Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Blood of Dawnwalker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä vaikuttaa nyt vähän sellaiselta peliltä että jää kauppaan, eilen kattelin Cowboyn streamia ja oli kohtuu tönkköä menoa. Ja vielä tuo että loottaaminen ja tason nosto (perkkien laitto) kuluttaa aikaa niin kiitos hei :D

Prologue pelattu, joskus ku tästä pelistä oli joku esittelyvideo ni sain kyllä ihan väärän kuvan pelistä enkä seurannu juuri enää. Nyt ku enemmän otin selvää ni oli kyllä hommattava ja täähän on itseasias pirun hyvä!
Aika-rajotus on yleensä itelle vähän ääh mut tää on tehny sen sillä tavalla että se on mulle ihan hauska jopa. Vähän miettii millon käyttää aikaa mihinki ni soljuu hyvin, ainaki näin alkuun. Sivukontentti tuntuu olevan laadukasta ja witcher vibat on läsnä jokseenkin. Hyvä fiilis 3,5h jälkeen!

Itseänikin "ahdistaa" ajatus siitä kuinka paljon menee ohitse tuon aikarajan takia, mutta se on kuitenkin tässä pelissä se juttu. Läpipeluuarvo on varmaan isompi kuin missään muissa pelissä? Ollaan vain tyytyväisiä, että toiset tekevät jotain uutta ja erilaista.

joo se ongelma tuon aikaraja homman kanssa tulee siitä että jokainen random eventikin käyttää 3 palkkia ajasta, kun kaikki jutut vie sitä aika palkkia itselleni pelkästään päivä siihen että laitoin perkit hahmolle, mutta kehittelenki hahmoa maltillisesti et laitoin joku 8 perkkiä kerralla. toisekseen tosiaan jos pelastat jonkun leirin tai vangit sotilailta niin ei edes ilmoita sitä että paljon sitä aikaa kuuluu mutta noissa olen huomannut että, myöskin niissä on se on 3 palkkia per pelastus.

Screenshot 2026-09-04 135256.png

Viimeksi muokattu:
Luulen, että monet eivät hirveästi perehdy tuohon ajan kulumiseen ja sen perusteella jo tuomitsevat pelin täysin. Toisaalta mikä minä olen tuomitsemaan, kaikki saavat nauttia videopeleistä omalla tyylillään.

Itse pidän kuitenkin positiivisena, että uskalletaan kokeilla uusia juttuja, eikä tehdä vain samanlaisia copy paste roolipelejä. Tässähän nimenomaan on koko jutun juoni se, että et yksinkertaisesti voi tehdä, nähdä tai saada kaikkea yhdellä pelikerralla, vaan koko pelin pointti on tehdä valintoja.

Sen näkee varmaan sitten lopputekstien jälkeen, että toimiko se vai ei, mutta itse ainakin lähden ihan ennakkoluulottomasti testaamaan. Jos tuo konsepti ei toimi, niin eipähän tarvitse peliä suositella kenellekään, mutta mitä arvosteluista olen saanut irti, niin ei se vaikuta olleen kovin huono juttu.

Eikä tuo sinänsä eroa muista peleistä, joissa teet valintoja ja niillä on seurauksia. Ei näissäkään peleissä voi kaikkea kokea yhden läpipeluun aikana. Tässä tuo ajan kuluminen nyt vain on resurssina, joka rajoittaa valintoja. Se, että hahmon kehittäminen kuluttaa myös aikaa kuulostaa kieltämättä hieman nihkeältä, mutta sen näkee sitten miltä se tuntuu, kun pääsee pelaamaan.

tässä on paras esimerkki et jos meen tonne ja tapan nuo viholliset ja pelastan vangit niin se on heti 3 palkkia pois päivästä, ja pelissä on aika paljon näitä et onko tämä jo 4-5 tälle päivälle, et tätä tarkoitin sillä kun rajoitetaan sitä lootti hommaa

esimerkki.jpg

tässä on paras esimerkki et jos meen tonne ja tapan nuo viholliset ja pelastan vangit niin se on heti 3 palkkia pois päivästä, ja pelissä on aika paljon näitä et onko tämä jo 4-5 tälle päivälle, et tätä tarkoitin sillä kun rajoitetaan sitä lootti hommaa
En ole vielä peliä pelannut, mutta eikö tämä ole vähän niinkuin tarkoituskin? Siis jos peli on kerran suunniteltu niin, että päivässä voit tehdä tietyn määrän asioita. Jos sen sijaan jollain modilla poistat nämä rajoitteet, niin pelin luonne muuttuu aika paljon. Sinun ei tarvitsekaan enää miettiä mitä voit tehdä ja mitä pitää jättää seuraavaan päivään. Saat lootata parhaat kamat ihan rauhassa ja niin edelleen. Enkä siis sano, etteikö näin voisi tehdä, mutta jotenkin tuntuu että se ei ollut pelintekijöiden visio tässä "valinnoilla on merkitystä" -jutussa.

