Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

SCEE on julkistanut muutamia uusia GT5-bullshotteja. Tosin ne voivat kyllä olla pelin Photo Mode -tilasta, mutta missään nimessä eivät ole aitoja pelitilannekuvia - tai edes kuvia uusinnoista.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

iRacing poikkeuksena mutta senkään meriitit eivät ole grafiikassa, vaan ajettavuudessa ja simulaation tasossa. Siitä pelistä ei toistaiseksi ikävä kyllä kokemusta ole, mutta GTR Evoa, R-Factoria ja varsinkin LFS:ää tulee pelailtua silloin tällöin (rattia en omista itse eli silloin kun on ratti veljeltä lainassa lähinnä).

Off-Topic warning:

Suosittelen kokeilemaan. Rullaa vaikka joku mummo ja osta G25 tai G27 ja maksa vielä vuosimaksu. Suomalaisia kaivataan kyllä lisää, vaikka juuri viime viikolla tuli turistua channelilla porukalla sellaisen pikkutekijän kuin Mika Salon kanssa. Huomaa muuten aika selkeästi oikeiden kisakuljettajien ja meikäläisen kaltaisten amatöörien eron. Laguna Secassa vaivainen 2,5 sekunnin ero ja omasta mielestäni osaan radan hemmetin hyvin ja olen hangannut sitä aivan tajuttomasti.. Hullun intensiivinen peli muuten. Kisan jälkeen on aina takki ihan tyhjjä ja tosiaan voi sanoa, että parhaimpani tein ja katsoa mihin se sitten riittää.

Sinällään ristiriitaiset fiilikset tuosta hinnoittelusta, eli todella korkea vuosimaksu kyllä toimii hyvänä idioottikarkoittimena, mutta samalla karsii osan hyvistäkin kuskeista pois.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Onhan se iRacing hintansa arvoista hupia, se on vaan niin aikaa vievää ettei ole oikein tullut keskityttyä siihen nyt enää. Subi on kyllä vielä voimassa ja melkein kaikki sisältökin ostettuna.
:)

Ja jos tosiaan ihan oikeasta kuninkuusluokasta puhuttaisiin niin tottakai pc simuista pitäisi silloin keskustella.. mutta konsolifoorumi niin eiköhän kyse ole kuitenkin konsolien kuninkuusluokasta..

Asiasta toiseen..
Prolon fysiikat on tosiaan aika kehnot.. ei hyvä simulaatio mutta ei myöskään hyvä arcade..
Forza3 vaikuttaisi parantaneen tuosta kakkosesta aika tavalla, autot tuntuu kaikinpuolin paremmilta ajaa, ja loogisilta. Nyt tiedät heti jos perä lähtee irti tai auto puskee tms. että miksi näin. Ennen lopullisen pelin testaamista on kyllä aika vaikea sanoa miten se sitten pidemmän päälle kantaa.. aavistuksen ylihelpoilta ajettavilta kieltämättä nuo demon autot tuntuu.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Ja jos tosiaan ihan oikeasta kuninkuusluokasta puhuttaisiin niin tottakai pc simuista pitäisi silloin keskustella.. mutta konsolifoorumi niin eiköhän kyse ole kuitenkin konsolien kuninkuusluokasta..
Kaikki kunnia PC:n/tietokoneiden autopeleille, mutta konsolifoorumilla kun ollaan, niin pysytellään näissä konsoliversioissa. :)

(Ja kyllähän se on notta niin, että Amigan F1GP ja Stunt Car Racer oli autopeleistä miehekkäimmät - 20 vuotta sitten.)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Huhhuh miten erilainen toi 350Z on noissa kuvissa. Forzan kuvassa aidomman näköinen ainakin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kieltämättä Shift on kyllä komean näköinen peli, mutta kyllä Forzan demo tuntui huomattavasti sulavammalta.. ja ajofysiikat on kyllä aavistuksen oudot.. Muuten on muuten aika vastaavasti hoidettu fysiikat kuin esimerkiksi GT Legendsissä mutta sitten onkin rengasfyssat rukattu aivan todella oudoiksi. (Tämä tieto siis fileet dekryptanneilta)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Eipä tässä vaiheessa voi muuta sanoa kuin että GT5 ainakin näyttäisi olevan graafisesti edellä Forza 3:a. Suurin ero tulee ehkä autojen pintaefekteistä ja valaistuksesta. Mutta kuten jo todettua, on tuo Forzakin erittäin kaunis peli.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)


Katselin tuota kuvaa NeoGAF:sta itsekin, ja sisäinen kuvapoliisi heräsi heti ;)

Tuossa olevat kuvaruutukaappaukset eivät ole teknisesti identtisiä eikä samanarvoisia: Forza kuvista näkyy selvästi kuvan jälkikäsittelyssä tehdyn liiallisen terävöittämisen jäljet (ns. halo-efekti kahden kontrastiltaan erilaisen alueen rajalla) kun taas GT kuvissa on JPG pakkausruuvi ollut paljon tiukemmalla ja kuvissa on paljon enemmän JPG-pakkaus artefakteja, kuin mitä Forza kuvissa on.

