Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Immortals Fenyx Rising

Osaako joku sanoa että jos on aloittanut pelin PS4:lla ja sitten jatkaa PS5:lla (upgrade-versiolla) niin tuleeko siinä automaattisesti trophyt yms mitä kerkes PS4:lla hankkimaan?

Ei tule automaattisesti pokaalit näistä ubisoftin uusimmista. Voit kikkailla sen tuplaplatinan sillä tavalla että pelaat jompaakumpaa versiota ja aina kun pokaali napsahtaa lähetät uusimman autosaven pilveen ja pelaat saman tilanteen uudestaan josta pokaalin sait toisessa versiossa.
 
Ei tule automaattisesti pokaalit näistä ubisoftin uusimmista. Voit kikkailla sen tuplaplatinan sillä tavalla että pelaat jompaakumpaa versiota ja aina kun pokaali napsahtaa lähetät uusimman autosaven pilveen ja pelaat saman tilanteen uudestaan josta pokaalin sait toisessa versiossa.
Tuokaan ei ihan niin suoraviivaisesti toimi, sillä ainakin Spider-Maneissa tallennuksen siirto pilven kautta toimii vain PS4:ltä PS5:lle, mutta ei toisinpäin.
 
Tuokaan ei ihan niin suoraviivaisesti toimi, sillä ainakin Spider-Maneissa tallennuksen siirto pilven kautta toimii vain PS4:ltä PS5:lle, mutta ei toisinpäin.

Jep. Dirt 5:sessa ei toimi myöskään, ei taida olla mitään tallennuksen siirto mahdollisuuttakaan. Valhallassa, WD Legionissa ja Fenyxissä pitäisi toimia. En ole itse kokeillut vaikka pokaalien perässä juoksija olenkin, liian katkonaista rumppaamista tulee tuolla tavalla.
 
Ei tule automaattisesti pokaalit näistä ubisoftin uusimmista. Voit kikkailla sen tuplaplatinan sillä tavalla että pelaat jompaakumpaa versiota ja aina kun pokaali napsahtaa lähetät uusimman autosaven pilveen ja pelaat saman tilanteen uudestaan josta pokaalin sait toisessa versiossa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä iloa tuosta on?

Tänään juuri Destiny 2 asentelin ps5 -version ja naureskelin kun satoi trophyja tilille ps4 -versiosta. Onneksi olin ottanut jo pois automaattiset kuvakaappaukset/videot näistä turhakkeista :D
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä iloa tuosta on?

Tänään juuri Destiny 2 asentelin ps5 -version ja naureskelin kun satoi trophyja tilille ps4 -versiosta. Onneksi olin ottanut jo pois automaattiset kuvakaappaukset/videot näistä turhakkeista :D

Joku saa riemua vaivattomista pokaaleista joku Unicefin kummilapsesta. Makuasioita mistä kukakin tykkää. En osaa sen paremmin analysoida.
 
Oli kyllä karmeaa jööttiä tämä peli. Hampaat irvessä yritin muutamana iltana pelata, mutta tänään meni monen tunnin edestä rasittavaa grindausta hukkaan, kun savet korruptoituivat, enkä saanut fiksattua. Pelille deleteä ja katsotaan uusiksi EHKÄ, jos lisäreissä on jotain kiinnostavaa. Tuskin tuosta saa myydessä niin paljon takaisin, että kannattaa vaivautua, niin jään odottelemaan loppuvuoteen, jos peli olisi sitten pelikunnossa.

Pelissä harmitti eniten se, ettei oikein mitään voinut tehdä, jos hahmoa ei ensin kehitä paremmaksi. Pitkän puzzlen jälkeen saattoi tulla tappelu, jossa ei pärjää. Stamina saattoi loppua kesken tehtävissä, kun piti tehdä loputtomia simppeleitä tavaroiden raahaustehtäviä tms., enkä saanut staminaa kehitettyä. Oli tylsää kiertää karttaa ja etsiä sopivan helppoja pikku tehtäviä ja keräillä sieniä. Vaikea tajuta, miten periaatteessa kiinnostavasta kartasta oli saatu sellainen, että sen tutkiminen tuntui lähinnä tuskalliselta velvollisuudelta. Jos vielä pakollisen ja rasittavan grindauksen lopuksi täytyy aloittaa samat hommat uusiksi saven hajotessa, ei oikein viitsi vaivautua. Valhallaa seuraavaksi, siinä kuulemma on myös samanlaisia save-ongelmia, mutta toivottavasti ei osu kohdalle.
 
