Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Seuraavaan xbox:n ei tule asennuksia tyyliin PS3:n vaan samanlaista tarjotaan mitä nytkin eli pelilevyltä voi kovalevylle tallentaa tiedostot, mitkä nopeuttavat lataamista pelitilanteissa. Tosin seuraavissa konsoleissa on huomattavasti nopeampi asema, jonka pitäisi tuollainen pullonkaula välttää mitä PS3:ssa oli eli liian hitaat hakuajat datan suhteen. Se miten suuria pelit ovat tuskin kasvaa kovin paljoa nykyisestä (Max 50gb, 1080p materiaalia ja pakkaamatonta audiota etc), mutta toisaalta kun sama media on molemmilla käytössä niin aika aisoissa sen pitäisi nyt pysyä. Kumpi firma tarjoaa paremmat työkalut sitten lopulta ratkaisee miten hyvin Blu-Ray:lta suoraan peli toimii. MS tulee luultavasti suosittelemaan runsasta pelidatan pakkaamista, koska uuden laitteen rauta on hieman sitä varten suunniteltu. Lennosta sitten puretaan suuret datamäärät suoraan kovolle, voi lisätä muutamia turhia lataustaukoja tai sitten streamaa taustalla jatkuvalla syötöllä mikä voi näkyä alustojen pelien eroissa. En usko, että MS lähtee mitenkään radikaalisesti nykyistä linjaansa muuttamaan oikein minkään suhteen. Sonyn puolelta en tiedä sanoa mitään, mutta pelinkehittäjillä lienee aika vapaat kädet.

Nythän edge oli paljastellut, että käytetyt pelit loppuu MS:n konsolilla siihen paikkaansa, mutta en kyllä ihan usko tuohon. Toisaalta Pelien sitominen entistä enemmän nimenomaan jakeluun liveen nostaa MS:n katteita pelien suhteen, mutta lähtevätkö samalla kilpailemaan hinnalla? Ladattavien pelien pitäisi olla järkevässä suhteessa retail-kopioihin hintasuhteeltaan eli -20% vähintään. Jos myydään samaa peliä kaupassa ja onlinessa samaan hintaan ei kukaan järkevä ihminen onlinesta sitä osta. Ja jos pelaajat pakotetaan siihen malliin, että pelien jälleenmyyntiarvo on 0 niin kuka hemmetissä enää pelejä täyteen hintaan ostaa?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Seuraavaan xbox:n ei tule asennuksia tyyliin PS3:n vaan samanlaista tarjotaan mitä nytkin eli pelilevyltä voi kovalevylle tallentaa tiedostot, mitkä nopeuttavat lataamista pelitilanteissa.

Pistä nyt jotain lähdettä kehiin, kun juuri edellisessä linkissä puhutaan pakko asennuksesta. Huhuja, huhuja...
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

PS3:n hyvät myynnit ovat tulleet erinomaisten pelien ja hinnanalennuksien yhdistelmällä. Eikä minkään Moven voimalla... Voi hyvänen aika mitä pas.. ... ... ...

Toki hinnanalennukset, uudet mallit ja kasvanut pelivalikoima ovat auttaneet PS3:a. Mutta osa tästä kasvaneesta pelivalikoimasta on Moven ansiota. HD-konsolien liiketunnistusratkaisut myös vaikuttivat Wiin myyntiin, ja antoivat HD-konsoleille piristysruiskeen samalla kun ne vähensivät Wiin myyntiä. Kinect ja Move oikeasti toivat niitä liiketunnistuspelaajia pelaamaan uutta sisältöä, jota HD-grafiikat ja online-palvelut eivät olleet saaneet mukaan.

WiiU:n huono menestys johtuu Mario Kartin (ja vastaavien pelien puutteesta) puutteesta ja liian kovasta hinnasta. 199€ ja Mario Kart kylkeen, niin johan kauppa käy (3DS anyone?).

Sehän auttoikin Gamecubea niin hirveästi, kun laite maksoi 149 tai 99 euroa Mario Kartin kanssa. 3DS:n Mario Kart myy huonommin kuin Wiin ja DS:n. Myös alusta vaikuttaa, ja heikosti menestyvä alusta heikentää myös pelien myyntiä. Yksittäinen Mario Kart, Wind Waker HD tai 3D-Mario ei ole Wii U:n pelastus, ja erityisesti epäilen näiden pelien potentiaalia demonstroida Gamepadin hyötykäyttöä. Wii U tarvitsee sen laajan skaalan erilaisia pelejä, jotka käyttävät laitteen tekniikkaa eri tavoilla hyödykseen.

