Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lords Of The Fallen

Mä en kauan sitä lyhtyä pidä yllä jos näkyy et siel umbrails on kauheesti örkkei, tietää et ne kiskoo sut siihen. Mut jos ketää ei oo ympärillä nii saa rauhas tutkia mut välil on vaa pakko mennä sinne, vihollisten määrää kyllä tietyis kohis vois reilulla kädellä katkasta.

Tajunnu nyt muutenkin hieman paremmin sitä umbralin maailmaa, enne sitä juoksi heti alkuu paniikis ympäriinsä ettimäs pois pääsyä, lopputulema on se että koko maailma on sit sun perässä. Sit tajunnut seurata sitä umbran silmääkin kun tietää milloin nyt kantsii lähtee viimeistään pois sieltä.

Sit oon myös päivittänyt sitä lyhtyä ja lisännyt silmiä siihen sockettiin joka helpottaa sielä olemista.
 
Tänään toiminut myös multiplayer, sain invattua lampunkantajaa, inveidattua ja joku ärhäkkä bossiki tuli kaadettua yhdessä yhdessä.
 
Ainakin mitä itse huomannut niin kenttäsuunnittelu on hieman sekavaa ja välillä ei tiedä onko oikopolku vai menossa uuteen paikkaan kun asiat vähän samalta näyttäviä.
 
Kävin uudestaan siel pilgrims perchis ku jäi viimeks kesken nii löytyihän sielt vielä pikkukivaa umbrast, tuli piestyä äskö myös "kylän" bossi. Oli kyl melko eeppinen, mä kyl jotenki tykkään et täs ei oo menty aivan täysin masokistiseen meininkiin tai sit bossit on vaa tehty hyvin?

Bossit kyllä tuo haastetta mut ei semmosta et kiskot hiuksia päästä tuntitolkul, kuolmat tulee lähinnä ihan ku lähtee itte häslää tyhmyyksiä mutta ei ikinä siihen että nyt ei vaan tajuu tai on jotenkin masokistisen vaikeeta/vammasta, ainakin ne 4 pääpomoa tähän mennes. Monet riviviholliset tuntuu aiheuttavan joskus enemmän päänvaivaa.

LVL 90 nyt, en tiie oonko hieman ylilevuttanut mitä tähään asti jos ois "virallisesti" pelannut, kuitenkin tykkään haasteesta mut semmonen täysi epätoivo masokistinen kiduttaminenkaa hauskaa mun mielestä oo, siinä monesti käy nii että menee youtubee kattoo juustovideoita.
 
Oho mite ihmees oot onnistunu lv90 pääsee, mul on tullut viimesee viitee tuntii ehkä kaks levua, nyt jotai lv60 taitaa olla
 
Viimeksi muokattu:
No ihan perinteisesti jumittanut grindaa, ei siinä sen kummempaa. :D Niiku mun aikasemmis soulseis "no mä vaa sen verran että saan nää tarvittavat atribuutit" "no jos vielä 10k et saan pari levuu" "no jos vielä tän yhen rundin et saa vähä sitä sun tätä". Mut ikinä ei tunne kyl itteensä mitenkään ylivoimaseks, nyt meni ilmeisesti sinne mestaan mistä yks npc heppu puhui ja jätti mulle ohjeet, nii kummasti siel onkin vaikeuksia.
 
Mä en edes tiedä mihin ihmeesee kannattais mennä, haarautui nyt niin paljon :D Lähin sinne lumiseen paikkaan nyt alkuun, siellä on ainaki beaconi. Sitten taas sain avattua viemäristä reitin jonnekin ihme maan alaiseen kanjoniin, en uskaltanut mennä. Ja Pilgrims Perchiltä aukes hissin jälkeen reitti johonki pyhään taloon jonkun jättimäisen tornin juurella.

