Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kerro miten käviTänään ennen seitsemää pitäis uus kone tulla verkkiksest himaan. Prismastakin tuli äsken viesti et rahat on laitettu maksuun, tosin en vielä uskalla juhlia ennenkuin ne tilillä näkyy. 2h sitten muistutin niitä että kuluttajasuojalain mukaan huomenna alkaa korko juoksemaan ja et muistavat laskea sen sit mukaan, ettei sitäkin tarvii erikseen alkaa kinuamaan.
Itse laitoin sellaiset muovirinkulat ruuvien väliin niin pitänyt mitään ääntä sen jälkeen enään. Käynnistäessä levyasema pitää kyllä suhahduksen kun pyörähtää kerran.Nyt on prismasta tullut rahat sentilleen vihdoin ja viimein. Verkkiksen kone saapui kahden maissa päiväl ja on huomattavasti hiljaisempi kuin 2 edellistä, täs ei edes levyasema pidä mitään järkyttävää ääntä. Hirveen työn sai tehdä omien oikeuksiensa ajamisessa mutta nyt se on onneks ohi, S-ryhmän paikkoja tulen kyl välttelemään vielä pitkään.
Joulu varmaan tekee prosessista vielä pidempään kestävän, mutta yleensä noin 3 viikkoa siihen menee normitilanteessa. Posti toimittaa paketin etelä-suomeen varastolle, mistä UPS-kuriirit kuljettavat sen Ranskaan noin viikossa. Siellä asiaa käsitellään, eli käytännössä todennäköisesti laitteesi vaihdetaan toiseen tehdaskorjattuun tai asema vaihdetaan ja sillä selvä, noin viikko ja sitten UPS-kuriirit toimittavat sen sinulle takaisin joko kotiin tai lähimpään UPS-noutopisteeseen. Näin joulun ja uuden vuoden aikaan tuohon kannattanee lisätä noin viikko ja varautua kuukauden prosessiin.Osaako kukaan sanoa, että miten kauan tässä prosessissa menee, että saan konsolini tai korvaavan tuotteen tilalle siitä hetkestä, kun olen luovuttanut Pleikkari paketin Postille, josta se toimitetaan eteenpäin Ranskaan? Ja pitääkö tosiaan paikkansa, ettei konsolia kannata postittaa alkuperäisessä pakkauksessa, koska on epätodennäköistä että se siinä tulee takaisin?
270e pitää siis nykyään ensin itse maksaa? Onko tää joku yleinen käytäntö vai VPD juttu?Mutta oli tässä onnettomuudessa kuitenkin sellainen onni, että tämä tapahtui vain vajaa vko siitä että olisi EU kuluttaja suojalain takaama 2v virhetakuu mennyt umpeen. 270e siis maksaa huollatus Sonylla jonne minun pitää se omatoimisesti postittaa ja VPD hyvittää 200€ kuluista maksusuoritus kuitteja vastaan.
Joo siis VPD kanssa sovittiin, että toimitan PS5:ni itse Sonylle huoltoon ja he sitten hyvittävät tämän 270e huoltomaksun minulle jälkeenpäin maksusuoritus kuittia vastaan.270e pitää siis nykyään ensin itse maksaa? Onko tää joku yleinen käytäntö vai VPD juttu?
Itse jouduin kerran laittamaan ohjaimen takuu huoltoon. En oo koskaan ymmärtänyt tuota, että miksi ne ei lähetä siinä alkuperäisessä laatikossa tuotetta takaisin jos sen siinä lähettää.
Pelit ovat PSN tunnukseen kytkettyjä, eivät tiettyyn konsoliin. Eli kun konsoli tulee huollosta ja siihen kirjautuu takaisin samalla tunnuksella, niin kaikki pelit ovat jälleen ladattavissa.Moro,
Kysymys. Pojalta levisi PS5. Täytyy viedä Prismaan takuuhuoltoon / vaihtoon. Sisällä useilla sadoilla euroilla hommattuna pelejä. Miten niiden käy?
Testasitko tätä sähköpostia?Pirullinen ongelma omassa PS5-konsolissa. Siitä selostanut useammassa viestissä toisessa ketjussa esimerkiksi täällä:
https://forum.konsolifin.net/threads/ps5-ongelmat.95561/page-61#post-1870495
Tänään kysyin kolmesta eri paikasta kotikaupungistani, korjaavatko tällaista. Eivät korjaa. Yksi paikka oli jopa pelien erikoisliike, joka itse mainostaa korjaavansa konsoleita. Ei korjaa sekään.
Yritin laittaa korjauspyyntöä Sonyn oman huoltosivuston kautta, mutta kun takuu ei ole enää voimassa, homma tyssäsi siihen. Konsoli ostettu 2022. Mielestäni tämä olisi kuluttajasuojalain mukainen virhevastuuasia.
https://repairs.playstation.com/s/request-repair?id=1&locale=fi-fi&language=fi
Yritin myös laittaa asiasta Sonylle sähköpostia kahteen eri support-osoitteeseen, mihin aiemmin olen Sonyn kanssa viestitellyt, mutta nyt molemmista tuli automaattinen paluuviesti, ettei osoite ole enää käytössä. Muitakaan osoitteita ei enää löydy, mistä asiaa kysyä.
Konsolin vika ei ole käytön tai asennusten aiheuttama, vaan todennäköisesti valmistusperäinen tai sisäisen laitekomponentin (SSD-levyn tai I/O-ohjaimen) vika, jota ei voida korjata ilman valmistajan teknisiä toimenpiteitä.
PS5-konsolin odotettavissa oleva käyttöikä on huomattavasti yli kolme vuotta. Näin vakava laitevika tässä käyttöiän vaiheessa ei ole normaalia kulumista, vaan viittaa piilevään valmistus- tai komponenttivirheeseen, josta valmistaja on vastuussa kuluttajansuojalain perusteella.
Mitähän tässä tekisi, että saisi Sonyyn yhteyden mielellään kirjallisesti?
Tähän vielä lyhyesti ongelma.
Konsolissa esiintyy virhekoodi CE-108255-1 pelien sulkemisen yhteydessä. Ongelma on toistuva ja pysynyt samanlaisena, vaikka olen:
- alustanut koko järjestelmän
- palauttanut vain pelitallennukset
- tehnyt tietokannan uudelleenrakennuksen useita kertoja
Lisäksi PS4-pelit käynnistyvät erittäin hitaasti ja äänet pätkivät. PS5-pelit toimivat normaalisti.
Näiden oireiden perusteella ongelma liittyy todennäköisesti sisäisen SSD-levyn tai sen I/O-ohjainpiirin (muistiohjauksen) laitteistovikaan.
- Virhe ilmenee pelin sulkemisen yhteydessä, jolloin PS5 kirjoittaa dataa SSD:lle (tallennuksia, välimuistia, järjestelmälokeja).
- PS4-pelien äänen ja latauksen pätkiminen viittaa siihen, että SSD:n luku- ja kirjoitusnopeudet eivät pysy tasaisina.
- Koko käyttöjärjestelmäalustus ei ole muuttanut tilannetta, mikä sulkee pois ohjelmistovirheen mahdollisuuden.
Jep, kokeilin. Nämä kaikki poistuneet käytöstä:
Kiitos, täytin. Olen maanantaina Giganttiin yhteydessä, jos pääsen niistä chattiboteista ensin läpi.Täytä alla oleva niin alkaa homma etenemään.