Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

TT-2k:n tahdosta en jatka rookien kanssa.
--------------

Tuli tässä vielä mieleen ennen nukkumaanmenoa, että onhan täällä vielä kolmas osapuoli, eli NFS Shift. Kovasti ovat monet haukkuneet, mutta onhan niitä kehujakin tullut.
canana's Blog: Forza Motorsport 3 vs Gran Turismo 5 vs Need For Speed Shift
Tuossa oli joku vertailu minkä väsyneenä jaksoin etsiä, aamulla voisi kaivella jotain grafiikka- ja fysiikkavertailuja.

Yritän tässä nyt aiheesta edelleen kiinnostuneena rakentaa sitä parempitasoista keskustelua, kun ei kerran tulenkatkuinen grafiikkadebaatti kelpaa. :D
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Aika tavalla nyt näitä lueskellut ja kaikki halut osallistua väittelyyn on kyllä mennyt. :)
Muistakeehan, on olemassa makuasioita.. ja eri ihmiset pitää eri asioita tärkeinä.
Minä esim. itse tykkään (konsoliautopeleissä) väririkkaudesta, ja runsaasti koristelluista radoista..
vaikkapa sitten realismin kustannuksella.. Niinpä on vain aivan luonnollista että Forza3 miellyttää minun silmämunaani huomattavasti enempi.
Lisätään nyt vielä että molempia tulen silti pelaamaan tajuttoman paljon ja molemmista tulen yhtälailla nauttimaan.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Itselleni GT5p automallit ovat liian hyvät muuhun peliin rinnastettuna. Ultrarealismi on ihan ok, mutta silloin muidenkin asioiden pitää olla samalla tasolla. Onhan PD:n pojilla aikaa, mutta kyllä se peli olisi mukava joskus saada pelattavaksi. Periaatteessa GT5p vaurioilla olisi riittänyt jo sinänsä lunastamaan hyvät arvostelut ja riittävän myynnin. Osittain hieman pelkäänkin, että sarjan viimeiselle osalleko tässä ollaan tekemässä täydellisyyttä hipovaa suoritusta? Ja tietenkin GT5 luottaa fanipohjaansa edellisten sarjojen ajoilta. Euroopasta voi siis odottaa huimia myyntejä ja sitähän Prologue on jo hieman ennakoinut.

Forza 3:n on lähtenyt omasta mielestäni hakemaan hieman "pehmeämpää" linjaa eli casuaalimmalle porukalle (ja sen huomaan paristakin asiasta). Sieltähän sitä ostovoimaa riittää ja oikeasti resursseihin ja aikaan nähden loistava peli tulossa. Ei välttämättä täydellinen, mutta pirun nautittava peli. Aivan kuten monen muun genren suhteen XO:n puolelta löytyy erittäin hyviä haastajia ja sitten niitä ihan huipullekin pääseviä pelejä. En tiedä onko Forza 3:n vielä sellainen, mutta erinomainen haastaja muiden pelien kanssa GT5:lle.

Mitenkäs tämä voittaja sitten lopulta ratkaistaan? Myynnin, arvostelun vai käyttäjien omien päätelmien kautta? Kuninkuusluokkaan konsoleilla nämä molemmat pelit kuuluvat ja toivottavasti ansaitsevat itse paikkansa sinne omilla nykystandardien mukaisilla meriiteillään eikä vanhoilla kullatuilla muistoilla.

Grafiikan osalta voi tosiaan kiistellä, mutta kyllähän siellä näkee ne eri rahamäärät ja etenkin se ajankäytön jo GT5p:stä. Helppoahan se on tehdä hyvää työtä kun ei ole kiire minnekkään.