Huikee ollu kyllä. Mä en oikein hyvää grindipaikkaa oo löytänyt, välillä jos tarttee helpot pari tonnia niin meen Bell vestigeen, ja sieltä juoksen sen ison piikkiukon ohi parvekkeen reunalle ja se juoksee perässä alas tappaen itsensä. Sen jälkeen potkaisen sen velhon alas myös niin tosta saa aina nopeet 600. Tota sit toistaa jonkun aikaa, lepää aina siin vestigellä niin nopsaa on pointsit kasassa.

Sitten jos haluaa tosiaan saada jotain hienoa armoria vaikka niilt vilhuilta, kun jokainen pystyy pudottamaan sen oman kamppeensa, niin kannattaa käyttää kanin jalka, se boostaa esineiden droppia tosi paljon ja kestää niin kauan kunnes lepäät. Eilen mulle tippu hieno Rector armor mut mun endurance ei oo niin hyvä ni meni ukko heavyloadin puolelle, täytyy pari pistet sinne heittää et pysyy mediumilla.
 
Mä en edes tiedä mihin ihmeesee kannattais mennä, haarautui nyt niin paljon :D Lähin sinne lumiseen paikkaan nyt alkuun, siellä on ainaki beaconi. Sitten taas sain avattua viemäristä reitin jonnekin ihme maan alaiseen kanjoniin, en uskaltanut mennä. Ja Pilgrims Perchiltä aukes hissin jälkeen reitti johonki pyhään taloon jonkun jättimäisen tornin juurella.

Huikee ollu kyllä. Mä en oikein hyvää grindipaikkaa oo löytänyt, välillä jos tarttee helpot pari tonnia niin meen Bell vestigeen, ja sieltä juoksen sen ison piikkiukon ohi parvekkeen reunalle ja se juoksee perässä alas tappaen itsensä. Sen jälkeen potkaisen sen velhon alas myös niin tosta saa aina nopeet 600. Tota sit toistaa jonkun aikaa, lepää aina siin vestigellä niin nopsaa on pointsit kasassa.

Sitten jos haluaa tosiaan saada jotain hienoa armoria vaikka niilt vilhuilta, kun jokainen pystyy pudottamaan sen oman kamppeensa, niin kannattaa käyttää kanin jalka, se boostaa esineiden droppia tosi paljon ja kestää niin kauan kunnes lepäät. Eilen mulle tippu hieno Rector armor mut mun endurance ei oo niin hyvä ni meni ukko heavyloadin puolelle, täytyy pari pistet sinne heittää et pysyy mediumilla.

Joo mäki eilen hieman kokeilin haahuilla siel lumialueel mut alkoi taas kello olee sen verran ja mesta hieman rankka nii pistin pillit pussiin, ihmeen paljon täs kyl löytää uusia ovia jotka avaa täysin uusia alueita. Eilen sen "kylä" bossin jälkeen päätin käydä tsekkaa viel pilgrims perchiä, sit siel bases oli heppu jättäny ohjeet just siihen lumimestaan. Heti alkuu lykättii melko suolainen miniboss taistelu naamaan, luulin että no tää oli tässä nii ei mesta jatkui sit sinne lumivuorelle/metsään, jäi taas "virallinen" eteneminen taustalle.

Täs ei ilmeisesti voi armoria laittaa sen näköiseks ku haluu? Tässä on onneks aika päheen näköistä fashionia mut itte tykkään olla huppupäinen viittamies nii en haluis sitä vaihtaa.

Elden Ringis vedin sillä huppumiehellä loppuun asti vaikka tuli paljon parempaakin kamaa vastaan, meitsi ku menee aina fashion ensin. :D
 
Noniin läpi meni, yllättävän pitkä peli oli. Läpäisyssä meni noin 40h. Aika ristiriitainen teos kaiken kaikkiaan. Paljon hyvää mutta paljon myös huonoa. Listataas joitain plussia ja miinuksia mitä päällimäisenä jäi mieleen

+Aivan upea artstyle synkkine visioineen kuorutettuna katolilaisella kuvastolla. Tämä oli se isoin juttu itselleni tässä
+Fashion oli myös enemmän kuin kunnossa
+Muutama bossi oli erittäin onnistunut

