Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Niin siis näihin se nimenomaan oikeasti on. Tosin sekä IGN että Playstation Blog saavat sen kuulostamaan (ainakin osittain) siltä että vain PS5:n sisällä oleva SSD pystyy tähän. Jännä nähdä onko PC-version minimivaatimuksissa SSD-levy.
Eiköhän nyt ole hyvä vain ottaa uutisesta se irti, että pelissä ei ole lataustaukoja eikä jäädä jossittelemaan jonkun IGN:n ja PS Blogin sanavalintoja sen enempää, etenkin jos nyt itsekin olit kumminkin koko ajan tietoinen mistä twiitissä puhuttiin. :)
 
Eiköhän nyt ole hyvä vain ottaa uutisesta se irti, että pelissä ei ole lataustaukoja eikä jäädä jossittelemaan jonkun IGN:n ja PS Blogin sanavalintoja sen enempää, etenkin jos nyt itsekin olit kumminkin koko ajan tietoinen mistä twiitissä puhuttiin. :)
Ei se poista sitä miten tietoa tuodaan esiin.

Vielä enemmän ihmetyttää, että jos tämä toimiikin perinteisellä HDD levyllä PC:llä. Siis jos minimivaatimus ei ole SSD, mutta sen näkee sitten lähempänä julkaisua.
 
Lataustaukoja on onnistuttu piilottamaan jo PS3:lla. Mieleen tulee ainakin Uncharted 2 ja 3, joissa ei pitkähkön alkulatauksen jälkeen ollut mitään näkyviä lataustaukoja (jos ei kuollut missään vaiheessa). Ei näihin mainosväittämiin tosiaan kannata sen ihmeemmin tarttua.
 
Pelin tekeminen niin, ettei suunnittelussa tarvitse ottaa huomioon 9 vuotta vanhaa konsolia mahdollistaa erilaiset tekniset ratkaisut. News at eleven.

Hyvä toki näin ja tämä saisi ollakin se suunta minne mennään.
 
Hetkinen. Eikö tämä tule samaan aikaan PC:lle? Miksi puhuvat kuinka PS5 yksinoikeus antoi mahdollisuuden tehdä pelin ilman latausruutuja? Vai onko tässä niin että PC-versiossa on latausruutuja? Olipa erikoinen artikkeli. Toki lähde on Playstation blog, joten markkinointia.

Sitten jos ajatellaan, että PC-versiossa ei myöskään ole latausruutuja, niin eihän se pleikkarin SSD:stä ole kiinni.
Hmm. Enpäs tajunnutkaan, että tää tulee PC:lle samaan aikaan, luulin että aikaisintaan vuotta myöhemmin. Piti käydä korjaamassa omaa uutista. :D
 
Viimeksi muokattu:
No niin, kun alkuperäinen on nyt vihdoin koettu niin heräsi lähinnä hirveä määrä kysymyksiä remakea koskien. Ei siis niin, että olisin sitä hommaamassa, mutta tuo alkuperäinen on upea ja samalla todella rankasti vanhentunut. Mikä ei haitannut minua, mutta jättää remakelle todella paljon tehtävää.

Siis jo pelkkä tässäkin topikissa keskustelussa ollut huomio, että pelissä ei ole lataustaukoja ollenkaan. Siis hetkinen, eikö tämä lyhennä pelin kanssa vietettävää aikaa noin puoleen alkuperäisestä?? Peli on jatkuvaa ovien avausta ja pieniä latausruutuja ja rytmityshän menee siis aivan täysin uusiksi tässä uudessa versiossa.

Toinen mikä epäilyttää on se, miten (ääni)näyttely tehdään. Alunperin näyttely oli ihan oikeasti hyvinkin tönkköä, mutta jostain syystä tämä tönkköys vain onnistuu vahvistamaan tunnelmaa. Ottaen huomioon, että RE4-uusioversiossa tiettyä camp-henkisyyttä on ilmeisesti vähennetty on vaikea uskoa, että ison budjetin remakessa näyteltäisiin "tahalleen huonosti". Tai ainakin tämä voi johtaa kamalaan lopputulokseen.

