Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyseiselle käyttäjälle on eilen noiden viestin jälkeen lähetetty yksityisviestinä viimeinen varoitus ja mahdollisuus parantaa asennoitumistaan.

Tähän viittasinkin sormien heristelynä, viestit ovat edelleen paikallaan. Eikö foorumin yhteishengen kannalta olisi parempi että nämä ilmeiset provoviestit poistetaan?
 
Tähän viittasinkin sormien heristelynä, viestit ovat edelleen paikallaan. Eikö foorumin yhteishengen kannalta olisi parempi että nämä ilmeiset provoviestit poistetaan?
Tämän sorttiseen jälkimoderointiin en tässä vaiheessa lähde. Olen selventänyt tilannetta sinulle eilen pitkähköllä yksityisviestillä. Jos päätös ei miellytä, @jryi:lle voi ehdottaa jatkotoimenpiteitä.
 
Tämän sorttiseen jälkimoderointiin en tässä vaiheessa lähde. Olen selventänyt tilannetta sinulle eilen pitkähköllä yksityisviestillä. Jos päätös ei miellytä, @jryi:lle voi ehdottaa jatkotoimenpiteitä.

Ok, tämä selvä, kiitos kommenteista.
 
Pitäisi luoda aihe, jossa saa väitellä. Ärsyttävää, että väittely pitää lopettaa, kun herravaltias päättää. Asiat jäävät niin pahasti kesken. Kaipaan edellisen foorumisen "sotatanteretta", jossa väännettiin yksinoikeuspeleistä ja konsoleista. Silloin ei tarvitse ulina petterien tulla vikisemään.
 
Pitäisi luoda aihe, jossa saa väitellä. Ärsyttävää, että väittely pitää lopettaa, kun herravaltias päättää. Asiat jäävät niin pahasti kesken.
Yksityisviestein voi jatkaa, jos siltä tuntuu.

Ja ei väittely ole muutenkaan se ongelma vaan se, että käydään ns. henkilöön.
 
Tämän sorttiseen jälkimoderointiin en tässä vaiheessa lähde. Olen selventänyt tilannetta sinulle eilen pitkähköllä yksityisviestillä. Jos päätös ei miellytä, @jryi:lle voi ehdottaa jatkotoimenpiteitä.
Kommentoin nyt, kun summonoitiin. Ei tartte sitten yksityisviesteissä selittää samaa asiaa kaikille.

Lähdetään siitä, että foorumia moderoivat ihmiset, eikä meillä ole mitään algoritmia jonka perusteella voidaan yksikäsitteisesti tulkita, että tämä viesti kuuluu poistaa ja tämä saa jäädä. Yleensä ne, jotka kaikkein tiukimmin tivaavat selkeitä rajoja, ovat niitä, jotka haluavat selkeän rajan voidakseen kulkea mahdollisimman lähellä tuota rajaa. Ja tällainen ajattelutapa on ongelma.

Tällä foorumilla moderoinnin tarkoitus on taata kaikille kiva ja turvallinen keskusteluympäristö. Täällä ei jaeta pisteitä siitä, että on eniten oikeassa tai onnistuu pätevimmin löytämään toisen argumenteista päättelyvirheen. Tällaisilla tarkoitusperillä toimivat ihmiset rapauttavat kivaa ja turvallista keskusteluympäristöä ja heidän kannattaa miettiä, miksi ylipäätään osallistuvat täällä keskusteluun.

Jos siis tuntuu, että oma viesti on poistettu vaikka siinä ei kirjoitettu mitään foorumin säännöissä nimenomaisesti kiellettyä, kannattaa yrittää löytää periaate sääntöjen takaa. Ja sen jälkeen, ennen seuraavan rajoja hakevan viestin lähettämistä kannattaa miettiä, miten tämä postaus vaikuttaa foorumin kivaan ja turvalliseen ilmapiiriin.

