Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-pelien tarjousketju (tarjoukset & keskustelu)

Digihinnat lähtee lähes järjestäen ohjevähittäishinnasta. Toki sielläkin alennuksia nähdään, mutta julkaisun tienoilla se on se ovh millä mennään. Kuten myös Last of Us Remaken kanssa.
Näytä liitetiedosto 9495

Sellainen vaikutus ohjevähittäishinnan nousulla varmaan on, että tuskin kauppojen hinnoittelemat pelit ainakaan halpenevat. Pikemminkin paineita hinnan nostolle on. Ja tosiaan aikaisemminkin mainittu se vielä pahempi juttu näissä tiettyjen julkaisijoiden pelien hintojen nostossa on, että seuraavatko muut julkaisijat perässä.

Digin ainoaksi kanavaksi valinneet ovat itse valinneet myrkkynsä, eikä ainakaan minulta heru sympatiapisteitä. Digipelit ovat julkaisussa järjestään hinnoiteltu älyttömiksi, eikäs asia ole todellakaan kympistä kiinni. Miksi digitaalinen peli on saman hintainen tai jopa kalliimpi kuin fyysinen julkaisu? Ja edelleen kai pätee se sama totuus, eli äänestä lompakollasi. Toisaalta onko siinä äänestyksessä sitten lopulta kyse kahdesta vaihtoehdosta; Kalliit kertaostokset vai GaaS-mallin syleily?
 
Digin ainoaksi kanavaksi valinneet ovat itse valinneet myrkkynsä, eikä ainakaan minulta heru sympatiapisteitä. Digipelit ovat julkaisussa järjestään hinnoiteltu älyttömiksi, eikäs asia ole todellakaan kympistä kiinni. Miksi digitaalinen peli on saman hintainen tai jopa kalliimpi kuin fyysinen julkaisu? Ja edelleen kai pätee se sama totuus, eli äänestä lompakollasi. Toisaalta onko siinä äänestyksessä sitten lopulta kyse kahdesta vaihtoehdosta; Kalliit kertaostokset vai GaaS-mallin syleily?
Tottakai digiä ostavat ovat itse tiensä valinneet. Miksi digi on kalliimpaa? Eihän siinä olekaan mitään järkeä. Mutta kuten @shamaniac jo sanoi ohjevähittäishinnan nostolla on vaikutusta. Digissä se näkyy samalla sekunnilla. Hinnannostopaineet näkyvät sitten fyysisiä pelejä myyvien kauppojen puolella ja muiden julkaisijoiden johtoportaan kokouksissa.

Lompakolla toki äänestänkin sen minkä pystyn, mutta mitä useampi julkaisija ottaa kympin korotukset käyttöön, niin sitä hankalampi on äänestää muuta kuin käytettyjen ja alennuksien kautta.

Tilauspalvelut kuuluvat toki tähän yhtälöön, mutta vain osittain. Ei Game Passin tilaaminen ole poistanut pelien ostamista omassa kulutuskäyttäytymisessä. Ehkä ostan vähemmän pelejä tai eri pelejä kuin mihin olisi rahani muuten käyttänyt, mutta näissä ostoksissa pelien hinta on edelleen ihan samalla tavalla tapetilla kuin aina ennenkin.
 
Digin ainoaksi kanavaksi valinneet ovat itse valinneet myrkkynsä, eikä ainakaan minulta heru sympatiapisteitä.
Ja tämän argumentin kauttako ovh hinnan nosto on sinulle ihan ok? Tai sen että peliä saa halvemmalla kuin ovh? Sekin on asia, joka on aina pitänyt paikkansa mutta OHJEvähittäishinta on varmasti jonkinlainen OHJE, miten tuotetta hinnoitellaan :p

Etkö vieläkään näe siinä mitään ongelmaa että ovh hinta nousee aiemmasta? Vai onko tarkoitus siirtää keskustelu vain digipelien ja GaaS-mallin ongelmiin?

Digipelit ovat julkaisussa järjestään hinnoiteltu älyttömiksi, eikäs asia ole todellakaan kympistä kiinni. Miksi digitaalinen peli on saman hintainen tai jopa kalliimpi kuin fyysinen julkaisu?
Näin on ja minustakin digiostaminen on älytöntä niillä hinnoilla mitä niistä pyydetään. Minusta digin pitäisi maksaa vähintään puolet vähemmän kuin fyysisen enkä tiedä ostaisinko sittenkään diginä.

Mutta digi yleistyy hinnoista huolimatta ja jos niiden hinnat hyväksytään - nimenomaan sille ovh tasolle -, niin kuvitteleeko joku että fyysisten hinnat eivät muka seuraisi perässä?

