Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lords Of The Fallen

Pelkästään jo maailman puolesta tämä on kyllä yks upeimmista soulseista mun kirjoissa, tosi tunnelmallisia/kuumottavia mestoja ja lisämausteena tämä kahden maailman välissä kikkailu, tykkään miten tässä on sitä "lihaista" ja likaista meininkii. Ilmeisesti pääsin nyt toiselle bossille en tiie riittääkö enää virtaa tänään sitä alkaa pieksee, jos huilis ja kattois jotain, mut toisaalta malttaako sitä? No jos mä vaan "pari" kertaa kokeilen. :D
 
Toinen bossi kaatui yllättävän helposti, oliko sitten joku minibossi tjsp. Saavuin sit siihen kuuluisaan "kalliokieleke" mestaan, siinä pari kertaa kävi sit se perinteinen "thas how I roll" meininki ja kielekkeelt alas kuolemaan, taisin mä kerran "perkele" siihen sanoo. :D

Sit tuli avattua shortcutteja ja pääsin melkein seuraavalle checkpointille mut "piikkikypärämies" pieksi mut, seuraaval kerral sit vaa juoksin vihujen ohi, ei täs kuten muissaki soulsessa tarvii jäädä pieksee jokaista pikkuvihua.

On täs vielä oppimista, voiko niitä taikoja ym hommia viel opetella vaikkei oo velhomies? Olen ymmärtänyt että ihan sama minkä hahmoluokan alussa valitset voit kuitenkin myöhemmin tehää hahmosta millaisen haluat. Lähinnä niitä heitettäviä spellejä mietin ku täs on aika paljon tarvetta long range aseelle, on mul jotain heittokirveitä ym mut ei ne nyt vaikuta nii hyviltä mitä nähny ku tyypit heittää tulipalloja, noh näillä mennään alkuun mitä on.

Taidan nyt tältä päivältä pistää pillit pussiin, koko päivä täs kuitenkin meni vaikka ei tunnu että olis vielä alkua pitemmälle päässy. Hyvillä mielillä sit huomenna.
 
Kattelin tossa kun Ela pelailee tätä ja vaikuttaahan tää tosi hyvälle. Sanoisin että paljon keskiverto soulsborne kloonia parempi peli vaikuttaa olevan.

Mutta siis jos pelaa tulitaika hahmolla niin kannattaa kokeilla fire pillarloitsua, näytti aika tehokkaasti sulattavan bossin. :D
 
Toinen bossi kaatui yllättävän helposti, oliko sitten joku minibossi tjsp. Saavuin sit siihen kuuluisaan "kalliokieleke" mestaan, siinä pari kertaa kävi sit se perinteinen "thas how I roll" meininki ja kielekkeelt alas kuolemaan, taisin mä kerran "perkele" siihen sanoo. :D

Sit tuli avattua shortcutteja ja pääsin melkein seuraavalle checkpointille mut "piikkikypärämies" pieksi mut, seuraaval kerral sit vaa juoksin vihujen ohi, ei täs kuten muissaki soulsessa tarvii jäädä pieksee jokaista pikkuvihua.

On täs vielä oppimista, voiko niitä taikoja ym hommia viel opetella vaikkei oo velhomies? Olen ymmärtänyt että ihan sama minkä hahmoluokan alussa valitset voit kuitenkin myöhemmin tehää hahmosta millaisen haluat. Lähinnä niitä heitettäviä spellejä mietin ku täs on aika paljon tarvetta long range aseelle, on mul jotain heittokirveitä ym mut ei ne nyt vaikuta nii hyviltä mitä nähny ku tyypit heittää tulipalloja, noh näillä mennään alkuun mitä on.

Taidan nyt tältä päivältä pistää pillit pussiin, koko päivä täs kuitenkin meni vaikka ei tunnu että olis vielä alkua pitemmälle päässy. Hyvillä mielillä sit huomenna.
Toki voi oppia, nehän on vaa inferno ja/tai radiance pisteitten takana ja niihin tarttee katalystin. Radiance katalystin pysty kait ostaa helposti ja sitte jokunen piste sinne ni voit heittää salamia
 
Steamissa tämä on nykyisellään aika lailla tuhottu. Jos peli ei pyöri Unreal 5 niin sitten se ei pyöri, ei sitä kannata antaa anteeksi, optimoikaa ne pelit!
Kuka pakottaa julkaisemaan keskeneräistä, no ehkä sijoittajien paine mutta kaikki tietää että mitä siitä seuraa.
 
