Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n huoltoajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sumu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Kävin viemässä hajonneen 60GB PS3 Prismaan 12.5. Takuu oli jo menny eli virhevastuun piikkiin meni. Sisään jäi vielä pelilevy...

Tänään tuli sitten puhelu Prismasta että tule hakee uus PS3. Pelilevy (joka tuli postin kautta eilen) oli lähetetty 15.5 ja konsoli 19.5. Nopeaa toimintaa Prisman että Nordiskin väeltä...

Oma kärsimys. ps 3 40gb

Huhtikuun alussa levynlukija pamahti. 6.4. Vein laitteen prismaan takuuhuoltoon lähetettäväksi. 5 viikkoa vierähti, kunnes aloin olemaan jo sen verran kireenä, että päätin pirauttaa ja kysellä kestosta. Ensimmäinen soitto ja tyly nopea vastaus "kyllä täältä kuule soitellaan sitten, kun se on tullut, moimoi!". Seuraavana päivänä uusi soitto, jos sattuisi langan päähän joku hieman vähemmän työhönsä tympääntynyt. No, tällä kertaa pirtsakka tyttönen kertoi, että tänään ei ole töissä sellaista kuka osaisi koneita käyttää ja näin ollen nähdä koneeni tilannetta. Lupasi kuitenkin välittää puhelinnumeroni sellaiselle kuka osaisi. Seuraavana iltapäivänä nolostunut miesääni soitti ja kertoi, että laitteesi on päässyt katoamaan. Voit tulla hakemaan uuden konsolin kaupastamme. Kauppaan ja tiskin alta muovipussiin pakattu kone

15.5. Kauppaan ja tiskin alta muovipussiin pakattu 40gb kone kainaloon ja innosta puhkuen kotiin koneen kanssa. Ensimmäinen päivä menee pelaillessa, sitten ikävä työputki väliin. Mutta edessä häämöttää pitkästä aikaa kahden vapaan viikonloppu. Viikonloppu koittaa ja playstation käynnistyy. 15 minuuttia ja tilttaus. Viikonloppu vierähtää kiroillessa, koneen tilttaillessa tauotta. Se siitä.

25.5. Soitto prismaan -> "ota laite mukaasi ja tule käymään"

ps. Kuluttajaneuvojakin näyttää olevan kolme seuraavaa päivää koulutuksessa, että ei voi edes tiedustella asiasta. Eli joudunko tosiaan taas tyytymään näppien nuolemiseen ja odottamiseen.

Alkaa pikkuhiljaa ymmärtää ihmisiä, jotka kykenee ikäviin asiohin :D

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Oisiko kellään täällä tietoa, kuinka kauan kestää koneen takaisin saaminen maahantuojalta. (Kun lähti pleikkari maahantuojalle korjaukseen):(

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Oisiko kellään täällä tietoa, kuinka kauan kestää koneen takaisin saaminen maahantuojalta. (Kun lähti pleikkari maahantuojalle korjaukseen):(

riippuu varmaan ihan jälleenmyyjästä ja tuurista.
just pistin nordiskille kyselyä 8 viikkoa matkalla olleesta konsolista, jota elloksen mukaan ei heille ole nordisk filmiltä koskaan tullut.
ei vielä ainakaan ole kuulunut vastausta :(

Siirsin viestin ketjuun, jossa näistä huoltokeikkojen pituudesta on keskusteltu. Mutta kuten tuossa jo vastattiinkin, riippuu kesto hyvin pitkälti myyjäliikkeestä, Pleikkarin mallista sekä siitä kuuluisasta tuurista.

Nordisk Filmin hyppysissä kone on keskimäärin viisi työpäivää, loppuaika kuluu joko SCEE:llä tai myyjäliikkeessä.

Aaarghh! On mulla muukin elämä, mutta perkele, viikko ilman PS3 on jo tuskaa!!! Oli City marketissa odottamassa, kuitti piti tuoda jälkikäteen, tai siis soittivat että se pitäis saada ennen ku kone lähtee mihinkään. Nyt se viime perjantaina lähti jonnekin, ja tulee joskus. Onko kellään ollut cittarista ostettua konetta, joka on viety huoltoon? Kauankohan kestää, minä en ainakaan kestä kauaa! ;(

Aaarghh! On mulla muukin elämä, mutta perkele, viikko ilman PS3 on jo tuskaa!!! Oli City marketissa odottamassa, kuitti piti tuoda jälkikäteen, tai siis soittivat että se pitäis saada ennen ku kone lähtee mihinkään. Nyt se viime perjantaina lähti jonnekin, ja tulee joskus. Onko kellään ollut cittarista ostettua konetta, joka on viety huoltoon? Kauankohan kestää, minä en ainakaan kestä kauaa! ;(

Itselläni hajosi 40 GB malli, joka oli ostettu Citymarketista. 6 päivää kesti silloin huoltoreissu. Sain uuden konsolin tilalle.

nonniin, olen jauhanut tänne tuosta elloksen huollon kestosta, ja kyselin tosiaan eilen sähköpostilla nordisk filmiltä miksi asia kestää...tällainen vastaus tuli :D

Hei.

Ellos ei ole koskaan toimittanut yhtään konetta Suomen Nordisk Filmille vaihtoon, eikä yhtään palautusnumeroa ole tehty heille. Ellos pitää majaa Ruotsissa ja tällä hetkellä epäilys on, että he ovat toimittaneet konsolisi Ruotsiin hoidettavaksi. Joka tapauksessa 8 viikon reissu vaikuttaisi siltä, että tapaus on kateissa. Tällä hetekllä meidän palautuskäsittelyssämme menee noin 7-9 päivää kuljetuksineen.

