Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitko?

Vastaus: Tupakoitko?

En polta. Yläasteiässä oli pakko maistaa muutaman kerran, koska pahat pojat uhkasivat turpasaunalla. Aikuisiällä olen vissiin kerran (hirveässä jurrissa) väkisin polttanut yhden kokonaisen tupakan. En ymmärrä, mikä siinä kiehtoo. Kauhean makuista myrkkyä.

Onneksi baareissa ei saa enää polttaa, joten ei tule altistuttua passiiville tupakoinnillekaan.

Juurikin näin. Joskus teininä tuli maistettua, mutta siihempä se sitten jäikin. Haisee ihan hirveälle ja en ymmärrä kuka haluaa haista tuolta.
 
Vastaus: Tupakoitko?

yhden kokonaisen tupakan elämäni aikana olen polttanut ja en ajatellut toista polttaa. Mun mielestä ihmisellä on heikko luonne jos tupakkaan sortuu mutta ihmiset tekee omat päätöksensä..
 
Vastaus: Tupakoitko?

En polta. Yläasteiässä oli pakko maistaa muutaman kerran, koska pahat pojat uhkasivat turpasaunalla. Aikuisiällä olen vissiin kerran (hirveässä jurrissa) väkisin polttanut yhden kokonaisen tupakan. En ymmärrä, mikä siinä kiehtoo. Kauhean makuista myrkkyä.

Onneksi baareissa ei saa enää polttaa, joten ei tule altistuttua passiiville tupakoinnillekaan.
Indeed.

Itsellä ei ole mitään käsitystä tupakan mausta ja onneksi (itselleni ja muille) niin. En näe mitään järkeä imeä jotain, mikä jo hajullaan kertoo olevansa varoittava esimerkki. Pöljää puuhaa, mutta tapansa tietysti kullakin.

Äipän savutteluja turhan paljon skidinä passiivisesti sniffanneena nenäreseptorit ovat kylläkin kerinneet tehokkaasti kärvistyä. Tämän huomaa joka kerta, kun 100% tervaraitis vaimoke bongailee yläkerran parveketuprutteluja enkä itse haista mitään. Sniff...nothing. =/

Kaikille niille, jotka ovat onnistuneet lopettamaan tai aikovat lopettaa tupakoinnin, niin isot onnittelut. Viisaimpia henkilökohtaisia päätöksiä, mitä ihminen voi omalle terveydelleen, lähimmäisilleen, kukkarolleen ja luontoemolle tehdä.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Mun mielestä ihmisellä on heikko luonne jos tupakkaan sortuu mutta ihmiset tekee omat päätöksensä..
Kaikki meistä ei ole kasvanut aikakaudella jossa tupakointi on "johonkin sortumista". Teinivuosina se oli lähinnä normi tapa; vanhemmatkin polttivat joten eipä sitä pitänyt mitenkään ihmeellisenä asiana.

Olen "sortunut" myös viinaan, jopa seksiin ennen avioliittoa. :D


Mutta toki on hyvä asia jotta nykyään kasvetaan kielteiseen asennoitumiseen, mitä tupakointiin tulee. *peukku*
 
Vastaus: Tupakoitko?

15-vuotiaasta poltin 25-vuotiaaksi asti. Silloin aikoinaan tyhmänä teininä tuli aloitettua ja nikotiinin himo jäi, mutta uudenvuoden lupaus 2005 oli, että nyt se loppuu...ja se loppui. Kolmevuotta myöhemmin alkaa jo helpottaa. En oikeastaan ajattele enää tupakkaa, paitsi silloin kun on stressiä. Silloin täytyy varoa, ettei painu kioskille ostamaan hermosavuja.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kaikki meistä ei ole kasvanut aikakaudella jossa tupakointi on "johonkin sortumista". Teinivuosina se oli lähinnä normi tapa; vanhemmatkin polttivat joten eipä sitä pitänyt mitenkään ihmeellisenä asiana.

