Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

"In-game model by Gran Turismo 5 standards. Done by blueprints and huge amount of photos. Poly budget: 192 449 triangles. Textures: in total diffuse, normal bump and specular less than 2048x2048 each. Only in-game textures were used. Only normal bump - no displacement. "

Polygonipornoa

Aika palikoita nuo GT5:n autot. ;)

Edit. Tarkennettakoon, että kuvat ilmeisesti renderoitu erikseen, mutta automallien tarkkuus näkyy noissa rautalankakuvissa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Edit. Tarkennettakoon, että kuvat ilmeisesti renderoitu erikseen, mutta automallien tarkkuus näkyy noissa rautalankakuvissa.
Rendattuja kuvia ovat, ja periaatteessa GT5:n kanssa ei ole mitään muuta yhteistä kuin autoon käytettyjen polyjen määrä. Tekstuurit sun muut ovat sitten jotain, mihin ei ihan heti reaaliaikaisena ylletäkään.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Poistakaa viesti tai antakaa bannit, korostuupa tämänkin threadin puolueellinen meininki ihan kivasti.
Tiedoksesi, yritän olla kaikkia kohtaa tasapuolinen. Poistin nyt pari lyhyttä provoviestiä. Koettakaa ymmärtää, että olen vain ihminen, enkä voi päivystää 24/7 katsomassa, mitä ihmiset tänne kirjoittavat. Sitä paitsi erästä huomautin jo privaatisti, joten hänen osaltaan varoitustili on nyt täynnä muutenkin.

Mutta nyt en enää varoita. Seuraavat pienenkin henkilökohtaisuuden sisältävät viestit poistetaan, vaikka siinä olisi kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista asiallistakin argumenttia. Älkää siis yrittäkö verhota vinoilujanne pitkän viestin rivinväleihin. Se ei enää tule menemään läpi.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Rendattuja kuvia ovat, ja periaatteessa GT5:n kanssa ei ole mitään muuta yhteistä kuin autoon käytettyjen polyjen määrä. Tekstuurit sun muut ovat sitten jotain, mihin ei ihan heti reaaliaikaisena ylletäkään.

Tämmöinen pätkähän tuosta lainauksesta löytyi, tiedä sitten: "Only in-game textures were used". Antialisoinnit, valaistukset yms. sitten ovatkin jo ihan eri luokkaa kuin mitä itse pelissä. Mutta tosiaan, lähinnä noiden rautalankamallien takia tuon linkkasin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tämmöinen pätkähän tuosta lainauksesta löytyi, tiedä sitten: "Only in-game textures were used". Antialisoinnit, valaistukset yms. sitten ovatkin jo ihan eri luokkaa kuin mitä itse pelissä. Mutta tosiaan, lähinnä noiden rautalankamallien takia tuon linkkasin.

Nuo kuvathan ei liity oikeastaan millään tavalla Gran Turismoon. Joku 3D taiteilija vain mallinti kyseisen auton käyttäen samaa polygonimäärää mitä Gran Turismon autoissa on.

Periaatteessa tämä tappelukin on täysin turha, kun pelit julkaistaan melkein puolen vuoden päästä toisistaan. Jos oikeasti pitää autoilusta miksi odottaa puoli vuotta päästäkseen pelaamaan sitä tietyn nimistä ajopeliä kun vastaava on saatavilla huomattavasti aikaisemmin?
Itse ainakin tulen hankkimaan nyt forzan ja pelaan sitä kunnes GT5 tulee. Kuitenkaan en ole niin erityisen kiinnostunut ajopeleistä, että jaksaisin puolta vuotta enempää pelata aktiivisesti yhtä ajopeliä.

Forza 3:n demossa oli tosin ajamisen fiilis aika muikea, että tiedä vaikka jaksaisinkin. ;)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Joku on nähnyt vaivaa ja analysoinut Forza 3:a ja GT5P:tä vähän enemmänkin. Katso siis vertailukuvat kommenteineen: GT5P ja Forza 3. Kuvissa olevista kommenteista käy ilmi mm. kuinka Forzassa on paremmat varjot, yksityiskohtaisemmat taustat ja tarkemmat ratatekstuurit.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Joku on nähnyt vaivaa ja analysoinut Forza 3:a ja GT5P:tä vähän enemmänkin. Katso siis vertailukuvat kommenteineen: GT5P ja Forza 3. Kuvissa olevista kommenteista käy ilmi mm. kuinka Forzassa on paremmat varjot, yksityiskohtaisemmat taustat ja tarkemmat ratatekstuurit.

