Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Eli ymmärsin siis oikein mitä hait takaa. Se vain että eihän tuo vielä sitä tarkoita kuten jo kirjoitin. Usea muukin on jo kirjoittanut että nuo alapeukut voivat riippua ihan mistä vain alapeukuttajaa närkästyttäneestä seikasta eikä yksinomaan siitä että on tulkittu video tavalla X.

Ihmettelin siis sitä että mitä noilla tilastoilla hait takaa kun ne eivät mielestäni todista sitä mitä ilmeisesti ajattelit. Alapeukku todistaa että X määrä ihmisiä on antanut sille alapeukun eli negatiivista palautetta, se ei kerro mitään siitä miten se on tulkittu. Edelleenkin siellä voi olla myös samaa tulkintaa kuin minulla mutta eivät ehkä vain pidä ideasta että Gillette valistaa asiasta.


Oliko siinä siis tosiaan alapeukkuja enemmän kuin yläpeukkuja ja mikä se suhde taas on niihin, jotka ei peukuta ollenkaan? Vai vedätkö mutkia suoraksi? Miksi laskuihin otetaan vain peukut eikä koko katsojamäärää? Vai ymmärsinkö jotain väärin?


Minunkin mielestäni on turha väitellä videon sanomasta kun loogisin päätelmä oikeasta sanomasta on se, mitä videolla oikeasti sanotaan. Muu on tulkintaa, minun "tulkintani" on lähinnä faktaa. Mitä muutakaan se voisi olla jos siinä videolla sanotaan se asia mutta ei näitä muita tulkintoja, jotka perustuvat vain nähtyyn? Minun tulkintaani tukee se että se vahvistetaan videolla, toisin kuin mitään muita tulkintoja. On siis aika älytöntä että edes pitäisi väitellä mikä tulkinta on oikein kun tilanne on tämä.


Okei, kai se tuokin on tapa poistua keskustelusta. En kuitenkaan koe olevani aina oikeassa. Tässäkin asiassa vain koen että minulla on hieman pitävämpi pohja tuolle "tulkinnalleni" kuin mitä ne muut ovat. Kuten jo sanoin, voi sieltä tulkita ihan mitä haluaa mutta videolla on vain yksi ns. iskulause, jonka luulisi "paljastavan" mitä videolla halutaan sanoa. Periaatteessa ei ole mitään tulkittavaa kun videon idea on niin selvä.

Juuh, eikun öitä ja voimia tuleviin haasteisiin.
 
Mä tiedän valittavani youtubesta ihan liikaa, mutta taas kerran se suosittelee mulle mun omia videoita, koska mä aina katson ne lataamisen jälkeen jotta näen jos niissä kuitenkin on jotain virheitä ja nyt tube kaikessa "fiksuudessaan" sitten suosittelee niitä mulle, koska olen katsonut parin päivän aikana neljä omaa videotani.

Kertoo kyllä jotain siitä kuinka "hyvin" tuo systeemi toimii.
palm.jpg
 
Minulla oikeastaan nuo suositukset ovat ihan sivuroolissa, koska pääosa Youtuben käytöstä on tilattujen kanavien seuraamista. Siihen se toimii ihan hyvin. Tiedän aina, jos johonkin kanavalle on tullut uutta sisältöä. Muuten nuo algoritmit ovat kyllä aika ahdistavia. Pahin kokemus viime ajoilta on, kun etsin tietoa HIV-epidemiasta yhteen projektiin eri lähteistä ja sen jälkeen olen saanut säännöllisesti mainoksia tuhkauspalveluista. Vähän mietityttää, millainen ihmiskuva noilla valtaviin tilastomassoihin ja todennäköisyyksiin perustuvilla tekoälyillä on. Tuskin siellä tekoälyjen helvetillisessä Mordorin tornissa kukaan haluaa erityisemmin "olla kaveri" minulle, vaikka sosiaalisen median pitäisi yhdistää ja auttaa löytämään uusia tuttavia ja mitä vielä.
 
No minäkin oon nyt vaan tässä koneella ollessa kuunnellut musaa tubesta ja seuraavaksi tulevien videoiden seassa on aina uusin oma video vaikka kaikki muut videot on jotain biisejä kuten kuuluukin.
Siis kyllä mä olen ihan tyytyväinen omiin videoihini, mutta ei niitä nyt tartte mun naamaan hieroa jos mä haluan kuunnella musiikkia.
 