En ole vielä peliä pelannut, mutta eikö tämä ole vähän niinkuin tarkoituskin? Siis jos peli on kerran suunniteltu niin, että päivässä voit tehdä tietyn määrän asioita. Jos sen sijaan jollain modilla poistat nämä rajoitteet, niin pelin luonne muuttuu aika paljon. Sinun ei tarvitsekaan enää miettiä mitä voit tehdä ja mitä pitää jättää seuraavaan päivään. Saat lootata parhaat kamat ihan rauhassa ja niin edelleen. Enkä siis sano, etteikö näin voisi tehdä, mutta jotenkin tuntuu että se ei ollut pelintekijöiden visio tässä "valinnoilla on merkitystä" -jutussa.

kyseessä on ihan normi leiri voisi verrata vaikka Witcher 3 normi camppiin ja loottikin sen mukaista. eli kuvittele Witcher 3 mutta jokainen camppi minkä tuhoat siinä vähentää sidequestejä mitä voi tehdä. eli ymmärrettävää kritiikkiä saa systeemi. et siinä rajoitetaan jo vähä liikaa pelaajia

kyseessä on ihan normi leiri voisi verrata vaikka Witcher 3 normi camppiin ja loottikin sen mukaista.
Niin, eli silloinhan se valinta varmaankin on, että kannattaako minun taistella tämän leirin vihollisia vastaan? Jos tuntuu että siihen kuluu liikaa aikaa hyötyyn nähden, niin älä taistele ja pelasta vankeja.

Ilman että nyt etsin tietoa mistään, niin hienoahan olisi se, että vankien pelastamisella olisi kauaskantoisempia vaikutuksia, jos siihen kerran otetaan myös aikaa päivästä. Mutta silti tämähän on juuri sitä valintojen tekemistä. Nyt otat modilla tuon valinnan pois ja teet "kaiken". Katoaa pelin idea vähän, eikö?

Niin eli tämän pelin pointti ja uusi juttu? Luulin ettei tämä mekaniikka tulisi kellekkään yllätyksenä.

kai sitä mekaniikkaa saa silti kritisoida, mut joo ku pelaa peliä niin ymmärtää vähä paremmin.

vaikka peli onkin loistava, niin jos on aihetta kritisoida niin sillon myös tosiaan kritisoin, ja ymmärrän myös ihmisiä jotka sitä kritisoi

mutta joo paras systeemi olisi sellainen slider että ihmiset saa ite päättää mihin se aikahomma vaikuttaa. eli niin ku cohh sanoi niin pitäisi olla optional vaikka oma mode.

et pelissä olisi vaikka exploring mode ja Dawnwalker mode erikseen.

Viimeksi muokattu:
kai sitä mekaniikkaa saa silti kritisoida, mut joo ku pelaa peliä niin ymmärtää vähä paremmin.

vaikka peli onkin loistava, niin jos on aihetta kritisoida niin sillon myös tosiaan kritisoin, ja ymmärrän myös ihmisiä jotka sitä kritisoi

mutta joo paras systeemi olisi sellainen slider että ihmiset saa ite päättää mihin se aikahomma vaikuttaa. eli niin ku cohh sanoi niin pitäisi olla optional vaikka oma mode.

Joo toki, eihän tuo mekaniikka varmasti kaikkia miellytä.

Mä en oikein ymmärrä tuollaista. Aikaraja on pelin pointti ja kehittäjät ovat varmasti varsin tarkkaan miettineet miten sen haluavat toteuttaa ja mihin sitä kuluu minkäkin verran. Eikä mun tosin tarvitsekaan ymmärtää, kukin saa pelata haluamallaan tavalla, vaikka sitten modattuna. Itse pelaan pelit mieluiten siten kuin kehittäjät ovat sen ajatelleet, jos se ei mua viehätä niin pelaan jotain muuta. Ja jos jokin tuntuu olevan epätasapainossa niin yleensä niitä päivityksillä sit hiotaan.

Viimeksi muokattu:

Tottakai saa kritisoida. Ei kai sitä kukaan ollut kieltämässä.

Silti, jos tarkoituksella aikarajoitettua peliä yrittää pelata kuin mitä tahansa avoimen maailman roolipeliä, niin on varmasti väkisinkin pettynyt.

Kun joskus tämän pelin kimppuun hyppään, niin aion antaa pelin keskeiselle mekaniikalle täyden mahdollisuuden.