Ja edelleen kai pätee se sama totuus, eli äänestä lompakollasi. Toisaalta onko siinä äänestyksessä sitten lopulta kyse kahdesta vaihtoehdosta; Kalliit kertaostokset vai GaaS-mallin syleily?
Nimenomaan se pätee ja näyttää siltä että digipelit kelpaa kalliillakin. Siksi juuri se ovh hinnan nosto ja kelpaaminen siellä digipuolella on haitta ihan yleisesti hinnoille. Perustelit siis puolestani minun asiani tässä.

Menit tosiaan nyt GaaS-puolelle vaikka se on taas asia erikseen. Puhe oli yksittäisen tuotteen hinnasta ja tarkemmin sanottuna ovh hinnasta sekä siitä mitkä erot on sen fyysisellä ja digitaalisella versiolla.

GaaS-palveluista ollaan samaa mieltä: ne saattavat syödä perinteisen pelaamisen suoratoisto- ja vuokrausmalliin enkä pidä siitä yhtään. Tilaan silti Game Passia ja siitä tarkemmin selitystä alemmassa kommentissa:

Lompakolla toki äänestänkin sen minkä pystyn, mutta mitä useampi julkaisija ottaa kympin korotukset käyttöön, niin sitä hankalampi on äänestää muuta kuin käytettyjen ja alennuksien kautta.
Näin juuri. Ei ne korotukset heti realisoidu mutta melko outo ajatella että ovh hinnan nousu ei kinä vaikuttaisi mihinkään.

Tilauspalvelut kuuluvat toki tähän yhtälöön, mutta vain osittain. Ei Game Passin tilaaminen ole poistanut pelien ostamista omassa kulutuskäyttäytymisessä. Ehkä ostan vähemmän pelejä tai eri pelejä kuin mihin olisi rahani muuten käyttänyt, mutta näissä ostoksissa pelien hinta on edelleen ihan samalla tavalla tapetilla kuin aina ennenkin.
Minulla Game Pass on lisännyt vain sitä että en osta digitaalisia pelejä koska voin pelata ne Game Passista. Digipelit on GaaS-mallin lisäksi mielestäni yksi huonoimmista suunnista pelaamisessa mutta jos voin Game Passin kautta maksaa digipeleistä erittäin vähän ja olla samalla osoittamatta niille tukeani, niin miksi en sitä tekisi?

Kaiken fyysisenä saatavat pelit ostan yhä fyysisenä ja GP:n ansiosta saatan ostaa enemmänkin kun voin testata vähemmän varmoja teoksia.

Olisin muuten halunnut ostaa Stanley Parable Ultra Deluxen mutta sitä ei saanut fyysisenä. Jäi ostamatta ja odotan että tulee Game Passiin, PS Plussan tai muihin vastaaviin. Toki ymmärrän myös ongelman, joka digiä vastaan sotimiseni aiheuttaa, koska se kohdistuu nyt pahiten juuri indie-kehittäjiin, joilla ei ole edes varaa tehdä fyysistä vaihtoehtoa.

Mutta ainakaan en ole tähän ikään mennessä antanut pienintäkään "lompakkoääntä" siihen suuntaan että maksaisin digistä lähellekään sitä mitä fyysisestä. Tietty Game Passia tulen koska olen yksi tilaajista mutta sekin on sen hintaista että en koe sitä oikeastaan kauheasti tukevani vaan että tuki on lähinnä omalle taloudelleni :D Jos kokisin sen GaaS-mallin tukemisena, eli jos hinta olisi jotain muuta tms. niin homma loppuisi.
 
Ja tämän argumentin kauttako ovh hinnan nosto on sinulle ihan ok? Tai sen että peliä saa halvemmalla kuin ovh? Sekin on asia, joka on aina pitänyt paikkansa mutta OHJEvähittäishinta on varmasti jonkinlainen OHJE, miten tuotetta hinnoitellaan :p

Etkö vieläkään näe siinä mitään ongelmaa että ovh hinta nousee aiemmasta? Vai onko tarkoitus siirtää keskustelu vain digipelien ja GaaS-mallin ongelmiin?

