Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Ite grindaan jossain random paikas huonoilla runemäärillä ihan vaan että saan yhen spellin käyttöön.

Pitäs varmaan vaan edetä pelissä, että pääsis paremmille paikoille. Nää on näitä.

Joo kyl mäki oon grindannut sit ties mitä oravia ja lampaita huonolla palkalla, sit löytää seuraavan paremman mestan sit taas paremman jne. Ei näistä nyt hirveesti kannata masentua, sit ku tulee se jackpot mesta nii se on ja pysyy aina ku tarvii runei.
 
Lumisilla vuorillla mennään nyt ja uskoisin tarinan olevan jo paremmalla puolella, mutta joku miljoona paikkaa on jäänyt tutkimatta matkan varrella. Myös NPC:n questit taitaa olla aika pitkälti ihan alkutekijöissään. Olisko levuja nyt 107 ja aika glass cannon buildilla ollaan menty, nyt tosin alkaa pikku hiljaa jo helaakin löytymään paremmin. Varusteiden kanssa statsit on luokkaa vig 37, mind 30 ja int 77. Tunteja ehkä joku vajaa 80 takana. En varsinaisesti grindannut ole, mutta runeja jos alkaa kerääntymään enemmän kuin haluan menettää niin usein auttelen sit muita sen aikaa, että saan seuraavan levun.

Vähän easy modelta tää sorsa lopulta tuntuu.
 
Grave Ice Scythe +24 edeleen mun pääase, mut ohan täl bloodloss katanal hemmetin hauskaa leikkiä, siihen vielä swarm of flies spelli kaveriks nii tekee kipeetä. Jotenkin sama kun muissa souls peleis et kun löytää sen yhen tai pari lempi asetta nii ei jotenkin millää muulla osaa enää leikkiä, arkku täynnä vaikka ja mitä, tyylii kerran ehkä pitänyt kädes ja huitaissu joskus mut sit aina palaa siihen vanhaan tuttuun ja turvalliseen.
 
Grave Ice Scythe +24 edeleen mun pääase, mut ohan täl bloodloss katanal hemmetin hauskaa leikkiä, siihen vielä swarm of flies spelli kaveriks nii tekee kipeetä. Jotenkin sama kun muissa souls peleis et kun löytää sen yhen tai pari lempi asetta nii ei jotenkin millää muulla osaa enää leikkiä, arkku täynnä vaikka ja mitä, tyylii kerran ehkä pitänyt kädes ja huitaissu joskus mut sit aina palaa siihen vanhaan tuttuun ja turvalliseen.
Ite en oo edes vielä kokeillut mitään muuta ku tykästyin siihen aloitus Estociin =) Ja muut mielenkiintoiset aseet vaatii Str joka itellä edelleen aloitus lukemissa eli 11.

Mutta Estoc sopii hyvin itelle ku sillä pääsee joka väliin tökkäämään ku vihu on hyökkäämässä.
 
Nii se mikä itselleen parhaalta tuntuu on loppujen lopuks se paras ase. Olen ainakin ymmärtänyt et melkeinpä millä tahansa aseella voi pelata ihan loppuun asti?
 
Nii se mikä itselleen parhaalta tuntuu on loppujen lopuks se paras ase. Olen ainakin ymmärtänyt et melkeinpä millä tahansa aseella voi pelata ihan loppuun asti?
No ei ainakaan vielä ole suurempia ongelmia ollut. Ainut, että noi Crystallianit tuntuu olevan aika kovasti immuuneja Thrust damagelle ja magicille jotka on ne mun aseet.

Eräässä dungeonissa niitä tuli bossina vastaan kolme ja ei minkään näköistä damagea ottanut.
 
Täällä nyt useampikin kirjoittaja viitannut tuohon lintupaikkaan farmaajien paratiisina, niin tein äsken ihan mittausta alueella. Olin jo aiemmin löytänyt paikan, mutten tajunnut hyödyntää myös kauempana näkyvää lintua. Kultaisen Skarabeen ja kanankoipien avulla sain kellotettua varsin keskinkertaisella suorituksella tarkalleen 54 196 runea aikaan 1min 40s. Tämä siis tuloksena, kun hoideltu lintu + mäessä majailevat tyypit. Täydellisellä suorituksella ajasta lähtee varmasti vielä ainakin 10s pois.