Joo, tuo on totta, että tuben algoritmi ei osaa ottaa yhtään sitä sen hetkistä fiilistä huomioon. Voisi olla edes joku perjantai-ilta vaimennin noissa, joka tajuaisi, milloin on ihan eri asiat mielessä kuin normaalisti. Siksi en oikeastaan käytä paljoa sitä ominaisuutta, että youtube valitsee seuraavan videon kun edellinen loppuu. Joskus huono valinta alkaa oikeasti ärsyttämään ihan kunnolla, jos se on vaikka sama video, jonka katsoin muutama päivä sitten.
 
Youtubessa on mobiilissa "incognito" -moodi, jolloin se ei rekisteröi katsomiasi videoita.

Tietokoneella youtubessa ei ole erillistä incognito-moodia, vaan pitää käyttää selaimen omaa.

Jos algoritmit ärsyttää, suosittelen näitä yo. toimintoja.
 
Onko tapanasi useinkin irroittaa lauseet asiayhteydestään? Kun ei vaivauduta lukemaan postausta kokonaan, niin voidaankin valkata tekstistä osa josta sitten pahoittaa mielensä. Säälittävää, mutta ihan linjassa yleisen mielensäpahoittamis-trendin kanssa. Kaiken huipuksi vielä tarkensin aiempaa lausuntoani, mutta ei selvästi riittänyt näille herkimmille tapauksille.
En harrasta lauseiden irrotusta asiayhteydestään. Minusta tällainen harrastamasi omien puheiden valkopesu on hassua, kun kaikki voivat kuitenkin lukea tosiasiat.

Viestini asiayhteys selvinnee sinullekkin jos palaat edelliseen viestiini ajatuksella.

Ps. Ihan turha lähteä esittämään henkilöön meneviä kommentteja. Sellainen heikentää postauksien arvoa, ainakin minun silmissäni.
 
En harrasta lauseiden irrotusta asiayhteydestään. Minusta tällainen harrastamasi omien puheiden valkopesu on hassua, kun kaikki voivat kuitenkin lukea tosiasiat.

Viestini asiayhteys selvinnee sinullekkin jos palaat edelliseen viestiini ajatuksella.

Ps. Ihan turha lähteä esittämään henkilöön meneviä kommentteja. Sellainen heikentää postauksien arvoa, ainakin minun silmissäni.

Näitä päättömiä syytöksiä sinulta on nähty jo aiemminkin, niin eipä tässä ole mitään uutta. Luehan koko keskustelu lävitse kerrankin ihan ajatuksen kera, niin samalla avautuu käyttämäni sanamuoto jolla nyt olet onnistunut mielesi ilmiselvästi pahoittamaan. Olen jo asian kertaalleen selventänyt ketjussa enkä ala tätä sinulle erikseen kertaamaan.

Eli sallit itsellesi henkilöön menevän kommentoinnin mutta arvostelet muita tästä toiminnasta? Melkoisen kaksinaamaista touhua suoraan sanottuna.
 
Eli sallit itsellesi henkilöön menevän kommentoinnin mutta arvostelet muita tästä toiminnasta? Melkoisen kaksinaamaista touhua suoraan sanottuna.
Meidän käyttämässä kielessä on vissi ero. Suosittelen vertailemaan viestejämme ajatuksella.
niin eipä tässä ole mitään uutta. Luehan koko keskustelu lävitse kerrankin ihan ajatuksen kera, niin samalla avautuu käyttämäni sanamuoto jolla nyt olet onnistunut mielesi ilmiselvästi pahoittamaan.
En ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin viestistäni löytyviin lainauksiin. Mikään jälkimmäisessä viestissäsi ei myöskään muuta tai heikennä viestini pointtia.

E:
Näitä päättömiä syytöksiä sinulta on nähty jo aiemminkin
Tässä muuten sinä esität päättömän syytöksen. Itse pyrin aina antamaan esimerkin(kuten alkuperäisessä viestissäni) tai lähteen.
 
Viimeksi muokattu:
Meidän käyttämässä kielessä on vissi ero. Suosittelen vertailemaan viestejämme ajatuksella.

En ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin viestistäni löytyviin lainauksiin. Mikään jälkimmäisessä viestissäsi ei myöskään muuta tai heikennä viestini pointtia.

E:

Tässä muuten sinä esität päättömän syytöksen. Itse pyrin aina antamaan esimerkin(kuten alkuperäisessä viestissäni) tai lähteen.

Niin, minulla ei ole pakonomaista tarvetta esittää käyttäjästä väitteitä, jolla tämän uskottavuuden kirjoittajana voisi kyseenalaistaa. Tässäkin mentiin asia edellä kunnes keskustelu haluttiin ohjata taas käyttäjiin, miksi?

Eli sinun mielestäsi on ok irroittaa lauseet asiayhteydestään ja muodostaa näin sitten uusi esitetty väite käyttäjän puolesta? Kuten jo @gherbaru asian esitti osuvasti aiemmin, konteksti on tässä se A ja O. Jos et tätä asiaa pysty sisäistämään niin tässä on turha käydä keskustelua yhtään sen enempää.
 
Eli sinun mielestäsi on ok irroittaa lauseet asiayhteydestään ja muodostaa näin sitten uusi esitetty väite käyttäjän puolesta?
Huoh, taisin vastata jo tähän väitteeseen. Tarvittaessa voit palata aiempiin viesteihini, kyllä se asiayhteys sieltä sinullekkin selviää.
 
Huoh, taisin vastata jo tähän väitteeseen. Tarvittaessa voit palata aiempiin viesteihini, kyllä se asiayhteys sieltä sinullekkin selviää.

Jaksat siis edelleen kaivaa omaa kuoppaasi yhä syvemmälle?

En harrasta lauseiden irrotusta asiayhteydestään. Minusta tällainen harrastamasi omien puheiden valkopesu on hassua, kun kaikki voivat kuitenkin lukea tosiasiat.

Viestini asiayhteys selvinnee sinullekkin jos palaat edelliseen viestiini ajatuksella.

Ps. Ihan turha lähteä esittämään henkilöön meneviä kommentteja. Sellainen heikentää postauksien arvoa, ainakin minun silmissäni.

Miksi valehtelet kun ketjusta on luettavissa raskauttava todiste? Väitätkö nyt siis vielä että ketjun viesti #113 ei ole kirjoittamasi, eli eletäänkö nyt jossain vaihtoehtotodellisuudessa? Melkoinen mielikuvitus pitää olla jos tuosta saa jollain ilveellä väitettyä huonon toivomista Xboxille, aivan kuten ketjussa jo huomautettiin mutta päätit jättää asian huomioimatta syyttelyvimmoissasi. Jos sulle nyt pitää vielä erikseen viestin sisältö avata, niin tuossa käsitellään toiveita PS5 kehityksen suunnasta, mutta halusit nähdä tämän jollakin ihme logiikalla huonon toivomisena Xboxille? WTF? :D

Anza1 sanoi:
Missä tässä oli nyt toiselle toivottu huonoa? Taas ollaan laittamassa sanoja suuhun ihan huolella, suorastaan surkuhupaisaa.
Anza1 sanoi:
Toivottavasti PS5 osalta kehitys jatkuu samaan suuntaan, eli toistuvasti korkeampaa ja tasaisempaa frameratea kuin Series X:llä.


Kovin on läpinäkyvää touhua jälleen.


Seuraava valheellinen väittämä:

Meidän käyttämässä kielessä on vissi ero. Suosittelen vertailemaan viestejämme ajatuksella.

En ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin viestistäni löytyviin lainauksiin. Mikään jälkimmäisessä viestissäsi ei myöskään muuta tai heikennä viestini pointtia.

E:

Tässä muuten sinä esität päättömän syytöksen. Itse pyrin aina antamaan esimerkin(kuten alkuperäisessä viestissäni) tai lähteen.

Todiste:

Tähän mennessä on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta menty marssijärjestyksellä Series X resoluutio ja PS5 framerate edellä. Koska tasainen framerate on dippailevaa frameratea objektiivisesti parempi ratkaisu, niin toivonkin että ainakin PS5 osalta mennään pelattavuus edellä kuten tähänkin asti myös VRR-implementaation jälkeen.

