistaakseni ei alussa ollut mitään Start/load nappulaa vaan meni suoraan peliin.. onko sen nyt pakko alottaa mun pelistä?
Helpoin lienee vaan tehdä omia käyttäjä profiileja kavereille.
 
No joo. Ei tällainen peli saa kaatuilla. Noin tunti pelattuna ja ensimmäinen kaatuminen? Ei houkuta jatkamaan ennen kuin tällaiset korjattu. Jos joku ei saa kaatuilla, niin roguelite/-like.
 
No joo. Ei tällainen peli saa kaatuilla. Noin tunti pelattuna ja ensimmäinen kaatuminen? Ei houkuta jatkamaan ennen kuin tällaiset korjattu. Jos joku ei saa kaatuilla, niin roguelite/-like.
Jep. Itellä oli neljännen kentän pomolla 2cm energiaa jälellä ja hyvät saumat voittaa niin peli kaatui. Olin vielä ottanut sen checkpointin käyttöön eithereilla. Ei kiva. Kerran on myös tullut jäätyä huoneeseen jumiin, kun ovet ei aukea ja teleportti ei toiminut.
 
Jep. Itellä oli neljännen kentän pomolla 2cm energiaa jälellä ja hyvät saumat voittaa niin peli kaatui. Olin vielä ottanut sen checkpointin käyttöön eithereilla. Ei kiva. Kerran on myös tullut jäätyä huoneeseen jumiin, kun ovet ei aukea ja teleportti ei toiminut.

Skippailitko cutscenejä kun jäit jumin ? Vai tapahtuiko ilman skippailua, olisi hyvä tietää vähän miten tuota tapahtuu.
 
Nice eli voi tapahtua koska vain, siihen vielä kaatumiset päälle niin aika killeri ongelmia pelissä missä ei voi tallentaa.
Jep, pika pikaa tarvisi sen auto-save, joka vaikka joka huoneen alussa tallentaa ja antaa jatkaa siitä crashin tai pelin sammutuksen jälkeen mutta ei kuoleman jälkeen.
 
Ylös Bottom