Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch -ongelmat

Tyttären Switch OLED ei enää käynnisty. Jos sen tökkää laturiin niin powerinapista ruudussa käy Nintendon logo, mutta mitään muuta ei tapahdu. Olen koittanut pitää pitkään powerinappia pohjassa, että resetoituisi, mutta ei auta. Onko mitään konstia vai meneekö takuuhuolloksi?
 
Kotikonstia en keksi tälle, joten taitaa mennä huoltoon koko konsoli, jos ei suostu toimimaan enään.

En tiedä miten tuo Bergsalan huolto palvelee nykyään, että kannattaa olla varovainen. Ristiriitaisia kokemuksia löytyy tästä firmasta.
 
Kotikonstia en keksi tälle, joten taitaa mennä huoltoon koko konsoli, jos ei suostu toimimaan enään.

En tiedä miten tuo Bergsalan huolto palvelee nykyään, että kannattaa olla varovainen. Ristiriitaisia kokemuksia löytyy tästä firmasta.
Vein Giganttiin. Meinasivat lähettää Bergsalalle huoltoon. Arvioivat useamman viikon kestoa operaatiolle.
 
Vein Giganttiin. Meinasivat lähettää Bergsalalle huoltoon. Arvioivat useamman viikon kestoa operaatiolle.
No raportoidaan nyt tänne kun kyselin, että tuli takaisin Bergsalalta Gigantille. Jonkun huonon kontaktin olivat korjanneet ja korjatun laitteen mukana tuli Switch-brändätty mikrokuituliina. Ihan sutjakasti ja yllättävän nopsaan hoitukin siis.
 
Joko mulla on uskomattoman paska tuuri tai mun switch päätti alkaa tuhoamaan muistikortteja.
Meinasin alkaa katsomaan tubea ja hetken päästä se sulkeutui vain virheen saattelemana jossa ei ole mitään uutta.
No tällä kertaa switch ilmoitti ettei muistikorttia tunnisteta joten sammutin koneen ja otin kortin pois ja laitoin takaisin. Sama homma.
Myöskään data management ei näytä mitään kortin kohdalla.

No adapterilla kortti tietokoneeseen eikä tapahdu mitään.
WiiU:sta kortti switchiin ja sama ilmoitus eikä data management näytä mitään ja tuon jälkeen sekään ei toimi tietokoneella eikä wiiu:lla.

edit:

No nyt se WiiU:n muistikortti alkoi maagisesti kelpaamaankin switchille joten hyvällä tuurilla ainoastaan se toinen kortti on paskana.
Tod.näk. myös tuo muistikortti adapteri on rikki kun pc ei löydä mitään siinä kiinni olevaa korttia ja tuota samaa adapteria käytän myös WiiU:lla.
Joten sitten katsomaan mitä sandiskin kortit maksaa nykyään.
 
Viimeksi muokattu:
Sain huollettua oman driftaavan Joy-Conin ilmaiseksi, vaikka takuu oli jo laitteessa mennyt. Sain Bergsalan huollosta sähköpostiin tulostettavan lomakkeen ja lähetysnumeron. Samalla viikolla ohjain tuli takaisin korjattuna. Kustannuksia ei tullut yhtään. Lisäksi mukana tuli Nintendo Switch -mikrokuituliina.
 
Joko Eurooppa on alkanut korjaamaan driftaavat ohjaimet ilmaiseksi? Vielä kun on joukkokanne ja EU komissiolla tämä asia käsiteltävänä, niin ei Nintendo ole kertonut näistä mitään.

Hyvä kuitenkin että sait ilmaiseksi korjattua.
 
Tällaisen Nintendon linkin löysin erään jenkkiläisen Youtube-videon kautta: https://joyconrepair.nintendo.com/ Tuo sivuston lomake on tarkoitettu pelkästään jenkeille ja kanadalaisille, mutta silti siinä ilmaistaan että muiden kannattaa olla paikalliseen Nintendo-huoltoon yhteydessä. Näin tein itsekin, ja lähestyin huoltoa sähköpostilla. He lähettivät oman vastaavanlaisen lomakkeen liitteenä, minkä sitten täytin ja tulostin korjauslähetyksen matkaan.
 