EDIT: Mitä nyt säätöihin tulee niin valmiit ovat hyvä pohja, mutta omalle silmälleni ne eivät ikinä oikein käy suoraan. Itse kun säätää (jos osaa) niin kyllä kuvasta saa erinomaisen eikä tarvitse luottaa jonkun "kultasilmän" hieman outoon makuun "hyvin kalibroidusta" näytöstä. Omasta mielestäni kun jokaisella tuntuu olevan aina oma makunsa vähän kaikessa ja näissäkin se näkyy. Ja tietenkin jos pelaa tiettyjä pelejä pitkään niin kannattaa ehdottomasti harkita juuri oikeiden säätöjen etsimistä juuri sitä peliä varten. Eron huomaan etenkin pitkiä aikoja pelatessa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

"In-game model by Gran Turismo 5 standards. Done by blueprints and huge amount of photos. Poly budget: 192 449 triangles. Textures: in total diffuse, normal bump and specular less than 2048x2048 each. Only in-game textures were used. Only normal bump - no displacement. "

Polygonipornoa

Aika palikoita nuo GT5:n autot. ;)

Edit. Tarkennettakoon, että kuvat ilmeisesti renderoitu erikseen, mutta automallien tarkkuus näkyy noissa rautalankakuvissa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Edit. Tarkennettakoon, että kuvat ilmeisesti renderoitu erikseen, mutta automallien tarkkuus näkyy noissa rautalankakuvissa.
Rendattuja kuvia ovat, ja periaatteessa GT5:n kanssa ei ole mitään muuta yhteistä kuin autoon käytettyjen polyjen määrä. Tekstuurit sun muut ovat sitten jotain, mihin ei ihan heti reaaliaikaisena ylletäkään.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Voi jumalauta.
Ensin uhataan banneilla perseilijöitä, mutta annetaan rookien ja Nakkilokin sitten rellestää täällä ihan vapaasti, edes viestejä poistamatta. Jos tällainen on meininki, en kyllä sitten itse säästele sanoissani myöskään. Poistakaa viesti tai antakaa bannit, korostuupa tämänkin threadin puolueellinen meininki ihan kivasti.
rookie sanoi:
TT-2k:lle tiedoksi, etten minä mihinkään henk. kohtaisuuksiin ole mennyt. Tsot tsot.
Hah, kylläpäs rupesit, ja viimeksi ihan tässäkin viestissä. :p
rookie sanoi:
Nyt meni kyllä niin ohi. Tuosta kirjoituksesta saa kyllä niin nokka-pystyssä asenteen että. Se, että teksti on hienosti kirjoitettu ja oikein kirjakielellä, ei tee siitä fiksua.
Jos sinusta oikeaoppinen äidinkieli on sitten niin vaikeaa, en voi asialle mitään.
rookie sanoi:
Miksi tässä tarvii tietokoneen näyttöä syynätä? Minulla on PS3 ja Xbox ja niille F3:n demo ja GT5P, pystyn kyllä katsomaan ne FHD-tv:stäni, en tarvi siihen jotakin nettikuvia. Kuten olen jo monta kertaa sanonut ja rautalangasta vääntänyt, GT5P:n automallit pyyhkivät Forzalla lattiaa. Piste. Finito. Katso sitten menu-, replay- tai ingame-kuvia ja huomaat kyllä eron, vaikka syynäisit sitä tietokoneenkin näyttöä. GT5P:n automallit ovat paremman/realistisemman näköisiä, kuin Forzassa.
Jos saat kiksejä näyttöjen syynäilemisestä, se on oma asiasi, mutta itse ainakin tarkoitin pelin stillejen tarkastelemista tiekoneen näytöltä. Ja myöskin tuohon asiaan tarttuminen oli erittäin turhaa, sillä en rinnastanut sitä millään tavalla pelien eroihin, kunhan sanoin. Ja muistaakseni myös sanoin, että itse pelissähän asia on sitten ihan eri asia. Senkin olisit vaahtoamista vähentämällä huomannut.
rookie sanoi:
Taistelet tuota taistelua melko yksin. Oma tv:ni on säädetty avforums:n kultasilmien asetuksilla ja Forza näyttää epärealistisemmalta kirkkaine väreineen, turha siihen on vedota mihinkään "kontrastisäätöihin".
Jos ruvetaan Forzan värimaailmaa LSD-trippeihin tai Viva Pinataan vertaamaan, on mielestäni rakentavampaa kysyä kontrasteista kuin katsojan omasta vaikutuksesta. Ja jos argumenttivarastosta ei muuta löydy kuin "taistelet melko yksin", niin melko keppoisella asenteella olet täällä mukana.