Muutamat kohdat vähän väkisin haettuja, ja muutama ihan väärä väittämä. Ensinnäkin Prologuen kuvassa ainoastaan äärioikealla oleva vuoristo on 2D taustaa, kun muut ovat ihan puhtaasti 3D:tä, joskin hieman epätarkoin tekstuurein varustettuna. Myöskin Forza 3:n kuvassa olevat vuoristot ovat kokonaan 3D:tä, tosin niiden takana on vielä 2D vuoristot, joita ei kuvassa näy.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Jos oikeasti pitää autoilusta miksi odottaa puoli vuotta päästäkseen pelaamaan sitä tietyn nimistä ajopeliä kun vastaava on saatavilla huomattavasti aikaisemmin?

Varmaan siitä syystä, kun ne ei oo multiplattareita? Tuskin kovin monella normipelurilla on molempia vehkeitä. Jos Forza tulis pleikallekkin niin tottakai se ostettais heti ja varmaan sama homma toisinpäin niillä joilla boxi on.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Varmaan siitä syystä, kun ne ei oo multiplattareita? Tuskin kovin monella normipelurilla on molempia vehkeitä. Jos Forza tulis pleikallekkin niin tottakai se ostettais heti ja varmaan sama homma toisinpäin niillä joilla boxi on.

No luultavastihan tuo se syy on, mutta jotenkin hölmöä se on silti. Pelejähän tässä pelataan eikä konsoleita. Minä en ainakaan anna yksinoikeuksien rajoittaa mahdollisuuttani päästä pelaamaan joitain tiettyä pelejä. Jos ei konsolia hyllystä löydy niin lähden kauppaan hakemaan sen. Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi.

Toki ymmärrän, että jos ei halua kuluttaa paljoa rahaa peliharrastukseen, voi yksikin konsoli riittää, mutta jos oikeasti pitää autopeleistä niin ei luulisi muutaman sadan lisäinvestoinnin olevan ylitsepääsemätön este puolen vuoden odottelun sijaan. ;)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

No luultavastihan tuo se syy on, mutta jotenkin hölmöä se on silti. Pelejähän tässä pelataan eikä konsoleita. Minä en ainakaan anna yksinoikeuksien rajoittaa mahdollisuuttani päästä pelaamaan joitain tiettyä pelejä. Jos ei konsolia hyllystä löydy niin lähden kauppaan hakemaan sen. Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi.

Toki ymmärrän, että jos ei halua kuluttaa paljoa rahaa peliharrastukseen, voi yksikin konsoli riittää, mutta jos oikeasti pitää autopeleistä niin ei luulisi muutaman sadan lisäinvestoinnin olevan ylitsepääsemätön este puolen vuoden odottelun sijaan. ;)

Kyllä itse ihan oikeasti pidän autopeleistä. Mutta muutama sata euroa on oikeasti ihan iso raha, sillähän saakutti syö kuukauden... ja hyvin syökin.

En myöskään oikein tajunnut tuota viestiäsi ylipäätään. "Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi" - Se on hienoa, että ihmisillä on rahaa, mutta kai sä tiedät, että on myös sellaisia ihmisiä joilla ei sitä ylimääräistä niin perkuleesti ole. Tulen itse hyvin toimeen, mutta ei sitä rahaa kuitenkaan niin paljoa ole, että tässä elämäntilanteessa tuntuu järkevältä laittaa +200€ konsoliin, että saa pelata yhtä peliä sillä(vaikka se kuinka hyvä olisikin).

GT5-prolo riittää itselleni vallan mainiosti vielä tämän vuotta.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

rookie ja Joonanh, viimeisimmät viestinne on poistettu ja kummallekin on ojennettu privaatisti kahden kuukauden keltainen kortti.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Yksi kummankin pelisarjan syntejä on loppua kohti ylipitkät kisat. Ehkä älyttömintä joku 24h ajot GT:ssä. Onneksi ne pystyi pistämään autopilotille ja 3x nopeuttaa, mutta oikeasti, mitä järkee noissa, jos niitä ei oikeasti halua ajaa kuin 0.0001% pelaajista. Heitä varten voi sitten antaa Quick Racessa pistää kierrosmääräksi vaikka 10000.