En tiie onko ongelma mut laitetaa ny, eli switch ollut käytössä jo semmoset 2+vuotta ja takuukin varmaa jo mennyt. Pelasin hetken xenoblade kolmosta ja tuulettimesta kuului semmonen outo "suriseva/särkevä" ääni, kyllähä tuuletin ottaa kierroksia varsinkin jos kyseessa raskaampi peli kuten xenoblade mut lähinnä se surina alkoi ihmetyttää, googletin ja siinä oli et pitäs olla huolissaan. Noh sammutin kuitenkin switchin kokonaan virtanapista, laitoin päälle ja surina katos, on taas lähes äänetön toki tuuletin ottaa kierroksia eikä sitä kuule muuta ku laittaa korvan siihen vempaimeen kiinni.

Mietin vaan että pitääkö olla huolissaan ja hommata uus tuuletin (tosin en ite osaa sitä vaihtaa) tai lähettää huoltoon mikäli yli 2v jälkeen viel ottavat (switchishän on 2v takuu). Kyllähän vehkeet nyt ajan mittaa alkaa pitää ääniä kun väkisinkin sinne sitä pölyy menee, samaa ps5 joka oli pakasta vedetty täysin hiljanen mut siihenki ku korvan laittaa kiinni kuuluu semmonen hentonen surina kun ennen ei ollut sitäkään.

Switch ei kyl mitenkään ylikuumene, toki normi lämpöä on mut ei semmonen paistipannu eikä sammu joten ehkä tässä nyt on vaa turhaa paniikkia. Mut ei viittis täs kauheesti ns. testailla kun takuu on jo mennyt ja menee vielä enemmän, sit tyyliin vuoden päästä pamahtaakin.

Edit: Takuuta onkin vielä oikeestaan joulukuu 10 päivään asti. Joten seurataan sinne asti mitä tekköö.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaa hieman päivitystä, eli taisi olla turhaa paniikkia. Tuuletin tekee semmosta hieman kovempaa surinaa (ihan ku pyöris laiskasti" vain hetken jonka jälkee se loppuu ja loppuillan puhaltaa hiljaa nätisti. Googlen ja youtuben mukaan ihan normaalia mitä switch tuulettimet tekee ajan myötä, mutta jos se ääni on semmosta jatkuvaa "särkyvää" tai jos se käy kun hävittäjän moottori jatkuvalla syötöllä nii silloin on jotain pieles.

Mites teijän switchit jotka on vuoden tai yli vanhempia, huriseeko hiljaa koko ajan, tekeekö mittää outoa?
 
Laitetaa hieman päivitystä, eli taisi olla turhaa paniikkia. Tuuletin tekee semmosta hieman kovempaa surinaa (ihan ku pyöris laiskasti" vain hetken jonka jälkee se loppuu ja loppuillan puhaltaa hiljaa nätisti. Googlen ja youtuben mukaan ihan normaalia mitä switch tuulettimet tekee ajan myötä, mutta jos se ääni on semmosta jatkuvaa "särkyvää" tai jos se käy kun hävittäjän moottori jatkuvalla syötöllä nii silloin on jotain pieles.

Mites teijän switchit jotka on vuoden tai yli vanhempia, huriseeko hiljaa koko ajan, tekeekö mittää outoa?
Itellä julkkari aikainen Switch ja ihmettelin kans kun kahden vuoden talviunilta Switchin herättelin XC3 varten, että onkohan tämä sökönä kun tuuletin piti sellaista vähän särisevää ääntä, mutta ääni loppuu kun kone vähän lämpiää
 
Itellä julkkari aikainen Switch ja ihmettelin kans kun kahden vuoden talviunilta Switchin herättelin XC3 varten, että onkohan tämä sökönä kun tuuletin piti sellaista vähän särisevää ääntä, mutta ääni loppuu kun kone vähän lämpiää

En oo varma et onko mul ennen tehnyt tämmöstä mut nimenomaan XC3 ostettuaan huomasin ekan kerran tämän, sen takia aloinki ihmettelee, toki on täs vehkees hieman jo ikääkin. Mut XC3 varmaa pistää "kivikautisen" switchin äärimilleen.
 
Laitetaa viel päivitystä, puhalsin hiusten kuivaajalla (vaimon ;)) kylmää ilmaa takana oleviin tuuletin aukkoihin ja testattuaan se ei enää tee semmosta laiskaa surinaa, surinaa kyllä mut semmosta normaalia kun tuuletin käy hieman kovemmilla kierroksillla. Sitä vaan ei muista että vaikka switch on tämmönen ns tabletti että sitäki kantsii putsata sen mukaan mitä pystyy kun ei se oo normaali joku ipad. Joutunut varmaa jotain pölyy tuulettimee ja kävi sen takia laiskemmin.
 