3rd partyn tukeen on ihan turha luottaa. Nintendon ostajakunta kun ei näitä pelejä isossa kuvassa ihan hirveästi osta, joten niitä ei sitten tulekaan. Varsinkaan jos käytännön ero tehoissa tulee olemaan seuraavassa sukupolvessa moninkertainen.

Wiillä third party -pelit myivät poikkeuksellisen hyvin muihin Nintendo-alustoihin verrattuna, jopa menestyvään DS:ään. Vuonna 2010 Wiillä oli 54 miljoonamyynteihin yltänyttä third party -peliä, verrattuna 22 Nintendon omaan peliin. Kuluneiden kolmen vuoden aikana nämä luvut ovat vielä kasvaneet, mutta ei nyt löytynyt tähän hätään tuoreempia lukuja.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kiitokset Mahelle erittäin fiksusta vastauksesta vaikka itse sorruin puusilmäisyyteen :o

Mutta mitä mitä!?!

wololo.net: Rumours of 4G Vita Update and Price Cut
patentbolt.com: New Sony Patent Reveals New Ports Coming to PSVita

Mitä ihmettä Sonylla onkaan 20. helmikuuta kerrottavanakaan? Huhutaan PS4:sesta, mutta puheissa pyörii myös 4G Vita HDMI-liitännällä varustettuna? 4G on ihan turha, mutta HDMI kuulostaa periaatteessa erittäin hyvältä lastenhuoneen telkkariin yhdistettynä.

Heitetään vielä arvauksena kirsikkana kakun päälle, eettä Sony kopioi Nintendoa ja tekee Vita+PS4 yhdistelmästään samanlaisen pakkauksen kuin WiiU+tabletti, niin saadaan samanlainen sota aikaiseksi kuin Wiin ja Moven välillä aikoinaan: What Nintendo invents, we copy.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Pistä nyt jotain lähdettä kehiin, kun juuri edellisessä linkissä puhutaan pakko asennuksesta. Huhuja, huhuja...
Pakkoasennuksenkin voi toteuttaa eri tavoilla. Huhujen mukaan uusi boksi hoitaa pakkoasennukset huomaamattomasti pelaamisen taustalla, eli ensimmäistä kertaa pelatessa data tulee oman aikansa pelilevyltä, mutta siinä sivussa matskut asennetaan boksin kiintolevylle.

Durango titles can be designed in “sections,” so that you can pop your disc in, start playing and, in the background, the rest of the game will install. Installing games should bring performance improvements, we think, but doing so in the background should also get rid of pre-game install waits, one of the more annoying hold-ups of the current generation of consoles.

Ero PS3:n pakkoasennuksiin on siis siinä, että vain paria mieleen tulevaa poikkeusta (Oblivion, Fallout 3 - ja varmaan myös New Vegas) suorittavat sen pakkoasennuksensa ennen kuin peliä on päässyt aloittamaankaan, jolloin ensimmäisellä käynnistyksellä tuijotellaan useita minuutteja vain jotain latauspalkkia.

Nuo mainitsemani pari poikkeusta sen sijaan toimivat juuri kuten noissa seuraavan sukupolven MS-lootan huhuissa, eli se n. 4 gigaa tuupataan PS3:n kiintolevylle käytännössä tutoriaalin aikana täysin huomaamattomasti. Olen vuosikausia ihmetellyt, mikseivät muut kehittäjät käytä samaa metodia, kun se selvästikin on mahdollista.

Lähde: Kotaku
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Pakkoasennuksenkin voi toteuttaa eri tavoilla. Huhujen mukaan uusi boksi hoitaa pakkoasennukset huomaamattomasti pelaamisen taustalla, eli ensimmäistä kertaa pelatessa data tulee oman aikansa pelilevyltä, mutta siinä sivussa matskut asennetaan boksin kiintolevylle.

Ero PS3:n pakkoasennuksiin on siis siinä, että vain paria mieleen tulevaa poikkeusta (Oblivion, Fallout 3 - ja varmaan myös New Vegas) suorittavat sen pakkoasennuksensa ennen kuin peliä on päässyt aloittamaankaan, jolloin ensimmäisellä käynnistyksellä tuijotellaan useita minuutteja vain jotain latauspalkkia.

Nuo mainitsemani pari poikkeusta sen sijaan toimivat juuri kuten noissa seuraavan sukupolven MS-lootan huhuissa, eli se n. 4 gigaa tuupataan PS3:n kiintolevylle käytännössä tutoriaalin aikana täysin huomaamattomasti. Olen vuosikausia ihmetellyt, mikseivät muut kehittäjät käytä samaa metodia, kun se selvästikin on mahdollista.
Veikkaan, että kun toiminto ei ole järjestelmän sisäänrakennettu ominaisuus, niin ketään muita ei ole kiinnostanut lähteä toteuttamaan toimintoa, jonka tekemiseen menee "pelaamisen kannalta turhaa" aikaa ja voi periaatteessa hajota minkä päivityksen yhteydessä tahansa.