Tähän paikkaan on itse käyttänyt turhan paljon aikaa, kun haluaisi erilaisia loitsuja ym. käyttöön nollaamatta kykypisteitä.

EDIT: Eipä noista mäessä majailevista tyypeistä kannata näköjään välittää, pelkällä linnulla saa samat runet alle puolessa ajassa.
Millä te sitä lintua ammutte? Ite jousella ammuskellut, niin melkein aina jos lintu liikkuu niin nuoli menee ohi, eli aikaa kuluu huomattavasti kauemmin.
 
Millä te sitä lintua ammutte? Ite jousella ammuskellut, niin melkein aina jos lintu liikkuu niin nuoli menee ohi, eli aikaa kuluu huomattavasti kauemmin.
On sellainen norsun kokoinen zombie-korppi. Ei siihen oikein voi olla osumatta, kun manuaalitähtäyksellä tähtäilee. Sinänsä se tepastelee hitaasti eteenpäin eikä ole pelaajaa huomannut, joten ei tosiaankaan ole vaikeaa osua. Longbowlla ainakin itse ammun, jotta tuolta varsin kaukaa voi hyvin osua rotkon toiselle puolelle.
 
Jouskarilla ja pitää löytää se täydellinen spotti että se nuoli osuu ja lintu saa hepulin ja lähtee juoksee, joskus se jää siihen puuhun ärsyttävästi nylkyttää. Tuntuu et toi puu on pelitekijöiden tahallinen "vitutus" puu että ajattelivat "täs on ihan jees grindipaikka, mut laitetaa tää puu tänne et joutuisivat vähää ees näkee vaivaa".
 
Millä te sitä lintua ammutte? Ite jousella ammuskellut, niin melkein aina jos lintu liikkuu niin nuoli menee ohi, eli aikaa kuluu huomattavasti kauemmin.
Jousella, siitä puun alaoikella olevien oksien raosta kun se on kävelemässä kohti. Hyvin osuu jalkaan.
 
Viimeksi muokattu:
On sellainen norsun kokoinen zombie-korppi. Ei siihen oikein voi olla osumatta, kun manuaalitähtäyksellä tähtäilee. Sinänsä se tepastelee hitaasti eteenpäin eikä ole pelaajaa huomannut, joten ei tosiaankaan ole vaikeaa osua. Longbowlla ainakin itse ammun, jotta tuolta varsin kaukaa voi hyvin osua rotkon toiselle puolelle.
Hetkinen, onko tässä manuaalitähtäyskin jouselle? Mä oon aina lukinnut siihen lintuun ja ampunut. Itseasiassa oonkin aina käyttänyt sitä jalkajousta tms, onko siinäkin manuaalitähtäys?
 
No ei ainakaan vielä ole suurempia ongelmia ollut. Ainut, että noi Crystallianit tuntuu olevan aika kovasti immuuneja Thrust damagelle ja magicille jotka on ne mun aseet.

Eräässä dungeonissa niitä tuli bossina vastaan kolme ja ei minkään näköistä damagea ottanut.
Taitaa tuli olla noiden Crystallianien heikkous. Todella monet aseet eivät kyllä tehoa niihin juuri ollenkaan, mutta ainakin se Godrickilta saatava lohikäärmeenpää, oli aivan hemmetin tehokas ase juuri noita Crystallianeita vastaan. Lähitaisteluasehan se on, mutta äärimmäisen nopea sellainen ja aiheuttaa joka iskulla tulidamaa, jolla nuo vihut sulavat kyllä todella nopeasti. Vieläpä kun tuolla aseella sen nopeuden avulla saa todella helposti haettua backstabin, niin sulavat sitten vielä sitäkin nopeammin. Kannattaa tosiaan tuo ase viritellä ja ottaa aina mukaan paikkoihin joissa noita Crystallianeja on näköpiirissä.
 
No ei ainakaan vielä ole suurempia ongelmia ollut. Ainut, että noi Crystallianit tuntuu olevan aika kovasti immuuneja Thrust damagelle ja magicille jotka on ne mun aseet.

Eräässä dungeonissa niitä tuli bossina vastaan kolme ja ei minkään näköistä damagea ottanut.
Näitä muistaakseni piti vain tietyn verran hakata että ne ns murtuu jolloin ottaavat normi damagea.
 