Tuli eile monen yrityksen jälkee kaadettua pelin toinen iso bossi Congregator of Flesh. Hyvä bossi toikin, vaikea mut hyvä. Tässä ei oo kyl tullu samanlaist bossivitutust mitä esim P:ssä tuli. Hyvä tää on kyl ollu.
 
Tuli eile monen yrityksen jälkee kaadettua pelin toinen iso bossi Congregator of Flesh. Hyvä bossi toikin, vaikea mut hyvä. Tässä ei oo kyl tullu samanlaist bossivitutust mitä esim P:ssä tuli. Hyvä tää on kyl ollu.

Joo ne pari bossia mitä eilen ehin pieksee nii on hyvin selkeet liikkeet ja tietää milloin pitää tehää väistöt/torjumiset ja tilaa siinä kattella, life of peestä ei oo kokemusta.
 
Ekat 4 tuntia takana. Ei oikeen ole vielä imaissut sisään, ihan hyvältä vaikuttaa mutta aika monta asiaa myös ärsyttää.

Ensinnäkin, jos eka Lords oli "clunky" Souls taistelultaan/liikkuvuudeltaan niin tätä kuvaava sana on "floaty" tai vastaava. Periaattessa taistelu on hyvä mutta tietty tiukkuus puuttuu. Varsinkin just kun Lies of P on takana, jossa kontrollit ja tuntuma oli erittäin tiukkaa tasoa.

Kahden maailman mekaniikasta en tiedä. Tuntuu ainakin nyt alun jälkeen vähän tarpeettomalta gimmikiltä. Vihollisia Umbralissa ilmestyy jatkuvasti tyhjästä todella tiuhaan + aika rajoitus ison mörön tulemiseen aiheutti lähinnä sen että toiseen maailmaan siirtymistä vain pyrkii välttelemään. Ei tuo exploraamiseen mitään hinkua.

Erinäistä bugia ja karkeaa kulmaa on myös. Viholliset jäänyt pari kertaa jumittamaan nurkkiin, tynnyrit ja laatikot räjähtää jotenkin tökerösti välillä. Samat tutoriaalit pyörii aina samoissa tietyissä kohdissa joka kerta, bossin cutscene täytyy skipata joka kerta, jne. Kaikkea pientä ärsytystä.

Suorituskyky on ihan ok toistaiseksi, ei pahasti kyykkäile. Intro screenissä jotain textuurien lataus ongelmia, ruudussa näkyvä ritari vilahtaa sekunnin murto-osa alastomana, heh. Valikoissa tulee välillä pientä input lagia jne.

Graafisesti kaunis mutta jo tutoriaali alueessa oli jotenkin sekava tietyissä kohdissa navigoida kun käytävät näytti niin samanlaisilta.

Huh, kylläpä vaikuttaa negatiiviselta tää viesti mutta annan tälle kyllä mahdollisuuden. On tässä hyvääkin mutta sellainen uuden hyvän pelin alku-imu puuttuu.
 
Ei tää ny kauhee paska souls voi olla ku ei oo Huttu tullut tänne uhoo pelin deletoimisel :D Tai mistä minä tiien jos se onki kaikes hiljaisuudes siel jo heittänyt ohjaimen seinään ja laittanut pelin poistoon ja huuto.nettiin.

Nyt kaatui ilmeisesti toinen pääpomoista
"suohirviö" vai mikä olikaa se jättimörkö ku tippuu isoon aukkoon.

Siinä sai taas hetken pähkäillä miten tän kanssa pärjäis, alkuu koitin "rehellisesti" opetella väistöt mut jotenki ei sit millään onnistunut, lopuks sit menin aina sen selän (jos sitä ny seläks voi kutsua) taakse pieksee ja siitä se teki vain sen yhen "plösähys" liikkeen mahalleen nii sitä oli helppo väistää ja siitä muutamat iskut ja takas selän taakse.