Joo, tämä avautuminen lähti siitä, kun hyllystä kaivettiin viikonloppuna FM2, pelaamaan siitä, mihin jäänyt kesken. Syykin selviää, kun heti kärkeen 4 kiekkaa King cobraa. Eikö ***** yksi kierros tuota sadismia olisi riittänyt. Onneksi voi vetää easyllä puolivaloilla läpi. Turhaa pelien pitkittämistä IMHO.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Yksi kummankin pelisarjan syntejä on loppua kohti ylipitkät kisat. Ehkä älyttömintä joku 24h ajot GT:ssä. Onneksi ne pystyi pistämään autopilotille ja 3x nopeuttaa, mutta oikeasti, mitä järkee noissa, jos niitä ei oikeasti halua ajaa kuin 0.0001% pelaajista. Heitä varten voi sitten antaa Quick Racessa pistää kierrosmääräksi vaikka 10000.

Joo, tämä avautuminen lähti siitä, kun hyllystä kaivettiin viikonloppuna FM2, pelaamaan siitä, mihin jäänyt kesken. Syykin selviää, kun heti kärkeen 4 kiekkaa King cobraa. Eikö ***** yksi kierros tuota sadismia olisi riittänyt. Onneksi voi vetää easyllä puolivaloilla läpi. Turhaa pelien pitkittämistä IMHO.

Itseä nuo aivan loppuun sijoitetut ylipitkät kisat eivät haittaa yhtään. En niihin sekaannu, mutta ymmärrän jos joku niitäkin haluaa ajaa. Ei se nyt ihan sama ole quick racella kuitenkaan päästellä, jäähän tuosta endurancesta kuitenkin muisto tilastoihin (ehkä myös Achievementeihin/Trophyihin).
Mutta tuosta King Cobrasta tuli mieleen, että eikös se ollut Test Trackin pisin versio? Nimittäin Forza2:n suurin synti oli, että ainakin alkupuolella Test Trackia joutui hinkkaamaan TODELLA paljon ja myöhemissä vaiheissa Test Trackin näkeminen aiheutti poikkeuksetta lähinnä v*t*tuksen tunteen. Toivottavasti 3:n suurempi ratavalikoima poistaa tämän ongelman. Tuo Test Track oli nimittäin myös todella tylsä ratana, vaikka tekninen olikin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Oikeasti ei tuolla grafiikalla ole niin väliä. Nuo pelit näyttää ihan tarpeeksi hienoilta. Ajettavuushan se on tärkeää.

Pelaan ihan ilolla vanhalla PC:lläni GTR Evolutionia, LFS:ää sekä R-factoria ja koska koneeni on niin vanha en noissa voi pitää kaikkea silmäkarkkiä päällä. Kun pelattavuus on kohdillaan ja moninpeli toimii hyvin, ei ole aikaa kiinnittää huomioon johonkin sahalaitaan jonkun radan viereisen puun oksissa jne..

Tai siihen montako polygonia autossa on..kunhan siinä nyt on renkaat ja ratti se kelpaa mulle ihan hyvin.

pelintekijät kiinnittävät ihan liikaa aikaa siihen grafiikkaan ja jokaisen radanviereisen kiven malllintamiseen kun pelattavuuteen. Autot näyttää hienoilta mutta sitten joku moninpeli on vain sutaisten tehty siihen päälle jne..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Pelaan ihan ilolla vanhalla PC:lläni GTR Evolutionia, LFS:ää sekä R-factoria ja koska koneeni on niin vanha en noissa voi pitää kaikkea silmäkarkkiä päällä. Kun pelattavuus on kohdillaan ja moninpeli toimii hyvin, ei ole aikaa kiinnittää huomioon johonkin sahalaitaan jonkun radan viereisen puun oksissa jne..

Jep tämä on aivan totta. PC:llä nuo semivanhat simut hakkaa ajettavuudessa lähes jokaisen uudemman pelin, iRacing poikkeuksena mutta senkään meriitit eivät ole grafiikassa, vaan ajettavuudessa ja simulaation tasossa. Siitä pelistä ei toistaiseksi ikävä kyllä kokemusta ole, mutta GTR Evoa, R-Factoria ja varsinkin LFS:ää tulee pelailtua silloin tällöin (rattia en omista itse eli silloin kun on ratti veljeltä lainassa lähinnä).