Oli kyllä karmeaa jööttiä tämä peli. Jne jne
Ihan mielenkiinnosta millä alustalla nää savetus ongelmat tuli vastaan?

Sienien keräys on kyllä pelin eittämättä vittumaisin osuus, koska niitä löytyy vaan pienissä ryppäissä, toisin kun vaikka omenapuita

Jos hakuammuntamainen grindailu ärsyttävä niin suosittelen googlaa mapsin johon merkitty kaikki mestat, peli muuttuu huomattavasti paremmaksi ja mielenkiintoisemmaksi kun saa muutamat taistelu skillsit alle ja kasvatettua staminapalkkia ynm, pelin alku on pelin ehdottomasti heikointa antia kun peli antaa niin vapaat kädet ja kuokkaan tulee hyvinkin helposti
 
Viimeksi muokattu:
35h aika tasan tarkalleen näytti savefilu platinan saatuani. Minulle maistui, yksi parhaista ubisoftin tuotoksista. Monet moittii puzzleja liian yksinkertaisiksi ja saman toistoksi. Minun ajatuksenjuoksulle aivan sopivan haastavia ja videopelit yleisesti ottaen ovat saman toistoa. Riippuu omista mieltymyksistä onko se toisto mieleistä. Mukavaa mäiskettä, jatkoon.
 
Mulla näytti platinan jälkeen lähes 90 tuntia :D En käyttänyt oppaita, tein paljon ylimääräistä, valokuvailin ja nautiskelin tästä ehkä parhaasta Ubisoftin tuotoksesta ikinä. Ei saveongelmia (PS5) eikä muutenkaan mitään valittamista, kuten yleensä Ubin peleissä.
 
Pitkästä aikaa palasin tämän pariin. Alkuun peli maistui sitten alkoi repeat ja lopulta kesken jäi. pelissä ajatus hyvä mutta toteutus huono. Vaultit oli lopulta ne mihin oma pinna paloi, se kerta kun kuljettelet palloa tai laatikkoa alusta loppuun 25. kertaa niin huh huh. Vaultteja varmaan kehitelty reilut viisi erilaista ja sen jälkeen copy-paste x100 ja ripoteltu ympäri maailmaa. Joo eihän niitä pakko ole läpäistä mutta en ymmärrä miksi ne pitää olla samoja vain määrän takia. Ja sama pätee kyllä muihinkin palapeleihin ja jousiammuntatehtäviin yms. mutta ne ei saa pelaajaa raivon partaalle. Ekan 10-15h jälkeen olisin ehkä antanut arvosanan 8/10, 35h jälkeen 5-6/10. Sinällään peli pyörinyt ongelmitta ja jopa switchilläkin komia peli, mutta myyntiin lähtee.
 
Itse sain tänään myös tarinan päätökseen ja aika samat fiilikset.
Tämä oli yksi harvoista peleistä jonka kohdalla oikein odotti, että pääsee aloittamaan sillä videoiden perusteella luvassa on hienoa seikkailua upeassa maailmassa pulmilla höystettynä.
Tämä kylläkin on enemmän pulmapeli taistelulla höystettynä sillä on aika harvinaista, että voit avata edes jonkun perus arkun ilman jotain helvetin katkaisijoiden etsimistä tai soihtujen ampumista.

Niissä tartaros pulmissa olisi ollut jo ihan tarpeeksi eikä homma olisi alkanut ärsyttää, mutta kun melkein mihinkään et voi mennä ilman, että tulee joku pulma vastaan. Aivan sama vaikka sen ratkaisisi kahdessa minuutissa tai minuutissa, koska mä en halua käyttää arkun avaamiseen kahta minuuttia.
Sitten kun noista saa palkintona vain niitä kolikoita joita käytetään kykyjen parantamiseen tai uutta varustusta.
Varustuksen saaminen olisi oikeasti ihan ok jos pelin jokaisella haarniskalla ja kypärällä ei olisi neljä eri väri vaihtoehtoa.
Nyt tilanne voi olla se, että saat vaan uuden värin kun suoritat tehtävän jossa pitää tappaa kolme legendary vihua, koska olit sen armorin löytänyt jo jostain muualta.

