Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Suolenpätkiä? Hollywood roskaa?Tämä onkin aikuisille suunnattu maanläheisempi vampyyripeli, eikä Hollywood roskaa. Jos suolenpätkiä taistelussa lentelee, niin sen kuuluukin näytttää paskalta.
Ei tietystikään ole, jos ei välttele infoa kuten minä, mutta kaikkihan on ylläriä mistä ei tiedä etukäteen.No mutta kun tämä ei ollut mikään ylläri. Olet varmasti ainoa kuka ei sitten tiennyt mikä tämän homman juju on. Koska alusta asti kehittäjät selittäneet tuolla miksi päädytty esimerkiksi tähän aikarajoitukseen (päivä/yö). Tuo lukee jopa pelin kuvauksessa.
Huomasin spawnauksen itsekin eilen kun oli samat rosmot ja sama karhu paikoissa, joissa olin niitä teurastanut aiemmin. Samat fiilikset kyllä tuli että ei niiden pitäisi enää siellä olla. Susilaumat, villisiat ja muut nyt vielä jotenkin menettelisi kun voi perustella itselleen että ovat jostain muualta tulleet mutta ihan identtinen rosmoporukka tai karhu samassa luolassa vähän tökkii. Ellei karhuilla ole joku jonotussysteemi luoliin että kun aiempi omistaja kuolee, niin on heti uusi otso tilalla. Ehkä se pitää näin ajatella?Edit. Nyt tuli vastaan ärsyttävä juttu. Pääsin Svartrau Cityyn. Siellä on vartijoita. Teurastelin niitä vampyyrina. Sitten päädyin tekemään juomia. Kun palaan takaisin peliin, spawnaa vartijoita suoraan eteen. Ihan yöstä. Ne vaan ilmestyy siihen. Tällainen syö ihan helvetisti immersiota. Ja itseäni. Siis niin ärsyttävää! Sitten vaan joudut suorilta tappelemaan siinä.
Sain susimuodon vasta eilen, joten pelkkää arvailua mutta oletan että on vain juoksua varten. Taisteluissa vaikuttaisi että pitää pysyä tiukasti maan pinnalla. Mikä on harmi, sillä seiniltä voi kyllä "teleportata" vihujen kimppuun ennen taistelua.Videoiden perusteella vampyyrimuodossa voit muuttua sudeksi. Voiko suden muodossa taistella? Vampyyrimuodossa voit juosta seinillä. Onko tätä vertikaalista liikkuvuutta implementoitu taisteluihin?
On huomannut. Itseäni ei haittaa.Eilen alottelin pelaamaan, mutta herranjestas mitä ihmettä on nämä kontrollit PS5-versiossa?
Kun hahmoa juoksuttaa eteenpäin ja ihan hitusenkin kääntää vasenta tattia sivuun, niin juoksu pysähtyy kävelyksi????
Nyt käytännössä joutuu etenemään tankkityyliin, että vasen tatti suoraan eteenpäin ja sitten kameralla ohjataan liikkumissuunta. Käytännössä pelaajan liike on analogisen sijaan ihan puhtaasti digitaalinen, vähän kuin pelaisi näppiksellä ja liikkuisi WASD:illa.
Googlettelujen perusteella tämä sama vika oli jo korjattu PC versioon, mutta ei jostain syystä konsoleilla. Eikö muut täällä ole huomanneet tätä?
On se huomattu ja mainittu pariinkin kertaan. Itse kirjoittelin asiasta jo monta sivua sitten näin:Eilen alottelin pelaamaan, mutta herranjestas mitä ihmettä on nämä kontrollit PS5-versiossa?
Kun hahmoa juoksuttaa eteenpäin ja ihan hitusenkin kääntää vasenta tattia sivuun, niin juoksu pysähtyy kävelyksi????
Nyt käytännössä joutuu etenemään tankkityyliin, että vasen tatti suoraan eteenpäin ja sitten kameralla ohjataan liikkumissuunta. Käytännössä pelaajan liike on analogisen sijaan ihan puhtaasti digitaalinen, vähän kuin pelaisi näppiksellä ja liikkuisi WASD:illa.
Googlettelujen perusteella tämä sama vika oli jo korjattu PC versioon, mutta ei jostain syystä konsoleilla. Eikö muut täällä ole huomanneet tätä?
Toki tässä myös on heti tullut huomattua tönkköyttä varsinkin ohjauksessa: hahmo tökkii jatkuvasti, mitä voi eniten estää sillä että kulkee vain eteenpäin (eli tatista pelkästään ylöspäin) ja kääntää suuntaa kameralla. Tuo tökkiminen kun tuntuisi liittyvän siihen jos kääntää tattia viistottain tai jotain. Tulee hieman Witcherin pieni "kulmikkuus" ohjauksessa mieleen mutta se ei ollut läheskään näin tökkivää menoa.
Hmm... Kokeilin tuota Xboxilla koska en ole itse huomannut ja ei ole tuollaista ongelmaa lainkaan.Eilen alottelin pelaamaan, mutta herranjestas mitä ihmettä on nämä kontrollit PS5-versiossa?