Olen "sortunut" myös viinaan, jopa seksiin ennen avioliittoa. :D


Mutta toki on hyvä asia jotta nykyään kasvetaan kielteiseen asennoitumiseen, mitä tupakointiin tulee. *peukku*

Kyllä tuo kielteisyys tietenkin on hyvästä ihmisille, varsinkin nuorisolle. Mutta nyt lähinnä ärsyttää se, että tupakoijia syrjitään. Jotenkin raivostuttavaa kun joku tulee pätemään vaaroista, jotka jo on kyllä tiedossa. Ei se elämä muutenkaan kovin terveellistä ole. Siihenhän KUOLEE! :D Ei siinä, en minä ainakaan muita häiritse tupakoinnillani ja en tunge paikkoihin jossa nämä "paremmat" ihmiset on. Baaritkin on pitkälti jääneet kun niissä ei saa polttaa. :) Sielläpä pyörii sitten trendipellet haisten hielle. Sopii minulle. :D

Edit, minusta tuo myöskään ei kerro sortumisesta tupakkaan. Tupakkihan pitää opetella, niin hirveää se alkuun on. :) Eli ihan tietoinen valinta, mukaillen siis Paoloa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Kyllä tuo kielteisyys tietenkin on hyvästä ihmisille, varsinkin nuorisolle. Mutta nyt lähinnä ärsyttää se, että tupakoijia syrjitään. Jotenkin raivostuttavaa kun joku tulee pätemään vaaroista, jotka jo on kyllä tiedossa. Ei se elämä muutenkaan kovin terveellistä ole. Siihenhän KUOLEE! :D Ei siinä, en minä ainakaan muita häiritse tupakoinnillani ja en tunge paikkoihin jossa nämä "paremmat" ihmiset on. Baaritkin on pitkälti jääneet kun niissä ei saa polttaa. :) Sielläpä pyörii sitten trendipellet haisten hielle. Sopii minulle. :D

Edit, minusta tuo myöskään ei kerro sortumisesta tupakkaan. Tupakkihan pitää opetella, niin hirveää se alkuun on. :) Eli ihan tietoinen valinta, mukaillen siis Paoloa.

Tollanen syrjintä on kyllä perseestä :D Milloinkohan sitten nähdään sopivaksi syrjiä ihmisiä jotka syövät liikaa tai juovat vaikka kahvia paljon..."hei heseperse etkö sä tiedä mitä toi hesepulla sulle tekee? pistä se nyt pois ettet kuole...ja sinä siellä kahvikuppi kädessä kaada se vaan viemäriin ettet kuole" Sillä nämä ja monet muutkin tuotteet tappavat ihmisiä hitaasti mutta varmasti.
Mutta kyllä ihmisellä saa olla oikeus nauttia elämästää koska kerranhan täällä vain eletään ja jos se menee kessu huulessa niin mikäs siinä jos itse siitä nauttii.

Itse poltin ennen...inhosin kyllä sitä savun hajua ja henkikin kulki huonommin ja oon nyt vaihtanu tupakan nuuskaan...savuton tapa nauttia nikotiinista :p
 
Vastaus: Tupakoitko?

Välillä tulee tupruteltua. Piippumiehiä olen itse enemmän, mutta kun joku savukkeen tarjoaa, niin kyllähän se tuonne suupieleen roikkumaan päätyy. Pään selkeyden tila ei tunnu korreloivan polttelun kanssa, mutta toisaalta savukkeita kyllä tulee useimmiten eteen tilanteissa, joissa muitakin päihteitä käytetään. Sikarit ovat tietysti asia erikseen. Niitä ei sovi poltella satunnaisesti, vaan aina huolella harkiten, hyvässä seurassa hyvän (lattari-) viinin kera.
 
Vastaus: Tupakoitko?

röökiä olen polttanut kaksiviikkoa joskus yläasteella.sillonkin poskeen ja lopetin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Totta vitussa poltan. Ihan sama kuoleeko keuhko- vai johonki persesyöpään.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Poltan, juon, pelaan, mässäilen, kiroilen, syljen minkä kerkiän. Eikä ne paheet todellakaan siihen jää. Oon siis yks pyhimys :]
 
Vastaus: Tupakoitko?

Eipä ole tullut kokeiltua, saas nähdä aletaanko kaveripiirissä kohta syrjiä siksi ettei polta?:D No juu eihän noita tupakoivia kavereita paljon ole, enimmälti saattavat syrjiä kun en "tuhlaa" alkoholiin paitsi autoa tankatessa (ehhe). Samaa mieltä tosin tuon syrjinnän suhteen, ei siinä ole mielestäni mitään vikaa jos joku haluaa poltella, kunhan tekee sen muita häiritsemättä. Ja valistaminenhan on ok kunhan siitä ei tule sitä mitä nyt peruskoulussa tahtoi polttavien kohdalla tulla, eli asiasta jankutettiin jatkuvasti. Ei se kaveri sitä lopeta jos joku käskee, vaan vain jos itse haluaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Joskus nuorena kloppina eli siinä viiden vuoden miehekkään iän tiimoilla nappasin isukin tupakin ja yritin olla polttavinani, mutta sen jälkeen en ole moiseen touhuun ryhtynyt. Lähipiiristä tarpeeksi moni polttaa, ja isäntä itse on varoittava esimerkki tupakoinnin vaikutuksista. Olin suunnattoman iloinen, kun toinen veljistäni sai (ilmeisesti tyttöystävän painostuksesta) lopetettua tupakoinnin useamman vuoden aktiivisen harrastelun jälkeen. Henkilökohtaisesti pidän kyseistä toimintaa turhana terveyden, ajan ja rahan haaskauksena, mutta tapansa kullakin.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Onhan se ihan hieno ajatus, että mitäpä sillä väliä polttaako vaiko ei. Kuitenkin ne, jotka tupakan takia makaavat sairaalassa letkuissa noin 50-60:nä, niin voivat kiittää palveluista niitä, jotka eivät polta ja jaksavat käydä töissä maksaakseen veroja. Tupakalla turhaan rasitetaan tällaista hyvinvointivaltiota.