-Ongelmat suorituskyvyssä ja graafinen ilme ärsyttävän sumea
-Vihollisten sijoittelu meni jo naurettavaksi kun joka helvetin laatikon ja kulman takaa pomppaa vihollinen "yllättämään"
-Vihollisten määrää olisi voinut vähän karsia tai ainakin ampuvien vihollisten määrää. Ärsytti ku koko ajan ruudun ulkopuolelta lentää pommia niskaan

Ihan ok kokonaisuus. Odotin enemmän joten pieni pettymyksen maku tästä jäi mutta ei missään nimessä huono peli. Keskinkertainen ehkä ja mahdollisuudet hyvään tai jopa erinomaiseen peliin olisi tietyt ärsyttävyydet karsimalla. Lies Of P näistä syksyn soulslikeistä selvästi parempi tapaus.
 
Noniin läpi meni, yllättävän pitkä peli oli. Läpäisyssä meni noin 40h. Aika ristiriitainen teos kaiken kaikkiaan. Paljon hyvää mutta paljon myös huonoa. Listataas joitain plussia ja miinuksia mitä päällimäisenä jäi mieleen

+Aivan upea artstyle synkkine visioineen kuorutettuna katolilaisella kuvastolla. Tämä oli se isoin juttu itselleni tässä
+Fashion oli myös enemmän kuin kunnossa
+Muutama bossi oli erittäin onnistunut

-Ongelmat suorituskyvyssä ja graafinen ilme ärsyttävän sumea
-Vihollisten sijoittelu meni jo naurettavaksi kun joka helvetin laatikon ja kulman takaa pomppaa vihollinen "yllättämään"
-Vihollisten määrää olisi voinut vähän karsia tai ainakin ampuvien vihollisten määrää. Ärsytti ku koko ajan ruudun ulkopuolelta lentää pommia niskaan

Ihan ok kokonaisuus. Odotin enemmän joten pieni pettymyksen maku tästä jäi mutta ei missään nimessä huono peli. Keskinkertainen ehkä ja mahdollisuudet hyvään tai jopa erinomaiseen peliin olisi tietyt ärsyttävyydet karsimalla. Lies Of P näistä syksyn soulslikeistä selvästi parempi tapaus.
Täysin samaa mieltä ton vihusijoittelun kanssa. Varmaan loppupuoliskolla itekki jo menos (3/5 beaconia) ja tuntuu et toi vaikeus on alkanu puhtaasti tulee vihusijoittelusta. Juur noi jatkuvat ambushit laatikon takaa tai sitte nuo tosi vittumaiset stealth pommittajat, predator jousimiehet. Se kenen mielest noi on ollu ok idea niin jumalauta. Noi on siis semmosia et ku ne on stealthis ni et voi ottaa niitä lukitukseen, tosi jees semmost sit yrittää hengilt velhohahmol.
 
Monesti se suurin haaste on ollut nimenomaan rivivihujen kanssa "hössimiseen" Pitää oikee varoo joka nurkkaa ja sit just noi ampuvat vihut spämmää. Soulseis on hienoa jonku bossin jälkee ihan vaan tutkia, toki rivivihuja voi ja pitääki olla vahvempia ja löysempiä mut täs välil saa oikee urakalla olla niitä putsaamas, eikä ohi juokseminankaa monesti auta ku sit on koko kylä sun perässä.

Tätä ei onneks tapahu koko ajan mutta tarpeeks usein, en tiie oonko itte missä vaiheessa peliä mut olen vasta yhen beaconin "avannut" (eiksne oo niitä punaisia "lasereita"? Anyway, täs kuitenki tykkään nuohota kaikki maholliset mestat ennen eteenpäin siirtymistä ja käyn vanhois mestois ihmettelee.
 
Mulla ei oo peli läheskää vielä läpi mut 60h jälkeen uskallan jo antaa oma todellisen mielipiteen pelistä nyt kun hieman sitä alkurakkautta on häipynyt.

