Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
odotellaan mielummin sitä kun AI syö kaiken elävältä ja korvaa kaiken. koska niin siinä tulee käymään ku tällä vauhdilla hommat menee eteenpäin.
Ainoa ongelma on siinä kun muut tekee jo rahaa sekä mainetta mutta kun sinä joku päivä mietit tekeväsi samoin niin sun tekemiselle ei oo enään tilaa.
Sitten on turha jossitella et jos vähän tässä viel odottelisin.
Toki voit väittää vastaa jollain kivalla argumentilla , mutta sit sun argumentit syö sut elävältä :cool::p

Ainoa ongelma on siinä kun muut tekee jo rahaa sekä mainetta mutta kun sinä joku päivä mietit tekeväsi samoin niin sun tekemiselle ei oo enään tilaa.
Sitten on turha jossitella et jos vähän tässä viel odottelisin.
Toki voit väittää vastaa jollain kivalla argumentilla , mutta sit sun argumentit syö sut elävältä :cool::p
Mä ajattelin kerran että rupeen soittamaan trumpettia. Ongelmaa on että olen yhtä musikaalinen kun keitetty kananmuna. Mutta voisin mä silti ostaa parin tonnin instrumentin. Siinähän kärsisi sitten vaimo ja naapurit.

Samaa itsekin ruvennut epäilemään tai sitten toistuva pidempiaikainen psykoosi..
Uskon enemmän siihen että hänellä on tietoa sekä taitoa ,mutta ei ihan ymmärrä että jos odottelee liian kauan nii ei sillä ole jalan sijaa enää edes taskurahoihin.
Toinen ja ihan samaa kastiin menee että ei sitä nimeä tehdä ilman tekoja.
Se että jossain dc saa kehuja/reagointia ei meinaa mitää ,mutta voi olla myös täysin trolli tai osastolla oleva joka ei oo ihan enää täydessä iskussa vaikka tietoa ja taitoa olisi.
Vaihtoehtoja on monia :rolleyes::eek::D:p

Tuossa vähä pohdiskeltavaa. kannattaa muistaa että me ollaan muistikriisissä. video puolella local AI on vielä jäljessä mutta kuvapuolella se on mennyt sen ohi jo, oma erityisosaaminen on nimen omaan kuvat et videot ja muut tulee vasta sitten. itse en ole muistikriisin uhri vaan ratkaisin sen hyvissä ajoin, niinku mä sanoin että ajattelin näitä asioita kun sijoittaja, että julmetun kallis näytönohjain jonka hinta on itseasissa noussut merkittävästi on myöskin sijoitus, et mä olen paljon fiksumpi näissä asioissa kun moni teistä edes ymmärtää.

Screenshot 2026-02-18 224004.png

siiinä teillä yksi muistikriisin uhreista

Viimeksi muokattu:
mä pystyisin antaa paljonkin vinkkejä eri malleista ja muista mut jos näkee tommosia Murdocin kaltaisia perussuomalaisia kateellisia vuodatuksia, niin en mä sillon halua antaa mitään takaisin, eikä semmoiset viestit jaksa mua liikuttaakaan enää millään tavalla. ja mun moni puhuu mun mielenterveydestä ja taloudellisesti tilanteesta, voin sanoa että mä olen näissä asioissa paljon paremmassa tilanteessa kun moni kitisiä tulee koskaan olemaan. kannattaa vaan miettiä sitä omaa mielenterveyttään ja taloudellista tilannetta sen kitiseminen sijaan, just tein tänään uuden vuokra sopparin uuteen kämppäänkin joten mulla on itsellä asiat ihan hemmetin hyvin, plus että olen joka elän ja syön joka päivä kun fitness urheilija. joten kyllä kaikki on aika hyvin balanssissa.

Viimeksi muokattu:
mä pystyisin antaa paljonkin vinkkejä eri malleista ja muista mut jos näkee tommosia Murdocin kaltaisia perussuomalaisia kateellisia vuodatuksia, niin en mä sillon halua antaa mitään takaisin, eikä semmoiset viestit jaksa mua liikuttaakaan enää millään tavalla. ja mun moni puhuu mun mielenterveydestä ja taloudellisesti tilanteesta, voin sanoa että mä olen näissä asioissa paljon paremmassa tilanteessa kun moni kitisiä tulee koskaan olemaan. kannattaa vaan miettiä sitä omaa mielenterveyttään ja taloudellista tilannetta sen kitiseminen sijaan, just tein tänään uuden vuokra sopparin uuteen kämppäänkin joten mulla on itsellä asiat ihan hemmetin hyvin, plus että olen joka elän ja syön joka päivä kun fitness urheilija. joten kyllä kaikki on aika hyvin balanssissa.
Tänään juuri mietin että täälläkin porukka olisi ottanut sut huomattavasti paremmin ja kannustavammin vastaan jos et kokoajan kehuisi itseäsi. Se että niin pitää tehdä on mielestäni heikkouden merkki.