Eihän tuo näky aikoinaan ollut kemian tunnilla mukava kuin polteltiin tupakkaa koeputkessa. Omituisinta on se, että tupakoitsijat eivät ole moksiskaan siitä, että koeputki täyttyy tervalla ja muulla paskalla. Itse en olisi mistään hinnasta laittamassa kehooni sitä mönjää. Muutoinkin tulee urheiltua päivittäin, niin miksipä heikentää suorituskykyä.

Onhan se totta, että sitä voi kuolla noin vain ihan mihin vain ja siksi olisi sama polttaako vaiko ei. Tällainen ajattelu on vain säälittävää perustelua tupakoinnille. "Tupakoitsijoista lähes 80 prosenttia on yrittänyt lopettaa tupakoinnin jo useampaan otteeseen.", mikä kertoo jotain siitä, mitä itse tupakoitsijatkin ajattelevat - järkevät sellaiset.

Tässäpä vaikka yksi linkki aiheesta LINKKI Sivulta löytyy muutakin mielenkiintoista...
 
Vastaus: Tupakoitko?

Joo itsellä oli onneksi varoittava ja surullinen esimerkki kaverin isästä. Mies veti kessua aika paljon ja viimeisinä vuosinaan jo pitkän aikaa sitten, ryki kaikki yöt takapihallaan ja se kuului siis kaikille naapureille asti. Oksenteli verta ja juoksi jatkuvasti lääkärissä. R.I.P.

No jos haluaa kuolla hitaasti tukehtumalla, niin poltelkaa pojat poltelkaa.
 
Vastaus: Tupakoitko?

Onhan se totta, että sitä voi kuolla noin vain ihan mihin vain ja siksi olisi sama polttaako vaiko ei. Tällainen ajattelu on vain säälittävää perustelua tupakoinnille. "Tupakoitsijoista lähes 80 prosenttia on yrittänyt lopettaa tupakoinnin jo useampaan otteeseen.", mikä kertoo jotain siitä, mitä itse tupakoitsijatkin ajattelevat - järkevät sellaiset.

Juuri eniten ärsyttää tuollainen moralisointi. Ensinnäkin, tupakointi on tapa ja osa ihmistä, ei millään tavoin säälittävää. Se lie on säälittävämpää että haet hyväksyntää jostakin urheilusta ja koet olevasi parempi kuin tupakoivat sillä perusteella. ;) Tupakki on itselläni osa identiteettiäni, päinvastoin että se tekisi minusta säälittävän, se tekee minusta enemmän ihmisen. :rolleyes:
 
Vastaus: Tupakoitko?

Ei kyllä itsensä myrkyttäminen "tavan vuoksi" on melkoisen säälittävää, vaikkei nyt tässä ketään tuomitakaan. Mieti nyt vaikka jos tupakka löydettäisiin tänään? Tulisiko se myyntiin? Sallittaisiinko sen käyttö lailla??

Ei tod.

Jos oikeasti näkisit tai tuntisit jotain pitkän linjan kessumiehiä niin luulisi senkin tavan vaihtuvan vaikka kutomiseen tai johonkin. Ei siihen välttämättä kuole, mutta tupakan kautta tyhjän potkaiseminen on helvetin hidas ja tuskallinen tapa lähteä.

Jos kahvi esimerkiksi aiheuttaisi johonkin mahasyöpään sairastumisen riskin nousun monikymmenkertaiseksi niin en minä sitä joisi.

EDIT: Hernettä on turha ottaa tästä nenään sillä esimerkiksi ukkini joka on polttanut 60 vuotta elää ja voi "hyvin" vieläkin. Se on pojat arpapeliä :b
 
Ylös Bottom