No vastaan tähän, muihin kysymyksiin voi tästä kohtaa omat johtopäätöksensä. Varsinkin kun ollaan väärässä ketjussa. Minulle henkilökohtaisesti ei ole mitään väliä, vaikka peli maksaisi julkaisuhetkellä 100e (kuten esim. monet erikoisversiot maksavat jo). Diginä en ole ostanut ainuttakaan peliä julkaisupäivänä ja toisaalta fyysistenkin osalta ne ostokset voidaan laskea kahden käden sormilla. Kynnys ostaa mitä tahansa peliä kasvaa huomattavasti, kun hintalapussa on yli 30e. Jos alelaarit häviävät maailmasta ja hinta tosiaan nousee sietämättömäksi, on silloin hyvä aika turvautua omaan backlogiin, jota on ainakin yhden loppuelämän verran.
 
No vastaan tähän, muihin kysymyksiin voi tästä kohtaa omat johtopäätöksensä. Varsinkin kun ollaan väärässä ketjussa. Minulle henkilökohtaisesti ei ole mitään väliä, vaikka peli maksaisi julkaisuhetkellä 100e (kuten esim. monet erikoisversiot maksavat jo). Diginä en ole ostanut ainuttakaan peliä julkaisupäivänä ja toisaalta fyysistenkin osalta ne ostokset voidaan laskea kahden käden sormilla. Kynnys ostaa mitä tahansa peliä kasvaa huomattavasti, kun hintalapussa on yli 30e. Jos alelaarit häviävät maailmasta ja hinta tosiaan nousee sietämättömäksi, on silloin hyvä aika turvautua omaan backlogiin, jota on ainakin yhden loppuelämän verran.

Vähä offtopic mut olettaisin että et ole kuitenkaan 90v? nii onks backlogia sit 30-40 vuoden edestä? :eek:
 
God of War: Ragnarök vähän päälle 50 euroa:


Vaatii siis sen alennuksen ensiostoksesta eli -20 euroa. Jännästi puoliso tuon minulle tilasi kun olin jo itse ostanut aiemmin Rabbids + Mario: Sparks of Hopen.
 
God of War: Ragnarök vähän päälle 50 euroa:


Vaatii siis sen alennuksen ensiostoksesta eli -20 euroa. Jännästi puoliso tuon minulle tilasi kun olin jo itse ostanut aiemmin Rabbids + Mario: Sparks of Hopen.
Kokeilin tuota starcarttia ja kova on pelille toimitushinta, kun 7€ tarjoaa. Myöskään oudosti ei löydy pankkimaksutapaa, ainoastaan lasku ja luotto. No, jäi sitten tällä kertaa tilaamatta ja jäädään odottelemaan edelleen sitä mustaa perjantaita. Toki tuossa jää vielä se 13€ puhdasta alennusta, jos god of war hammasta oikein kolottaa ja haluaa antaa tietonsa laskutusyritykselle.
 
Viimeksi muokattu:
God of War: Ragnarök vähän päälle 50 euroa:


Vaatii siis sen alennuksen ensiostoksesta eli -20 euroa. Jännästi puoliso tuon minulle tilasi kun olin jo itse ostanut aiemmin Rabbids + Mario: Sparks of Hopen.

Saitko tuotteetkin vielä perille saakka, liittyikö jotain ylimääräisiä kuperkeikkoja tuon palvelun kanssa? Hyvä tarjous houkuttaa, mutta sivu näyttää epäilyttävältä.
 
Kokeilin tuota starcarttia ja kova on pelille toimitushinta, kun 7€ tarjoaa. Myöskään oudosti ei löydy pankkimaksutapaa, ainoastaan lasku ja luotto. No, jäi sitten tällä kertaa tilaamatta ja jäädään odottelemaan edelleen sitä mustaa perjantaita. Toki tuossa jää vielä se 13€ puhdasta alennusta, jos god of war hammasta oikein kolottaa ja haluaa antaa tietonsa laskutusyritykselle.
Se on vähän outo se systeemi mutta kyllä sieltä saa sen 2,90e toimituskulutkin. Ainakin eri selain voi toimia. Minusta lasku on yleensäkin paras tapa ostella epävarmoista paikoista.

Saitko tuotteetkin vielä perille saakka, liittyikö jotain ylimääräisiä kuperkeikkoja tuon palvelun kanssa? Hyvä tarjous houkuttaa, mutta sivu näyttää epäilyttävältä.
Aiemmin tilasin jo pelin ja kaikki toimi kuten luvattiin. Tuotteiden toimittajanahan on aina joku ihan tunnettu kauppa ja tuo Starcart on joku palvelu siinä välissä. Vähän kai kuin nuo hintaseurannat ja muut. Ja tämä 20 euron ale on siis jonkinlainen promo, jolla kerätään näkyvyyttä jne.

Lisäksi kun on mahdollista tilata laskulla niin mitään ei häviä kun ei tarvitse maksaa ennen kuin on tuote lähetetty.
 