Sinun pitää olla nyt ehdottomasti yhteydessä suoraan Ellokseen ja selvittää mitä, missä ja milloin koneelle on tehty mitä. Meille sitä ei ole koskaan toimitettu.

Terveisin

Hotline

tässä yksi syy lisää vihata ruotsalaisia........
huomenna on luvassa tulikivenkatkuinen soitto FALLOKSELLE

Ellos ei ole koskaan toimittanut yhtään konetta Suomen Nordisk Filmille vaihtoon, eikä yhtään palautusnumeroa ole tehty heille.
Tämä onkin muuten äärimmäisen hyvä tieto. Pitääpä lisätä tuo FAQiinkin, niin voi seuraavalla kerralla osoittaa suoraan, mitä puuta kannattaa haukkua ja mitä ei. :)

Tänään saapui kotiovelle asti Suomen postin kautta korvaava ps3 amazon.co.uk:sta. Eli tuollainen reilu viikko tais vierähtää, mutta suurin osa ajasta meni siihen kun se Saksasta seikkaili tänne asti kun tuota seurantalogia tarkemmin lueskelee.
Eikun verkkokauppa.comista 320 gb kovo hakemaan, vaihto, uus firmikka sisään ja psn:stä ostetut pelit puhtaalle levylle. Eli hyvin päättyi tämä tarina tällä kertaa. :)

40Gb PS3 ostettu Raahen Citymarketista 13.12.08-->Blu-ray lukupää hajosi 15.05.09--> Citymarkettiin 22.05.09--> Saatiin takaisin 1.06.09.

Eli reilussa viikossa sai PS3:n takaisin, ihan nopeaa toiminta oli, vaikka takuu olikin jo ummessa.

Eli reilussa viikossa sai PS3:n takaisin, ihan nopeaa toiminta oli, vaikka takuu olikin jo ummessa.
Ostovuosi oli varmaankin 2007, koska muutenhan kyseessä oli vain n. puoli vuotta vanha laite ja takuu ihan varppina voimassa. :)

Elikkäs nyt kävi niin että PS3 sano sopimuksen irti eikä lähde enään käyntiin. Konsoli on ostettu 23.3.2007 eli silloin kun se julkaistiin suomessa. Otin yhteyttä jo kauppaan mistä ostin sen ja he käskivät ottaa yhteyttä suoraan sonyyn. Soitin sitten Nordisk Filmille ja sieltä sanoivat että takuu on 2 vuotta eivätkä korjaa laitetta ilmaiseksi, mutta jos lähetän laitteen heille niin he lähettävät minulle takuu korjatun samanlaisen (60GB) laitteen minulle tilalle hintaan 260. Nyt kun olen lukenut näitä vastaavia juttuja niin mietin että pitäisikö minun ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon? Osaisiko joku kertoa onko siitä mitään hyötyä? Lähetin sinne jo sähköpostia, mutta ei ole lähes kahteen viikkoon kuulunut mitään. Tuntuuhan se hassulta että 700 laite kestää sen 2 vuotta ja 2 kk ja sitten hajoaa eikä mene takuuseen.

Elikkäs nyt kävi niin että PS3 sano sopimuksen irti eikä lähde enään käyntiin. Konsoli on ostettu 23.3.2007 eli silloin kun se julkaistiin suomessa. Otin yhteyttä jo kauppaan mistä ostin sen ja he käskivät ottaa yhteyttä suoraan sonyyn. Soitin sitten Nordisk Filmille ja sieltä sanoivat että takuu on 2 vuotta eivätkä korjaa laitetta ilmaiseksi, mutta jos lähetän laitteen heille niin he lähettävät minulle takuu korjatun samanlaisen (60GB) laitteen minulle tilalle hintaan 260. Nyt kun olen lukenut näitä vastaavia juttuja niin mietin että pitäisikö minun ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon? Osaisiko joku kertoa onko siitä mitään hyötyä? Lähetin sinne jo sähköpostia, mutta ei ole lähes kahteen viikkoon kuulunut mitään. Tuntuuhan se hassulta että 700 laite kestää sen 2 vuotta ja 2 kk ja sitten hajoaa eikä mene takuuseen.
Kahden vuoden takuu? Mulla oli vain 1 vuoden... :confused:

Mulla kävi sen verran "hyvä tuuri", että ensimmäinen PS3:ni meni rikki 16.3.2008 eli juuri viikko ennen takuun päättymistä.

Uskon kuitenkin, että kannattaa oottaa uudelleen yhteyttä sinne kuluttajavirastoon. Tuo on ihan naurettavaa touhua, että pitäisi maksaa 260 vaikka takuu on mennyt vasta kaksi kuukautta sitten umpeen. Olisi eri asia, jos takuun umpeenmenemisestä olisi esim. vuosi.

Kahden vuoden takuu? Mulla oli vain 1 vuoden... :confused:
Takuu on vain vuosi, mutta virhevastuu jatkuu sen jälkeenkin. Virhevastuulle ei ole laissa määriteltyä pituutta, mutta Euroopan kuluttajakeskuksen suosituksen mukaan se on kuluttajaelektroniikalle kaksi vuotta.

tiedoksi kaikille: Elloksen kautta huoltoon menevät konsolit menevät Ruotsin Nordisk Filmille, ja tämä kyseinen pulju lähettää täysin saman konsolin takaisin korjattuna, eikä edes kuoria vaihdeta :mad:

sarjanumero oli sama ja samat naarmut konsolin päällä kuin ennen lähettämistä.

Onneksi ostin 80gb konsolin gamestopista ja nyt tuo karvalakki lähtee myyntiin :D

niin ja mainitsemisen arvoinen asia on että huoltoreissu kesti 9 viikkoa ja kaksi päivää, ja huomautuksesta huolimatta minkäänlaista hyvitystä ei tullut.

Ylös Bottom