Ne pari muuta pienempää bossia oli sit kai jotain minibosseja?

Yks siinä melko alussa joka jollain ketjulla pieksi ja toinen missä oli jousuämmä ja helvetin koirat apuna.

Niiku soulseis ylensääki sitä itte ainakin kuvittelen alkuu et päälle juoksemal ja pieksemäl jotenki pärjäis vaikka täs pitää ihan rauhas ensin kattoo mitä se pomo meinaa, opetella sen liikkeet ja sit siitä laskea iskut ja väistöt. Mulla ei oo kauheesti soulsesita kokemusta, muutaku bloodborne, demons souls remake, elden ring ja nyt tämä. Ellen ny oo jotain unohtanut välistä.
 
Ei tää ny kauhee paska souls voi olla ku ei oo Huttu tullut tänne uhoo pelin deletoimisel :D Tai mistä minä tiien jos se onki kaikes hiljaisuudes siel jo heittänyt ohjaimen seinään ja laittanut pelin poistoon ja huuto.nettiin.

Nyt kaatui ilmeisesti toinen pääpomoista
"suohirviö" vai mikä olikaa se jättimörkö ku tippuu isoon aukkoon.

Siinä sai taas hetken pähkäillä miten tän kanssa pärjäis, alkuu koitin "rehellisesti" opetella väistöt mut jotenki ei sit millään onnistunut, lopuks sit menin aina sen selän (jos sitä ny seläks voi kutsua) taakse pieksee ja siitä se teki vain sen yhen "plösähys" liikkeen mahalleen nii sitä oli helppo väistää ja siitä muutamat iskut ja takas selän taakse.

Ne pari muuta pienempää bossia oli sit kai jotain minibosseja?

Yks siinä melko alussa joka jollain ketjulla pieksi ja toinen missä oli jousuämmä ja helvetin koirat apuna.

Niiku soulseis ylensääki sitä itte ainakin kuvittelen alkuu et päälle juoksemal ja pieksemäl jotenki pärjäis vaikka täs pitää ihan rauhas ensin kattoo mitä se pomo meinaa, opetella sen liikkeet ja sit siitä laskea iskut ja väistöt. Mulla ei oo kauheesti soulsesita kokemusta, muutaku bloodborne, demons souls remake, elden ring ja nyt tämä. Ellen ny oo jotain unohtanut välistä.
Siis tää on iha helvetin hyvä, ei tartte ragee vaikka turpaa tuleeki ku bossit on tehty hyvin, täytyy vaa opetella liikkeet. Voitin lopulta ton samaisen bossin missä olit samalla tavalla. Takajalassa kiinni ku takiainen ja tuliaseella hakkasin. Ja tosiaa noi pari oli jotain välibosseja.

Jos bossilta saa nykäistyä sen niiden muiston niin ovat niitä isompia bosseja. Muistaha sit että saat niillä muistoilla vatattua bossiaseet/armorit/loitsut siel tukikohdas :)

Nyt pääsin johonki oikeen isoon isoon ekaan bossiin, onki iha omaa luokkaansa toi. Kolme sekuntia kestin hengis :D
 
Nii okse muistin nykäsy sit mitä tehää sil lampul? Ku sil isol löllykäl roikkui siinä joku "henki" mukana mikä näkyi lampulla.
 
Nii okse muistin nykäsy sit mitä tehää sil lampul? Ku sil isol löllykäl roikkui siinä joku "henki" mukana mikä näkyi lampulla.
Ei, vaan sit ku pomo on kuollu, ni meet umbraliin siin areenal, siel on patsas mihi teet sen soulflayn. Siit saa semmosen ku Remembrance of pomon nimi.

Sillä sast auki sen pomon varusteet tukikohdas.

Pietalla (se eka oikee bossi, se siipinainen) sil oli kans semmone ja sil saa auki sen varusteet
 
Ei, vaan sit ku pomo on kuollu, ni meet umbraliin siin areenal, siel on patsas mihi teet sen soulflayn. Siit saa semmosen ku Remembrance of pomon nimi.

Sillä sast auki sen pomon varusteet tukikohdas.