Miksihän Forzan autoissa on tummennetut lasit ulkokuvissa, mutta ohjaamokuvissa ei? Lisäksi kuvista voi päätellä, että ainakin Audi ja Ferrari kuskeilla on eri pituiset jalat, koska Forza kuljettajan penkki on selkeästi lähempänä rattia kuin GT kuskin :D
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Miksihän Forzan autoissa on tummennetut lasit ulkokuvissa, mutta ohjaamokuvissa ei?

Kerta Gafia luit, niin tiedät tämänkin vastauksen ;) Jätän siis vastaamatta ja katson ihmisten arviot.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Miksihän Forzan autoissa on tummennetut lasit ulkokuvissa, mutta ohjaamokuvissa ei? Lisäksi kuvista voi päätellä, että ainakin Audi ja Ferrari kuskeilla on eri pituiset jalat, koska Forza kuljettajan penkki on selkeästi lähempänä rattia kuin GT kuskin :D

Eipä ole tummennetut lasit ulkokuvissakaan. Kyse on siitä, että ulkokuvakulmalla ajettaessa forza 3:n sisustat eivät ole dynaamisesti valaistuja kuten GT5:p:ssä. Tällöin sisustat ovat kauttaaltaan melko tummat, mutta kyllä siellä on sisustan polygonit paikallaan jos tätä yritit kysymyksellä hakea.

Forzan sisäkuvakulman paikka on kyllä ihan tietoinen ratkaisu ajettavuuden kannalta, eikä sillä ole mitään tekemistä kuljettajan penkin kanssa. ;)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Eipä ole tummennetut lasit ulkokuvissakaan. Kyse on siitä, että ulkokuvakulmalla ajettaessa forza 3:n sisustat eivät ole dynaamisesti valaistuja kuten GT5:p:ssä. Tällöin sisustat ovat kauttaaltaan melko tummat, mutta kyllä siellä on sisustan polygonit paikallaan jos tätä yritit kysymyksellä hakea.

Kunhan ihmettelin kun tuo ero silmään osui, mutta aika tummilta nuo näyttivät.

Forzan sisäkuvakulman paikka on kyllä ihan tietoinen ratkaisu ajettavuuden kannalta, eikä sillä ole mitään tekemistä kuljettajan penkin kanssa. ;)

Kummallista jos näin on, itselle tuo näytti kun ajaisi "nenä lasissa" kun sivupeilitkään eivät mahtuneet kuvaan, toisaalta joissain kuvissa kuskin paikka on eri ja kauempana ratista, joten ehkäpä se on valittavissa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kaikki kunnia PC:n/tietokoneiden autopeleille, mutta konsolifoorumilla kun ollaan, niin pysytellään näissä konsoliversioissa. :)

(Ja kyllähän se on notta niin, että Amigan F1GP ja Stunt Car Racer oli autopeleistä miehekkäimmät - 20 vuotta sitten.)

Juuri siksi laitoinkin tuon Off-topic varoituksen. SCR oli kova, mutta Slicks 'n' slide ol parempi.

Se vaan tässä vertailussa ihmetyttää, että kaikki se aika mitä täällä porukka kinastelee on poissa pelien aktiivisesta pelaamisesta. Onko oikeastaan väliä onko toisessa polygoni enemmän tai tekstuuri kierossa?

Vaadin tämän ketjun perusteella myös avattavaksi ketjun "kummassa on anatomisesti kiihottavammat naishahmot: Heavy Rain vai Mass Effect.:D
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Vaadin tämän ketjun perusteella myös avattavaksi ketjun "kummassa on anatomisesti kiihottavammat naishahmot: Heavy Rain vai Mass Effect.:D
Kun kerran niin vaaditte, niin saamanne pitää! Ja nyt takaisin tämän ketjun aiheeseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tattia tuohon mikkihiirirattiin kaipaisi että saisi katsottua ympärilleen kyllä.. mutta mieluusti kuvakulma noinkin edessä, näkee mittarit yms. hyvin vaikka näyttölaite olisi hieman kauempanakin. Toivottavasti tosin tarjolla on penkinsäätö.. olisiko eka konsolipeli jossa näin on? (Test drive unlimitediä ei lasketa kun on myös pc peli) Jaa vai olisiko prolossakin ollut? Niin ja se himputin lasi saa minun mielestäni olla kunnolla kirkas.. mieluummin nautin nätistä grafiikasta ja kunnon näkyvyydestä kuin väkisinväännetystä "realistisesta" ja tunkkaisesta tuulilasiefektistä. (hyviä esimerkkejä on esim. TDU ja vaikkapa GTR Evolution.)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kummallista jos näin on, itselle tuo näytti kun ajaisi "nenä lasissa" kun sivupeilitkään eivät mahtuneet kuvaan, toisaalta joissain kuvissa kuskin paikka on eri ja kauempana ratista, joten ehkäpä se on valittavissa.