Moni hämmästelee – ihan aiheellisesti – Tontsan lehmänhermoja, mutta harva ehtii huomata oman kobramaisen kärsimättömyyteni. Oma tulkintani foorumin säännöistä on huomattavasti Tontsaa ankarampi, mutta pysyn erossa päivittäisestä moderoinnista, jotta täältä ei vahingossa bannattaisi kaikkia. Minä en ole lopullinen päätöksentekijä siksi, että olisin valistuneempi tai viisaampi tai harkitsevaisempi kuin Tontsa, vaan koska minulla on superadmin-tunnukset palvelimeen, tietokantaan, foorumisoftaan ja pääsivustolle. Jos siis teen päätöksen, joka ei miellytä, siitä on yleensä paha valittaa, koska olen blokannut kaikki helposti löytyvät yhteydenottokanavat. Kysykää vaikka Star-Lordilta...

Yrittäkää siis ihan oikeasti käyttäytyä. Jos tuntuu, että koko maailma on minua vastaan, niin ehkä maailmalla on siihen syy. Pikku introspektio on silloin tällöin terveellistä, vaikka kaikki tuntuisi olevan hyvin.

Kivaa ja turvallista foorumointia kaikille!
 
Miksi moderointi poistelee ja siirtelee mielivaltaisesti viestejä? Viimeksi tänään poistettiin PS5 ketjusta viestini joka sisälsi pelivideon PS4 pelistä joka saanut PS5 päivityksen.
 
Bravia tai CX, tähän jätän oman mielipiteeni, tosin en huomaa Braviassa ja CX edes mitään eroa
 
Sain joku aika sitten ylläpidolta ohjeen, että trolleille ei pidä vastata vaan ne pitää laittaa ignoreen ja ilmoittaa niiden häirikköpostauksista. Nyt taas Starfield-ketjussa vastaillaan trolleille sivukaupalla ja katson, että annetut ohjeet eivät kykene tarjoamaan minulle miellyttävää lukukokemusta, koska näen ignoreen laitettujen trollien viesteihin vastaukset edelleen. Voisiko olla sellainen toiminto, joka poistaisi myös nuo keskusteluja pilaavat jatkojankutukset vai suositteleeko ylläpito, että laitan myös kaikki trolleille vastailijat ignoreen?
 
Voisiko olla sellainen toiminto, joka poistaisi myös nuo keskusteluja pilaavat jatkojankutukset vai suositteleeko ylläpito, että laitan myös kaikki trolleille vastailijat ignoreen?
Jos joku löytää tuollaiseen tarkoitukseen sopivan Xenforo-plugarin, niin voidaan harkita.

Tässä kohtaa ei valitettavasti ole muuta teknistä keinoa kuin ignore.

Suosittelen jokaiselle lisäksi malttia ja kärsivällisyyttä. En voi kyllin korostaa sitä, että tätäkin foorumia moderoidaan vapaaehtoisvoimin palkatta kaiken muun elämän ohessa. Siksi kaikkeen ei voi reagoida salamannopeasti. Jokainen voi omalla toiminnallaan kuitenkin vaikuttaa siihen, ettei tilanteet eskaloidu.
 
Jotenkin toivoisi sen aiemmin paljon paremmin toimineen herrasmiessäännön paluuta, että yksittäisiin peleihin ja palveluihin jne. kohdistuvassa keskustelussa ei trollittaisi vaan ne trollaukset hoidettaisiin yleisemmissä älämölöketjuissa, joita on myös hyvin tarjolla eri aiheista. Yksittäisten pelien keskusteluissa voitaisiin keskittyä itse peliin ja varsinkin ennen julkaisua siitä tihkuneisiin tietoihin, koska niitä ketjuja moni seuraa tiedonsaantimielessä. Toki ylläpidolla on haasteensa toimia nopeasti vapaaehtoispohjalla, mutta voisi ehkä harkita sellaista, että selvennettäisiin tilannetta, jotta päästäisiin takaisin sille tasolle, jossa selkeä trollaus ja toistuvat periaatekeskustelut samoista aiheista, omat arvailut, teologiset pohdinnat sun muu kannustettaisiin ohjaamaan jonnekin, jossa se ei häiritse ja pidettäisiin sääntönä sitä, että asiaketjuissa pysytään asiassa. Aika paljon on tosiaan kiinni käyttäjistä, mutta jotenkin tässä nyt on viime aikoina menty huonompaan suuntaan.
 
Ylös Bottom