Mulla ei oo peli läheskää vielä läpi mut 60h jälkeen uskallan jo antaa oma todellisen mielipiteen pelistä nyt kun hieman sitä alkurakkautta on häipynyt.
Olen edelleen siitä mieltä että tämä on jokseenkin aliarvostettu peli, eihän 7 peli nyt huono ole? Mutta kyllä tämä vaatis jonkun tukevan QoL päivityksen, jossa jo mainittuja rivivihollisia ainakin tietyis kentis katkastais reilulla kädellä (joo varsinkin niitä ampuvia vihuja). Kontrolleihin pikku viilauksia, näihin kyllä tottuu ja ovat oikeestaa ihan toimivat, mutta hahmoon semmoset 5kg lisää painoo tekis tästä entistä paremman.
Nyt ei riitä muisti miten lukitus on toiminut esim Elden Ring, Demons Souls Remake, Bloodborne, mutta tässä se lukittaa aivan liian herkästi ympärillä oleviin vihollisiin jos yrität keskittyä yhteen, en tiie miten tätä ratkastais, mut ainakin se että se ei lukitse niihin kaukana oleviin vihuihin jos yrität piestä siinä lähellä olevaa, monesti se lukitus pomppaa vihusta toiseen aivan liian herkästi, sitä nyt on oppinut itse pelaa niin että lukitsee ja poistaa lukituksen ja hakee parempaa asemaa. Mut jos ympärillä on useampi vihollinen ja yrität keskitty yhteen nii seurauksena on vain Benny Hill Show.
Itse pelin maailma on mun mielestä se vahvin osuus, ehkä olen tämmönen synkistelijä mut ite tykkään että tässä on sitä harmaata, rumaa, lihaisaa dark fantasy meininkiä. HDR on kyllä jotenkin rikki sillä vaikka on harmaata se kaikki on jotenki haalua ja jotenki sumuista, siihen auttoi kun poisti PS5 valikosta HDrän kokonaan pois, tuli peliin huimasti terävyyttä ja se haaluus häipyi.
Joskus itse maailman tutkiminen on vaan niin tuskasta kun joka puolelta lykätään jotain vihua niskaan ja tästä olenkin jo sanonut että tuntuu että tässä pelissä se suurin haaste on päästä rivivihujen ohi itse bossin luokse, jossa bossit on taas tehty tosi hyvin, haastavia, mutta hyvin selkeitä, hauskoja eikä tarvii satoja yrityksiä.
Kyllä niitä riviviohllisia ja laumoja ja kuolemia on muissaki soulseis, sitä nyt on vaikee selittää mutta tässä ne tuntuu olevan vaan, noh jotenkin överiks vedetty. Sekä ne soulsit mitä olen pelannut on tuntunut olevan joku balanssi, on kenttiä jossa on rivivihuja pilvin pimein, on haastava päästä bossin luokse, on haastava voittaaa se, mut sit annetaa semmonen pikku huili väliin jossa tutkit maailmaa rauhas pitkiäki aikoja, mitä nyt muutama löysä vihu väliin. Tästä jotenki puuttuu se pikku huili meininki vaan tuntuu aina olevan jotain menossa.
Performanceen en tiedä saavatko ikinä tätä täysin smoothiks koska UE5? Mutta se nyt kaikesta muusta ehkä se pienin valituksen aihe.
Huh, tulipa pitkä viesti ja varmaa riittäis lisää sanottavaa, kaikesta tästä huolimatta olen tykännyt pelistä enemmän mitä odotin ja maistuu edelleen. Kyllä tästä vikoja löytää, mutta kyllä tästä tosi paljon hyvääkin löytää ja loppuarvio onkin sit semmonen 7+.