Sille minä en voi mitään, että jostain ihmeen syystä Xbox yrittää haukata toistamiseen liian suurta palaa kerralla resoluution osalta ja sortuu frameratedippeihin. Näitä purkkapaikkaillaan niille muutamalle prosentille joilla sattuu löytymään VRR-yhteensopiva näyttö. Muut jäävätkin nuolemaan näppejään. Toki myös Series X:lle toivoisi myös tasaisempaa suoritusta tällä saralla, mutta pelkäänpä pahoin että historia toistaa itseään tämän suhteen, kuten on jo nähty.

Tästäkin huolimatta päätit jatkaa henkilökohtaista hyökkäystäsi, miten meni niinkuin omasta mielestä?
 
Viimeksi muokattu:
Tästäkin huolimatta päätit jatkaa henkilökohtaista hyökkäystäsi, miten meni niinkuin omasta mielestä?
Ei tässä ole kyse mistään henkilökohtaisesta hyökkäyksestä. Läpinäkyvät provot on vain kovin läpinäkyviä vaikka niitä jälkikäteen yrittää parhainpäin puhuakin. Sinulla on kovin kärkäs keskustelutyyli ja se on ihan ok. Ei asia minua häiritse.

Jos tarkoituksesi ei ollut provoilla ehkä sanamuotoja olisi voinut harkita hieman pidempään?

Seuraava valheellinen väittämä:


Todiste:
Tämän osalta taidat hukata aivan täysin alkuperäisen pointtini. Mitä jos palaat ensimmäiseen viestiini ja mietit miten sen pointti esittämässäsi kontekstissa muuttuu? Aivan, ei mitenkään.
 
Ei tässä ole kyse mistään henkilökohtaisesta hyökkäyksestä. Läpinäkyvät provot on vain kovin läpinäkyviä vaikka niitä jälkikäteen yrittää parhainpäin puhuakin. Sinulla on kovin kärkäs keskustelutyyli ja se on ihan ok. Ei asia minua häiritse.

Jos tarkoituksesi ei ollut provoilla ehkä sanamuotoja olisi voinut harkita hieman pidempään?
Haluat siis ottaa vielä lisää takkiisi, eikö toistuvan valehtelusi esille tuominen jo riittänyt?

Päinvastoin, tässähän juuri on kyse siitä, eipä ulostuloasi millään muullakaan järkisyyllä selitä. Ai nyt viestini on jo muuttunut "huonon toivomisesta" provoksi? :D Melkoinen rikkinäinen puhelin lähtötilanteen huomioiden.

Olen jo useampaan otteeseen ilmoittanut ja taitaapa moinen lukea sigussanikin, että kirjoitan asioista suoraan ja kaunistelematta. En näe tarpeelliseksi muotoilla asiasta kirjoittamaani tekstiä sellaiseen poliittisesti korrektiin formaattiin, jotta herkkähipiäisimmät eivät siitä mieltään pahoittaisi kun omaa suosikkikonsolia arvostellaan, jota moni viesteissään harrastaa.

On myös mielenkiintoista havaita kuinka tämä ao. viesti ei sitten ollutkaan mielestäsi provo, kun näit tarpeelliseksi käydä peukuttamassa viestiä? Jännä juttu miten tiettyyn suuntaan menevät suuntaan menevät viestit menevätkin ohi tutkan? Sanoisin että tässä on ihan pienoinen ristiriita sanojen ja tekemisten välillä.


Veikkaan, että kitinä VRR:stä loppuu sillä sekunnilla, kun Sony saa ominaisuuden toimimaan omilla laitteillaan.


Tämän osalta taidat hukata aivan täysin alkuperäisen pointtini. Mitä jos palaat ensimmäiseen viestiini ja mietit miten sen pointti esittämässäsi kontekstissa muuttuu? Aivan, ei mitenkään.
Selvitin jo sinulle kertaalleen päättelyketjusi puutteellisuuden jo aiemmassa viestissäni:


Jos ei tästä ratakiskosta vääntämisestä huolimatta auennut, niin se on oma ongelmasi.

Suosittelisinkin lämpimästi fanilasien heittoa lähimpään romukoppaan ja suhtautumaan asioihin asioina, niin ei ala turhaan otsasuoni pullistelemaan enempiä toisten mielipiteistä. :) Kiitos ja näkemiin.
 