Ei hitto tätä peliä. Tuolla aloitusalueen eteläpuolella olen seikkaillut ja saanut sen alimman linnan läpäistyä. Useampi luola on myös tullut tutkittua sekä ihan alun avaimella auottava paikka, jossa jätin pomon rauhaan kun oli sen verran hullun oloinen tapaus.

Mutta sitten ajattelin vähän hakea karttoja ja päädyin tutkimaan erästä pytinkiä, jossa olikin hissi. No sehän meni aika alas ja paljastui melko iso paikka, jota onkin tullut tutkittua sen jälkeen.

Tässä on jatkuvasti tätä että aikoo tehdä/tutkia asioita/paikkoja X mutta kohta on asia Y edessä ja huomaa olevansa paikassa Z. Lopulta ei muista mitä oli missäkin ja miksi on siellä missä on ja että mitä jäi tekemättä.

Karttamerkinnöille on siis tarve.

Toisaalta tämä on pitkästä aikaa oikeasti seikkailua. Ei mitään kysymysmerkkien perässä juoksemista tai vihollisten tukikohtien tyhjentämistä vaan samoilemista ja tutkimista sekä itsensä löytämistä ihan ihme paikoista ja tilanteista.

Heppaakin olen oppinut käyttämään ja onhan se ihan ehdoton elukka. Useampi maailmassa samoileva pomo on tullut sen kanssa kaadettua. Lisäksi olisi ollut kiva tietää jo vähän aiemminkin että se osaa tuplahypyn. En tiedä menikö ohi vai mitä mutta tajusin vahingossa erään laumataistelun keskellä nappeja hakattessani että heppa hyppäsi ilmassa toisen hypyn. Helpottaa huomattavasti kalliokiipeilyä, mitä tuolla on todella hauska ja mukava tehdäkin.

Aloitusalue on nyt aika lailla kartoitettu mutta sehän sitten laajeni sen kaukaisimman kartan hakemisen kautta, joten sinne tuli lisää harmaata aluetta avattavaksi.

Ai niin ja Margitia kävin taas testaamassa. Sain jo tuplasti tehtyä damagea per lyönti viime kertaan nähden mutta tyyppi alkaa ihan liian hulluna heilumaan kun on saa puolet elämästä pois että en jaksanut jäädä hakkaamaan päätä seinään sen kanssa vieläkään. Toki varmaan kymmenen kertaa yritin ja kivasti sain aina välillä todella lähellekin kuoloa mutta sitten taas oli paljon sitä että riehumaan alettuaan en saanut oikein mitään aikaiseksi. Todella randomilta tuntuu muutenkin tyypin liikevalikoima. Sinänsä helpot liikkeet väistellä mutta kun se puskee niitä ketjussa ihan älytöntä tahtia eikä anna oikein kunnon tilaisuutta iskeä.

Muutenkin tuntuu että tuossa on tuurilla iso merkitys kun olen kuitenkin pari kertaa aiemminkin päässyt lähemmäs voittoa mitä nyt kun on paljon leveleitä enemmän ja paranneltu miekka mukana.

Ehkä pitää siirtyä two-handling heilumisesta retroilemaan eli ottaa kilpi toiseen käteen. Kenties koittaa vähän parryakin. Ei vain ole vielä ollut sellaista kilpeä että jaksaisi tyyppi kantaa ja pysyisi edes medium loadina. Kai sitä pitää vaihtaa kilven kaveriksi myös sitten kevyempi miekka, nuija tai vastaava.

Niin, siis se alussa ollut nuija on tosiaan vaihdellut aina tilanteen mukaan eri aseeksi. On ollut käyrää miekkaa, kirvestä ja isoa miekkaa, joka ollut eniten käytössä ja jota myös parannellut.

Mutta onhan tämä sellainen peli että helposti menee tunteja "hukkaan" kun vain "nopeasti" aikoo jotain tehdä ja onkin kohta monen mutkan kautta ihan eri paikassa ja tekemisessä mitä piti. Loistavaa hommaa mutta ihan liian vähän aikaa pelaamiseen :p
 
Oon myös huomannut monesti sen että tuntuu kun peli ois koodattu sillee että kun pelaaja yrittää ottaa healthi juomia niin pomot puskee vaa päälle heidän 100km range tökkimisillä, just ku saat juoman kurkusta alas tulee sillä samalla millisekunnilla isku naamaan, sit just ku yrität uudestaan juoda nii samaa aikaa tulee uus isku naamaan, monesti se on semmosta nylkyttelyy et pysyis vaa jotenkin edes elossa.

