Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivitin kaikki niin kun pystyin, ja kokeilin chapter 5 pomotaistelua sitä ihme kingkongia mikä laatikosta tulee. Kymmenen kertaa kokeilin, ei mitään mahdollisuutta tappaa sitä. Pari miekaniskua siihen saa mutta sitten kuolet. Kokkasin kaikki mitä pystyin mutta nyt ei anna edes healtia lisää laittaa. Mistähän helvetistä sekin nyt johtuu?

Päivitin kaikki niin kun pystyin, ja kokeilin chapter 5 pomotaistelua sitä ihme kingkongia mikä laatikosta tulee. Kymmenen kertaa kokeilin, ei mitään mahdollisuutta tappaa sitä. Pari miekaniskua siihen saa mutta sitten kuolet. Kokkasin kaikki mitä pystyin mutta nyt ei anna edes healtia lisää laittaa. Mistähän helvetistä sekin nyt johtuu?
Veikkaan ettei sulla ole varusteita päivitettynä kauheesti tai statseja? Itelle toi oli sit taas semmonen bossi että vaikka se löi niin ei se kauheasti vahinkoa tehny, ja otti vahinkoakin aika paljon kun itse huitaisi. Yksi helpoimmista bosseista.

Päivitä armorit.

Asun päivitin sen mikä pelin mukana tuli. Statseissa näkyy healt 600/600. Kokkauksia tehty. Tuota en taas ymmärrä miksi ei nyt anna lisätä osuman jälkeen healtiä vaikka mulla on mitä popsia. Kyllä aiemmin pystyi kesken taistelun lisäämään.

Asun päivitin sen mikä pelin mukana tuli. Statseissa näkyy healt 600/600. Kokkauksia tehty. Tuota en taas ymmärrä miksi ei nyt anna lisätä osuman jälkeen healtiä vaikka mulla on mitä popsia. Kyllä aiemmin pystyi kesken taistelun lisäämään.
Riippuu mitä popsii, jos vetelee jotai pupuruokaa mis on +60 health ni sillä paljoo juhlita, 5x liha = 1 ruoka ni saa sen +220 health. Ja varmista et popsit ruokaa etkä vahingos esim staminaa/spiritiä jos jääny vahingos päälle (mulle käyny)

Ne vähäisetkin alkupään bossit on itelle ollut tässä varsin vaikeita.. ei ehkä vaan ole vielä taistelu osaamista, statseja tai jopa löytänyt kunkin logiikkaa.. yhden metalli bossin hoitelin lopulta varmaan 150 nuolella pikseli kerrallaan, olisi varmaan parempiakin tapoja ollut.
Ja sitten aloittelijoille, tässä monen asiat tutorointi jatkuu piiiiiitkääään, että jos joku ei suju kunnolla niin rohkeasti tekemään muuta ja jatkaa päätehtävä linjaa niin koko ajan jotain uutta taitoa tai mahdollisuutta.

Jonkun hauskan puzzlen tein, avautu yksi bossi.. tuli selväksi että, heippa, palataan 20h päästä asiaan..

Monet bossit tässä pelissä tuntuisivat olevan myös eräänlaisia tutoriaaleja: Yhtä pitää kiusata miekan väläyttämisellä, toista pitää tempoa sillä narutempulla, kolmannelle pitää tehdä stab aina tietyin väliajoin.

Riippuu mitä popsii, jos vetelee jotai pupuruokaa mis on +60 health ni sillä paljoo juhlita, 5x liha = 1 ruoka ni saa sen +220 health. Ja varmista et popsit ruokaa etkä vahingos esim staminaa/spiritiä jos jääny vahingos päälle (mulle käyny)
Näköjään valikossa kun valitsi toista ruokaa niin healtiä tuli lisää, pääsinkin sen ensimmäisen palkin/osion tuosta pomotaistelusta mutta sitten tyssäs taas. Tää on kyllä sellainen peli että toisaalta kiinnostaa mutta sitten taas toisaalta liian vaikea ja käy kuten nyt että luovutan ja mielenkiinto loppu. Ihan sama ei jaksa.

Näköjään valikossa kun valitsi toista ruokaa niin healtiä tuli lisää, pääsinkin sen ensimmäisen palkin/osion tuosta pomotaistelusta mutta sitten tyssäs taas. Tää on kyllä sellainen peli että toisaalta kiinnostaa mutta sitten taas toisaalta liian vaikea ja käy kuten nyt että luovutan ja mielenkiinto loppu. Ihan sama ei jaksa.
Ite ainakin käyn tekemässä muita tehtäviä, keräämässä resursseja, päivittämässä aseita ja varusteita ja jossain vaiheessa meen uudelleen yrittämään. Tuli ihan samat fiilikset itellekin aluksi kaivoksessa olleen pomon kanssa, mutta lukuisten sivutehtävien jälkeen kun menin kokeilee uudelleen niin menikin läpi toisella yrittämällä. Mun mielestä tämä peli vähän ohjaa ja pakottaa pelaajan tekemään muutakin kuin pelkkiä main questeja, tai ainakin ite oon vähän oppinut jo rytmittämään omaa pelaamistani juuri näiden pomotaistojen takia siten, että välillä pakko kehittää hahmoa tavalla tai toisella. Ja tietyistä resursseista kun on jatkuvasti pulaa niin se taas ohjaa tutkimaan maailman eri kolkkia.

Ite ainakin käyn tekemässä muita tehtäviä, keräämässä resursseja, päivittämässä aseita ja varusteita ja jossain vaiheessa meen uudelleen yrittämään. Tuli ihan samat fiilikset itellekin aluksi kaivoksessa olleen pomon kanssa, mutta lukuisten sivutehtävien jälkeen kun menin kokeilee uudelleen niin menikin läpi toisella yrittämällä. Mun mielestä tämä peli vähän ohjaa ja pakottaa pelaajan tekemään muutakin kuin pelkkiä main questeja, tai ainakin ite oon vähän oppinut jo rytmittämään omaa pelaamistani juuri näiden pomotaistojen takia siten, että välillä pakko kehittää hahmoa tavalla tai toisella. Ja tietyistä resursseista kun on jatkuvasti pulaa niin se taas ohjaa tutkimaan maailman eri kolkkia.
Jep tää just. Kannattaa jättää se mörkö hetkeks, kattoo ehkä parempaa armoria ja asetta ja lähtee vaa samoileen.

Niillä päivityksillä on pirun iso merkitys, ruudulla se voi olla +2 defencea mut käytännös iso iso helpotus. Mullaki on nyt max päivitetty hwando, tutkin ja löysin viimese tierin matskut. Mikää ei estä päivittämäst kamppeita tappiin ch5:ssa muu kuin se et lähtee tutkimaan.

Jep tää just. Kannattaa jättää se mörkö hetkeks, kattoo ehkä parempaa armoria ja asetta ja lähtee vaa samoileen.

Niillä päivityksillä on pirun iso merkitys, ruudulla se voi olla +2 defencea mut käytännös iso iso helpotus. Mullaki on nyt max päivitetty hwando, tutkin ja löysin viimese tierin matskut. Mikää ei estä päivittämäst kamppeita tappiin ch5:ssa muu kuin se et lähtee tutkimaan.
Tämänhän pitäisi olla sinänsä ihan peruskauraa avoimen maailman peleissä. Eli jos jossain vihu/vihut ovat liian vaikeita, niin eikun muualle keräämään kokemusta ja parempia varusteita/aseita. Itse rakastan juurikin sitä, mikäli avoimen maailman peli on tähän tapaan toteutettu. Toki suoraviivaisessa tarinaputkessa etenemisestä pitävät eivät ehkä siitä niinkään pidä. Ehkä avoimen maailman pelit eivät varsinaisesti sen tyyppisille pelaajille kovin vahvasti ole suunnattukaan.

Peli on loppujen lopuks ollut aikas helppo kun sulla on vahva safka, vähän päivitetty gear. Itse pelaan kaikki pelit easylla koska en saa ylimalkasesta haasteesta mitään kiksejä
Oot ns samassa kohassa tarinaa kun minä, ja mulla on se 80h pelissä jo, veikkaan että oot aika juosten menny tarinaa, en silloin pääsis itekään tätä eteenpäin.

Josta tulikin mieleen, 80h ja oon pelannu vain kliffillä :D toinen hahmo on lukossa koska lopetin tarinan etenemisen näköjään just sillon kun se läks muihi hommii hetkeks, enkä silloin vielä rynnänny sitä kokeilee kun mahis oli :D Yleensä en kato mitään tubesta tai muualta, mut tämä tietoa ois ollu kiva toisaalta tietää. Mutta kun tää on mulle se 300h seikkailu mitä luvataan ni ohan tässä vielä aikaa pelata joskus niilläki :D

Kun tulee seinä vastaan. Niin älä tao otsaa ruvelle. Walk it off ja muihin hommiin hetkeksi.
Niitä elämyspillereitä pidän mukana aina 10+ ja sitten tietysti laadukasta ruokaa vähintään jotain 30 kpl. (laadukas= ~300 health ja ~25 spirit)

Nyt kun pelin julkaisusta tovi ja ne suurimmat alkukiimat ja kuherruskuukausi ohi, niin voi jo tässä vaiheessa kysyä että tuntuuko peli edelleen hyvältä/jopa paremmalta? Että vieläkö on intoa tutkia maailmaa ja vieläkö löytää kaikkee jännää ja ihanaa? Kysyn lähinnä sen takia kun itseäni kiinnostaa, mutta joskus käy niin että sen alkuhuuman jälkeen se maailma ei enää tunnu niin hienolta ja jännältä ja jäljelle jää vain kauniit maisemat mutta ei mitään sen syvempää/suurempaa tutkittavaa. "köh köh, horizon forbidden west".

Nyt kun pelin julkaisusta tovi ja ne suurimmat alkukiimat ja kuherruskuukausi ohi, niin voi jo tässä vaiheessa kysyä että tuntuuko peli edelleen hyvältä/jopa paremmalta? Että vieläkö on intoa tutkia maailmaa ja vieläkö löytää kaikkee jännää ja ihanaa? Kysyn lähinnä sen takia kun itseäni kiinnostaa, mutta joskus käy niin että sen alkuhuuman jälkeen se maailma ei enää tunnu niin hienolta ja jännältä ja jäljelle jää vain kauniit maisemat mutta ei mitään sen syvempää/suurempaa tutkittavaa. "köh köh, horizon forbidden west".
Mä oon ainaki iha lumoissani vielä 80h kohdalla, maailma on niiiin täynnä kaikkea että huhhu. Just liiskasin yhen itselle vaikeen bossin "sword' ja hyvä fiilis jäi, muutenki näis bosseis on kivaa vaihtelua. Mutta eihän tää varmaan kaikille ole, itselle lähes täydellinen ku täs on vähän kaikkea ja toi maailman tutkiminen on timanttia.

Mä oon ainaki iha lumoissani vielä 80h kohdalla, maailma on niiiin täynnä kaikkea että huhhu. Just liiskasin yhen itselle vaikeen bossin "sword' ja hyvä fiilis jäi, muutenki näis bosseis on kivaa vaihtelua. Mutta eihän tää varmaan kaikille ole, itselle lähes täydellinen ku täs on vähän kaikkea ja toi maailman tutkiminen on timanttia.

Hyvältä kuulostaa, ainakin death stranding kakkoses meil oli lähes samat ylistävät fiilikset ;) Joten uskon kyllä että meitsil tulee olee vähintään yhtä hauskaa kun sulla, tämä kuten jo sanoin kuulostaa just semmoselta peliltä mikä ois kun mulle tehty, nyt vaan oli se pieni epäilys ja sekiro tällä kertaa lähti tämän sijasta, mutta heti kun saa edes hieman backlogia siivottua, varsinkin stalker 2 joka on melkoinen jööti sekin on tämä varmasti seuraava isompi peli jonka ajattelin aloittaa, suurimmat bugitki varmaa silloin jo korjattu ja ehkä hintakin alennettu.

Ahistaa vaa ajatus jos on liian montaa ns "ikuisuus" peliä päällekkäin kesken, joten ainakin Stalker 2 pitää vetää läpi ennen tämän aloittamista.

Meinasin kans sanoo ds2:sta et sekään ei ole kaikille mut mullekkin se oli iha timantti :D

Täs jotenki kiehtoo toi piirtoetäisyys ku voi kaukaa nähä et mitähä tuol on, sit ku tuut kalliolta alas metsään ni oho missäs se kohde oli, ai noin kaukana :D On vaan niiin iso maailma täynnä kaikkea, ni ainakin itseäni jaksaa pitää mielenkiintoa yllä.

Itse olen ainakin tykännyt maailman tutkimisesta edelleen tosi paljon. Sitä kautta saa loottia ja erikoisia asioita, sekä huikeita fiiliksiä.

Hauskempi löytää itse asioita, on hyvä syy tutkia maailmaa. Jotkut tahtoo hyvän lootin vihollisten tappamisen jälkeen, mutta ei tämä ole mikään Diablo.

Wopsun kanssa samaa mieltä, että maailman luontainen tutkiminen on erittäin hyvin tehty. Näkee asioita kauempaa ja ei tarvitse mitään pelin ohjausta tai waypointteja. Samalla kuitenkin kaikki ei ole esillä, vaan mistä tahansa voi löytyä mielenkiintoista.

Tälle pelille kannattaa kyllä antaa omaa aikaa kunnolla. Itsellä jäi kesken GoW Ragnarok, DS2 ja Spiderman 2, kun CD vie mielenkiinnon. Ja noi muutkin on erinomaisia pelejä, jopa vähän hioutumpia, mutta samalla aika tuttuja ja turvallisia. Paitsi Kojiman sekoilut :D

Ylös Bottom