Tässä nyt tosiaan tuli sattumalta putkeen kolme FPS-genren pitkäaikaista hittisarjaa ja niistä nimenomaan Halo on kerännyt hyviä arvosanoja ja muutamia GOTY-palkintoja. Nimenomaan objektiivisesti tarkasteltuna nämä kolme varmaan ihan sopivia vertauskohteita on ja tosiaan vaikeata on näiden tuoreiden esimerkkien perusteella sanoa, että tilauspalvelun kautta julkaiseminen on pilannut Halo Infiniten.
Ja siis Halo Infiniten moninpeli ei edes ole tilauspalveluista (Game Pass ja Live Gold) riippuvainen, vaan se on F2P, joten siinäkin tietenkin on vähän vaikeata tilauspalvelun piikkiin laittaa, jos joku ei siitä pitänyt.
Vaikka Deathloop ei kyllä missään nimessä ole perus-FPS ja omasta mielestäni tämä immersive sim ei sinänsä ole sopiva verrokki, vaikka kuvakulma onkin oikea, niin voidaan näitä tietenkin kriitikoiden konsensuksen kautta vertailla.
Halo Infinitellä on OpenCriticissä 129 arvostelua, 86 pisteen keskiarvo ja 94% arvostelijoista suosittelee.
Deathloopilla on 179 arvostelua, 88 pisteen keskiarvo ja 94% arvostelijoista suosittelee.
Omaan silmääni molemmat tosiaan ovat aika samalla tasolla, eikä ihme, kun molemmat ovat toki yleisesti kehuttuja julkaisuja olleet, kuten keskiarvotkin tosiaan näyttävät.