Yleisestikin herää kysymyksiä vanhentuneesta pelaamisesta. Pelin puzzlet ja muut toiminnot noudattavat välillä söpön vanhanaikaista japanilaisen pelisuunnittelun logiikkaa, saas nähdä kehdataanko näitä tuoda ihan tällaisenaan 2020-luvulle.

Mutta niin. Silent Hill 2 on aivan hurja tekele ja klassikkostatuksensa ansainnut. Odotan sivustaseuraajan mielenkiinnolla mitä remakesta tulee. Toisin kuin esim. mainitun Resident Evil 4:n kohdalla remakessa on paljon enemmän työstettävää ja sieltä voi tulla ihan mitä tahansa.
 
Kyllä, erittäin mielenkiintoista nähdä minkälainen remakesta tulee. Alkuperäistä en ole itse pelannut, mutta jotain videoita olen katsonut pelistä. Ja nytkun on kauhupelejä enemmän alkanut pelaamaan, niin tottakai tämänkin Remake pitää kokea. Alkuperäinen on liian vanhentunut itselle, joten se saa jäädä väliin.
 
Toinen mikä epäilyttää on se, miten (ääni)näyttely tehdään.

Jo Silent Hill HD Collectionissa (PS3 & Xbox360) oli ääninäyttely tehty uusiksi, laadusta ei tosin ole mitään muistikuvaa. Tuskin sentään alkavat tahalleen tässä tönköksi vetämään. :D
 
Jo Silent Hill HD Collectionissa (PS3 & Xbox360) oli ääninäyttely tehty uusiksi, laadusta ei tosin ole mitään muistikuvaa. Tuskin sentään alkavat tahalleen tässä tönköksi vetämään. :D
Kakkoseen tosin sai valita myös alkuperäiset. Kolmoseen ei sitten ollut saatavilla kuin uudet äänet. En noita remastereita ole kunmolla pelannut, eikä minullakaan ole muistikuvia että miltä ne vaikuttivat videoiden perusteella, muuta kuin, että eivät ne silloin ainakaan iskeneet.
 
Mulle Silent Hill on "THE" kauhupeli, toki silloi ku näitä pelas ei ollut vielä niin ns "turtunut" kauhupeleihin mut aikanaan esim PSP Silent Hill Origins jäi kesken puhtaasti sen takia että oli liian pelottava, kakkonen tuli sit jotenki pelattua läpi. En tiedä miten sit nykyään kun on sit kaikkea muuta vuosien mittaan pelannut että toimiiko samal taval kun alkuperäinen vuosia sitten, mutta se selviää kun remaken pariin joskus pääsen.
 
Jo Silent Hill HD Collectionissa (PS3 & Xbox360) oli ääninäyttely tehty uusiksi, laadusta ei tosin ole mitään muistikuvaa. Tuskin sentään alkavat tahalleen tässä tönköksi vetämään. :D
Aivan h*lvetin tönkköä oli nuo uudetkin näyttelyt :D
 
Blooberin toimari kertoilee jälleen, että Remake on käytännössä valmis. Julkaisun suhteen odotellaan Konamin päätöstä ja samalla myös mainitsee, että Konamilla saattaisi olla kiinnostusta tehdä lisää remakeja heidän kanssaan (jos rahaa tulee, niin yllätys?). Tämä tietysti kelpaisi itsellenikin, mikäli jälki olisi hyvää. Toisaalta Bloober haluaisi tehdä nimeä omilla ip:llä ja päästä kauhugenren kärkistudioiden joukkoon, joten saa nähdä. Samalla puolustelee myös Konamia, tai ainakin sen nykyistä johtoa.


