Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Seuraavaan xbox:n ei tule asennuksia tyyliin PS3:n vaan samanlaista tarjotaan mitä nytkin eli pelilevyltä voi kovalevylle tallentaa tiedostot, mitkä nopeuttavat lataamista pelitilanteissa. Tosin seuraavissa konsoleissa on huomattavasti nopeampi asema, jonka pitäisi tuollainen pullonkaula välttää mitä PS3:ssa oli eli liian hitaat hakuajat datan suhteen. Se miten suuria pelit ovat tuskin kasvaa kovin paljoa nykyisestä (Max 50gb, 1080p materiaalia ja pakkaamatonta audiota etc), mutta toisaalta kun sama media on molemmilla käytössä niin aika aisoissa sen pitäisi nyt pysyä. Kumpi firma tarjoaa paremmat työkalut sitten lopulta ratkaisee miten hyvin Blu-Ray:lta suoraan peli toimii. MS tulee luultavasti suosittelemaan runsasta pelidatan pakkaamista, koska uuden laitteen rauta on hieman sitä varten suunniteltu. Lennosta sitten puretaan suuret datamäärät suoraan kovolle, voi lisätä muutamia turhia lataustaukoja tai sitten streamaa taustalla jatkuvalla syötöllä mikä voi näkyä alustojen pelien eroissa. En usko, että MS lähtee mitenkään radikaalisesti nykyistä linjaansa muuttamaan oikein minkään suhteen. Sonyn puolelta en tiedä sanoa mitään, mutta pelinkehittäjillä lienee aika vapaat kädet.
Nythän edge oli paljastellut, että käytetyt pelit loppuu MS:n konsolilla siihen paikkaansa, mutta en kyllä ihan usko tuohon. Toisaalta Pelien sitominen entistä enemmän nimenomaan jakeluun liveen nostaa MS:n katteita pelien suhteen, mutta lähtevätkö samalla kilpailemaan hinnalla? Ladattavien pelien pitäisi olla järkevässä suhteessa retail-kopioihin hintasuhteeltaan eli -20% vähintään. Jos myydään samaa peliä kaupassa ja onlinessa samaan hintaan ei kukaan järkevä ihminen onlinesta sitä osta. Ja jos pelaajat pakotetaan siihen malliin, että pelien jälleenmyyntiarvo on 0 niin kuka hemmetissä enää pelejä täyteen hintaan ostaa?
Seuraavaan xbox:n ei tule asennuksia tyyliin PS3:n vaan samanlaista tarjotaan mitä nytkin eli pelilevyltä voi kovalevylle tallentaa tiedostot, mitkä nopeuttavat lataamista pelitilanteissa. Tosin seuraavissa konsoleissa on huomattavasti nopeampi asema, jonka pitäisi tuollainen pullonkaula välttää mitä PS3:ssa oli eli liian hitaat hakuajat datan suhteen. Se miten suuria pelit ovat tuskin kasvaa kovin paljoa nykyisestä (Max 50gb, 1080p materiaalia ja pakkaamatonta audiota etc), mutta toisaalta kun sama media on molemmilla käytössä niin aika aisoissa sen pitäisi nyt pysyä. Kumpi firma tarjoaa paremmat työkalut sitten lopulta ratkaisee miten hyvin Blu-Ray:lta suoraan peli toimii. MS tulee luultavasti suosittelemaan runsasta pelidatan pakkaamista, koska uuden laitteen rauta on hieman sitä varten suunniteltu. Lennosta sitten puretaan suuret datamäärät suoraan kovolle, voi lisätä muutamia turhia lataustaukoja tai sitten streamaa taustalla jatkuvalla syötöllä mikä voi näkyä alustojen pelien eroissa. En usko, että MS lähtee mitenkään radikaalisesti nykyistä linjaansa muuttamaan oikein minkään suhteen. Sonyn puolelta en tiedä sanoa mitään, mutta pelinkehittäjillä lienee aika vapaat kädet.
Nythän edge oli paljastellut, että käytetyt pelit loppuu MS:n konsolilla siihen paikkaansa, mutta en kyllä ihan usko tuohon. Toisaalta Pelien sitominen entistä enemmän nimenomaan jakeluun liveen nostaa MS:n katteita pelien suhteen, mutta lähtevätkö samalla kilpailemaan hinnalla? Ladattavien pelien pitäisi olla järkevässä suhteessa retail-kopioihin hintasuhteeltaan eli -20% vähintään. Jos myydään samaa peliä kaupassa ja onlinessa samaan hintaan ei kukaan järkevä ihminen onlinesta sitä osta. Ja jos pelaajat pakotetaan siihen malliin, että pelien jälleenmyyntiarvo on 0 niin kuka hemmetissä enää pelejä täyteen hintaan ostaa?