Samoin se ikoneiden lisääminen kartalle ihan manuaalisesti on ideana ok, mutta jonkun olisi pitänyt tajuta, että silloin niikä ikoneita ei saa olla yhtä paljon kuin asscreed sarjan peleissä.
Nyt tästä jäi käteen söpö päähahmo, komea visuaalinen anti ja välillä hyvä huumori. Aluksi oli kiva pelata, mutta ennen kuin 10 tuntia oli täynnä niin alkoi nuo jatkuvat pulmat vaan ärsyttää enemmän ja enemmän.

Onneksi googletin sen new god lisärin ennen aloittamista, koska se on ilmeisesti pelkkää pulmien ratkontaa joten katsellaan uudestaan joskus jouluna.
Sitten tuli katsottua sen toisen lisärin ign arvostelu ja vaikka siinä on uusi hahmo ja uusi ympäristö niin aivan samat vihut ja liikkeet siinä on, mutta niillä on eri nimet tai hieman ulkonäköä muutettu. Pulmatkin toistaa sitä samaa mitä peruspelissä.
 
Puzzlet eivät ole erityisen vaikeita tai inhottavia, mutta kun niitä on tosiaan koko ajan, pelaamisessa pitäisi olla sellainen orientaatio, että nyt pelataan puzzlepeliä. Se olisi ok, jos jotkut puzzletehtävät eivät kestäisi tuntikaupalla ilman mahdollisuutta tallentaa välissä. Aika harvoin on sellainen fiilis, että nyt tekisi mieli pelata puzzlepeliä ja jatkaa sitä määrättömän pitkään, jos sattuu haastavampi tehtävä ja samalla sellainen joviaali olo, ettei harmita, jos sen puzzlen jälkeen on luvassa ylivoimaisen vaikea tappelu. Ainahan voi vetaista sen uudestaan, kun on pyörinyt muutaman tunnin keräilemässä kartalta kaikkea pikkuroinaa. En ole kuitenkaan menettänyt vielä toivoa pelin suhteen ja odottelen itsekin vuoden loppuun, että tuleeko tästä kunnollista.
 
Itse sain tänään myös tarinan päätökseen ja aika samat fiilikset.
Tämä oli yksi harvoista peleistä jonka kohdalla oikein odotti, että pääsee aloittamaan sillä videoiden perusteella luvassa on hienoa seikkailua upeassa maailmassa pulmilla höystettynä.
Tämä kylläkin on enemmän pulmapeli taistelulla höystettynä sillä on aika harvinaista, että voit avata edes jonkun perus arkun ilman jotain helvetin katkaisijoiden etsimistä tai soihtujen ampumista.

Niissä tartaros pulmissa olisi ollut jo ihan tarpeeksi eikä homma olisi alkanut ärsyttää, mutta kun melkein mihinkään et voi mennä ilman, että tulee joku pulma vastaan. Aivan sama vaikka sen ratkaisisi kahdessa minuutissa tai minuutissa, koska mä en halua käyttää arkun avaamiseen kahta minuuttia.
Sitten kun noista saa palkintona vain niitä kolikoita joita käytetään kykyjen parantamiseen tai uutta varustusta.
Varustuksen saaminen olisi oikeasti ihan ok jos pelin jokaisella haarniskalla ja kypärällä ei olisi neljä eri väri vaihtoehtoa.
Nyt tilanne voi olla se, että saat vaan uuden värin kun suoritat tehtävän jossa pitää tappaa kolme legendary vihua, koska olit sen armorin löytänyt jo jostain muualta.

Samoin se ikoneiden lisääminen kartalle ihan manuaalisesti on ideana ok, mutta jonkun olisi pitänyt tajuta, että silloin niikä ikoneita ei saa olla yhtä paljon kuin asscreed sarjan peleissä.
Nyt tästä jäi käteen söpö päähahmo, komea visuaalinen anti ja välillä hyvä huumori. Aluksi oli kiva pelata, mutta ennen kuin 10 tuntia oli täynnä niin alkoi nuo jatkuvat pulmat vaan ärsyttää enemmän ja enemmän.
Noita arkkujahan on montaa erilaista sorttia ja sisältö määräytyy sen arkun ikonin mukaan.