Onko Switchin nykyiset joyconit parempia tattien osalta?
Julkasussa koneen ostin ja nyt pari vuotta ollu käyttämättä 99% ajasta, kun en jaksanut enää tapella Joyconien kanssa. Kaks ohjainparia ostin sillon heti ja niitä vaihdeltiin takuun aikana 6-7 kertaa kun driftaa. Ja nyt mikään noista ei pysy edes lähellä keskustaa, vaan vetää ääriasentoon itselleen.

Mut jos laatu/mekanismi on täysin sama edelleen ni annan olla ja laitan laitan laitteen takaisin kaappiin.
 
Onko Switchin nykyiset joyconit parempia tattien osalta?
Julkasussa koneen ostin ja nyt pari vuotta ollu käyttämättä 99% ajasta, kun en jaksanut enää tapella Joyconien kanssa. Kaks ohjainparia ostin sillon heti ja niitä vaihdeltiin takuun aikana 6-7 kertaa kun driftaa. Ja nyt mikään noista ei pysy edes lähellä keskustaa, vaan vetää ääriasentoon itselleen.

Mut jos laatu/mekanismi on täysin sama edelleen ni annan olla ja laitan laitan laitteen takaisin kaappiin.
Ihan samaa paskaa, koska Nintendoa ei kiinnosta kun tavara liittyy näinkin.

Jos kelpaa muukin kun joyconit niin kannattaa ainakin uteliaisuudesta tutustua tähän. Paljon olen kehuja kuullut tähän liittyen
 
Ihan samaa paskaa, koska Nintendoa ei kiinnosta kun tavara liittyy näinkin.

Jos kelpaa muukin kun joyconit niin kannattaa ainakin uteliaisuudesta tutustua tähän. Paljon olen kehuja kuullut tähän liittyen
Mulla on Nintendon oma pro controller ja se toimii edelleen kuin unelma. Mutta ku mulla Switch olis se kone kun sängyssä laitan tv ohjelman pyörii ja pelaisin Switchiä käsikonsolina. Mut en mä ala enää ostamaan ainuttakaan joycon paria jos toimivuus on huonoimmillaan muutama kuukausi.
 
Mulla on Nintendon oma pro controller ja se toimii edelleen kuin unelma. Mutta ku mulla Switch olis se kone kun sängyssä laitan tv ohjelman pyörii ja pelaisin Switchiä käsikonsolina. Mut en mä ala enää ostamaan ainuttakaan joycon paria jos toimivuus on huonoimmillaan muutama kuukausi.


Nämä ovat ilmeisesti yleisesti kehuttu. Tuossa jutussa mainittu kuitenkin puutteet, jos ne ovat oleellisia.

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta jossain vaiheessa joutuu itsekin varmaan lähtemään joycon kaupoille ja näihin todennäköisesti päädyn.

40€ poistomyynnistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko vastaavia tarvikkeita olemassa joissa olisi Joyconien toiminnat? Koska Sports peli kiinnostais telakassa pelattavana, vaikka muuten menis käsikonsolina.
 
En tiedä onko mulla paska tuuri vai ei, mutta mun split pad alkoi driftaamaan alle vuoden käytön jälkeen.
Tai no oikea tatti vetää alas itsekseen ja jos vasemman tatin kääntää n.klo11 kohdalle niin se vetää täysillä alas, mutta vain siinä kohdassa joka on varsin outoa.
Onhan noissa kahden vuoden takuu, mutta en ole viitsinyt verkkikseen lähettää kun välillä nuo ongelmat on jatkuvasti läsnä, mutta eilenkin sai pelata witcheria melkein tunnin ennen kuin oikea tatti alkoi driftaamaan ja vasen ei oikutellut kertaakaan joten paskalla tuurilla saisi vaan jonkun laskun turhasta tarkastuksesta tai jtn.

Tänään ostin elektroniikan puhdistus sprayta jos varsinkin vasemmassa tatissa on jotain paskaa joka aiheuttaa tuon ongelman sillä se myös häviää hetkeksi kun tattia pyöräyttää pari kierrosta.
 
Switch oledissa oikea joycon nilkuttaa. Onko iloa laittaa huoltoon ja jos on niin joycon vai konsoli vaiko molemmat? Onko mitään hyötyä?
 
Ylös Bottom