Jos nuo mainitsemasi ulinat on Sonyn kanavalla, jonne myös linkkasit, niin ihan oikeassa paikassa on. Mihin ja kenelle muulle se kritiikki pitäisi osoittaa?Tuossa kun random traikkuja ja muista katsonut, niin kylläpä on silmiinpistävän paljon tätä "No disc = no PlayStation" -ulinaa ja ihan sama mikä peli kyseessä, niin like/unlike ratio on paukutettu maanrakoon. Aikalailla jokaisessa pelitraikussa sama juttu.
Ymmärrän kyllä, että on joidenkin mielestä ikävää. Mutta ehkä himpun överi reaktio, onko tämä joku kordinoitu ja automatisoitu hyökkäyskampanja Pleikkaria vastaan? Vai voiko nuo olla oikeita ihmisiä?
Ei kai tässä muillakaan, esim. Xboxilla ole enää lättyjen käyttöä näköpiirissä tulevissa laitteissa, eikä ole kaikissa nykyisissäkään_ollut enää pitkään aikaan. Xbox One All Digital julkaistiin vuonna 2019. Ja ei siellä ole esim. Youtube kannulla vastaavaa paskamyrskyä havaittavissa. En tie mikä homma? En ole sceneä juurikaan seurannut. Ihmettelin vain erään Hyvän peli TM huonoa ratiota. Ja kun aloin lukemaan kommentteja, niin näytti olevan pääasiassa tätä no-disc spämmiä. Sama toistuu about kaikissa traikuissa. Ehkä himpun ikävää ja epäreiluakin pelien kehittäjiä kohtaan, eipä heillä tähän asiaan ole osaa eikä arpaa. Muutenkin menee offtopic ja like ratiokaan ei tarkoita enää mitään...
Onko porukalle jotenkin uusi asia pitää ääntä itselle tärkeistä asioista? Sitä tuo vain on ja sen tuomitseminen "ulinaksi" on typerää. Asian ymmärtämistä voisi helpottaa kun ajattelee, että olisi itse jostain itselleen tärkeästä asiasta sanomasta ja saisi vastaukseksi että "turhaa ulinaa, asiat etenee".
Asioihin vaikuttaminen tai edes sen yrittäminen ei ole ikinä ulinaa. Monet kerrat se on historiassa nähty. Eikä siinä ole merkitystä todennäköisyyksillä: barrikadeille mennään jos asia on tärkeä, oli siellä 1 tai 10000 muuta.
Minä siis lähinnä ihmettelen että miksi tuota pitäisi ihmetellä. Normaalia ja jopa toivottavaa käytöstä yrittää ajaa asioita, jotka ovat itselle tärkeitä.
Ongelmahan ei ole "omiin tapoihin jämähtäminen" vaan se, että se oma tapa ollaan viemässä pois. Hyvin myös jo todettiin, ettei kaikki kehitys ole aina pelkästään hyvää. Jokaisen vähänkään pidempään eläneen luulisi myös törmänneen edes joskus "kehitykseen", jossa asiat on oikeasti menneet typerämpään tai huonompaan suuntaan. Jos ei, niin en tiedä miten tynnyrissä pitää asua.No tämä on 'perusulinaa'. Muutosvastarinta jne.
Ihmisillä on tapana olla jämähtäneitä omiin tapoihinsa ja hankaluutta muuttaa niitä.
Ei ole sama juttu: minä en keräillyt ikinä fyysisiä elokuvia tai sarjoja mutta pelejä olen AINA ostanut fyysisenä. Ero on ihan selvä ja merkittävä. Elokuvien ja sarjojen kohdalla en kokenut ongelmaksi niiden siirtymistä digiksi koska minulta ei viety mitään pois. Enkä osannut puolustaa myöskään keräilijöitä tässä asiassa koska en muista että olisin missään nähnyt koko asiasta mitään kummempia valituksia. Niin ja leffoja sekä sarjoja saa vieläkin fyysisenä, jolloin se ero kokonaan loppuvaan fyysiseen pelimediaan on aika selvä.Olitko protestoimassa jossain ko suoratoistopalvelut otti ylivallan ja old school film town / makuuni lakkasi olevasta? Sama juttu, eri formaatti - nyt vaan kolahtaa pelaajayhteisöön tämä muutos.
Mistä vedät johtopäätöksen että "jotkut" - tai kukaan - on yllättyneitä asiasta?Itseäni lähinnä huvittaa se, että vaikuttaa siltä niinkuin jotkut olisi yllättyneitä tästä kehityksestä vaikka se on ollut nähtävissä jo kauan.
Se että tästä nousi "ulinaa" ei johdu siitä että asia olisi yllätys. Siitä nousi "ulinaa" koska sen ei haluta tapahtuvan.
Eikä Sonyn täysi lopetus levypeleillä todellakaan ollut "nähtävissä jo kauan". En itse ainakaan osannut pelätä että fyysisten pelien taival loppuisi jo nyt, saati että se tehtäisiin noin suorasti, saati vieläpä Sonyn toimesta.