Pietalla (se eka oikee bossi, se siipinainen) sil oli kans semmone ja sil saa auki sen varusteet

No perhana en ny muista ku oon vaa mennyt, voiko niihin palata takas ja tehää se soulflay shöshö?
 
No perhana en ny muista ku oon vaa mennyt, voiko niihin palata takas ja tehää se soulflay shöshö?
Pitäis onnistua. Esim Pietan areenalle pääset ku meet tukikihdasta sinne mistä tulit sinne ekan kerran. Tuolle suomonsterille pääsee kans ku meet Fen vestigee ja siit taaksepäin.

Tarttet yhen esineen enne ku voit ostaa niit pomokamppeita mut luulen et sul on se ku sen löytää kohtuu alus matkan varrel.

Ootha muute vapauttanu sepän? Saat aseet päivitettyä.
 
Aa okei ny tajusin, siel tukikohdas ku häröilin nii ihmettelin ku siel on joku örisevä äijä joka näkyy vaa umbras, nyt menin uudestaa ja sille sai antaa sen jonku remembracen. Hitto on täs kyl kaikkia salaisuuksia ja ihmetyksiä mitkä menee ainakin mulla helposti ohi. Mut joo pääsee sinne takas tarttee vaa sen jonku siemenen mitä istuttaa ja niitä tää örisevä äijä onneks myy. Veikkaan et aika paljon ekal pelikerral täs menettää helposti kaikkia salaisuuksia, bases äskö joku npc selitti jostain metsästä ja aarteista.
 
Täs on hirveen helppo kyllä käyttää hyväks tota umbralia ja farmata siellä niit viikatemiehiä joita spawnaa ku silmä on täys. Trivialisoi koko pelin kyl
 
Kyl mä nyt voin jo huoletta sanoa että tämä on taas näitä aliarvostettuja pelejä, alkaa pinnan alta löytyy paljon enemmän mitä alkuun oletti. Peli ei ehkä ole ns. kalliin suuren budjetin viimeisen päälle hiotun oloinen kuten vaikka Elden Ring, kyllä tästä olisi voinut saada helposti ysin tai jopa kympin pelin. Ongelmat ovat lähinnä performance modes, välillä tökkii tosi pahasti, taistelut ja liikkuvuus toimii mut välil se hahmo ehkä leijaa liikaa, pykälä raskaammaks nii olis täydellinen.

Juoksu on jotenkin koomisen tuntuinen/näköinen, ite harvemmin sitä käytän vaan meen ihan hölkkäämäl paitsi jos pakko lähtee laumaa karkuun ym. Alkoi eilen löytyy uusia kikkoja että miten paljon tästä voi oikeesti tehää hahmosta juuri sellaisen ku haluaa, opin miten nyt saa loitsut käyttöön, saada aseet voideltu myrkyllisiks jne. Myös lamppua voi päivittää mikä helpottaa siel umbras olemista ja tutkimista, umbra tuntuu ehkä alkuu gimmikiltä mut on se paljon muutakin, maailmaan avautuu uusia polkuja ja sitä onkin pakko käyttää se on paikka kuten tekijät sanoi "high risk high reward".

Bossit ovat tähän mennes olleet reiluja ja helppo oppia, peli ei kuitenkaan ole helppo vaan antaa kyllä sitä haastetta tuttuun souls tapaan, IGN valitti miten helpot bossit tässä on, en tiie ehkä sit veteraaneille mut kyl ite täs on joutunut kymmeniä uusintoja ottaa. Onkse sit hauskaa että "huh vietin 4 viikkoa tän bossin kanssa, huh olipa vaikeeta mut nyt eteenpäin".

Maailmasta olen ollut jo vakuuttunut ennen julkasua, se on vaan hyvin tehty ja kaikki se tutkiminen ja salaisuudet siel, umbras kannattaa myös grindata kuten ylempänä jo mainittiin.

Peli ei ole täydellinen viimeisen päälle 10+ masterpiece, mutta erittäin hyvä ei frommin souls peliksi ja toivon ettei tekijät nyt heitä heikohkon vastaanoton takia hanskoja tiskiin, tässä on potenttiaalia tulla paremmaks peliks, ehkä jopa jatkoa ajatellen.
 
Ylös Bottom