Itelle tämä pysyi yksitoikkoisuudestaan huolimatta freesinä yllättävän kauan sillä, että opetteli/katsoi netistä mitä minkäkin ikonin suorittamisesta saa ja sitten keräs ja kolus vaan niitä ikoneita mitä tarttit kehittämiseen sillä hetkellä

Sillon pystyi jättämään aika loppuvaiheeseen noi viimeiset (sata kpl :D), joista ei saa muuta kun värjättyjä skinejä
 
Eipä tuo uusin lisärikään näytä pahemmin kaavaa muuttavan.
Nyt voi aseisiin laittaa eri boosteja, mutta ne samat pulmat tuossakin on edelleen.
Onneksi ei kuitenkaan rahat menneet hukkaan kun tuli se gold versio ostettua verkkiksestä 30e hintaan ja vaikka hieman paska maku peruspelistä suuhun jäikin niin kyllä se tuon arvoinen oli.
Kyllä mä noille lisäreillekin vielä uuden mahdollisuuden annan sillä monen pelin kohdalla se uusi yritys on toiminut paljon paremmin kun tietää jo valmiiksi mitä on odotettavissa.

Ehkä tätä voisi kokeilla vaikka jonkun doom eternalin pelaamisen jälkeen niin varmaan noiden pulmien ratkominen tuntuu kivalta vaihtelulta.

 
Ostin tämän foorumin vinkkauksen kautta Gold-version pelistä ja nyt olen parisen viikkoa (kai) tätä pelaillut. Olen todella positiivisesti yllättynyt.

Mukavaa huumoria, miellyttä ulkoasu, puzzleja, taistelua, pientä hahmonkehitystä jne. Kaikkea on ja sopivasti. Tämä on oikeastaan juuri sitä mitä olisin toivonut Breath of the Wildilta. BotW tuntui ikään kuin pelin "demolta", josta puuttui vielä sisältö ja maailma oli sen vuoksi tyhjä. Immortals taas on laitettu täyteen tekemistä.

Mutta ei onneksi yhtä täyteen kuin Assassin's Creedit pahimmillaan. Eikä karttakaan tunnu enää alun jälkeen niin pahalta "urakalta". Kaksi aluetta on nyt puhdisteltu sitä myöten mitä merkkejä sain merkittyä (kaipaisi jonkin "osta 100% kartta Hermekseltä"-systeemin tähän) ja yllätyin siitä kuinka nopeasti ne saikin puhdisteltua.

Ylempänä joku kirjoitti kuin työlästä peli on mutta minä en ole kohdannut vielä kuin pari selvää bossia, joille en uskaltanut alkaa kitisemään. Useampi muu on tullut kyllä testattua sillä lopputuloksella että pienellä vaivalla vedetty läpi vaikka helpommalla olisi päässyt kun olisi vähän myöhemmin vasta tullut taisteluun. Kenties Soulsit on tähän koulineet ja en kokenut näiden olevan silti erityisen vaikeita.

Joka tapauksessa en ole huomannut yhtään tuota mainittua ongelmaa ettei voisi jonnekin mennä/päästä/tehdä jotain koska ei ole tarpeeksi kovalla levelillä. Toki oma pelaaminen on järjestelmällistä "teen jokaisen asian mitä eteen tulee"-hommaa eli leveleitä olen nostellut tasaiseen tahtiin. Tämäkin tosin tuttua Soulseista, sillä leveleiden kanssa ei kannata kitsastella jos sellaisia pelissä on.

Senkin huomasin että parinkin vaultin arkut sain haettua vaikka vaultissa tuli teksti "you don't have necessery power to get this chest". Noista löytyy siis aina jokin kikka, jolla pääsee ne hakemaan vaikka ei olisikaan sitä oikeaa voimaa. No okei, kenties Ares's Wrath on sellainen kyky, joka on ehdoton olla tai jää moni korkeammalle hyppääminen välistä. Sen lisäksi en ole huomannut tarvetta kuin sille raskaampien tavaroiden kantamisvoimalle, jonka tajusin heti olevan tarpeellinen tällaisessa pelissä sekä puzzlejen että taistelun kanssa: taisteluissa kun saa ihan älyttömästi tehtyä damagea kun heittää painavan kiven mörököllin naamavärkkiin.