Penkkiä ei pysty säätämään. Se riippuu ihan autosta, miten paljon peilejä jää näkyviin. Esim. wanhassa Audi Quattrossa on ihan kivasti tilaa molemmille peileille, mutta Ferrari Californiassa (jos mallin muistin oikein) ei. Pädillä pelatessa peilejä voi vilkaista tattia kääntämällä, mutta ratilla sama ei onnistu. Tosin epäilisin, että useimmat ratilla pelaavat valitsevat konepelti- tai puskurikameran "tuplaratin" välttämiseksi. Ehkä siisteintä sisäkuvakulman kanssa temppuilu on uusinnoissa, kun voi käännellä päätä niin kuin oikeassa autossa tekisi ilman ulosajon pelkoa. Siitä saisi vaikka ihan kivoja action-videoita Tuubiin, jos joku niitä haluaa tehdä. :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Paras ketju varmaan päästää paineita.

Tästä vaurionmallinnuksesta. Forza3n tai GT5n videoita en ollut katsellut, lainkaan ja kun sitten satuin sen ekan videon katsomaan, se koski juuri GT5n vaurioita.

Eli,
GT femman videoita katsellessa ja kommentteja lueskellessa tuli pelko perseeseen. Näinkö se paljon puhuttu vaurionmallinnus, joka Forzaan on tulossa, on kustu täydellisesti. Videot ja kommentit herättivät lähinnä myötähäpeää GTn suuntaan. Forza kolmosessa kun keskustelun mukaan on tämä tehty paaaaaaljon paremmin.

Sitten pamahti Forzan demo Liveen, kovalla kiireellä hakemaan ja pelaamaan. Huikean komea peli, pirun mukava ajaa. Boxi kiinni... Sitten välähti se kuuluisa WTF - fiilis. Boxi takaisin päälle ja Forza tulille. Audilla täysillä seinään ja mikä oli lopputulos... Etupuskuri tippui ja koko auton maalipinta muuttui "harmaaksi". OK, ei tähän autoon varmaan saatu kunnon mallinnusta, ajattelin. Mutta kun jokaisella autolla oli sama temppu suoritettu, ei voinut kun nauraa ja itkeä samaan aikaan. TÄSSÄKÖ SE NYT SITTEN ON? SE HELVETIN HIENO VAURIONMALLINNUS, JONKA VUOKSI GT5n VOI UNOHTAA JA JÄTTÄÄ HYLLYYN!!!?

Vittujen kevät sanon minä. Se nyt on ihan paskan maku olisiko tätä "ominaisuutta" laitettu Forzaan lainkaan. Demon koettuani, toivoin että samantyyppinen kämäinen mallinnus jätettäisiin pois Turismosta. Varsinkin kun videoiden perusteella GTn mallinnus on vieläkin kehnompi.

Forzan mallinnus on aivan anaalista, GTn aavistuksen syvemmältä. Mutta molemmat jokatapauksessa yhtä turhanpäiväisiä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Forzan mallinnus on aivan anaalista, GTn aavistuksen syvemmältä. Mutta molemmat jokatapauksessa yhtä turhanpäiväisiä.

Forzassa ulkoista mallinnusta olennaisempi on sisäinen mallinnus. Liiallinen töyttiminen ja törmäileminen palkitaan savuttavalla moottorilla. Moninpelissä tuntui että riitti yksi vähänkään voimakkaampi osuma edessä ajavan takapuskuriin ja moottori rupesi savuttamaan. Kosmeettiset vauriotkin toimivat, kunhan järjestelmää ei viedä äärirajoille eli ajella juuri täysiä päin seiniä tai toisia autoja. Sama pätee myös fysiikanmallinnukseen, sillä kaarat kieppuvat koomisesti, kun suhautetaan 250 kilometrin tuntivauhdilla seinille: http://paavi.defines.us/Kuvia/Forssa/HamiltonLent%e4%e4Espanjassa.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom