Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

90€ on kelpo hinta jos peli on niin hyvä kuin oletetaan. Muut voi pyytää samaa hintaa jos haluaa en ole maksamassa, Rockstarin laatu on niin poikkeuksellista ja pelit tarjoaa tekemistä että ihan sama. Änäristä ja CoDista maksetaan joka vuosi 80€ ja peli ei muutu mihinkään.
Jep, täysin sama täällä. Ja luulen, ettei kovinkaan moni lähde oman pelinsä hintaa nostamaan 90€ sillä perusteella, että koska GTA:kin menee kaupaksi. Mainline Zelda, mainline Mario ja GTA on itelle semmosia mistä olisin valmis tuon hinnan maksamaan.
 
Perusversio 90€? Noup, ei kiitos :D Olisi edes jotain hypeä niin voisi miettiä ostaako mut nyt päätös on varsin selvä ja helppo.
Juu, ei todellakaan. Katotaan sitten joskus vuoden päästä, kun hinta tulee alemmas. Itse en kyllä jaksa uskoa, että tekee myynneille kovin hyvää, jos noin törkyiset hinnat on. Saisivat ihan normaalihinnalla ihan varmasti paljon enemmän kappaleita myytyä, että kannattaakohan tuollainen sitten kuitenkaan? Ja sitten onlinesta lisämyyntiä isommalla volyymilla. No, aika näyttää toki.
90€ on kelpo hinta jos peli on niin hyvä kuin oletetaan. Muut voi pyytää samaa hintaa jos haluaa en ole maksamassa, Rockstarin laatu on niin poikkeuksellista ja pelit tarjoaa tekemistä että ihan sama. Änäristä ja CoDista maksetaan joka vuosi 80€ ja peli ei muutu mihinkään.
Ongelmana vaan on se, että yksikään peli ei ole 90 euron arvoinen. Ei itse asiassa lähellekään. Itselleni pelit ovat ihan parhaimmillaan maksimissaan 70 euron arvoisia, ja todella harva peli on senkään arvoinen. Ja tähän tapaan ajattelevat hyvin monet muutkin pelaajat. Toki aina joitain löytyy, jotka innoissaan maksavat sen mitä pyydetään. Se ei silti ole itsessään merkki siitä, että hinnoittelu on mietitty oikein.
 
Mun mielestä 90 euroa ei ole kallis pelistä. Ihmettelen jos ei muka maksaisi tuota. Miettikää paljonko nykyään kaikki maksaa, kyllä pelitkin alkaa hinnat nousemaan.
 
Joskus kovia hintoja perustellaan sillä että tuotteeseen ja kehitykseen on laitettu niin paljon rahaa/vaivaa. Itse vastaan sellaiseen että ei se silti (automaattisesti) nosta sen tuotteen arvoa itselleni yhtään muita vastaavia korkeammalle.

GTA:ssa on ehkä paljon asioita, joita ei muissa peleissä ole - ainakaan vastaavalla tavalla toteutettuna - mutta ainakin itse löydän silti paljon viihdyttävämpiä pelejä kuin mitä GTA:t on. Se niiden alkuperäinen "the thing", eli open world missä riehua, menetti jo ajat sitten viehätyksensä.
 
GTA:n hinnoittelu vaikkapaa sataan euroon ei ole ongelma siksi etteikö kuluttajat tuota maksaisi enkä epäile etteikö peli olisi sen arvoinen. Se on ongelma siksi, että sitten siitä tulee joku industry standard jolla muutkin julkaisijat perustelevat omia hinnannostojaan. Vaikka oikeasti mikään muu peli ei ole tuon arvoinen.
 
Tämä nyt ei sinällään kuulu aiheeseen, mutta mielenkiinnosta kävin Tilastokeskuksen sivuilla kattomassa paljonko uus 600mk maksanut SNES-peli olisi euroina inflaatiokorjattuna, ja... MITÄ HEMLETTIÄ!?!?! 170e!!! PS1 pelit ysärin lopussa olivat muistaakseni (voin muistaa täysin väärin) jotain 300-400mk, ja nämäkin pyörivät siinä 90-110e hujakoilla. Täytyy toivoa, ettei hinnat lähde ihan karkuteille tämmösten megajulkaisujen myötä, huh.
 
Tämä nyt ei sinällään kuulu aiheeseen, mutta mielenkiinnosta kävin Tilastokeskuksen sivuilla kattomassa paljonko uus 600mk maksanut SNES-peli olisi euroina inflaatiokorjattuna, ja... MITÄ HEMLETTIÄ!?!?! 170e!!! PS1 pelit ysärin lopussa olivat muistaakseni (voin muistaa täysin väärin) jotain 300-400mk, ja nämäkin pyörivät siinä 90-110e hujakoilla. Täytyy toivoa, ettei hinnat lähde ihan karkuteille tämmösten megajulkaisujen myötä, huh.
Kaiken muunkin hinta on noussut aika samassa suhteessa ja myös palkat ovat nousseet. Että ei tuo ihan noin mene suhteellisesti, miten ilmeisesti ajattelet. Kyllä pelit ovat kalliita nykyäänkin.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, ei todellakaan. Katotaan sitten joskus vuoden päästä, kun hinta tulee alemmas. Itse en kyllä jaksa uskoa, että tekee myynneille kovin hyvää, jos noin törkyiset hinnat on. Saisivat ihan normaalihinnalla ihan varmasti paljon enemmän kappaleita myytyä, että kannattaakohan tuollainen sitten kuitenkaan? Ja sitten onlinesta lisämyyntiä isommalla volyymilla. No, aika näyttää toki.

Ongelmana vaan on se, että yksikään peli ei ole 90 euron arvoinen. Ei itse asiassa lähellekään. Itselleni pelit ovat ihan parhaimmillaan maksimissaan 70 euron arvoisia, ja todella harva peli on senkään arvoinen. Ja tähän tapaan ajattelevat hyvin monet muutkin pelaajat. Toki aina joitain löytyy, jotka innoissaan maksavat sen mitä pyydetään. Se ei silti ole itsessään merkki siitä, että hinnoittelu on mietitty oikein.
Ouh sweet summer child, tulet yllättymään miten paljon gta myy vaikka hinta olisikin 90€. Ei tule olemaan kovin kummoista merkitystä myynteihin tämän pelin kohdalla. :D

Ja eiköhän jokainen arvota ihan itse onko jokin peli jonkin summan x arvoinen.
 
Mistään muusta pelistä en maksais yli 70€ paitsi GTA:sta ja Gran Turismosta. Ne on poikkeukset. GT7 25th anniversary edition 104€ mun kallein koskaan ostama peli. Katoin oman kokoelman tietoja niin olen maksanut GTA 5 160€ (2013 ps3 60€, 2015 ps4 60€ ja 2022 ps5 40€)

Tällä viikollahan saadaan hinta ja toivottavasti uusi traileri.
 
Ouh sweet summer child, tulet yllättymään miten paljon gta myy vaikka hinta olisikin 90€. Ei tule olemaan kovin kummoista merkitystä myynteihin tämän pelin kohdalla. :D

Ja eiköhän jokainen arvota ihan itse onko jokin peli jonkin summan x arvoinen.
No saahan sitä tietty porukka olla vaikka kuinka hönöä, ja ostaa vaikka 150 euron hintaan kyseisen pelin. Muut ostavat sitten myöhemmin monta kymppiä alle tuon mahdollisen 90 euron. Ja ovat tyytyväisiä ja varaa on sitten vaikkapa johonkin muuhunkin. Samaa peliä silti pelaavat kaikki. Ja jos mitään peliä ostaa tuohon hintaan jonkun fomon takia, niin on suoraan sanoen jo hiukan säälittävää.

En ostaisi edes itselleni ylivoimaisesti parhaan pelaamani pelin, eli Elden Ringin jatko-osaa yli 70 eurolla, vaan odottelisin, että sen saisi jostain alesta 70 euroon tai alle. En tule kumartamaan minkäänlaisia markkinavoimia ja maksamaan jossain niiden mielikuvilla luomassa hypessä ja huumassa selkeää ylihintaa mistään. Yksi peli muiden joukossa, eikä takuulla tule olemaan suurelle osalle pelaajista kuin muutaman kymmenen tunnin pläjäys yksinpelissä. Mutta toki jokainen tekee mitä huvittaa. Sitähän voi vaikka halutessaan syöttää lapaan noille rikkaimmille pelifirmoille ja antaa muillekin pelifirmoille syytä nostaa hintoja vähitellen,
 
Minkä fomon takia? Tajuatko, että nämä pelit ovat aika monelle niitä THE pelejä? Ja miten sinun osto käyttäytymisesi liittyy siihen mitä sanoin? Peli tulee myymään helvetisti oli hinta 60€ tai 90€. Ei tule olemaan merkittävää eroa myynneissä. Kommentoin siis väitettäsi, että tuo 90€ hinta tulisi vaikuttamaan tämän pelin kohdalla myynteihin.

Ja jos mitään peliä ostaa tuohon hintaan jonkun fomon takia, niin on suoraan sanoen jo hiukan säälittävää.
Hyvin tyypillinen kommentti taas sinulta. Jos muut eivät toimi tai näe asiaa sinun tavoin, sen täytyy olla fomon takia ja täten säälittävää. Ainut mikä tuossa on säälittävää on tuo sinun tyylisi vähätellä muiden pelaajien mieltymyksiä.
 
  • Like
Reactions: rap
Ylös Bottom