Tässä en lienen kenties puolivälin tienoilla joten ehtiihän tässä kyllästyäkin mutta jos olen uusimmat Assassin's Creeditkin lisäreineen jaksanut niin en usko tämänkään kyllästyttävän. Varsinkin kun tämän taistelu sekä puzzlet tuntuvat niin paljon virkistävimmiltä kuin mitä AC:lla on tarjota.

Sitä en tiedä että jatkanko pääpelistä heti lisäreihin mutta pääpelin parissa menee varmasti aika mukavasti.

PS. Ja jos ei tullut selväksi niin lienen ns. suorituspelaaja, jolle nämä "checklist"-pelit on kuin tehty. Siitä ei tosin ole mitään haittaa että Immortals tuntuu mukavalta pelata. Kevyt-Souls, jossa voi Batmanin tavoin hypätä "batmobiilin" kyydistä ilmalentoon ja sieltä takoa jumalvasaralla mörököllilauman keskelle. Aa että!
 
Ostin tämän foorumin vinkkauksen kautta Gold-version pelistä ja nyt olen parisen viikkoa (kai) tätä pelaillut. Olen todella positiivisesti yllättynyt.

Mukavaa huumoria, miellyttä ulkoasu, puzzleja, taistelua, pientä hahmonkehitystä jne. Kaikkea on ja sopivasti. Tämä on oikeastaan juuri sitä mitä olisin toivonut Breath of the Wildilta. BotW tuntui ikään kuin pelin "demolta", josta puuttui vielä sisältö ja maailma oli sen vuoksi tyhjä. Immortals taas on laitettu täyteen tekemistä.

Mutta ei onneksi yhtä täyteen kuin Assassin's Creedit pahimmillaan. Eikä karttakaan tunnu enää alun jälkeen niin pahalta "urakalta". Kaksi aluetta on nyt puhdisteltu sitä myöten mitä merkkejä sain merkittyä (kaipaisi jonkin "osta 100% kartta Hermekseltä"-systeemin tähän) ja yllätyin siitä kuinka nopeasti ne saikin puhdisteltua.

Ylempänä joku kirjoitti kuin työlästä peli on mutta minä en ole kohdannut vielä kuin pari selvää bossia, joille en uskaltanut alkaa kitisemään. Useampi muu on tullut kyllä testattua sillä lopputuloksella että pienellä vaivalla vedetty läpi vaikka helpommalla olisi päässyt kun olisi vähän myöhemmin vasta tullut taisteluun. Kenties Soulsit on tähän koulineet ja en kokenut näiden olevan silti erityisen vaikeita.

Joka tapauksessa en ole huomannut yhtään tuota mainittua ongelmaa ettei voisi jonnekin mennä/päästä/tehdä jotain koska ei ole tarpeeksi kovalla levelillä. Toki oma pelaaminen on järjestelmällistä "teen jokaisen asian mitä eteen tulee"-hommaa eli leveleitä olen nostellut tasaiseen tahtiin. Tämäkin tosin tuttua Soulseista, sillä leveleiden kanssa ei kannata kitsastella jos sellaisia pelissä on.

Senkin huomasin että parinkin vaultin arkut sain haettua vaikka vaultissa tuli teksti "you don't have necessery power to get this chest". Noista löytyy siis aina jokin kikka, jolla pääsee ne hakemaan vaikka ei olisikaan sitä oikeaa voimaa. No okei, kenties Ares's Wrath on sellainen kyky, joka on ehdoton olla tai jää moni korkeammalle hyppääminen välistä. Sen lisäksi en ole huomannut tarvetta kuin sille raskaampien tavaroiden kantamisvoimalle, jonka tajusin heti olevan tarpeellinen tällaisessa pelissä sekä puzzlejen että taistelun kanssa: taisteluissa kun saa ihan älyttömästi tehtyä damagea kun heittää painavan kiven mörököllin naamavärkkiin.

Tässä en lienen kenties puolivälin tienoilla joten ehtiihän tässä kyllästyäkin mutta jos olen uusimmat Assassin's Creeditkin lisäreineen jaksanut niin en usko tämänkään kyllästyttävän. Varsinkin kun tämän taistelu sekä puzzlet tuntuvat niin paljon virkistävimmiltä kuin mitä AC:lla on tarjota.