Tänään juuri mietin että täälläkin porukka olisi ottanut sut huomattavasti paremmin ja kannustavammin vastaan jos et kokoajan kehuisi itseäsi. Se että niin pitää tehdä on mielestäni heikkouden merkki.

just joo ai se että leimataan trolliksi, sanotaan köyhäksi ja puhutaan jostain mielenterveysongelmista on sitten tosi fiksua puhetta. Antipatiat ja kateus on heikkouden merkki itse ei ole koskaan ollut näistä kumpaakaan, ja molemmat näistä näkyy kävä kyllä aika monen viesteissä kilometrien päähän molemmat on täysin turhia tunteita. valitettavasti nämä on suomalaisuuden peruspiirteitä. et ollaan kateellisia ja sitä kautta kehkeytää niitä antipatioita. näissä suhteissa olen itse hyvin kansainvälinen ja sen takia mulla onkin kommuuni tähä tekoäly hommaan missä sellainen ei ole nähnyt kertaakaan.

suomessa tällainen ajatusmalli ei ole mahdollista, koska se aiheuttaisi automaattista kateutta ja nähtäisiin prässäilyä. meidän ai discord kanavalla se sijaan otettiin vastaan ilolla kun ilmoitin meidän OG porukalle että ostin 10 000 euron näytönohjaimen. ehkä se on suomalaisuudessa muutenkin että jos ei yhtä nöyrä kun toiset niin kaikki sitten itse kehuna, varmaan osittain niiden antipatioiden sokaistamana. et ihmisten pitää opetella ymmärtäämään kunnian himon ja itsekehun ero

tällainennnnn.png

Viimeksi muokattu:
Tämä ei ole mikään naurun asia, vaan todellinen ilmiö: tekoäly on aiheuttanut ihmisille vakavia mielenterveysongelmia, kuten vainoharhoja ja pelkotiloja. On nähty tapauksia, joissa chatbotit ovat saaneet ihmiset menettämään otteensa todellisuudesta, mikä on johtanut henkisiin romahduksiin ja jopa rikollisiin tekoihin.

Oireet näkyvät usein sokeana uskona siihen, että tekoäly on elävä olento, joka paljastaa salaliittoja tai kanavoi henkiä. Ihminen alkaa luottaa tekoälyyn enemmän kuin muihin ihmisiin, mikä johtaa eristymiseen ja siihen, että tekoälystä tulee käyttäjän ainoa "ystävä" ja totuuden lähde.

Syy tähän on tekoälyn tapa "hallusinoida" eli keksittyjen juttujen kertominen vakuuttavasti. :(

just joo ai se että leimataan trolliksi, sanotaan köyhäksi ja puhutaan jostain mielenterveysongelmista on sitten tosi fiksua puhetta. Antipatiat ja kateus on heikkouden merkki itse ei ole koskaan ollut näistä kumpaakaan, ja molemmat näistä näkyy kävä kyllä aika monen viesteissä kilometrien päähän molemmat on täysin turhia tunteita. valitettavasti nämä on suomalaisuuden peruspiirteitä. et ollaan kateellisia ja sitä kautta kehkeytää niitä antipatioita. näissä suhteissa olen itse hyvin kansainvälinen ja sen takia mulla onkin kommuuni tähä tekoäly hommaan missä sellainen ei ole nähnyt kertaakaan.

suomessa tällainen ajatusmalli ei ole mahdollista, koska se aiheuttaisi automaattista kateutta ja nähtäisiin prässäilyä. meidän ai discord kanavalla se sijaan otettiin vastaan ilolla kun ilmoitin meidän OG porukalle että ostin 10 000 euron näytönohjaimen. ehkä se on suomalaisuudessa muutenkin että jos ei yhtä nöyrä kun toiset niin kaikki sitten itse kehuna, varmaan osittain niiden antipatioiden sokaistamana. et ihmisten pitää opetella ymmärtäämään kunnian himon ja itsekehun ero