Ja miten viestisi Forza 3- foorumiin selittää älläköimisesi täällä? Saatat ehkäpä olla Forzasta tiettyä mieltä, mutta et saa sillä kyllä mitenkään perusteltua hölmöilyäsi täällä.
Muutenkin noista automalleista vääntäminen on todella sokeaa, täällä on pikkuisen isommat kokonaisuudet kysessä.
Nakkilokki sanoi:
Rookie veti homman kotiin. Joohanhin vastaanpyristelyjä odotellessa. Itse lopetan tänne postaamisen, koska verbaalinen lahjakkuuteni ei riitä laittamaan kenellekään jauhoja suuhun joka lienee koko konsolisodan/pelisodan idea. Jatkakaa sitä peitsenvääntoä.
Toivottavasti tyydytti, tervemenoa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Poistakaa viesti tai antakaa bannit, korostuupa tämänkin threadin puolueellinen meininki ihan kivasti.
Tiedoksesi, yritän olla kaikkia kohtaa tasapuolinen. Poistin nyt pari lyhyttä provoviestiä. Koettakaa ymmärtää, että olen vain ihminen, enkä voi päivystää 24/7 katsomassa, mitä ihmiset tänne kirjoittavat. Sitä paitsi erästä huomautin jo privaatisti, joten hänen osaltaan varoitustili on nyt täynnä muutenkin.

Mutta nyt en enää varoita. Seuraavat pienenkin henkilökohtaisuuden sisältävät viestit poistetaan, vaikka siinä olisi kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista asiallistakin argumenttia. Älkää siis yrittäkö verhota vinoilujanne pitkän viestin rivinväleihin. Se ei enää tule menemään läpi.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Rendattuja kuvia ovat, ja periaatteessa GT5:n kanssa ei ole mitään muuta yhteistä kuin autoon käytettyjen polyjen määrä. Tekstuurit sun muut ovat sitten jotain, mihin ei ihan heti reaaliaikaisena ylletäkään.

Tämmöinen pätkähän tuosta lainauksesta löytyi, tiedä sitten: "Only in-game textures were used". Antialisoinnit, valaistukset yms. sitten ovatkin jo ihan eri luokkaa kuin mitä itse pelissä. Mutta tosiaan, lähinnä noiden rautalankamallien takia tuon linkkasin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tämmöinen pätkähän tuosta lainauksesta löytyi, tiedä sitten: "Only in-game textures were used". Antialisoinnit, valaistukset yms. sitten ovatkin jo ihan eri luokkaa kuin mitä itse pelissä. Mutta tosiaan, lähinnä noiden rautalankamallien takia tuon linkkasin.

Nuo kuvathan ei liity oikeastaan millään tavalla Gran Turismoon. Joku 3D taiteilija vain mallinti kyseisen auton käyttäen samaa polygonimäärää mitä Gran Turismon autoissa on.

Periaatteessa tämä tappelukin on täysin turha, kun pelit julkaistaan melkein puolen vuoden päästä toisistaan. Jos oikeasti pitää autoilusta miksi odottaa puoli vuotta päästäkseen pelaamaan sitä tietyn nimistä ajopeliä kun vastaava on saatavilla huomattavasti aikaisemmin?
Itse ainakin tulen hankkimaan nyt forzan ja pelaan sitä kunnes GT5 tulee. Kuitenkaan en ole niin erityisen kiinnostunut ajopeleistä, että jaksaisin puolta vuotta enempää pelata aktiivisesti yhtä ajopeliä.