Tottakai saa kritisoida. Ei kai sitä kukaan ollut kieltämässä.

Silti, jos tarkoituksella aikarajoitettua peliä yrittää pelata kuin mitä tahansa avoimen maailman roolipeliä, niin on varmasti väkisinkin pettynyt.

Kun joskus tämän pelin kimppuun hyppään, niin aion antaa pelin keskeiselle mekaniikalle täyden mahdollisuuden.
Juu ehkä tämä oli se mikä ihmetytti itteäkin. Tätä ei oikeen voi verrata tuolta osin Witcheriin esim, kun siinä ei tuollaista mekaniikkaa ole ja taas tässä se on koko pelin pointti. Mutta se on toki oma asiansa, että tykkääkö siitä mekaniikasta vai ei. Ihan ok olla tykkäämättäkin.

Tämähän se koko pelin idea tosiaan on. Itse olin yllättynyt tuosta että loottaaminen kuluttaa aikaa, mutta jos se kohdistuu juuri harvinaisempaan kamaan, ymmärrän hyvin. Nyt on peli missä oikeasti valinnoilla on merkitystä. Siitä helvetin iso plussa.

En ehkä ihan ymmärrä sitten miten toi aika toimii mutta google AIn mukaan perus loottaaminen ja leirien tyhjennys ei kuluta aikaa. Ainoastaan silloin kuluu aikaa jos siel leiris tai vihulla on joku tehtäväesine.

Niin miksi tarvii modeja taas?

Tämähän se koko pelin idea tosiaan on. Itse olin yllättynyt tuosta että loottaaminen kuluttaa aikaa, mutta jos se kohdistuu juuri harvinaisempaan kamaan, ymmärrän hyvin. Nyt on peli missä oikeasti valinnoilla on merkitystä. Siitä helvetin iso plussa.
Itse ehkä ymmärsin niin, että aikaa ei kulu sinänsä loottaamiseen (joku random arkku jossain), vaan jos sivutehtävän päättää "aarre", kuluttaa se aikaa. Ihan loogista, että ajankuluminen on täytynyt yhdistää guestin päättävään toimeen, kun se ei kulje reaaliajassa. Tarkoitus onkin simuloida sitä, että sillä on vaikutuksensa, jos päähahmoa ei kiinnosta mainguest, vaan hän haapuilee ympäri pitäjää kiiltävää miekkaa etsimässä.

Mutta tämä omalta osalta mutuilua. Peliä jo pelaavat tietävät paremmin.

juu ei siis kaikki loottaminen kuluttakkaan vaan nimen omaan asiat joista laitoinki screenshotit, eli sä et voi mennä noihin tiettyihin leiriin rähisemään ja loottaamaan tyyppejä ilman että aika kuluu. koska heti ku olet tappanut tyypit tulee pieni cutscenejä oho lähti 3 palkkia ajasta.

mut joo sit ku pelaa peliä niin ymmärtää tosiaan paremmin miten se aika tässä kuluu. se kuluu monella tapaa. ja yllättävän nopeasti, et se on enemmän monen asian summa kun pelkkä yksittäinen juttu. lähinnä yhdistettynä perkit + tuo tietynlainen loot+vihollis patrolit yms

eli pelkästään siihen että min-maxaat skill three menee 10-14 päivää peliajasta, siihen päälle sitten sidequestit, nuo loot hommat, event questit, ja muut ja jos lähes jokainen vie 3 palkkia kerrallaan, niin juu kyllä se 30 päivää on lopulta aika vähä

Screenshot 2026-09-04 175440.png

Viimeksi muokattu:
juu ei siis kaikki loottaminen kuluttakkaan vaan nimen omaan asiat joista laitoinki screenshotit, eli sä et voi mennä noihin tiettyihin leiriin rähisemään ja loottaamaan tyyppejä ilman että aika kuluu. koska heti ku olet tappanut tyypit tulee pieni cutscenejä oho lähti 3 palkkia ajasta.

mut joo sit ku pelaa peliä niin ymmärtää tosiaan paremmin miten se aika tässä kuluu. se kuluu monella tapaa. ja yllättävän nopeasti, et se on enemmän monen asian summa kun pelkkä yksittäinen juttu. lähinnä yhdistettynä perkit + tuo tietynlainen loot+vihollis patrolit yms

eli pelkästään siihen että min-maxaat skill three menee 10-14 päivää peliajasta, siihen päälle sitten sidequestit, nuo loot hommat, event questit, ja muut ja jos lähes jokainen vie 3 palkkia kerrallaan, niin juu kyllä se 30 päivää on lopulta aika vähä

Näytä liitetiedosto 21854
Elämä on valintoja

Ylös Bottom