Kakkosen julkaisuajankohdassa mietityttää aika paljon ajoitus tulevan Return to Silent Hill -elokuvan kanssa, senhän pitäisi löyhästi ottaa vaikutteita juurikin kakkosen tarinasta, joten varmasti haluavat miettiä sopivan ajankohdan pelillekin, jotta tulisi synergiaetuja. Elokuvan kuvaukset ovat ilmeisesti alkamassa nyt huhtikuussa ja teattereihin se saadaan varmaankin vasta 2024 loppuvuodesta, joten odottavan aika voi olla pitkä.
 
Jotenkin todella outo ajatus, että yhden hemmetin tunnetun klassikkopelin remaken kysynnän suhteen tapahtuisi suuria positiivisia muutoksia pelin päällä pidempään istumalla. Saman aikakauden klassikoitahan on uusioversioitu ja julkaistu just muutenkin. Nintendo julkaisi Metroid Primen "ai niin lolz me ollaan tehty tää teidän suosikkipeli uusiksi, se tulee myyntiin tänään"-tyyliin ja Resident Evil 4 remake sai "perushypetuksen", mutta ei sitä nivottu esim. jonkun leffajulkaisun kylkeen.
Mutta ehkä Konamilla tiedetään tämäkin paremmin :rolleyes:

Itselleni kuulostaa erikoiselta lykätä tätä johonkin ensi vuoteen, paitsi toki jos ovat ihan varmoja että remake on todella paljon huonompi kuin noiden kahden mainitun kohdalla, eikä vertailu olisi mairittelevaa.
 
Metroid Primen kohdalla sen päällä istuttiin 1.5-2 vuotta. Nintendo tekee sitä paljon kun odottaa sopivaa ajankohtaa. En ihmettelisi yhtään jos tätä odotetaan leffan kanssa samaan aikaan tulevaksi. Itsellä ei kyllä suurta mielenkiintoa ole peliä kohtaan joten ihan sama koska tulee.
 
Metroid Primen kohdalla sen päällä istuttiin 1.5-2 vuotta. Nintendo tekee sitä paljon kun odottaa sopivaa ajankohtaa.
Juu tässä on vain ratkaiseva ero siinä, että meille on jo kerrottu pelin olevan valmis. Ja että nyt vaan odotellaan.
En ole markkinoinnin ammattilainen, mutta eihän kuluttajahype näin toimi?

Tai omasta näkökulmasta joku 2024 julkaisu voi tarkoittaa kahta asiaa: 1) Valmista tuotetta yritetään hypettää vielä jotain 1.5v tiputtelemalla aina tasaisin väliajoin jotain tai 2) pelin markkinointiin ei käytetä resursseja ollenkaan tän vuoden puolella, vaan asiaan palataan suurin paukuin sitten joskus ensi vuoden puolella.

Kumpikin skenaario kuulostaa omalla tavallaan dorkalta, mutta ei kai siinä. Videopelimarkkinointi on mitä on.
 
Jostain luin, ehkä vain salaliittoteoria. Mut nintendo istuu aika monien pelien päällä jotka ovat valmiita tai ainakin melko lähellä ja sit vaan odotellaan sopivaa hetkeä että "jätkät hei tää tulee nyt sit huomenna". (Tears of the kingdom nyt ehkä poikkeus) Se tyyli meinaan sopii mulle, eikä niin että mehustellaan vuosia.
 
Toisaalta Bloober haluaisi tehdä nimeä omilla ip:llä ja päästä kauhugenren kärkistudioiden joukkoon, joten saa nähdä.

Itselleni The Medium oli parasta Silent Hilliä pitkään aikaan ja oli yksi syistä ostaa Series S. Blooberilla on kova potentiaali ja jos vaan tämä remake onnistuu kaikkien aikojen top3-pelin tuomaan moderniin maailmaan ja kostautuu myös myyntimenestykseksi, niin toivottavasti seuraava studion oma IP räjäyttää sitten potin oikein kunnolla.
 
Ja nyt Blooper selittelee, että Remake ei ole julkaisuvalmis, vaan tässä on nyt tapahtunut käännösvirhe. Uskoo ken tahtoo.

 
Ylös Bottom