Olen edelleen siitä mieltä että tämä on jokseenkin aliarvostettu peli, eihän 7 peli nyt huono ole? Mutta kyllä tämä vaatis jonkun tukevan QoL päivityksen, jossa jo mainittuja rivivihollisia ainakin tietyis kentis katkastais reilulla kädellä (joo varsinkin niitä ampuvia vihuja). Kontrolleihin pikku viilauksia, näihin kyllä tottuu ja ovat oikeestaa ihan toimivat, mutta hahmoon semmoset 5kg lisää painoo tekis tästä entistä paremman.

Nyt ei riitä muisti miten lukitus on toiminut esim Elden Ring, Demons Souls Remake, Bloodborne, mutta tässä se lukittaa aivan liian herkästi ympärillä oleviin vihollisiin jos yrität keskittyä yhteen, en tiie miten tätä ratkastais, mut ainakin se että se ei lukitse niihin kaukana oleviin vihuihin jos yrität piestä siinä lähellä olevaa, monesti se lukitus pomppaa vihusta toiseen aivan liian herkästi, sitä nyt on oppinut itse pelaa niin että lukitsee ja poistaa lukituksen ja hakee parempaa asemaa. Mut jos ympärillä on useampi vihollinen ja yrität keskitty yhteen nii seurauksena on vain Benny Hill Show.

Itse pelin maailma on mun mielestä se vahvin osuus, ehkä olen tämmönen synkistelijä mut ite tykkään että tässä on sitä harmaata, rumaa, lihaisaa dark fantasy meininkiä. HDR on kyllä jotenkin rikki sillä vaikka on harmaata se kaikki on jotenki haalua ja jotenki sumuista, siihen auttoi kun poisti PS5 valikosta HDrän kokonaan pois, tuli peliin huimasti terävyyttä ja se haaluus häipyi.

Joskus itse maailman tutkiminen on vaan niin tuskasta kun joka puolelta lykätään jotain vihua niskaan ja tästä olenkin jo sanonut että tuntuu että tässä pelissä se suurin haaste on päästä rivivihujen ohi itse bossin luokse, jossa bossit on taas tehty tosi hyvin, haastavia, mutta hyvin selkeitä, hauskoja eikä tarvii satoja yrityksiä.

Kyllä niitä riviviohllisia ja laumoja ja kuolemia on muissaki soulseis, sitä nyt on vaikee selittää mutta tässä ne tuntuu olevan vaan, noh jotenkin överiks vedetty. Sekä ne soulsit mitä olen pelannut on tuntunut olevan joku balanssi, on kenttiä jossa on rivivihuja pilvin pimein, on haastava päästä bossin luokse, on haastava voittaaa se, mut sit annetaa semmonen pikku huili väliin jossa tutkit maailmaa rauhas pitkiäki aikoja, mitä nyt muutama löysä vihu väliin. Tästä jotenki puuttuu se pikku huili meininki vaan tuntuu aina olevan jotain menossa.

Performanceen en tiedä saavatko ikinä tätä täysin smoothiks koska UE5? Mutta se nyt kaikesta muusta ehkä se pienin valituksen aihe.

Huh, tulipa pitkä viesti ja varmaa riittäis lisää sanottavaa, kaikesta tästä huolimatta olen tykännyt pelistä enemmän mitä odotin ja maistuu edelleen. Kyllä tästä vikoja löytää, mutta kyllä tästä tosi paljon hyvääkin löytää ja loppuarvio onkin sit semmonen 7+.
 
Mulla ei oo peli läheskää vielä läpi mut 60h jälkeen uskallan jo antaa oma todellisen mielipiteen pelistä nyt kun hieman sitä alkurakkautta on häipynyt.

