Tää yks juttu on käyty jo niin moneen kertaan läpi, etten jaksaisi, mutta:
Breath of the Wild -topikissa oli jo puhetta ihmisistä jotka eivät olleet koskaan pelanneet yhtäkään Zelda-peliä, mutta pitivät tuosta viimeisimmästä osata vähän hemmetisti. Monet enemmän kuin mistään muusta pelistä koskaan aiemmin.
Mutta kyllä, peliä arvostetaan vain siksi, että se on Zelda. Sovitaan näin, niin kaikilla on helpompaa.
Ja muuten ei kannata ottaa hernettä nenäänsä. Mä olen kirjoittanut sataan kertaan, että esim. hajoavia aseita saa vihata niin paljon kuin haluaa. Ja että pelisuunnitteluun liittyvät valinnat ovat joko sellaisia että niistä pitää tai ei pidä.
Makuasioita, joissa ei ole oikeita ja vääriä mielipiteitä.
En tiedä kuinka moneen kertaan tämäkin pitää kirjoittaa, ettei joku loukkaannu.
Sanoin vain sitä, että kun peliä pelasi riittävän pitkälle kävi selväksi,
mitä sillä aseiden kiertokululla oli haettu. Se on sitten eri asia pitääkö tästä vai ei. Argh. Mun mielestä on pelifoorumilla kiinnostavampaa keskustella siitä miksi pelissä (kenties, enhän minäkään ole peliä ollut suunnittelemassa) tehtiin jokin asia uudella tavalla, kuin kuulla 100 kertaa sama "hajoavat aseet oli ihan hyvä" tai "hajoavat aseet on buu" -kommentti samoilta käyttäjiltä. Mutta en olekaan moderaattori, kaikki keskustelkoon mistä keskustelee.
Haastoi ajattelua?

Eli jatkuuko tässä yhä se ajatus että jos ei tykännyt niin ei ajatellut tarpeeksi tms?
Ööö ei? Mitä h*lvettiä nyt taas? Saako täällä kertoa olleensa tyytyväinen siihen, että peli pakotti ajattelemaan vanhoja kaavoja uusiksi?
Ja tämäkö sitten onkin jotenkin outo tai vaikeasti käsitettävä asia mutta BotW kuitenkin vaatii ajatusta ja ymmärrystä?
edit: No okei, unohdin jo että vitsailin jäänuolijutuilla edellisessä viestissä. Ajattelin että se on hyväntuulista hassuttelua aiempaan keskusteluun viitaten, mutta jos se provosoi tai loukkasi niin ei ollut tarkoitus. Ajatuksena vain se, että pelaajat tykkää peleissään erilaisista asioista, ei sen dramaattisempaa. Huvittava esimerkki vain se, että enemmistö pelaajista seikkailee Zeldan maailmassa tyytyväisenä ja osa ei ymmärrä että mikä tässä vetoaa, kun "sieltä luolasta ei löytynyt kuin jäänuolia".
edit2: Ja okei sanotaan vielä seuraava: Mä en ole oikein koskaan täysin ymmärtänyt, miten päästään ajatuskulkuun jossa "kehuttu peli josta minä en henkilökohtaisesti pitänyt" on oikeastaan kuitenkin peli, joka on
oikeasti yliarvostettu ja sitä kehuttu
ihan vääristä syistä.
Eikä vain sitä, että on itse erilainen pelaaja esim. suorittaja-fiilistelijä-asteikoilla ja/tai arvostaa erilaisia henkilöhahmoja ja/tai kaipaa erityisesti haastetta ja/tai sata muuta syytä.
Jos mä katson viimeisen 10v aikana eniten kehuttuja pelejä niin ei niistä ole mun makuun aivan täysosumia kuin aniharva. Ei tulis silti mieleenkään sanoa, että jotain God of Waria vuodelta 2018 kehutaan vain siksi, että se on God of War. Tai jotain.