Forza 3:n demossa oli tosin ajamisen fiilis aika muikea, että tiedä vaikka jaksaisinkin. ;)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Joku on nähnyt vaivaa ja analysoinut Forza 3:a ja GT5P:tä vähän enemmänkin. Katso siis vertailukuvat kommenteineen: GT5P ja Forza 3. Kuvissa olevista kommenteista käy ilmi mm. kuinka Forzassa on paremmat varjot, yksityiskohtaisemmat taustat ja tarkemmat ratatekstuurit.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Joku on nähnyt vaivaa ja analysoinut Forza 3:a ja GT5P:tä vähän enemmänkin. Katso siis vertailukuvat kommenteineen: GT5P ja Forza 3. Kuvissa olevista kommenteista käy ilmi mm. kuinka Forzassa on paremmat varjot, yksityiskohtaisemmat taustat ja tarkemmat ratatekstuurit.

Muutamat kohdat vähän väkisin haettuja, ja muutama ihan väärä väittämä. Ensinnäkin Prologuen kuvassa ainoastaan äärioikealla oleva vuoristo on 2D taustaa, kun muut ovat ihan puhtaasti 3D:tä, joskin hieman epätarkoin tekstuurein varustettuna. Myöskin Forza 3:n kuvassa olevat vuoristot ovat kokonaan 3D:tä, tosin niiden takana on vielä 2D vuoristot, joita ei kuvassa näy.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Jos oikeasti pitää autoilusta miksi odottaa puoli vuotta päästäkseen pelaamaan sitä tietyn nimistä ajopeliä kun vastaava on saatavilla huomattavasti aikaisemmin?

Varmaan siitä syystä, kun ne ei oo multiplattareita? Tuskin kovin monella normipelurilla on molempia vehkeitä. Jos Forza tulis pleikallekkin niin tottakai se ostettais heti ja varmaan sama homma toisinpäin niillä joilla boxi on.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Varmaan siitä syystä, kun ne ei oo multiplattareita? Tuskin kovin monella normipelurilla on molempia vehkeitä. Jos Forza tulis pleikallekkin niin tottakai se ostettais heti ja varmaan sama homma toisinpäin niillä joilla boxi on.

No luultavastihan tuo se syy on, mutta jotenkin hölmöä se on silti. Pelejähän tässä pelataan eikä konsoleita. Minä en ainakaan anna yksinoikeuksien rajoittaa mahdollisuuttani päästä pelaamaan joitain tiettyä pelejä. Jos ei konsolia hyllystä löydy niin lähden kauppaan hakemaan sen. Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi.

Toki ymmärrän, että jos ei halua kuluttaa paljoa rahaa peliharrastukseen, voi yksikin konsoli riittää, mutta jos oikeasti pitää autopeleistä niin ei luulisi muutaman sadan lisäinvestoinnin olevan ylitsepääsemätön este puolen vuoden odottelun sijaan. ;)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

No luultavastihan tuo se syy on, mutta jotenkin hölmöä se on silti. Pelejähän tässä pelataan eikä konsoleita. Minä en ainakaan anna yksinoikeuksien rajoittaa mahdollisuuttani päästä pelaamaan joitain tiettyä pelejä. Jos ei konsolia hyllystä löydy niin lähden kauppaan hakemaan sen. Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi.

Toki ymmärrän, että jos ei halua kuluttaa paljoa rahaa peliharrastukseen, voi yksikin konsoli riittää, mutta jos oikeasti pitää autopeleistä niin ei luulisi muutaman sadan lisäinvestoinnin olevan ylitsepääsemätön este puolen vuoden odottelun sijaan. ;)

Kyllä itse ihan oikeasti pidän autopeleistä. Mutta muutama sata euroa on oikeasti ihan iso raha, sillähän saakutti syö kuukauden... ja hyvin syökin.