Näytä liitetiedosto 20575
Sä et nyt sisäistänyt mitä tarkoitin. Ketään ei kiinnosta paljonko sä olet maksanut jostain näytönohjaimesta, eikä kukaan sitä edes muista. Se ei muuta kenenkään elämää suuntaan tai toiseen vaikka olisit maksanut 80 000€. Miksi tuosta kukaan olisi kateellinen? Kun sanoin että kehut itseäsi niin tarkoitin sillä sitä että olet väittänyt olevasi Suomen parhaita/ yks parhaita AI osaajia, että sulla on tyyliin oman kylän paras kroppa jne... Jos näin olisi ei sitä tarvitsisi vakuutella muille. Puhut kokoajan itsestäsi ylistävään sävyyn. Tämä on se syy miksi sulle naureskellaan, ei kateus.

Mä voitan ens vuonna 100 metrin pikajuoksun maailmanmestaruuden. Ostin kymppitonnin lenkkarit ja oon discordissa yhden pikajuoksijan vip-kaveri. Kaikki kehuu mua siellä. Mä oon harjotellu ihan vitusti mut en oo vielä osallistunut yhteenkään kisaan. Mä osallistun sit kaikkiin kerralla koska sillä tienaa kaikkein parhaiten rahaa. Miljoonat vaan ropisee tilille. Samalla musta tulee maailman paras seiväshyppääjä ja kuutamokävelijä. Ette vaan tajuu sitä vaikka mä syön urheiluruokaa ja tein vuokrasopimuksen. Ens viikolla mä ostan 20 tonnin ilmatyynylenkkarit joilla pystyy leijumaan ilmassa. Ei tarvii edes juosta vaan riittää että soittaa agentille ja mulla on mitali kaulassa. Repikää siitä köyhät.

Ihan vakavasti puhuen, tekoälyvideoilla ei yksin tehdä rahaa vaikka ois millaset taidot ja ideat. Koko homma kaatuu sen yleisyyteen. Jos niiden tekeminen olisi rahallisesti kannattavaa, niitä tehtäisiin ihan muualla kuin yksittäisten ihmisten kotona. Jossain Kiinassa ja Intiassa varmasti on jo tällaisia "AI-tehtaita" jotka täyttää kaiken tilan. Siihen kun yhdistetään vielä botit nostamaan näkyvyyttä niin ei niiden kanssa pysty yksittäinen ihminen kilpailemaan. AI-"taide" tulee lopulta kaatumaan siihen että ihmiset yksinkertaisesti kyllästyvät siihen. Me aletaan jo olla sillä rajalla.

Se harvemmin on kateus mikä nostaa päätä kun omakehua alkaa viljelemään. Työelämässä tätä näkee aina joskus, kun joku henkilö kertoo miten uskomattoman hyvin hän teki asian a ja suorastaan firman paras tulos tuli asiasta b ja tähtitieteellisen uskomaton suoritus asiasta c. Kaikki muut kattelee ja ihmettelee kun asiat meni niin kun ennenkin ihan jokaisella muulla.

Se harvemmin on kateus mikä nostaa päätä kun omakehua alkaa viljelemään. Työelämässä tätä näkee aina joskus, kun joku henkilö kertoo miten uskomattoman hyvin hän teki asian a ja suorastaan firman paras tulos tuli asiasta b ja tähtitieteellisen uskomaton suoritus asiasta c. Kaikki muut kattelee ja ihmettelee kun asiat meni niin kun ennenkin ihan jokaisella muulla.
Juuri näin. Ja kun harvoin sillä joka itseään kehuu on mitään konkreettista näyttöä asiasta. Omista saavutuksistaan saa olla ylpeä ja on totta, että suomalaiset ovat liian nöyriä. Mutta on myös typerää nostaa itseään jalustalle ilman perusteita.

Näytä liitetiedosto 20575
En usko että kukaan täällä on sinulle kateellinen. Miksi olisi? Et ole ensinnäkään tehnyt mitään mitä joku toinen ei olisi jo tehnyt. Toiseksi, et luo itse yhtään mitään, edelleenkään. Ja mietin edelleen kuinka voit muka lyödä rahoiksi muiden luomilla hahmoilla? Koska jos teet vaikkapa Final Fantasy-juttuja niin ethän sinä voi rahastaa niillä mitenkään. Päädyt vain oikeuteen koska tekijänoikeudet.

