No niin, kun alkuperäinen on nyt vihdoin koettu niin heräsi lähinnä hirveä määrä kysymyksiä remakea koskien. Ei siis niin, että olisin sitä hommaamassa, mutta tuo alkuperäinen on upea ja samalla todella rankasti vanhentunut. Mikä ei haitannut minua, mutta jättää remakelle todella paljon tehtävää.
Siis jo pelkkä tässäkin topikissa keskustelussa ollut huomio, että pelissä ei ole lataustaukoja ollenkaan. Siis hetkinen, eikö tämä lyhennä pelin kanssa vietettävää aikaa noin puoleen alkuperäisestä?? Peli on jatkuvaa ovien avausta ja pieniä latausruutuja ja rytmityshän menee siis aivan täysin uusiksi tässä uudessa versiossa.
Toinen mikä epäilyttää on se, miten (ääni)näyttely tehdään. Alunperin näyttely oli ihan oikeasti hyvinkin tönkköä, mutta jostain syystä tämä tönkköys vain onnistuu vahvistamaan tunnelmaa. Ottaen huomioon, että RE4-uusioversiossa tiettyä camp-henkisyyttä on ilmeisesti vähennetty on vaikea uskoa, että ison budjetin remakessa näyteltäisiin "tahalleen huonosti". Tai ainakin tämä voi johtaa kamalaan lopputulokseen.
Yleisestikin herää kysymyksiä vanhentuneesta pelaamisesta. Pelin puzzlet ja muut toiminnot noudattavat välillä söpön vanhanaikaista japanilaisen pelisuunnittelun logiikkaa, saas nähdä kehdataanko näitä tuoda ihan tällaisenaan 2020-luvulle.
Mutta niin. Silent Hill 2 on aivan hurja tekele ja klassikkostatuksensa ansainnut. Odotan sivustaseuraajan mielenkiinnolla mitä remakesta tulee. Toisin kuin esim. mainitun Resident Evil 4:n kohdalla remakessa on paljon enemmän työstettävää ja sieltä voi tulla ihan mitä tahansa.