Sitä en tiedä että jatkanko pääpelistä heti lisäreihin mutta pääpelin parissa menee varmasti aika mukavasti.

PS. Ja jos ei tullut selväksi niin lienen ns. suorituspelaaja, jolle nämä "checklist"-pelit on kuin tehty. Siitä ei tosin ole mitään haittaa että Immortals tuntuu mukavalta pelata. Kevyt-Souls, jossa voi Batmanin tavoin hypätä "batmobiilin" kyydistä ilmalentoon ja sieltä takoa jumalvasaralla mörököllilauman keskelle. Aa että!
Mä taisin pelata eri peliä. Minulle tämä tuntui alusta saakka Botw:n ja viimeisimpien AC pelien mixiltä, mutta naurettavalta kopiolta. Mutta kun sain alun jälkeen pelin ”rullaaamaan” niin maistui kuitenkin yllättävän hyvin n. 30h. Sitten alkoi Ubisoftin tyypillinen toisto tulla korvissa enkä jaksanut peruspeliä tahkoa loppuun. Mutta mielestäni toistoa lukuunottamatta ihan ok peli, varsinkin jos muutamalla kympillä osti, mutta omasta mielestä BOTW verrattuna halpa kopio. Toki botw on omat heikkoutensa, vaikka yksi parhaista onkin.
 
Mä taisin pelata eri peliä. Minulle tämä tuntui alusta saakka Botw:n ja viimeisimpien AC pelien mixiltä, mutta naurettavalta kopiolta.
Mikä Immortalsista tekee "naurettavan" kopion? Ellet sitten kirjaimellisesti tarkoita pelin humoristista otetta, josta toki voi olla montaa mieltä. Omalla kohdalla ihan virkistävää että välillä ei ole sitä haudanvakavaa meininkiä joka pelissä.

Mutta kun sain alun jälkeen pelin ”rullaaamaan” niin maistui kuitenkin yllättävän hyvin n. 30h.
Mitä tuo "rullaaminen" tarkoittaa? Eihän peli varsinaisesti muutu alun jälkeen ellei sitten tarkoita sitä että alussa ei ole kaikkia kykyjä jne. Tämä kuitenkin on ihan perushommaa suunnilleen jokaisessa pelissä jopa NES-ajoilta lähtien jos pelissä minkäänlaista hahmonkehittymistä tai löydettäviä kykyjä on.

Sitten alkoi Ubisoftin tyypillinen toisto tulla korvissa enkä jaksanut peruspeliä tahkoa loppuun. Mutta mielestäni toistoa lukuunottamatta ihan ok peli, varsinkin jos muutamalla kympillä osti
Ymmärrän täysin tämän. Ubilla varsinkin AC-sarjan skaala on ihan älytön nykyään. Yllätyin kuitenkin kuinka kompaktin oloinen Immortals on. Ehkä odotin jotain AC-pelien laajuista. Varsin nopeasti olen saanut peliä eteenpäin verrattuna vaikka johon AC Originsiin.

mutta omasta mielestä BOTW verrattuna halpa kopio. Toki botw on omat heikkoutensa, vaikka yksi parhaista onkin.
Minä en taas ole koskaan ymmärtänyt sitä Breath of the Wildin hienoutta. Immortals on "sama peli" mutta siinä on tekemistäkin eikä autio maailma. Lisäksi kaikki mitä siihen on otettu BotW:sta tehdään paremmin kuin BotW:ssa.

Ja Breath of the Wildin pelasin 100% läpi odottaen että milloin se mullistava peli alkaa. Ei alkanut, oli tyhjä maailma missä haahuilla tuurilla etsimässä josko jostain voisi etsiä jonkun turhan siemenen tai jopa löytää hahmon, jolla on jotain tehtävääkin annettavaksi.

Eli kuten jo sanoin niin BotW tuntui kuin joltain pelin pohjalta, mitä näitä ennakkoversioita nykyään nyt onkin, johon sitten pikku hiljaa päivitellään sisältöä.

Immortalsin kanssa Ubi on ottanut BotW:n kaavan ja sulavoittanut sen sellaiseksi että sitä on mukavampi pelata. Ei ole mitään "kiipeän seinää kun alkaakin sataa ja koko homma menee vituralleen"-sontaa vaan aina on jotain millä voi edes yrittää tilanteen pelastaa. Olematta silti mielestäni mitenkään sen helpompi peli, ei vain ole tehty typeristä asioista turhauttavia.