Seedance on tosiaan suuttuttanut kaikki että saa nähdä mitenkä sensuroitu malli sieltä tulee sitten lopulta ulos. mä voin sanoa että omasta näkökulmasta tämä on hemmetin hyvä juttu, kaikki maksulliset AI:t saa mun puolesta sensuroida niin tappiin kun mahdollista, se tarkoittaa sitä että tietyt mallit alkaa taas miettimään open source puolta ja siirtyy takaisin localille AI puolelle, koska se on jokaisen oma asia sitten miten niillä generoi se AI yritys ei ole siitä enää millään tavalla vastuussa. mitä generoit localisti, ja mitään character sensuureita ei ole koska sä voit treenata niitä open source modeleita. et jos haluat vaikka Disney Elsan niin pilkot Frozenin pätkiksi ja sen kun vaan treenaat sen siihen niillä pätkillä.

Viimeksi muokattu:
Seedance on tosiaan suuttuttanut kaikki että saa nähdä mitenkä sensuroitu malli sieltä tulee sitten lopulta ulos. mä voin sanoa että omasta näkökulmasta tämä on hemmetin hyvä juttu, kaikki maksulliset AI:t saa mun puolesta sensuroida niin tappiin kun mahdollista, se tarkoittaa sitä että tietyt mallit alkaa taas miettimään open source puolta ja siirtyy localille AI puolelle, koska se on jokaisen oma asia sitten miten niillä generoi se AI yritys ei ole siitä enää millään tavalla vastuussa. mitä generoit localisti

Aivan, kotikoneella sä saat tehdä vaikka mitä vaan. Mutta sitten kun lähtee miettimään niiden julkaisua jossain alustalla, niin joudut asettamaan itsesi tavallaan sen AI yrityksen kenkiin. Siinä kohtaa sinä olet tietysti edesvastuussa jos joku taho päättää että teet väärin heidän omistamillaan tuotteilla. Se että se on kotikoneella generoitu ei vapauta sua mistään jos menet ne julkaisemaan.

Aivan, kotikoneella sä saat tehdä vaikka mitä vaan. Mutta sitten kun lähtee miettimään niiden julkaisua jossain alustalla, niin joudut asettamaan itsesi tavallaan sen AI yrityksen kenkiin. Siinä kohtaa sinä olet tietysti edesvastuussa jos joku taho päättää että teet väärin heidän omistamillaan tuotteilla. Se että se on kotikoneella generoitu ei vapauta sua mistään jos menet ne julkaisemaan.

juu näinhän se menee, että itse on sillon vastuussa, mut saat olla aika kova tekijä että joku disney haastaisi oikeuteen, yksittäisenä henkilönä, edelleenkään en tiedä ketään yksittäistä henkilöä joka olisi haastettu oikeuteen näiden asioiden takia, firmat on erikseen ja neki yleensä päätyy johki sopimukseen, niin kun suno on näyttänyt.

näin siinä käy yleensä

Viimeksi muokattu:
juu näinhän se menee, että itse on sillon vastuussa, mut saat olla aika kova tekijä että joku disney haastaisi oikeuteen, yksittäisenä henkilönä, edelleenkään en tiedä ketään yksittäistä henkilöä joka olisi haastettu oikeuteen näiden asioiden takia, firmat on erikseen ja neki yleensä päätyy johki sopimukseen, niin kun suno on näyttänyt.

näin siinä käy yleensä

Juu fanituotokset tuskin kauheesti kiinnostaa esim. Disneyä. Ongelmia tulee siinä kohtaan jos vaikka ryhtyy johonkin Insta/Tiktok maailman mainosjuttuihin ja alkaa tekemään mainosvideoita eri tuotteista käyttäen vaikka julkkisten naamaa yms. Tai aiheuttaa brändivahinkoa yms.

Mut hei @DestiZ , ala jo ihmeessä tekeen sisältöä sun oikealle kanavalle. Ei ole mitään syytä odottaa, muista mitä se sun AI agenttikin sano ku analysoi sua. Osaamista löytyy mutta Destiksen suurin haaste on aloittaa. Sun oman AI agentin sanoja, ei mun ;)

Ylös Bottom