Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5:n huoltoon lähettämisestä - mukana myös äänestys

Onko PS5-konsolisi ollut huollossa?

  • On, sain PS5:n kunnossa takaisin.

    Äänet: 1 1,1%
  • On, sain PS5:n viallisena takaisin.

    Äänet: 2 2,3%
  • Ei, PS5 on toiminut moitteettomasti.

    Äänet: 78 89,7%
  • Ei, mutta olen lähettänyt/lähettämässä PS5:n huoltoon.

    Äänet: 6 6,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    87
Nyt on kone palautettu ja rahoja odotellaan. Ikäväähän tää on et joutuu uutta konetta metsästää mut onpahan sit taas ainakin täys takuu. Ja tosiaan niin huonosti peli seuraa noihin 5:sen peleihin ettei silleen ees harmita, päivitän pc:n ajantasalle ja pelailen sit sillä.
 
Tänään ennen seitsemää pitäis uus kone tulla verkkiksest himaan. Prismastakin tuli äsken viesti et rahat on laitettu maksuun, tosin en vielä uskalla juhlia ennenkuin ne tilillä näkyy. 2h sitten muistutin niitä että kuluttajasuojalain mukaan huomenna alkaa korko juoksemaan ja et muistavat laskea sen sit mukaan, ettei sitäkin tarvii erikseen alkaa kinuamaan.
 
Tänään ennen seitsemää pitäis uus kone tulla verkkiksest himaan. Prismastakin tuli äsken viesti et rahat on laitettu maksuun, tosin en vielä uskalla juhlia ennenkuin ne tilillä näkyy. 2h sitten muistutin niitä että kuluttajasuojalain mukaan huomenna alkaa korko juoksemaan ja et muistavat laskea sen sit mukaan, ettei sitäkin tarvii erikseen alkaa kinuamaan.
Kerro miten kävi
 
Nyt on prismasta tullut rahat sentilleen vihdoin ja viimein. Verkkiksen kone saapui kahden maissa päiväl ja on huomattavasti hiljaisempi kuin 2 edellistä, täs ei edes levyasema pidä mitään järkyttävää ääntä. Hirveen työn sai tehdä omien oikeuksiensa ajamisessa mutta nyt se on onneks ohi, S-ryhmän paikkoja tulen kyl välttelemään vielä pitkään.
 
Nyt on prismasta tullut rahat sentilleen vihdoin ja viimein. Verkkiksen kone saapui kahden maissa päiväl ja on huomattavasti hiljaisempi kuin 2 edellistä, täs ei edes levyasema pidä mitään järkyttävää ääntä. Hirveen työn sai tehdä omien oikeuksiensa ajamisessa mutta nyt se on onneks ohi, S-ryhmän paikkoja tulen kyl välttelemään vielä pitkään.
Itse laitoin sellaiset muovirinkulat ruuvien väliin niin pitänyt mitään ääntä sen jälkeen enään. Käynnistäessä levyasema pitää kyllä suhahduksen kun pyörähtää kerran.
 
Hitto sentään. Kävi meinaan niin, että PS5 konsolini blue-ray aseman lukupää otti lopputilin. Se vaan yllättäin lakkasi tunnistamasta levyjä eikä mitkään Sonyn tuotetuesta saamani ohjeet auta. Tai yllättäin ja yllättäin. Olihan se ollut tavattoman kovaääninen oikeestaan alusta saakka.

Mutta oli tässä onnettomuudessa kuitenkin sellainen onni, että tämä tapahtui vain vajaa vko siitä että olisi EU kuluttaja suojalain takaama 2v virhetakuu mennyt umpeen. 270e siis maksaa huollatus Sonylla jonne minun pitää se omatoimisesti postittaa ja VPD hyvittää 200€ kuluista maksusuoritus kuitteja vastaan.

Osaako kukaan sanoa, että miten kauan tässä prosessissa menee, että saan konsolini tai korvaavan tuotteen tilalle siitä hetkestä, kun olen luovuttanut Pleikkari paketin Postille, josta se toimitetaan eteenpäin Ranskaan? Ja pitääkö tosiaan paikkansa, ettei konsolia kannata postittaa alkuperäisessä pakkauksessa, koska on epätodennäköistä että se siinä tulee takaisin?
 
