Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)
PS. Destructoid on tehnyt oman vertailunsa, ja julistaa Forza 3:n voittajaksi kaikissa kolmessa kategoriassa: ulkoasu, kontrollit ja pelattavuus. Siitä vaan pureksimaan.
Vielä GT5P:kin käyttää käytännössä samaa fysiikkamoottoria kuin GT3:kin (vai oliko peräti GT2). Varsinaisessa GT5:ssä pitäisi olla sitten ihan uusi ja ennen kaikkea paljon realistisempi näkemys. Mutta tämäkin on sellainen aihe, että siihen on järkeä palata vasta GT5:n julkaisuversion myötä.Voinpa jopa soveltaa kääntäen verrannolisuutta tähän, eli paremmat fysiikat = huonommat grafiikat ja toisinpäin. GT:ssä kun nuo fysiikat ovat sitä seinästä kimpoamistasoa, en yhtään ihmettelekään että laskentatehoa on jäänyt autojen renderöintiin.
Johtuu ihan näyttöjen erilaisista gamma-asetuksista jne. sekä siitä, millä asetuksilla kuvakaappaukset on otettu. Sama juttu noiden GT5P-kuvakaappausten kanssa. Jos vertaa direct feed -kuvia esim. noihin ruudulta kuvattuihin, ero tuntuu olevan kuin yöllä ja päivällä. Todellisuus on kuitenkin jossain siinä välimaastossa, koska telkkarista otettu valokuva antaa pieniä virheitä anteeksi ja saa pelin kuin pelin näyttämään paremmalta kuin onkaan. Etenkin kun se kuva kutistetaan tarpeeksi pieneksi. Onhan se ihan eri juttu katsoa 19 tuuman monitorilta kuin 42 tuuman telkusta.Kokeilkaapa itse jos on mahdollista, kyllä huomaatte varmasti eron.
PS. Destructoid on tehnyt oman vertailunsa, ja julistaa Forza 3:n voittajaksi kaikissa kolmessa kategoriassa: ulkoasu, kontrollit ja pelattavuus. Siitä vaan pureksimaan.