En myöskään oikein tajunnut tuota viestiäsi ylipäätään. "Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi" - Se on hienoa, että ihmisillä on rahaa, mutta kai sä tiedät, että on myös sellaisia ihmisiä joilla ei sitä ylimääräistä niin perkuleesti ole. Tulen itse hyvin toimeen, mutta ei sitä rahaa kuitenkaan niin paljoa ole, että tässä elämäntilanteessa tuntuu järkevältä laittaa +200€ konsoliin, että saa pelata yhtä peliä sillä(vaikka se kuinka hyvä olisikin).

GT5-prolo riittää itselleni vallan mainiosti vielä tämän vuotta.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kyllä itse ihan oikeasti pidän autopeleistä. Mutta muutama sata euroa on oikeasti ihan iso raha, sillähän saakutti syö kuukauden... ja hyvin syökin.

En myöskään oikein tajunnut tuota viestiäsi ylipäätään. "Tokihan se maksaa, mutta mikäpä ei tässä maailmassa niin tekisi" - Se on hienoa, että ihmisillä on rahaa, mutta kai sä tiedät, että on myös sellaisia ihmisiä joilla ei sitä ylimääräistä niin perkuleesti ole. Tulen itse hyvin toimeen, mutta ei sitä rahaa kuitenkaan niin paljoa ole, että tässä elämäntilanteessa tuntuu järkevältä laittaa +200€ konsoliin, että saa pelata yhtä peliä sillä(vaikka se kuinka hyvä olisikin).

GT5-prolo riittää itselleni vallan mainiosti vielä tämän vuotta.

Komppaan. Itsehän ostaisin rahatilanteen salliessa pleikkarin silmää räpäyttämättä, mutta kun aina ei saa mitä haluaa.
Omalla kohdalla kaikki sisääntuleva raha lentää aika samaan tahtiin myös ulos, opiskelut melko suurena syynä.

Jotta ei ihan offtopiciksi menisi, täytyy sanoa, että vakuutuin noista erinäisistä Forzan fysiikkamittareista, joita voi selailla replayn aikana. Eipä taida kilipailijoilta noin laajaa laskentaa löytyäkään :rolleyes:

Niin ja TT-2k:lle pahoittelut tuosta aikaisemmasta ärhentelystä, en ihan ottanut huomioon tuota moderoimisen työmäärää. :)

E: Asia selvä, ehkäpä on parempi ettei tänne kirjoitella laisinkaan. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

rookie ja Joonanh, viimeisimmät viestinne on poistettu ja kummallekin on ojennettu privaatisti kahden kuukauden keltainen kortti.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Yksi kummankin pelisarjan syntejä on loppua kohti ylipitkät kisat. Ehkä älyttömintä joku 24h ajot GT:ssä. Onneksi ne pystyi pistämään autopilotille ja 3x nopeuttaa, mutta oikeasti, mitä järkee noissa, jos niitä ei oikeasti halua ajaa kuin 0.0001% pelaajista. Heitä varten voi sitten antaa Quick Racessa pistää kierrosmääräksi vaikka 10000.

Joo, tämä avautuminen lähti siitä, kun hyllystä kaivettiin viikonloppuna FM2, pelaamaan siitä, mihin jäänyt kesken. Syykin selviää, kun heti kärkeen 4 kiekkaa King cobraa. Eikö ***** yksi kierros tuota sadismia olisi riittänyt. Onneksi voi vetää easyllä puolivaloilla läpi. Turhaa pelien pitkittämistä IMHO.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Yksi kummankin pelisarjan syntejä on loppua kohti ylipitkät kisat. Ehkä älyttömintä joku 24h ajot GT:ssä. Onneksi ne pystyi pistämään autopilotille ja 3x nopeuttaa, mutta oikeasti, mitä järkee noissa, jos niitä ei oikeasti halua ajaa kuin 0.0001% pelaajista. Heitä varten voi sitten antaa Quick Racessa pistää kierrosmääräksi vaikka 10000.

Joo, tämä avautuminen lähti siitä, kun hyllystä kaivettiin viikonloppuna FM2, pelaamaan siitä, mihin jäänyt kesken. Syykin selviää, kun heti kärkeen 4 kiekkaa King cobraa. Eikö ***** yksi kierros tuota sadismia olisi riittänyt. Onneksi voi vetää easyllä puolivaloilla läpi. Turhaa pelien pitkittämistä IMHO.