Osaako kukaan sanoa, että miten kauan tässä prosessissa menee, että saan konsolini tai korvaavan tuotteen tilalle siitä hetkestä, kun olen luovuttanut Pleikkari paketin Postille, josta se toimitetaan eteenpäin Ranskaan? Ja pitääkö tosiaan paikkansa, ettei konsolia kannata postittaa alkuperäisessä pakkauksessa, koska on epätodennäköistä että se siinä tulee takaisin?
Joulu varmaan tekee prosessista vielä pidempään kestävän, mutta yleensä noin 3 viikkoa siihen menee normitilanteessa. Posti toimittaa paketin etelä-suomeen varastolle, mistä UPS-kuriirit kuljettavat sen Ranskaan noin viikossa. Siellä asiaa käsitellään, eli käytännössä todennäköisesti laitteesi vaihdetaan toiseen tehdaskorjattuun tai asema vaihdetaan ja sillä selvä, noin viikko ja sitten UPS-kuriirit toimittavat sen sinulle takaisin joko kotiin tai lähimpään UPS-noutopisteeseen. Näin joulun ja uuden vuoden aikaan tuohon kannattanee lisätä noin viikko ja varautua kuukauden prosessiin.

Saat laitteen takaisin UPS:n ruskeassa pahvipaketissa, jonka sisällä on Ranskassa paketoitu neutraali pahvipaketti, eli virallisessa pleikkaripaketissa et vaihtolaitetta takaisin saa. Omista pakkausmahdollisuuksista riippuen kannattaa pohtia, millaisessa paketissa omansa huoltoon lähettää. Jos alkuperäistä ostospakettia haluaa käyttää, joka sinänsä on ihan hyvä ratkaisu, kannattaa se paketti kuitenkin sitten vielä pakata johonkin neutraaliin pahvilaatikkoon, ettei ihan Playstation-logot näkyvillä pakettia Postille luovuta.
 
Mutta oli tässä onnettomuudessa kuitenkin sellainen onni, että tämä tapahtui vain vajaa vko siitä että olisi EU kuluttaja suojalain takaama 2v virhetakuu mennyt umpeen. 270e siis maksaa huollatus Sonylla jonne minun pitää se omatoimisesti postittaa ja VPD hyvittää 200€ kuluista maksusuoritus kuitteja vastaan.
270e pitää siis nykyään ensin itse maksaa? Onko tää joku yleinen käytäntö vai VPD juttu?
Itse jouduin kerran laittamaan ohjaimen takuu huoltoon. En oo koskaan ymmärtänyt tuota, että miksi ne ei lähetä siinä alkuperäisessä laatikossa tuotetta takaisin jos sen siinä lähettää.
 
270e pitää siis nykyään ensin itse maksaa? Onko tää joku yleinen käytäntö vai VPD juttu?
Itse jouduin kerran laittamaan ohjaimen takuu huoltoon. En oo koskaan ymmärtänyt tuota, että miksi ne ei lähetä siinä alkuperäisessä laatikossa tuotetta takaisin jos sen siinä lähettää.
Joo siis VPD kanssa sovittiin, että toimitan PS5:ni itse Sonylle huoltoon ja he sitten hyvittävät tämän 270e huoltomaksun minulle jälkeenpäin maksusuoritus kuittia vastaan.

Jotakuinkin alle viikko siinä meni, että ko summa palautui tililleni.
Aika hidasta tämä huoltoon toimitus vaikuttaisi olevan. 22.pvä joulukuuta vein PS5 postiin ja äsken, kun katselin paketin vaiheita niin Sonyn sivuilla kerrotaan, että paketti on edelleen matkalla heille.

Postin sivut puolestaan sanovat näin:
27.12.2023 22:52
Lähetys on lajiteltu
Lähetykset lajitellaan tavallisimmin 1–2 kertaa. Pidemmillä reiteillä lähetykset lajitellaan useammin.
Piilota
VANTAA

Ei varmaan paljon ennen 15-16.pvä tammikuuta kannata odotella pleikkarin palautuvan....
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom