P
Poistettu jäsen 17549
Guest
Juu, no viestin lopussa piti lukea vielä "Ja eritoten Breath of the Wildia", mutta jätin kirjoittamatta.Niin tai jos ylipäänsä on ikinä pelannut Elden Ringiä. Sen jälkeen mikään ei ole enää mitään.
Horizonin pelaamisella (joka siis jatkuu, on tässä niin paljon hyviäkin juttuja) on kyllä sellainen sivuvaikutus, että vuodet parempaa tilaisuutta odottanut Ghost of Tsushima saa jäädä kokonaan kokeilematta.
Näiden kahden (HFW ja Tsushima) julkaisujen aikaan taidettiin käydä keskusteluja siitä, miten nämä oikein laadukkaat pelit sitten kuitenkin jäävät arvosteluissa sinne 8-9 kategoriaan. Mielestäni tämä on täysin loogista ja oikeudenmukaistakin: Omassa päässäni sijaitsevalla arvosteluasteikolla Far Cry 4 sai vähemmän pisteitä kuin Far Cry 3, Assassin's Creed Unity vähemmän pisteitä kuin Assassin's Creed II ja Batman Arkham Knight vähemmän pisteitä kuin Arkham City. Ne olivat toki monilta osin edeltäjiään parempia, mutta eivät enää tarjonneet samoissa määrin uutta.
Eli sinänsä ymmärrän jos jollekulle tämä on 10/10 peli, silloin pelin minulle "perusvahvuuksina" näyttäytyneet asiat ovat painaneet vaakakupissa enemmän. Mutta en videopelaajana toivo, että laadukkaat perusvarmat tekeleet jatkossakaan ovat niitä, joita arvosteluissa nostetaan "messiaspelien" (ööö onko se sitten 95-100 / 100 pistettä) kategoriaan. Sinne kuuluvat minun kirjoissani ne, jotka oikeasti vievät alaa eteenpäin jollain tavalla. Noh, videopelien arvosanat ovat keskustelunaiheena oma likaviemärinsä ja käytännössä aivan se ja sama minulle mitä pisteitä tämäkin peli on saanut.
Mutta nyt vähemmän sössötystä ja Aloyn matka jatkukoon.