Lentely on toinen joka on niin paljon nautinnollisempaa Immortalsissa. Samoin se ratsu: se ilmestyy luokse ihan sama minne sen jätti, toisin kuin BotW:ssa, jossa se saattoi jäädä kilometrien päähän. Joo, realististahan se toki on että ratsu ei kuule kun on etäisyyttä tai ilmesty muutenkaan tyhjästä mutta en kaipaa realismia jos se tekee pelaamisesta turhauttavaa.

Witcher 3:kin on "realistinen" peli ja siinä oli silti "teleportti-hevonen".

Ymmärrän että mielipiteitä on erilaisia mutta kun vertaillaan kahta käytännössä identtistä peliä mutta kehutaan sitä, joka on turhauttavampi pelata niin en vain voi ymmärtää perusteita sille. En toki väitä että mielipide on väärä mutta en vain hoksaa miksi. Sekään ei minulle ole erityisempi "krediitti" jos joku on tehnyt jonkin ennen toista, eli että Immortals olisi huonompi vain sen takia että periaatteessa kopioi kokonaisen pelin ideat toisesta pelistä. Minusta parempi peli on parempi oli se originaali tapaus tai otettu kaikki suoraan muilta. Blizzard lienee samaa mieltä ja aika pitkälle Applekin.
 
Mikä Immortalsista tekee "naurettavan" kopion? Ellet sitten kirjaimellisesti tarkoita pelin humoristista otetta, josta toki voi olla montaa mieltä. Omalla kohdalla ihan virkistävää että välillä ei ole sitä haudanvakavaa meininkiä joka pelissä.


Mitä tuo "rullaaminen" tarkoittaa? Eihän peli varsinaisesti muutu alun jälkeen ellei sitten tarkoita sitä että alussa ei ole kaikkia kykyjä jne. Tämä kuitenkin on ihan perushommaa suunnilleen jokaisessa pelissä jopa NES-ajoilta lähtien jos pelissä minkäänlaista hahmonkehittymistä tai löydettäviä kykyjä on.


Ymmärrän täysin tämän. Ubilla varsinkin AC-sarjan skaala on ihan älytön nykyään. Yllätyin kuitenkin kuinka kompaktin oloinen Immortals on. Ehkä odotin jotain AC-pelien laajuista. Varsin nopeasti olen saanut peliä eteenpäin verrattuna vaikka johon AC Originsiin.


Minä en taas ole koskaan ymmärtänyt sitä Breath of the Wildin hienoutta. Immortals on "sama peli" mutta siinä on tekemistäkin eikä autio maailma. Lisäksi kaikki mitä siihen on otettu BotW:sta tehdään paremmin kuin BotW:ssa.

Ja Breath of the Wildin pelasin 100% läpi odottaen että milloin se mullistava peli alkaa. Ei alkanut, oli tyhjä maailma missä haahuilla tuurilla etsimässä josko jostain voisi etsiä jonkun turhan siemenen tai jopa löytää hahmon, jolla on jotain tehtävääkin annettavaksi.

Eli kuten jo sanoin niin BotW tuntui kuin joltain pelin pohjalta, mitä näitä ennakkoversioita nykyään nyt onkin, johon sitten pikku hiljaa päivitellään sisältöä.

Immortalsin kanssa Ubi on ottanut BotW:n kaavan ja sulavoittanut sen sellaiseksi että sitä on mukavampi pelata. Ei ole mitään "kiipeän seinää kun alkaakin sataa ja koko homma menee vituralleen"-sontaa vaan aina on jotain millä voi edes yrittää tilanteen pelastaa. Olematta silti mielestäni mitenkään sen helpompi peli, ei vain ole tehty typeristä asioista turhauttavia.

Lentely on toinen joka on niin paljon nautinnollisempaa Immortalsissa. Samoin se ratsu: se ilmestyy luokse ihan sama minne sen jätti, toisin kuin BotW:ssa, jossa se saattoi jäädä kilometrien päähän. Joo, realististahan se toki on että ratsu ei kuule kun on etäisyyttä tai ilmesty muutenkaan tyhjästä mutta en kaipaa realismia jos se tekee pelaamisesta turhauttavaa.