Viimeksi muokattu:
Haluat siis ottaa vielä lisää takkiisi, eikö toistuvan valehtelusi esille tuominen jo riittänyt?

Suosittelisinkin lämpimästi fanilasien heittoa lähimpään romukoppaan ja suhtautumaan asioihin asioina, niin ei ala turhaan otsasuoni pullistelemaan enempiä toisten mielipiteistä. :) Kiitos ja näkemiin.
En nyt jaksa enempää asiasta kanssasi miekkailla, mutta arvostaisin jos tulevaisuudessa pystyisit pitämään henkilökohtaisuudet, jos nyt et kokonaan poissa, niin ainakin minimissä. Tällainen kirjoitustyyli kun tuppaa monesti heikentämään sitä omaakin uskottavuutta.
 
Jotkut varmaan repivät pelihousunsa seuraavan takia, mutta sanonpa nyt silti. Tuli eilen illalla vakoiltua "tutun" autopelistriimaajan striimiä tästä, kun sattui kohdalle ja kun täällä on peliä hehkuteltu viime päivinä niin kovasti. Kyseessä oli PC-versio ja striimin graafinen laatu oli FullHD.

Omiin silmiin tuote ei striimin perusteella näyttänyt mitenkään kovin erikoiselta. Lähinnä tuli mieleen aavistuksen laajemmalta ja skarpimmalta näyttävä NFS: Heat, jota itse tahkosin pari vuotta sitten varsin mielelläni. Tämä ei ole nyt haukuksi tarkoitettu, vaan ihan neutraali toteamus ja vertaus. En nyt ala noin tunnin pituisen striimin katselusession perusteella mitään arvosanaa antamaan, mutta ensivaikutelma oli hyvin samanoloinen. NFS: Heat, mutta aavistuksen isommin ja aavistuksen paremmin grafiikoin, mutta siinä se. Sen verran peliä on tässä ketjussa hehkutettu, että jotenkin sen perusteella odotin jotain enemmän. Kartta/pelimaailma ei omiin silmiini näyttänyt myöskään kovin kummoiselta. Striimissä ajettiin kilpailu, joka vei "ympäri kartan" pitkin laakeaa valtatietä ja tien vierellä vaihtuvat maisemat näyttivät aika yksitoikkoisilta. Saman näköistä pensasta ja kaktusta melkein koko kisan ajan. Toki tuo nyt kuvasi vain sitä maantien ympäristöä, mutta täällä joku jo sanoikin, että kartalta löytyy vissiin vain yksi suurempi kaupunkialue.

Peli näytti ihan hauskalta arcade-rälläykseltä toki, mutta niin oli myös aikanaan multiplattari NFS: Heat, jonka ostin muutama kuukausi sen julkaisun jälkeen alesta puoleen hintaan. Ensifiilis tästä pelistä oli hyvin samanmoinen. Peli näytti ihan kivalta "pikku päivitykseltä", eteenpäinmenolta, NFS: Heatiin verrattuna! Jos tämä olisi saatavilla Playstation 5:lle, niin ihan mielelläni voisin tämän 30-40 eurolla ostaa, mutta ei tämä nyt ensivaikutelman perusteella miltään system selleriltä itselleni näyttänyt.

Herra se arvostelee peliä vaikka ei ole sitä itse pelannut.... Voisin vannoa et jos peli olis PS5 niin olisit peliä täällä ylistämässä. Jotenkin nyt PS5 ukon kateutta ilmassa. Muutenkin melkosen turha postaus sulta, kun et ole peliä itse pelannut.
 
Herra se arvostelee peliä vaikka ei ole sitä itse pelannut.... Voisin vannoa et jos peli olis PS5 niin olisit peliä täällä ylistämässä. Jotenkin nyt PS5 ukon kateutta ilmassa. Muutenkin melkosen turha postaus sulta, kun et ole peliä itse pelannut.

Hyvä pointti. Eli tyyppi oli katsonut yhden huonolaatuisen videon ja ihmetteli grafiikoita. Tämä tosiaan parasta viihdettä XSX. PC Master Race on nyt ihmeissään kun nämä The Ascent, FH5 bugisia, ilmeisesti tuleva Halokin.
 
Ylös Bottom