Tuleva uudistus olisi itselle kyllä toivottu uudistus!
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Edelleenkin, olen asiasta täysin eri mieltä. Pelilaitteella pystyy pelaamaan pelejä ilman Live Goldiakin, joten mitään pakottavaa syytä Live Goldin hankkimiseen ei ole.
Itse olen pelannut enemmän pelejä online - puolella kuin offline puolella. Itselleni ainakin verkkopeli-ominaisuus on pakollinen. Varmasti näin ei ole kaikille, mutta kun katsoo nykypäivän online-pelaajien määrää, niin kyllä se valtavalle pelaajajoukolle melko "pakollinen" ominaisuus on. "Pelilaitteella pystyy pelamaan ilmankin" - argumentti kuulostaa juurikin tämän päivän markkinoinnilta. Mutta tämä on niin kauan spekulointia, kun ilmaista live versioita ei ole saatavilla, eli varmaankin ikuisuuden. Ja surullisinta tässä on, että mitä todennäköisemmin maksullisuus uhkaa pleikkarinkin puolella verkkopelejä.


PS. Hei Haaso anna niitten nimien olla noissa lainauksissa, hei jooko?
Nyt ensimmäinen yritys tässä. Toivottavasti toimii. Kiitos tästä vinkistä, enpä ollut ennen tätä ajatellutkaan.

-----------------------------------------------------------------------

Sitten toisenlaista pohdintaa. Minkäkähn takia varsinkin PlayStation ja Xbox:n puolella uusia IP:tä suorastaan vaaditaan jatkuvalla syötöllä. Jos peligenre on edennyt kolmanteen tai neljänteen versioon, olisi se jo mitä pikimiten haudattava ja keksittävä jo uutta. Sitten Nintendon puolella taas lähes vaaditaan, että Zeldan tai Marion on jatkuttava ja niitten hautaaminen olisi totaalinen katastrofi. Tälläisiä pelejä on toki myös muilla alustoilla kuin Nintendolla, esimerkiksi nyt vaikka Gran Turismo ja Final Fantasy. Voiko joku uusi sarja saada enää tälläistä kulttiasemaa uusissa konsolisukupolvissa ?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse olen pelannut enemmän pelejä online - puolella kuin offline puolella. Itselleni ainakin verkkopeli-ominaisuus on pakollinen. Varmasti näin ei ole kaikille, mutta kun katsoo nykypäivän online-pelaajien määrää, niin kyllä se valtavalle pelaajajoukolle melko "pakollinen" ominaisuus on. "Pelilaitteella pystyy pelamaan ilmankin" - argumentti kuulostaa juurikin tämän päivän markkinoinnilta. Mutta tämä on niin kauan spekulointia, kun ilmaista live versioita ei ole saatavilla, eli varmaankin ikuisuuden. Ja surullisinta tässä on, että mitä todennäköisemmin maksullisuus uhkaa pleikkarinkin puolella verkkopelejä.
Toisaalta, jos laitteella on hintaa muutenkin sen verran vähemmän, että saa "kylkiäiseksi" maksullisen Live Goldin useammaksi vuodeksi samaan hintaan kuin kilpailevan konsolin, niin en näe mitään ongelmaa.

Ehkä tämä taas riittää *tästä* konsolisukupolven käsittelystä muutamaksi päiväksi... ;)

---

Samaa mieltä noista pelisarjoista. sitten tuleekin omaa ajatuksen virtaa: Itse olen huomannut senkin, että pelaajat itkevät, kun pelisarja ei uudistu. Olen monesti miettinyt, että miksi sen pitäisi? Eikö se nimenomaan ole hyvä, että voi luottaa siihen että CoD XX tarjoaa juuri sitä samaa mitä ensimmäinen CoD, tai Assassins Creedissä edelleenkin juostaan salamurhaajalla. Ymmärrän, ettei samaa peliä voi myydä vuodesta toiseen, ja pieniä muutoksia tarvitaan aina. Olen myös DLC-pakettien puolella. Pidän siitä, että lempipelini saa lisää elinikää muutamalla eurolla, sen sijaan, että joudun odottamaan vuoden tai useamman ja maksamaan kokonaisen pelin hinnan.