Witcher 3:kin on "realistinen" peli ja siinä oli silti "teleportti-hevonen".

Ymmärrän että mielipiteitä on erilaisia mutta kun vertaillaan kahta käytännössä identtistä peliä mutta kehutaan sitä, joka on turhauttavampi pelata niin en vain voi ymmärtää perusteita sille. En toki väitä että mielipide on väärä mutta en vain hoksaa miksi. Sekään ei minulle ole erityisempi "krediitti" jos joku on tehnyt jonkin ennen toista, eli että Immortals olisi huonompi vain sen takia että periaatteessa kopioi kokonaisen pelin ideat toisesta pelistä. Minusta parempi peli on parempi oli se originaali tapaus tai otettu kaikki suoraan muilta. Blizzard lienee samaa mieltä ja aika pitkälle Applekin.
Joo siis tottakai jokaisella omat mielipiteet ja kaikki tykkää erilaisista asioista. Naurettavalta kopiolla tarkoitan sitä omaa mielipidettä kun monet jutut suoraan kopioitu Botw:sta mutta tehty vain huonommin. Lisäksi se että luolastot alkoi nopeasti toistamaan, ilmeisesti vain sen takia että saadaan vain määrällisesti lisäsisältöä. Oma v-käyrä tuli täyteen kun ties kuinka monennen kerran piti luolastossa kuljetella jotain palloa alusta loppuun väistellen samoja esteitä. Tuo pelin huumori ihan ok itselle, mukavaa vaihtelua vakavampiin peleihin. Rullaamisella tarkoitan että alun ärsytyksien jälkeen peli maistui hetken aikaa tosi hyvin, mutta sitten tuli Ubisoft-ähky kun ei tullut mitään uutta kymmeniin tunteihin. En ole peliä loppuun pelannut enkä DLC sisältöä pelannut, mutta ilmeisesti DLC:tkin saman toistoa vähän eri kuorilla?
 
Joo siis tottakai jokaisella omat mielipiteet ja kaikki tykkää erilaisista asioista. Naurettavalta kopiolla tarkoitan sitä omaa mielipidettä kun moBotwnet jutut suoraan kopioitu Botw:sta mutta tehty vain huonommin. Lisäksi se että luolastot alkoi nopeasti toistamaan, ilmeisesti vain sen takia että saadaan vain määrällisesti lisäsisältöä. Oma v-käyrä tuli täyteen kun ties kuinka monennen kerran piti luolastossa kuljetella jotain palloa alusta loppuun väistellen samoja esteitä. Tuo pelin huumori ihan ok itselle, mukavaa vaihtelua vakavampiin peleihin. Rullaamisella tarkoitan että alun ärsytyksien jälkeen peli maistui hetken aikaa tosi hyvin, mutta sitten tuli Ubisoft-ähky kun ei tullut mitään uutta kymmeniin tunteihin. En ole peliä loppuun pelannut enkä DLC sisältöä pelannut, mutta ilmeisesti DLC:tkin saman toistoa vähän eri kuorilla?
Botw on heittämällä lajityyppinsä parhaimmistoa, mutta usein tuntuu, että sitäkin vähän ylihehkutetaan ja monella aika kullannut muistot. Ei sekään monipuolisuudella loista: yli 100 shrineä, mutta variaatioita ei ole loppujen lopuksi kauhean monta mitä toistetaan vähän eri muodossa. Vihollistyyppejä on vain kourallinen, jos eri värivaihtoehtoja ei lasketa mukaan. Loputonta papujen ja muun romppeen keräämistä. Juoni lähes olematon. Itselle Botw nerokkuus ja syy miksi jaksan palata sen pariin vielä vuosien jälkeen on se Nintendomainen loputon kekseliäisyys, joka puuttuu tästä pelistä, ukkosella metallikamat tekee alttiiksi ukkoselle, pakkasella voi syödä chilin, joka lämmittää hetken aikaa, heinän voi sytyttää palamaan ja siitä saa nostetta riippuliitimelle jne.

Youtubesta katsottujen pelipätkien perusteella olen vähän pettynyt Immortalsin lisäreihin, koska ne eivät juuri tarjoa mitään uutta. Etenkin toi viimeisin, joka on yläviistosta kuvattu, olisi melkein saanut olla jo oma julkaisunsa.
 
Ylös Bottom