Omassa Razer ohjaimessa saa muutettua "stick circularity" asetuksen siitä perus ympyrästä neliömäiseen, niin sillä ei tuota ongelmaa ole. Eivät ole tainneet kauheasti ohjaimella testailla tätä tai sitten eivät itse ole herkkiä tuommoisille. Toivottavasti korjaavat nopeasti nämä kontrollit.Eilen alottelin pelaamaan, mutta herranjestas mitä ihmettä on nämä kontrollit PS5-versiossa?
Onpa erikoista. Pelaatko siis ihan normiohjaimella jne?Hmm... Kokeilin tuota Xboxilla koska en ole itse huomannut ja ei ole tuollaista ongelmaa lainkaan.![]()
Kankeus on toki olemassa mutta itse en ole kokenut asiaa niin häiritsevänä. Varsinkin kun taistelu on niin hiton nautittavaa. Eikä ne kuolleet nyt niin vetreitä yleensäkään taida olla?Joo, hyvä peli, hyvä tarina ja lähtökohdat mutta toteutus ontuu todella pahasti. Ensinnäkin, miksi vampyyri on noin saatanan kankea? Olettaisi, että vampyyrina se meno on sutjakkaa, voi loikkia katolta katolle, kiipeillä seiniä kuin Hämähäkkimies konsanaan. Mutta ei. Ja nuo tyhjästä ilmestyvät viholliset, sitä en vaan voi sietää. Sitten tuo maailma on jollain tavalla "tyhjä". Kaikki asukkaat jauhaa samoja lausahduksia, ennalta määritelty kenen kanssa voi keskustella. Jos satut törmäämään johonkin tyyppiin joka liittyy jollain tavalla johonkin questiin etkä ole sitä questia "löytänyt" vielä, se aiheuttaa bugisuutta. Sitten äänet bugaa. Voit olla metsässä ja kuulet kuinka joku random ääni puhuu jossain ja missään ei ole yhtään ketään. Siis ei yhtään missään. Ja kun juoksentelin menemään kartalla, tulee punainen teksti "You can't go this way" ja Coen vaan teleporttaa johonkin randomiin paikkaan. Tekninen puoli tosiaan vaatii paljon säätöä, siis todella paljon.
Heh, itseä huvitti kun "warppasin" naisen lähellä ja tämä kauhistui, nousi pystyy, oli hetken järkyttynyt ja sitten vain taas istui rauhassa ja jatkoi sitä yhden kommentin hokemistaan. Ei tässä kauheasti mitään realistista käyttäytymistä sun muuta NPC-hahmoilla ole mutta onneksi itseä ei nämä haittaa kun luen ihan normi "pelimäisyyksiksi".Ja yksi mikä kanssa häiritsee on epäloogisuudet käsikirjoituksessa. Ensin tyyppi sanoo ettei tiedä kuka Coen on, seuraavaksi puhuu siitä nimellä ilman että sille kerrottu sitä. Itseäni häiritsee tällaiset paljon.
Itsekin toivon todella että saavat mahdollisuuden tehdä tälle jatkoa, sillä se voi olla jotain ihan huikeaa. Itse pidän tästä jo todella, todella paljon vaikka tiedostankin monet viat ja hiomattomuudet. Potentiaalia on kuitenkin ihan älyttömästi.Kyllä itselle jäänyt tästä sellainen keskeneräinen kuva. Olisivat vaan vielä jatkaneet työstämistä. Toivottavasti jatko-osa on huomattavasti hiotumpi. Kuten olen sanonut aikasemminkin, nyt tuntuu vain sellaiselta "köyhän miehen Witcher 3".
Elite Series 2:lla pelailen. Ja ei ole tosiaan tullut tuollaista vastaan. Kokeillut siis ihmisenä, vampyyrina ja sutena.Onpa erikoista. Pelaatko siis ihan normiohjaimella jne?
Itse pelaan ihan perus xbox ohjaimella ja aika harvoin sillä käy noin.Elite Series 2:lla pelailen. Ja ei ole tosiaan tullut tuollaista vastaan. Kokeillut siis ihmisenä, vampyyrina ja sutena.
Itse oon tallentanut myös hyvin usein. Alunperin sen takia kun jokainen taistelu oli mahdollisuus kuolla monta kertaa. Nyt lähinnä tottumuksesta vaikken oo hetkeen kuolllutkaan kun on löytänyt flown taisteluun. Mutta välillä jää jumiin johonkin tynnyreiden tai kivien taakse mistä ei jostain syystä pääse pois hyppimällä. Pieniä juttuja mitkä ei ole omaa pelinautintoa häirinnyt.Pieni varoituksen sana:
Tässä on oikeasti mahdollista pilata peli päätymällä väärään paikkaan väärään aikaan. Satuin kesken questia muuttumaan ihmiseksi ja päädyin paikkaan mistä ei pääse pois ilman vampyyrivoimia. Siitä sitten vaan ottamaan edellinen tallennus. Onneksi tallensin juuri ennen tuota tapahtumaa.![]()