Itseä nuo aivan loppuun sijoitetut ylipitkät kisat eivät haittaa yhtään. En niihin sekaannu, mutta ymmärrän jos joku niitäkin haluaa ajaa. Ei se nyt ihan sama ole quick racella kuitenkaan päästellä, jäähän tuosta endurancesta kuitenkin muisto tilastoihin (ehkä myös Achievementeihin/Trophyihin).
Mutta tuosta King Cobrasta tuli mieleen, että eikös se ollut Test Trackin pisin versio? Nimittäin Forza2:n suurin synti oli, että ainakin alkupuolella Test Trackia joutui hinkkaamaan TODELLA paljon ja myöhemissä vaiheissa Test Trackin näkeminen aiheutti poikkeuksetta lähinnä v*t*tuksen tunteen. Toivottavasti 3:n suurempi ratavalikoima poistaa tämän ongelman. Tuo Test Track oli nimittäin myös todella tylsä ratana, vaikka tekninen olikin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Oikeasti ei tuolla grafiikalla ole niin väliä. Nuo pelit näyttää ihan tarpeeksi hienoilta. Ajettavuushan se on tärkeää.

Pelaan ihan ilolla vanhalla PC:lläni GTR Evolutionia, LFS:ää sekä R-factoria ja koska koneeni on niin vanha en noissa voi pitää kaikkea silmäkarkkiä päällä. Kun pelattavuus on kohdillaan ja moninpeli toimii hyvin, ei ole aikaa kiinnittää huomioon johonkin sahalaitaan jonkun radan viereisen puun oksissa jne..

Tai siihen montako polygonia autossa on..kunhan siinä nyt on renkaat ja ratti se kelpaa mulle ihan hyvin.

pelintekijät kiinnittävät ihan liikaa aikaa siihen grafiikkaan ja jokaisen radanviereisen kiven malllintamiseen kun pelattavuuteen. Autot näyttää hienoilta mutta sitten joku moninpeli on vain sutaisten tehty siihen päälle jne..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Pelaan ihan ilolla vanhalla PC:lläni GTR Evolutionia, LFS:ää sekä R-factoria ja koska koneeni on niin vanha en noissa voi pitää kaikkea silmäkarkkiä päällä. Kun pelattavuus on kohdillaan ja moninpeli toimii hyvin, ei ole aikaa kiinnittää huomioon johonkin sahalaitaan jonkun radan viereisen puun oksissa jne..

Jep tämä on aivan totta. PC:llä nuo semivanhat simut hakkaa ajettavuudessa lähes jokaisen uudemman pelin, iRacing poikkeuksena mutta senkään meriitit eivät ole grafiikassa, vaan ajettavuudessa ja simulaation tasossa. Siitä pelistä ei toistaiseksi ikävä kyllä kokemusta ole, mutta GTR Evoa, R-Factoria ja varsinkin LFS:ää tulee pelailtua silloin tällöin (rattia en omista itse eli silloin kun on ratti veljeltä lainassa lähinnä).

Tässä GT vs Forza väännössä lähes koko keskustelu on toistaiseksi keskittynyt tuohon grafiikkaan. Olisi kiva saada enemmän vertailua ajomallinnuksesta sun muusta oleellisesta asiasta, mutta ymmärrettävistä syistä niitä on vähän huono vertailla ennenkuin GT5 ilmestyy. GT5p kun kai käyttää jotain ikivanhaa fysiikkamoottoria? No, ehkä tästä saadaan sitten kunnon vertailua vuoden päästä, kunhan GT5 ilmestyy euroopassa.

feikkiedit, samaa asiaa taisin jo jauhaa edellisellä sivulla, no modet poistaa jos katsoo viestin turhaksi saman toistoksi.
 
Ylös Bottom