God of War: Ragnarök vähän päälle 50 euroa:


Vaatii siis sen alennuksen ensiostoksesta eli -20 euroa. Jännästi puoliso tuon minulle tilasi kun olin jo itse ostanut aiemmin Rabbids + Mario: Sparks of Hopen.
Kiitos vinkistä. Alkoi se vaan sen verran itseänikin kuumottamaan tämän pelaaminen lähiaikoina, että laitoin tuolta laskulla tilaukseen. Eipä siinä mitään riskiä ole, kun tosiaan on laskulla tilattu. Hinta postikuluineen on ihan ok 57 euroa, vaikka jouduinkin nyt nöyrtymään ja ostamaan fyysisen kappaleen, mitä en käytännössä nykyään enää tee. Ennemmin toki silti fyysinen kappale hintaan 57 euroa, kuin digiversio hintaan 80 euroa. Ja ehkä sitten pääsee jo ensi viikon aikana pelaamaankin. Tai ainakin sitä seuraavalla viikolla sitten viimeistään
 
Viimeksi muokattu:
FhmYfFHXgAAV7Ol

PlayStation Plus Black Friday deal starts November 18
PlayStation Twitter

Playstation plus musta perjantai? Voisiko tuo tarkoittaa alennusta plus tilauksesta? Sony teki kesällä oharit kun ei ollut Days of Play plus aika tarjousta.
 
Voisiko tuo tarkoittaa alennusta plus tilauksesta? Sony teki kesällä oharit kun ei ollut Days of Play plus aika tarjousta.
Tuoreimmassa Sonyn kvartaalikatsauksessa Plus-tilaajamäärät olivat notkahtaneet parilla miljoonalla, joten eiköhän tuossa täkyä tarjoilla, ja toivota sieltä mukaan tulevan lisää aktiivisia tilaajia.
 
Eikös joka vuosi ole ollut plussaa tarjolla. Viime vuonnakin sen ostin BF tarjouksesta, mutta en muista oliko psn store vai joku prisma tai vastaava.
Nytkin loppuu tilaus just sopivasti 23. päivä niin voisi ostaa uuden kun ainakin joskus psn storen tarjousta ei voinut hyödyntää jos plussa on vielä voimassa.
 
Gigantin Black Friday alkaa jo huomenna torstaina klo 10. Klubijäsenenä tarjoukset näkyvät jo nyt, ja peleistä on ihan kohtalaisia tarjouksia. Esim:

- Horizon Forbidden West (PS5) 34,95e
- Gran Turismo 7 (PS5) 36,95e
- The Last of Us 2 (PS4) 3,49e! (tällä hinnalla laitan jo itsekin tilaukseen)
- Star Ocean: The Divine Force (PS5) 34,95e

Kaikkiaan tuntuisi ihan hyviä tarjouksia olevan pelaajille useammallekin vehkeelle. Paljon on pelejä tarjolla max tuohon 35e hujakoille. Jopa Switchin pelejä on mukana kampanjassa.
 
Gigantin Black Friday alkaa jo huomenna torstaina klo 10. Klubijäsenenä tarjoukset näkyvät jo nyt, ja peleistä on ihan kohtalaisia tarjouksia. Esim:

- Horizon Forbidden West (PS5) 34,95e
- Gran Turismo 7 (PS5) 36,95e
- The Last of Us 2 (PS4) 3,49e! (tällä hinnalla laitan jo itsekin tilaukseen)
- Star Ocean: The Divine Force (PS5) 34,95e

Kaikkiaan tuntuisi ihan hyviä tarjouksia olevan pelaajille useammallekin vehkeelle. Paljon on pelejä tarjolla max tuohon 35e hujakoille. Jopa Switchin pelejä on mukana kampanjassa.
Oho, kai se on GT7 hankittava ja tuo Last of Us 2 ihan törkeän halpa, ostoon sekin. Kiitokset vinkistä!
 
PlayStation’s Black Friday Deals 2022 -psblog
For the duration of Black Friday Deals, save 25% on any of the three PlayStation Plus 12 month membership plans**, whether that’s PlayStation Plus Essential, Extra or Premium. Current PlayStation Plus members can save 25% when you upgrade your current plan to PlayStation Premium or Extra. Sign in to see your Black Friday deals.

Maksoin vuoden Essential tilauksesta 44,96€. :)
 
Tyhmä kysymys:
Yritin tarkistaa PS storesta että olisiko FF7R Yuffie dlc alessa. En löytänyt storesta ollenkaan. Millä nimellä löytyy ja mihin hintaan?
 
Ylös Bottom