Sit jostain syystä souls peleis mulla tuntuu olevan suurta vihaa ritareita kohtaan, ihan nämä perus riviritarit tai pomot, kauheeta sarjatulitusta ja jäätävää damaa. Ei muuta ku lisätään vielä nämä ritarit ihnokkilistaan.

:D
 
Oon myös huomannut monesti sen että tuntuu kun peli ois koodattu sillee että kun pelaaja yrittää ottaa healthi juomia niin pomot puskee vaa päälle heidän 100km range tökkimisillä, just ku saat juoman kurkusta alas tulee sillä samalla millisekunnilla isku naamaan, sit just ku yrität uudestaan juoda nii samaa aikaa tulee uus isku naamaan, monesti se on semmosta nylkyttelyy et pysyis vaa jotenkin edes elossa.
Tästä asiasta on havainnointia muiltakin pelaajilta, joten voi olla että peli lukee inputteja ja bossin hyökkäys triggeröityy kun käyttää jotain inventaariosta. Jos totta niin tästä voidaan olla montaa mieltä...
 
Löytyi parrying dagger ja sen otin osaks omaa arsenaalia ihan vaan tyylipisteiden takia. Tosin tuntuu, että verrattuna shieldeihin ei ole ihan yhtä tehokas ja helppo käyttää parryssä.

Muutenkin mennyt tyyli edellä esim armoreiden suhteen =) paljon parempaa kamaa löytyis inventaariosta aseiden ja armorien suhteen mutta ne vaan ei näytä yhtä hienolta.
 
Tästä asiasta on havainnointia muiltakin pelaajilta, joten voi olla että peli lukee inputteja ja bossin hyökkäys triggeröityy kun käyttää jotain inventaariosta. Jos totta niin tästä voidaan olla montaa mieltä...

Tottahan se on, ja on yksi pelin heikkoja osa-alueita. Tietyt viholliset triggeröityvät juopottelusta, jotkut taas minkä tahansa pitkän matkan aseen käytöstä. Onhan tästä toisaalta huvittavia videoita saatu aikaiseksi:


 
Löytyi parrying dagger ja sen otin osaks omaa arsenaalia ihan vaan tyylipisteiden takia. Tosin tuntuu, että verrattuna shieldeihin ei ole ihan yhtä tehokas ja helppo käyttää parryssä.

Muutenkin mennyt tyyli edellä esim armoreiden suhteen =) paljon parempaa kamaa löytyis inventaariosta aseiden ja armorien suhteen mutta ne vaan ei näytä yhtä hienolta.

Fashion Souls is important!

Mitä tulee tohon lintusatama grindiin niin varmaa tiedätte jo, mutta mahdollisimman tehokkaasti saadakseen runei heti kun lintu ottaa nuolesta osuman ja saa hepulin, ei siis tarvitse jäädä odottamaan että se tippuu ja runet tulee pankkitilille, riittää että se saa hepulin ja samantien kävelee takas notskille, ampuu taas-->hepuli-->takas nuotiolle. Siinä käy niin että tyylii eka lintu ei ehi kuolemaan kun alat ampumaan jo toista, eli käytännössä jatkuvaa runejen juoksemista pankkitilille, mut tosiaan se on sit niin tehokasta että mulla ainakin noin miljoonan runen välein alkaa junnaa et se notskille paluu kestää tosi kauan, joten siinä kohti pitää käynnistä peli uudelleen. Mut se käy onneksi nopeesti, sit ei muuta kun rince and repeat. Sen verran kuitenkin kannattaa odottaa et se lintu on tippumassa, mutta ei tarvitse jäädä odottaa sinne asti ku runet tulee tilille.
 
Viimeksi muokattu:
Muutenkin mennyt tyyli edellä esim armoreiden suhteen =) paljon parempaa kamaa löytyis inventaariosta aseiden ja armorien suhteen mutta ne vaan ei näytä yhtä hienolta.

Fashion Souls. Tässä ei onneksi ole kuin päähän laitettavilla kamoilla jotain statseja boostaavia juttuja, muu armour on siten ihan vaan erilaista numeroarvoa eri resistanseihin yms. Helpohko valita sellainen joka silmääkin miellyttää. Myöskin se plussaa että vain aseita voi parannella.
 
Ylös Bottom