Tässä GT vs Forza väännössä lähes koko keskustelu on toistaiseksi keskittynyt tuohon grafiikkaan. Olisi kiva saada enemmän vertailua ajomallinnuksesta sun muusta oleellisesta asiasta, mutta ymmärrettävistä syistä niitä on vähän huono vertailla ennenkuin GT5 ilmestyy. GT5p kun kai käyttää jotain ikivanhaa fysiikkamoottoria? No, ehkä tästä saadaan sitten kunnon vertailua vuoden päästä, kunhan GT5 ilmestyy euroopassa.

feikkiedit, samaa asiaa taisin jo jauhaa edellisellä sivulla, no modet poistaa jos katsoo viestin turhaksi saman toistoksi.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

SCEE on julkistanut muutamia uusia GT5-bullshotteja. Tosin ne voivat kyllä olla pelin Photo Mode -tilasta, mutta missään nimessä eivät ole aitoja pelitilannekuvia - tai edes kuvia uusinnoista.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

iRacing poikkeuksena mutta senkään meriitit eivät ole grafiikassa, vaan ajettavuudessa ja simulaation tasossa. Siitä pelistä ei toistaiseksi ikävä kyllä kokemusta ole, mutta GTR Evoa, R-Factoria ja varsinkin LFS:ää tulee pelailtua silloin tällöin (rattia en omista itse eli silloin kun on ratti veljeltä lainassa lähinnä).

Off-Topic warning:

Suosittelen kokeilemaan. Rullaa vaikka joku mummo ja osta G25 tai G27 ja maksa vielä vuosimaksu. Suomalaisia kaivataan kyllä lisää, vaikka juuri viime viikolla tuli turistua channelilla porukalla sellaisen pikkutekijän kuin Mika Salon kanssa. Huomaa muuten aika selkeästi oikeiden kisakuljettajien ja meikäläisen kaltaisten amatöörien eron. Laguna Secassa vaivainen 2,5 sekunnin ero ja omasta mielestäni osaan radan hemmetin hyvin ja olen hangannut sitä aivan tajuttomasti.. Hullun intensiivinen peli muuten. Kisan jälkeen on aina takki ihan tyhjjä ja tosiaan voi sanoa, että parhaimpani tein ja katsoa mihin se sitten riittää.

Sinällään ristiriitaiset fiilikset tuosta hinnoittelusta, eli todella korkea vuosimaksu kyllä toimii hyvänä idioottikarkoittimena, mutta samalla karsii osan hyvistäkin kuskeista pois.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Onhan se iRacing hintansa arvoista hupia, se on vaan niin aikaa vievää ettei ole oikein tullut keskityttyä siihen nyt enää. Subi on kyllä vielä voimassa ja melkein kaikki sisältökin ostettuna.
:)

Ja jos tosiaan ihan oikeasta kuninkuusluokasta puhuttaisiin niin tottakai pc simuista pitäisi silloin keskustella.. mutta konsolifoorumi niin eiköhän kyse ole kuitenkin konsolien kuninkuusluokasta..

Asiasta toiseen..
Prolon fysiikat on tosiaan aika kehnot.. ei hyvä simulaatio mutta ei myöskään hyvä arcade..
Forza3 vaikuttaisi parantaneen tuosta kakkosesta aika tavalla, autot tuntuu kaikinpuolin paremmilta ajaa, ja loogisilta. Nyt tiedät heti jos perä lähtee irti tai auto puskee tms. että miksi näin. Ennen lopullisen pelin testaamista on kyllä aika vaikea sanoa miten se sitten pidemmän päälle kantaa.. aavistuksen ylihelpoilta ajettavilta kieltämättä nuo demon autot tuntuu.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Ja jos tosiaan ihan oikeasta kuninkuusluokasta puhuttaisiin niin tottakai pc simuista pitäisi silloin keskustella.. mutta konsolifoorumi niin eiköhän kyse ole kuitenkin konsolien kuninkuusluokasta..
Kaikki kunnia PC:n/tietokoneiden autopeleille, mutta konsolifoorumilla kun ollaan, niin pysytellään näissä konsoliversioissa. :)

(Ja kyllähän se on notta niin, että Amigan F1GP ja Stunt Car Racer oli autopeleistä miehekkäimmät - 20 vuotta sitten.)
 
Ylös Bottom