Eli jos se kaikkien paasaama CoD ei kiinnosta, niin peliä ei ole pakko hankkia. Helppoa. Itse turvaudun mieluummin hitaampi tempoiseen taisteluun. Vaikka vaihtoehdot ovatkin nykyaikana hieman vähenemään päin, niin valinnan varaa silti on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Sitten toisenlaista pohdintaa. Minkäkähn takia varsinkin PlayStation ja Xbox:n puolella uusia IP:tä suorastaan vaaditaan jatkuvalla syötöllä. Jos peligenre on edennyt kolmanteen tai neljänteen versioon, olisi se jo mitä pikimiten haudattava ja keksittävä jo uutta. Sitten Nintendon puolella taas lähes vaaditaan, että Zeldan tai Marion on jatkuttava ja niitten hautaaminen olisi totaalinen katastrofi. Tälläisiä pelejä on toki myös muilla alustoilla kuin Nintendolla, esimerkiksi nyt vaikka Gran Turismo ja Final Fantasy. Voiko joku uusi sarja saada enää tälläistä kulttiasemaa uusissa konsolisukupolvissa ?

Eivät ne Mariot ja Zeldatkaan koskemattomia ole. Ainakin itse olen nähnyt ja kuullut paljon valittamista siitä, miten Nintendo ei uudista pelisarjojaan tai syytää joka vuosi uutta Marioa markkinoille. Etenkin New Super Mario Bros sarja kierrättää rutkasti materiaalia aiemmista sarjan peleistä ja saa siitä kyllä myös kuulla. Uudet kokemukset ovat aivan yhtä toivottuja Nintendon alustoilla kuin muillakin. On kuitenkin totta, että Nintendolla on tällä hetkellä kenties ikonisin hahmokaarti. Uusien yhtä ikonisten pelisarjojen luominen ei kuitenkaan ole mahdotonta. Kyse on vain siitä, että nykymarkkinat tähtäävät entistä enemmän tyydyttämään nettipelaajien tarpeita, ja vaikka tällä saadaankin aikaan hauskaa viihdettä, on kokemus kuitenkin kaukana vaikkapa Final Fantasymaisesta mieleenpainuvasta seikkailusta, jossa juoni ja hahmot ovat myös tärkeitä tekijöitä.

Onhan tämänkin sukupolven aikana nähty mm. Assassin's Creed ja Uncharted -sarjat, jotka ainakin itse näen suht ikonisina. Myös erityisesti Japanissa menestyvä Monster Hunter-sarja on kohtuullisen uusi tulokas, eikä tietenkään pidä unohtaa Angry Birdsia, Wii Sportsia tai muita HC pelaajien kirosanoja jotka ovat saaneet huomiota etenkin satunnaispelaajien keskuudessa. On hyvin mahdollista, että osa näistä sarjoista jatkaa vielä pitkälle eteenpäin ja saavuttaa asemansa kulttipelien joukossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja rohkenen väittää, etteivät nämä enemmistön edustajat myöskään laskeskele, että montako teraflopsia, pikseliä ja polygonia sattuu juuri nyt olemaan, ennenkuin ostopäätöksensä tekevät

Kun myymälätilaan laitetaan pyörimään uuden konsolisukupolven julkaisuhuippu, jossa tehdään heti selvä pesäero edelliseen laitepolveen - mittaa asiakas tehoja ennenkaikkea silmillään. Ei tarvita enään erikseen myyntipuhetta. Tähän varmasti uudet tehokonsolit tähtäävätkin, ja sitä asiakkaat laajassa mitassa odottavatkin. Onko pelimekaniikassa päästy aiempaa pidemmälle on ihan toinen juttu, se selviää kun on laitteet ensin kotiin kannettu.

Täysin samaa mieltä, me "konsolifin" käyttäjät emme enää vuonna 2013 edusta mitään enemmistöä, vaan olemme enemmänkin näitä "vanhoja partoja", jotka pelaa pelejään kuten pelasimme sillä kasibittiselläkin. Uusia pelaajia tulee valtavasti ja vaikka he ovatkin meitä selkeästi nuorempia, eikä suurimmalla osalla edes ole omaa rahaa käytössään, niin he ovat silti se suurin kohdeyleisö joille pelejä tehdään.

Höpönhöpö.

Täällä yritetään jostain syystä tehdä eroa KonsoliFIN:n käyttäjien ja muun pelaajakunnan väliin. Katsokaa myyntiitilastoja, ihan samat siellä loistaa kuin foorumillakin.

Väitän KFIN:n porukoita jopa kokeilunhaluisemmaksi kuin keskiverto jantteria GameStopin tiskillä.

Neogaffin giffi:

kaz_crysisbmk2b.gif
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan tämänkin sukupolven aikana nähty mm. Assassin's Creed ja Uncharted -sarjat, jotka ainakin itse näen suht ikonisina. Myös erityisesti Japanissa menestyvä Monster Hunter-sarja on kohtuullisen uusi tulokas, eikä tietenkään pidä unohtaa Angry Birdsia, Wii Sportsia tai muita HC pelaajien kirosanoja jotka ovat saaneet huomiota etenkin satunnaispelaajien keskuudessa. On hyvin mahdollista, että osa näistä sarjoista jatkaa vielä pitkälle eteenpäin ja saavuttaa asemansa kulttipelien joukossa.

Uncharted, Halo ja Assassin's Creed nousi itsellänikin mietintään, kun näitä pohdiskelin. Voisiko joku näistä nousta kulttiasemaan, mahdollisesti. Assassin's Creed 3 tuntui aluksi tuovan raikkaan tuulahduksen, mutta loppujen lopuksi peli oli kyllä pettymys. Peli ei enää itselläni kantanut loppuun asti ja seuraavan AC:n hommaaminen ei enää todellakaan ole itsestään selvyys. Nyt minua ei haittaisi, vaikka pelisarja lopetettaisiinkin. Lisää on joka tapauksessa tulossa, joten toivottavasti peli todistaa kuuluvansa vielä huippu pelien joukkoon.

Halo ja Uncharted ovat ehkä tällä hetkellä vahviten kiinni tuossa paikassa (omasta mielestäni). Halo ei itselleni kolahtanut, mutta sen menestystä ei ole sen perusteella mitään syytä tyrmätä. Se on todistanut kriitikoiden silmissä itsensä, kuten myös pelaajiensa. Uncharted tekee samaa. Uskoisin, että molemmissa näissä pelisarjoissa seuraava osa on todella tärkeässä roolissa. Yksikin heikompi osa tässä vaiheessa ja pelisarjan kohtalo voi olla siinä.

Angry Birds - pelejä, plus muita PC / tablet / kännykkä - pelejä en tarkoituksella ottanut mukaan. Konsolisivustolla kun ollaan. PC puolellahan on muun muassa paljonkin kulttiasemassa olevia pelejä, joskin nekin ovat suuremmaksi osaksi alun alkaen vanhoja.

Edit: Tajusin muuten vasta nyt, että tässä topikissa saisi ilmeisesti puhua vain uusien konsolien teknologiasta. Pahoitteluni offtopikista, pyrin palaamaan seuraavilla viesteillä uusien konsoleitten teknologiaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kun myymälätilaan laitetaan pyörimään uuden konsolisukupolven julkaisuhuippu, jossa tehdään heti selvä pesäero edelliseen laitepolveen - mittaa asiakas tehoja ennenkaikkea silmillään. Ei tarvita enään erikseen myyntipuhetta. Tähän varmasti uudet tehokonsolit tähtäävätkin, ja sitä asiakkaat laajassa mitassa odottavatkin.
Jos ihan normaalikuluttajan silmin katsotaan asiaa, niin ei eroa nähdä niin suurena kuin foorumeiden pikselinlaskijat sen näkee. Ero vielä pienenee jos eri tehoisissa koneissa pyörii täysin eri peli. En siis millään tavalla sano, etteikö eroa olisi. Pikselinlaskijat vaan huomaavat pienetkin erot tavallista kuluttajaa paremmin.

Samaa peliä rinnakkain pyöritettäessä näkee ns. kaikki eron, mutta jos peliä pyöritetään ilman referenssiä ja pyydetään tavallista kaduntallaajaa sanomaan minkä alustan peli pyörii, voi monella mennä arvaus väärin. Jos siis puhutaan pelkästään näytössä pyörivästä grafiikasta, ilman että itse konsoli/ohjain on näkyvissä.

Niin oudosti se ihmismieli vaan toimii, suosikkikonsolin grafiikat nähdään parempina kuin ne on, inhokin peleissä nähdään kaikki pienimmätkin virheet.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos ihan normaalikuluttajan silmin katsotaan asiaa, niin ei eroa nähdä niin suurena kuin foorumeiden pikselinlaskijat sen näkee. Ero vielä pienenee jos eri tehoisissa koneissa pyörii täysin eri peli. En siis millään tavalla sano, etteikö eroa olisi. Pikselinlaskijat vaan huomaavat pienetkin erot tavallista kuluttajaa paremmin.

Samaa peliä rinnakkain pyöritettäessä näkee ns. kaikki eron, mutta jos peliä pyöritetään ilman referenssiä ja pyydetään tavallista kaduntallaajaa sanomaan minkä alustan peli pyörii, voi monella mennä arvaus väärin. Jos siis puhutaan pelkästään näytössä pyörivästä grafiikasta, ilman että itse konsoli/ohjain on näkyvissä.

Niin oudosti se ihmismieli vaan toimii, suosikkikonsolin grafiikat nähdään parempina kuin ne on, inhokin peleissä nähdään kaikki pienimmätkin virheet.