Olen edelleen siitä mieltä että tämä on jokseenkin aliarvostettu peli, eihän 7 peli nyt huono ole? Mutta kyllä tämä vaatis jonkun tukevan QoL päivityksen, jossa jo mainittuja rivivihollisia ainakin tietyis kentis katkastais reilulla kädellä (joo varsinkin niitä ampuvia vihuja). Kontrolleihin pikku viilauksia, näihin kyllä tottuu ja ovat oikeestaa ihan toimivat, mutta hahmoon semmoset 5kg lisää painoo tekis tästä entistä paremman.

Nyt ei riitä muisti miten lukitus on toiminut esim Elden Ring, Demons Souls Remake, Bloodborne, mutta tässä se lukittaa aivan liian herkästi ympärillä oleviin vihollisiin jos yrität keskittyä yhteen, en tiie miten tätä ratkastais, mut ainakin se että se ei lukitse niihin kaukana oleviin vihuihin jos yrität piestä siinä lähellä olevaa, monesti se lukitus pomppaa vihusta toiseen aivan liian herkästi, sitä nyt on oppinut itse pelaa niin että lukitsee ja poistaa lukituksen ja hakee parempaa asemaa. Mut jos ympärillä on useampi vihollinen ja yrität keskitty yhteen nii seurauksena on vain Benny Hill Show.

Itse pelin maailma on mun mielestä se vahvin osuus, ehkä olen tämmönen synkistelijä mut ite tykkään että tässä on sitä harmaata, rumaa, lihaisaa dark fantasy meininkiä. HDR on kyllä jotenkin rikki sillä vaikka on harmaata se kaikki on jotenki haalua ja jotenki sumuista, siihen auttoi kun poisti PS5 valikosta HDrän kokonaan pois, tuli peliin huimasti terävyyttä ja se haaluus häipyi.

Joskus itse maailman tutkiminen on vaan niin tuskasta kun joka puolelta lykätään jotain vihua niskaan ja tästä olenkin jo sanonut että tuntuu että tässä pelissä se suurin haaste on päästä rivivihujen ohi itse bossin luokse, jossa bossit on taas tehty tosi hyvin, haastavia, mutta hyvin selkeitä, hauskoja eikä tarvii satoja yrityksiä.

Kyllä niitä riviviohllisia ja laumoja ja kuolemia on muissaki soulseis, sitä nyt on vaikee selittää mutta tässä ne tuntuu olevan vaan, noh jotenkin överiks vedetty. Sekä ne soulsit mitä olen pelannut on tuntunut olevan joku balanssi, on kenttiä jossa on rivivihuja pilvin pimein, on haastava päästä bossin luokse, on haastava voittaaa se, mut sit annetaa semmonen pikku huili väliin jossa tutkit maailmaa rauhas pitkiäki aikoja, mitä nyt muutama löysä vihu väliin. Tästä jotenki puuttuu se pikku huili meininki vaan tuntuu aina olevan jotain menossa.

Performanceen en tiedä saavatko ikinä tätä täysin smoothiks koska UE5? Mutta se nyt kaikesta muusta ehkä se pienin valituksen aihe.

Huh, tulipa pitkä viesti ja varmaa riittäis lisää sanottavaa, kaikesta tästä huolimatta olen tykännyt pelistä enemmän mitä odotin ja maistuu edelleen. Kyllä tästä vikoja löytää, mutta kyllä tästä tosi paljon hyvääkin löytää ja loppuarvio onkin sit semmonen 7+.
Erittäin hyvä postaus ja jaan melkeinpä täysin samat mielipiteet
 
Allekirjoitan kyllä kaikki teidän kommentit. Peli on hyvä, mutta puutteita piisaa. Noi rivivihollisten määrät ja sijoittumiset on kyllä alkaneet nakertaa. Vähän vääränlaista vaikeutta tuodaan noilla. Inhosin jo Nioh kakkosessa tuota että aina löytyy joku ukko heittämään tulipommia hanuriin jostain katolta.. niin tässä on sekin potenssiin 6.

Mie tykkään myös tuosta karusta fantasiasta. Harmi tosiaan ettei ihan suorituskyky anna pelin graafiselle elolle sitä loistoa minkä se ansaitsee. Pitää vielä kokeilla tuota HDRn poislaittoa josko auttaisi.