Riippuu myös pitkälti nyt siitä, minkälaiseen grafiikkaan nämä uudet konsolit pystyvät. Toivottavasti 20. päivä saisimme ensimmäiset faktatiedot Sonylta asian tiimoilta, niin keskustelu olisi paljon helpompaa. Mutta jos tosiaan uusi Xbox ja pleikkari pelit näyttävät tulevaisuudessa enemmän tai vähemmän tältä, kyllä tavan tallaajakin varmasti eroja Wii U:n alkaa näkemään, ilman että asiaan pitää hirveän perehtynyt olla.

[video=youtube;UVX0OUO9ptU]http://www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU&list=PLWvKBsB1aFvyriJM4kEGnh90 D5J0wrRhx&index=1[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Awesome, twitter-feedissä näkee valokuvia Marsista ja kehoa käyttämällä voi pelata arcadepelejä.

Not sure if joking? Meinaan ovatko nämä verrannollisia?

Pikselinlaskijat vaan huomaavat pienetkin erot tavallista kuluttajaa paremmin.

Minä en usko edes tähän. Ehkä ne kovimmat viilaajat ja ne jotka mukamas voivat kotona vertailla ajan kanssa ja hyvissä olosuhteissa kahta eri versiota. Kyllä nämä vertailut ovat enemmän konsolisotureiden polttoainetta. Ja saahan niillä hyvää pöhinää nettiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta jos tosiaan uusi Xbox ja pleikkari pelit näyttävät tulevaisuudessa enemmän tai vähemmän tältä, kyllä tavan tallaajakin varmasti eroja Wii U:n alkaa näkemään, ilman että asiaan pitää hirveän perehtynyt olla.

Agni's Philosophy -demon kehittäminen kesti kokonaisuudessaan vuoden, puoli vuotta suunnittelua ja puoli vuotta toteutusta:

Square Enix said (via Game Watch) that planning took six months and developing it took another six months. That's an entire year for three minutes of footage.

You'll Never Guess How Long Making the Agni's Philosophy Demo Took

Kolme minuuttia ei-pelattavaa animaatiota. On eri asia nähdä ero kuin välittää siitä, ja sitten vielä eri asia tehdä konsoli- tai pelivalinta sen perusteella. Grafiikkateknologia voi myydä pelejä ja konsoleita pienelle joukolle pelaajia, mutta tämä joukko pienenee jatkuvasti kun olemassaoleva graafinen taso on yhä useammalle pelaajalle "tarpeeksi hyvä". Grafiikkaan panostavat tulevat konsolit eivät kamppaile vain Wii U:ta vastaan, vaan myös PS3:a ja Xbox 360:aa. Grafiikan kehittäminen voi myös tarkoittaa uhrauksia muussa pelisuunnittelussa, ja yhä kalliimpien pelien kehitys voi kostautua pelivalikoiman laajuudessa ja monipuolisuudessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kolme minuuttia ei-pelattavaa animaatiota.
Toki, toki. Kyseessä on kuitenkin real time tech demo, eikä pelkkä animaatio. Ja voisi kuvitella, ettei kukaan tuollaista tee huvikseen, varsinkaan, jos siinä on kestänyt vuoden verran aikaan. Se, miltä uuden konsolisukupolven pelit tulevat näyttämään, niin sitähän me ei toki tiedetä (paitsi Wii U:n osalta). Toivottavasti saisimme pelikuvaa, mutta siihen asti on tyytyminen eri pelimoottorien (tekniikka demo) videoihin.

On eri asia nähdä ero kuin välittää siitä, ja sitten vielä eri asia tehdä konsoli- tai pelivalinta sen perusteella. Grafiikkateknologia voi myydä pelejä ja konsoleita pienelle joukolle pelaajia, mutta tämä joukko pienenee jatkuvasti kun olemassaoleva graafinen taso on yhä useammalle pelaajalle "tarpeeksi hyvä".
Hmm, mistäkäs tämä päättely, että nykyinen grafiikka / teknologia on yhä useammalle pelaaja tarpeeksi hyvä ? Esimerkiksi viime jouluna PS3 eivät menneet enää alkuunkaan niin hyvin kaupaksi mitä ennen, mikä epäsuorasti kertoisi juuri sitä, että uutta tavaraa halutaan. Lähdettä spoilereissa(dome)
"Joulukuun 31. päivään päättyneellä neljänneksellä – eli siis juuri sillä tiukimmalla myyntijaksolla – firman myynnit putosivat 316,1 miljardista jenistä 268,5 miljardiin jeniin. 15% lasku ei vielä sinänsä vaikuta pahalta, mutta mitäs se tekikään yleiselle tulokselle? Voitot kun romahtivat vuoteen 2011 verrattuna aika massiivisesti: 33,8 miljardista jenistä 4,6 miljardiin jeniin, eli roimat 86,1%. Ja syykin löytyy: PlayStation 3 ja PSP eivät enää myy."
Lähde: Sonyn pommijoulu: voitot putosivat 86% edellisvuodesta – Dome.fi
Uudet grafiikkat / teknologiat tuovat uudet konsolit ovat kiinnostaneet aina, en nää syytä miksi nyt olisi saavutettu joku tyytyväisyys piste.


Grafiikkaan panostavat tulevat konsolit eivät kamppaile vain Wii U:ta vastaan, vaan myös PS3:a ja Xbox 360:aa. Grafiikan kehittäminen voi myös tarkoittaa uhrauksia muussa pelisuunnittelussa, ja yhä kalliimpien pelien kehitys voi kostautua pelivalikoiman laajuudessa ja monipuolisuudessa.
Tämä on totta ja juuri tämän takia sen graaffisen hyppäyksen pitää olla tarpeeksi suuri. Tottakai moni muukin asia pitää olla kunnossa, mutta en minä PS4 tule ostamaan pelkän parannetun PSN - palvelun, tai käsienheilutteluteknologian takia. Haluan suurempaa, enemmän ja kauniimmin kuin koskaan -> itse pelit. Saas nähdä miten käy.

Minä en usko edes tähän. Ehkä ne kovimmat viilaajat ja ne jotka mukamas voivat kotona vertailla ajan kanssa ja hyvissä olosuhteissa kahta eri versiota. Kyllä nämä vertailut ovat enemmän konsolisotureiden polttoainetta. Ja saahan niillä hyvää pöhinää nettiin.
Eli oletko Cobretti sitä mieltä, että PS4 ja Xbox720 pelit ovat varmuudella samantasoisia grafiikoiltaan kuin Wii U:n pelit ja ketkään muut kuin kovimmat viilaajat eivät pysty eroja näkemään ? Aika rohkeita ja pessimistisiä lähtökohtia annetaan vielä julkaisemattomille konsoleille. Vai puhuttiinko tässä jostain muusta ?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Not sure if joking? Meinaan ovatko nämä verrannollisia?

Molemmat osoituksia siitä, että 80-luvulla täysin utopialta vaikuttaneet asiat ovat täällä ja tänään.

Ja eivät olleet, molemmat olivat vain sitä tulevaisuutta.

William Gibsonin sanoin: "Future is already here, it's just not evenly distributed"
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toki, toki. Kyseessä on kuitenkin real time tech demo, eikä pelkkä animaatio. Ja voisi kuvitella, ettei kukaan tuollaista tee huvikseen, varsinkaan, jos siinä on kestänyt vuoden verran aikaan. Se, miltä uuden konsolisukupolven pelit tulevat näyttämään, niin sitähän me ei toki tiedetä (paitsi Wii U:n osalta). Toivottavasti saisimme pelikuvaa, mutta siihen asti on tyytyminen eri pelimoottorien (tekniikka demo) videoihin.
Minkäslaisella koneella tuota oli pyöritetty... Firmahan tekee kuitenkin pelejä, joten ymmärrettävästä syystä se saattaa kehittää teknologiaa pelien tuottamiseen, silti, se ei vielä tarkoita, että kyseinen animaatio olisi pyörinyt edes tulevien konsolien spekseillä varustetulla koneella, vaan koneena on voinut ihan hyvin olla kunnon tehomylly, jolla on vain esitelty kaikkia mahdollisia efektejä yms.

Pelimoottorit ovat kuitenkin usein modulaarisia, ja niistä voidaan tarpeen tullen poistaa ominaisuuksia sen mukaan, millaisella alustalla niitä pyöritetään.

vrt. (taas kerran) Unreal Engine, joka on nykypeleissäkin käytössä:

[video=youtube;9Leohvejqyo]http://www.youtube.com/watch?v=9Leohvejqyo[/video]