Edelleen inhoan liikkuvaa tyyppiä lyönneissä ja hankalaa kameraa ahtaissa tiloissa.
 
Mä vielä ymmärtäisin ku kerta täs on 2 maailmaa että se umbra olis ja onkin se haastavampi mesta jossa on vaffoja vihuja, mut se "maanpäällinen" sais olla sit asteikon vähän rasittavampi. Nytki pyörin jossain "vankilas" ja ihan älyttömän vaffoja noi rivivihut, oonki nyt pyrkinyt tekee nii et jos suinki mahollista juosta ohi tai sit jäädä johonki kämppi ja ampuu jouskarilla ym niitä pois ja sit taas jännittyneenä etsiä seuraava checkpointia.
 
  • We've improved the leashing system where enemies will stop pursuing you after a certain distance (varies by situation). This prevents overwhelming crowds of enemies if you rush through a map section.
Se on hienoa, mutta eikö tätä voinut jo heti alkuu miettiä? Tai siinä vaiheessa kun nämä kutsutut vip vieraat pääsi testaa peliä? Ainakin aikasemmissa soulseissa vaikka on laumoja ku sä juokset tietyn matkan niin ne perässä olevat väsyy ja lähtee takas, tässä ne jahtaa sua koko loppuelämän kunnes oot nurkkaan ahistettuna 100 vihollista ympärillä, ellei sit käy joku tuuri et pääset mestaan mihin vihut ei osaa tulla.

Noh mutta hyvä kun nämä tulee, on sitten paljon mielusampi kokemus uusille pelaajille tai miksei vanhoille NG+ merkeis ym.
 
Tämä on kyllä persiistä kun monetkaan pelit eivät ole julkaisussa sitä, mitä pitäisi. Tai ainakin pelin pahimmat särmät hiotaan muutaman viikon tai kuukausien kuluessa. Kannattaako mitään enää hankkia julkaisussa, kysyn ma!

Tämäkin peli kiinnostaa kovasti, mutta näemmä hyvä etten ole vielä ehtinyt hankkimaan.
 
Patch vaikuttaa hyvältä mutta mitä pikaseen luin, muutokset vihollisten käyttäytymisen ja määrien suhteen vaikuttaa vain ng eikä ng+ eli näin ollen tämä on nykyinen vihollis malli on ollut täysin tarkoituksellista ja sitä pidetään näköjään hyvänä ideana. Herää kysymys, eikö tätä ole edes kunnolla play testattu koska en jaksa edelleenkään uskoa että tällaista haastetta Souls fanaatikot ovat kaivanneet. Aika monella Soulslike devaajalla tuntuu olevan hakusessa että mikä esim. ekasta Dark Soulsista teki mestariteoksen.

Item randomizer yms. toiminnot kuulostaa tosi hyvältä, näitä voisi olla genressä "virallisesti" enemmänkin. Onhan noita jo Dark Soulsin modeja striimaajat pelannu vuosikausia ja vaikuttavat aika hauskoilta.

Varmaan jossai puolesa välisä mennään pelaamisen suhteen, vähän on bipolaarinen fiilis kun hetkittäin LotF vaikuttaa ihan hyvältä ja koukuttavaltakin, ja sit välissä saa pyöritellä päätä tyyliin "what were they thinking!!!", heh.
 
Kyllä, välil tää on tosi hieno ja mahtava tunnelma ja olo kun pelais "oikeeta" soulsia, mut sit tulee just näitä laumavihuja ym ihme ideoita vastaan ja siinä sit saa puhaltaa voimakkaati ilmaa nenäsieraimista, että "tätäkö souls pelaajat nyt kaipaa".

Ihme kyllä en ole vielä heittäny hanskoja tiskiin, on täs kuitenkin joku mikä on pitänyt mut jo yli viikon tässä kiinni. o_O
 
Ylös Bottom