Hmm, mistäkäs tämä päättely, että nykyinen grafiikka / teknologia on yhä useammalle pelaaja tarpeeksi hyvä ? Esimerkiksi viime jouluna PS3 eivät menneet enää alkuunkaan niin hyvin kaupaksi mitä ennen, mikä epäsuorasti kertoisi juuri sitä, että uutta tavaraa halutaan. Lähdettä spoilereissa(dome)
"Joulukuun 31. päivään päättyneellä neljänneksellä – eli siis juuri sillä tiukimmalla myyntijaksolla – firman myynnit putosivat 316,1 miljardista jenistä 268,5 miljardiin jeniin. 15% lasku ei vielä sinänsä vaikuta pahalta, mutta mitäs se tekikään yleiselle tulokselle? Voitot kun romahtivat vuoteen 2011 verrattuna aika massiivisesti: 33,8 miljardista jenistä 4,6 miljardiin jeniin, eli roimat 86,1%. Ja syykin löytyy: PlayStation 3 ja PSP eivät enää myy."
Lähde: Sonyn pommijoulu: voitot putosivat 86% edellisvuodesta – Dome.fi
Uudet grafiikkat / teknologiat tuovat uudet konsolit ovat kiinnostaneet aina, en nää syytä miksi nyt olisi saavutettu joku tyytyväisyys piste.
Anteeksi, mutta en edes Iltalehti-tasolla pysty näitä asioita yhdistämään toisiinsa. Ps3-konsoleita on sen 76+ miljoonaa, joten on ihan ymmärrettävää että myynti hidastuu pakostakin ja monestakin syystä. Myynnin liittymistä graafiseen tasoon en pysty kirveelläkään yhdistämään.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Agni's Philosophy -demon kehittäminen kesti kokonaisuudessaan vuoden, puoli vuotta suunnittelua ja puoli vuotta toteutusta:

Ja tämä vieläpä edustaa KAIKKEA muuta, mitä Final Fantasyltä odotan. Siinä ne resurssit ja prosessointiteho menee sitten siihen, että nysvätään jotain helvetin kasvoanimaatioita ja most realistic facial hair ever jne. Jos tuo on se suunta, mihin ollaan menossa, niin minä kyllä palaan mielelläni taas vanhan kunnon FFVI:n maailmaan, kiitos vaan
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Minkäslaisella koneella tuota oli pyöritetty... Firmahan tekee kuitenkin pelejä, joten ymmärrettävästä syystä se saattaa kehittää teknologiaa pelien tuottamiseen, silti, se ei vielä tarkoita, että kyseinen animaatio olisi pyörinyt edes tulevien konsolien spekseillä varustetulla koneella, vaan koneena on voinut ihan hyvin olla kunnon tehomylly, jolla on vain esitelty kaikkia mahdollisia efektejä yms.
Kyllä. Halusin vaan kyseenalaistaan täällä nyt pyörivän ilmapiirin, ettei uudet konsolit tule juurikaan eroamaan Wii U:n grafiikoista. Mistä tämä on päätelty, kun kaikki huhut ovat juuri kertomassa juuri päin vastaista, siis ainakin paperilla.


Anteeksi, mutta en edes Iltalehti-tasolla pysty näitä asioita yhdistämään toisiinsa. Ps3-konsoleita on sen 76+ miljoonaa, joten on ihan ymmärrettävää että myynti hidastuu pakostakin. Myynnin liittymistä graafiseen tasoon en pysty kirveelläkään yhdistämään.
Yritinkin kyseenalaistaa aikaisempaa kirjoittajaa, joka kertoi tietona, että nykyään yhä useammat pelaajat ovat tyytyväisiä vallitsevaan grafiikkaan. Mistä tämä päätelmä on peräisin ? Itse en ole. Kyllä PS3:lle edelleen tarpeeksi pelejä tulee, mutta aika on ajanut vain PS3:n tehojen ohi aika päivää sitten. Tämän näkee monessakin pelissä ruudunpäivitysnopeuksissa, tai grafiikkavirheissä. Tai ylipäätään keskinkertaisissa grafiikoissa. Miksi siis pelaajat eivät haluaisi esimerkiksi nettiräiskintään enemmän pelaajia, vielä tuhoutuvampia ympäristöjä, parempaa fysiikkalaskentaa kaiken kaikkiaan ja vieläpä kuorrutettuna kauniimpiin raameihin. Jotenkin tuntuu oudolta, että nyt oltaisiin jossain ihmeellisessä pisteessä, ettei enää parempi ja kauniimpi grafiikka kiinnostaisi.

Ja tämä vieläpä edustaa KAIKKEA muuta, mitä Final Fantasyltä odotan. Siinä ne resurssit ja prosessointiteho menee sitten siihen, että nysvätään jotain helvetin kasvoanimaatioita ja most realistic facial hair ever jne. Jos tuo on se suunta, mihin ollaan menossa, niin minä kyllä palaan mielelläni taas vanhan kunnon FFVI:n maailmaan, kiitos vaan
Kannattaa huokasta helpotuksesta, kyseisellä videolla ei ole mitään muuta tarkoitusta, kuin näyttää kuinka hienoa grafiikkaa real time tech demo:lla pystyy Square Enix tekemään. Kyseessä ei ole mikään uusi Final Fantasy, eikä kyseisen videon pohjalta ole tulossa yhtäkään peliä. Pelkkä tekniikkademo tulevaisuuden grafiikoista.
 
Ylös Bottom